LSK - CSKA Moskva, Torsdag 15:00
Collapse
X
-
Morsomt om noen virkelig mener vi bør slå CSKA siden søpla gjorde det. Vi aner ikke hvordan russerne legger opp trening og hvordan de prioriterer kampene. Det er klasseforskjell på lagene, og det skal det være.
Vi prøver ofte å spille oss ut bakfra, selv under høyt press. Ikke rart vi sliter med å holde på ball, når to av de tre "sentrale" er Ohi og Helstad. Når PVM og Johan har de rollene vil det se bedre ut. Men dette er bra trening for gutta, mot et lag som har gått videre fra gruppespill i Champions League to ganger de siste årene.Kommentar
-
Denne førsteomgangen er et skritt bakover. Når det gjelder søplas seier mot det som visstnok var et mindre toppet CSKA, så jeg søplas første mål. Det var en større gavepakke fra CSKA enn den ene pasningen Doffen Hestad spilte i hans proffkarriere. Jeg hørte også de søplatro kommentatorene si at seieren var flaks. Uten at det spiller noen rolle.Elska þetta félagKommentar
-
Som allerede skrevet, ingen forlanger seier mot CSKA, men i det minste spill som representerer et godt TL-nivå. En førsteomgang i samme tralten som mot Astra, men russerne er hvassere/mindre dårlige på siste tredjedel enn rumenerne.Kommentar
-
Med de beste spillerne tilgjengelig har vi ett godt lag, men vi klarer ikke gå gjennom en hel sesong uten skader. Vi burde ha forsterkninger, men det finnes jo ikke penger.Selv om vi har solgt flere spillere hvert år. I år er det vel ikke med spillersalg i budsjettet, men vi har solgt Bolly, kvittet oss med spillere for å spare lønnsutgifter. Enda finnes det ikke penger??Kommentar
-
Kommentar
-
Vi har et helt ok TL-lag. Men hele poenget med å holde på med dette på toppnivå må jo være å utvikle seg. Vi er et godt kontringsslag som best liker å la motstanderen ha føringen. Det veit vi allerede, det er ikke her vi må bli bedre. Laget må lære seg å styre kamper for å ha sjanse til å vinne kampene vi skal vinne, mot de antatt dårligere lagene.
Så er spørsmålet, er det overhode noen ting som tilsier at laget har utviklet seg her? Vi møter et mye bedre lag nå, men dette kampbildet har vi sett hundrevis av ganger, også mot TL-lag. Pasningskvaliteten er fortsatt sjokkerende.Kommentar
-
Selv om CSKA er et meget bra fotballag så er det vi presterer utpå her skandaløst dårlig. Selv de enkleste passninger bommer vi på. Og Udjus er jo ikke hakket bedre enn Logi med beina. At vi har 2-3 spillere som er skadet og blir klare etterhvert endrer ikke det faktumet at vi har en fryktelig tynn stall.... På våre beste dager med toppet mannskap kan vi kjempe om en topp 5 plassering i TL. Men med skader og suspensjoner kan dette bli virkelig stygt om vi må håpe på at juniorspillerne skal holde nivået. Jeg prøver å være positiv så langt det lar seg gjøre. På toppen av det hele så er ryktetråden dønn stille og nesten ikke i bruk. Tullebukk har heller ikke kommet med noen gode nyheter på en god stund, og når det kun er en drøy måned igjen til seriestart så må jeg innrømme at jeg blir svært bekymret.Fugla ForeverKommentar
-
Det gjorde Ranheim også. Ikke nettopp et stort kvalitetsstempel. Det er vel bare å innse at økonomien er skralere enn noen gang og at vi igjen må håpe på få skader og at unge spillere tar sine steg.For vi vet, både du og jeg, at fugla nå skal reise seg og sterkere enn før, her kommer fugla!!Kommentar
Kommentar