LSK - CSKA Moskva, Torsdag 15:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Lars
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Feb 2004
    • 6156

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Og igjen! Ingen bestrider faktumet at CSKA er et godt lag. Men hva leverte LSK? Var det i nærheten av god TL-kvalitet? Poenget med treningskamper er vel først og fremst å se på egne prestasjoner? Kall det gjerne klaging, jeg kaller det forventninger.

Det var to helproffe lag på banen, tross alt.
    Hvordan kan du vite hva dagens prestasjon hadde holdt til mot TL-motstand?

Vi møtte et lag som var overlegent mye bedre enn oss, på alle plasser og i alle spillets faser. Da ser vi dårlige ut, sånn er det bare.

Sier for øvrig ikke at vi var gode eller noe sånt, bare at det er veldig vanskelig å vurdere. Hovedkonklusjonen man kan trekke er den andersmm trekker - meget god trening.

Kommentar

• GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

Opprinnelig skrevet av Lars
      Hvordan kan du vite hva dagens prestasjon hadde holdt til mot TL-motstand?

Vi møtte et lag som var overlegent mye bedre enn oss, på alle plasser og i alle spillets faser. Da ser vi dårlige ut, sånn er det bare.

Sier for øvrig ikke at vi var gode eller noe sånt, bare at det er veldig vanskelig å vurdere. Hovedkonklusjonen man kan trekke er den andersmm trekker - meget god trening.
      Jeg mener det ikke er vanskelig å vurdere i det hele tatt, fordi vi som LSK-supportere har sett kampbilder som dette mange, mange ganger før. Også mot TL-motstand, der vi også bare har løpt etter ball og gjort lite eller ingenting når vi først har fått tak i den.

Og det er nettopp i denne delen av spillet vi snart er nødt til å vise tegn på fremgang. Resultatet betyr lite, gjennomføringen mye mer. Og den sto til stryk på alle nivåer i dag. Gjemmer man seg bak unnskyldningen "veldig god motstand" mener jeg man bevisst unndrar å ta til seg det mest elementære i den delen av spillet vi er nødt til å utvikle oss på.

Kommentar

• DoubleHi5
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2011
        • 4262

Anders Østli til lsk.no etter kampen: - Jeg hadde ikke dagen i dag og da ble det vanskelig. De andre forsvarte oss ok, men jeg rota det til så det ble farlig.

Herlig med rene ord for penga, Anders!
        Elska þetta félag

Kommentar

• trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7134

Merkelig at noen leser dommedagstegn i at LSK ble spilt på ræva av et av Europas kanskje 25 beste lag. Jeg syntes vi klarte oss akkurat som forventet, etter det jeg så. Men stallen er farlig tynn.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

Sjekk gjerne stallene til Anzhi og Zenit (syke begge to), lagene bak CSKA på tabellen.
            Alle tre lagene i toppen av russisk fotball har vært i aksjon i dag. Anzhi-Hannover 3-1. Zenit-Liverpool 2-0. CSKA-Lillestrøm 2-0. I og med at vi møtte det sterkeste av de tre lagene, får vi vel være fornøyd med tomålstap, samme tapsmargin som Hannover og Liverpool endte opp med. (Rare smileys her inne, men det er et blunkefjes, også kjent som en markør for at budskapet i innlegget ikke bør tas altfor høytidelig.)

Kommentar

• superbøffel
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 5611

Alle tre lagene i toppen av russisk fotball har vært i aksjon i dag. Anzhi-Hannover 3-1. Zenit-Liverpool 2-0. CSKA-Lillestrøm 2-0. I og med at vi møtte det sterkeste av de tre lagene, får vi vel være fornøyd med tomålstap, samme tapsmargin som Hannover og Liverpool endte opp med. (Rare smileys her inne, men det er et blunkefjes, også kjent som en markør for at budskapet i innlegget ikke bør tas altfor høytidelig.)
              Jeg velger å tolke det dithen av vi like dårlige som Liverpool. Det gjør meg ikke til en større optimist før seriestarten. Heldigvis har vi bedre supportere.

Vi er ræva, men vi gir oss ikke.
              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• WAK
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 969

Ingen tvil om at vi er Norges beste supportere på stadion men vi er sikkert et av de største "sutre forumene" også.

Synes vi har hatt en hel grei oppkjøring i år. Spillet har ikke vært som best men ok resultater og det er mange lyspunkter. Noen av kampene har spillet vært bra feks mot Godset.

Vi har fått to gode keepere som holder bra tippeliganivå. Udjus har på ingen måter overbevist ennå men det kommer. De komer til å pushe hverandre og vi forsterket mange nivå i forhold til i fjor.

Ser ut som vi endelig har fått en venstreback som kan bli bra. Ringstad har vokst mange hakk fra i fjor.

BHR viser at vi har fått en arbeidsmaur på midtbanen som vi virkelig trenger. Når PVM er tilbake og danner sentral midtbane sammen med Riise (eller et hakk høyere på banen) så tror jeg det virkrlig kan bli bra.

Fofana viser seg å ha et høyt toppnivå. Vært dårlig på La Manga men sikker på at vi får stor glede av han utover i sesongen. Har overbevist i flere av kampene i hallen.

Knudtzon ser ut til å fortsette der han slapp i fjor.

Guldbrandsen kommer garantert til å bli tippeligans mareritt for midtstopperne hvis han holder seg skadefri.

Men så har vi denne kampene hvor alle er ræva og ingen ting fungerer. Var ikke så vanskelig å se at ingen ting fungerte i dag. Selv Riise så ut som han fløy med henda i lomma. Da er plutselig nesten alle negative så det holder. Ut fra en kamp?? Det har da ikke vært så dårlig i hele år??

Og kan ikke "alle" slutte å sutre over forsterkninger. Ut fra mange hold så er det vel ganske klart at det ikke blir noen forsterkninger. Vi må klare oss med de spillerne vi har. Det er ikke penger til annet. Skulle det komme forsterkninger så la det bli julaften i februar.

Og til deg GIFKanari;

Hvis vi ser bort fra dagens kamp. (ingen tvil om at vi var ræva i dag men vanskelig å si hvor gode motstanderen var og hvor dårlige de gjorde oss)

Mener du at vi har holdt et ok tippeliga nivå ellers i de siste kampene?

Kommentar

• Fugl1120
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 3528

Jeg mener det ikke er vanskelig å vurdere i det hele tatt, fordi vi som LSK-supportere har sett kampbilder som dette mange, mange ganger før. Også mot TL-motstand, der vi også bare har løpt etter ball og gjort lite eller ingenting når vi først har fått tak i den.

Og det er nettopp i denne delen av spillet vi snart er nødt til å vise tegn på fremgang. Resultatet betyr lite, gjennomføringen mye mer. Og den sto til stryk på alle nivåer i dag. Gjemmer man seg bak unnskyldningen "veldig god motstand" mener jeg man bevisst unndrar å ta til seg det mest elementære i den delen av spillet vi er nødt til å utvikle oss på.
                  Jeg synes du er utrolig desktruktiv og har et ensidig fokus på at alt er elendig. Vi har levert solid defensivt i mange kamper fram til i dag hvor vi møter et lag som er ganske mange hakk bedre enn oss. Forventer du at vi skal levere gode angrep mot etablert forsvar når vi knapt får låne kula?

Jeg synes vi hadde en rimelig brukbar periode i 1 omgang hvor vi vant ballen en del på midten og hvor vi også klarte å spille oss pent ut en del ganger. Det må sies å være positivt, fra keeperplass til midtbanen rulla vi oss ut heller enn å slå den lange ballen direkte. Nå synes jeg ikke dagens kamp er et spesielt godt referansepunkt, men jeg synes det kommer veldig tydelig fram hvor en del av hovedproblemene våre ligger når vi angriper.

For det første mangler vi tempo og kvalitet i ballbehandlinga på sentral midtbane. Savnet etter Petter Vaagan Moen er skremmende stort, han er både mer presis og hurtigere i ballbehandlinga enn Bjørn Helge og Ohi. Vi klarer ikke angripe hurtig når begge de sentrale holder for lenge på kula i tillegg til at pasningsføttene er begrensa. For det andre er det synlig at vi mangler en mellomromsspiller som kan spilles opp og utfordre i mellomrommet. Ettersom alle våre spissalternativer i dag (Helstad, Erling, Fredrik og Osvold) er typiske bakromsspisser, tvinges vi til å slå tidlig i bakrom hele veien, utrolig enkelt å lese. Når vi møter kvalitetsforsvar som i dag, faller stopperne lett ned og fanger langballene, men selv mot svakere forsvar løser de dette med å flytte hele laget dypere. Med spissduoen vi har i dag, ser jeg heller ikke noen åpenbar løsning som vil endre dette problemet. Ettersom Andersson minner mer og mer om en vandrende sykestue, tror jeg Haglund & co må tenke nytt. Dersom vi ikke lykkes i å hente inn noen nye spillere før seriestart, støtter jeg Lars sitt forslag om å skyve opp Ohi som hengende spiss. God til å holde på kula, brukbar rettvendt til å gli forbi spillere og relativt målfarlig i boks. Sentralt på midten er uansett frekvensen på både bein og ballbehandling for treig per dags dato. Midtbaneproblemet blir nok (hvert fall delvis) løst når Petter er tilbake, men vi er nødt til å kunne variere angrepene våre mot etablert forsvar i større grad enn i dag.
                  Lauken er vår venn!

Kommentar

• general
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2004
                    • 1150

Litt trist at mye av det offensive står og faller på PVM. Helstad kan vrakes umiddelbart, han har ikke prestert noe på 6 mnd i klubben(Torstein, pliiiis motbevis meg). Stallen er i tillegg så tynn at jeg har sluttet å drømme om topp 6.

Det positive er at vi ser ut som et lag som er "bra" nok til å slippe nedrykkspøkelset hele høsten.
                    Seriegull 2016!!!

Kommentar

• reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13278

Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                      Jeg synes du er utrolig desktruktiv og har et ensidig fokus på at alt er elendig. Vi har levert solid defensivt i mange kamper fram til i dag hvor vi møter et lag som er ganske mange hakk bedre enn oss. Forventer du at vi skal levere gode angrep mot etablert forsvar når vi knapt får låne kula?
                      Selv spillerne ser jo at det som ble levert i går var for dårlig:
                      – Det er alltid nyttig å møte en så god motstander. Men samtidig synes jeg vi burde ha vært et par hakk vassere, vi var ikke på det nivået vi burde, mener Fredrik Stoor.

Kommentar

• Playboy1
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 2192

Enig at vi ikke skal "kappe hodet"av laget,etter bare dette (forventa) tapet.Men det som er bekymringsfullt er måten vi fremstår på.
                        Her er det ikke bare CSKA som gjør LSK dårlige.Det er like mye LSK som fremstår skremmende dårlige,og gjør de mest elemtære feil.Vi må ikke glemme at også LSK er(skal være)profesjonelle.

Kommentar

• DoubleHi5
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Nov 2011
                          • 4262

Det er ingen tvil om at alle, både spillere, trener Magnus Haglund og fansen, er enige om at forestillingen mot CSKA ikke var god nok. For å si det forsiktig. Likevel kan selv dette ha vært nyttig trening.
                          Stoor sier de burde ha klart bedre og Østli sier rett ut at han rotet det til. Fra dagens Romerikes Blad kan vi også ta med følgende:
                          - Dette ble tøft. Vi maktet ikke å løfte oss på det nivået vi bør være. Samtidig møtte vi et ballsikkert lag. Vi ble løpende etter stort sett hele tida. (...) - ... jeg kan jo ikke si det er moro å bli så rundspilt. (Frode Kippe.)
                          - Det var spill mot ett mål. Vi skapte ingenting mot et lag som hadde ekstremt mye ball. Likevel er det alltid nyttig og noe å lære mot gode motstandere. (Fredrik Stoor.)
                          - Å trene mot de beste er alltid nyttig, selv om det ikke er gøy å tape og bli spilt ut som vi gjorde her. (Kenneth Udjus.)

La oss ikke bli helt historieløse: Vi har slitt stort mot lag som Haugesund, Hønefoss og Stabæk, og så forventer man at vi før sesongstart skal hevde oss mot et toppet og tent CSKA? Vi må stikke finger'n i jorda og erkjenne hvor vi står og at veien frem er lang.
                          Jeg blir sikkert mistenkt for å ha tømt hele glasset med lykkepiller, men jeg finner et snev av fremtidshåp i at spillere og trenere nå synes å være mer ærlige enn tidligere når det gjelder egne prestasjoner. Selv om vi ble utspilt, synes jeg faktisk spillerne opptrådte mindre panisk og stressa i pressede situasjoner (som vi jo fikk trent godt på i denne kampen!) enn vi har sett altfor mange ganger de siste sesongene.

Jeg håper vi får se et ganske annet LSK på mandag mot Start. Da møter vi et lag som er mer på vårt eget nivå.
                          Elska þetta félag

Kommentar

• Bibaboy
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2008
                            • 712

Opprinnelig skrevet av general
                            Det positive er at vi ser ut som et lag som er "bra" nok til å slippe nedrykkspøkelset hele høsten.
                            Med skade på Riise eller Fredrik så ser vi igjen nedrykkspøkelset i hvitøyet. Vi har en ubegripelig tynn stall som er god nok til å kjempe om en topp 6-7 plassering med alle spillerne skadefrie og uten suspensjoner. Alle vet jo at begge disse tingene komme gjennom en lang sesong. Det ville faktisk forundret meg veldig om ikke det kom inn en ellet to spillere til som kan heve laget. Vi kan med dagens lag fort haven i en situasjon som på høsten 2011 hvor vi såvidt jeg husker ikke vant en eneste kamp ila de 10 siste etter at vi solgte Nosa og Ujah. Og kampen i går var elendig mot en veldig god motstander. Så ut som vi var fryktelig tunge i beina. Håper dette er noe av svaret på en så dårlig prestasjon. Vi har jo tidligere i år vist at vi virkelig kan spille god fotball.
                            Fugla Forever

Kommentar

• Lars
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Feb 2004
                              • 6156

Rubin Kazan (7. plass) så mitt innlegg, og høynet med følgende resultat:

Atletico Madrid - Rubin Kazan 0-2. Rubin spilte 45 minutter med 10 mann. Og ja, Atletico (2. plass i Spania) satser som vanlig på Europa League, og stilte med verdens kanskje beste spiss, Falcao, på topp.

Kommentar

• HSft
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2004
                                • 6102

Tror få om noen var skuffa over resultatet i går. 2-0 er helt greit mot CSKA. Men de som så kampen så at det var noe helt annet en å se Zenit - Liverpool. Ingen forventer at vi skal spille ut CSKA, men vi gjorde en haug med personlige feil i tillegg, fikk ikke til noe som helst spill og kom ikke opp i presset på motstanderen, som heldigvis virka noe uinteressert.

Men mot et lag som er så mye bedre tror jeg det har mye å si hvor mye sprut man har i bena. Jeg tror derfor prestasjonen i denne kampen i stor grad kan forklares med at vi er midt i en oppkjøringsperiode og trener hardt. Derfor bekymrer ikke kampen meg mye.

Det som bekymrer meg er laguttaket før hver kamp. Jeg håper Haglund går bort fra å sette opp laget med spisspar som ikke komplimenterer hverandre og sentral midtbaneduo uten passningsferdigheter og frekvens i bena så snart som mulig.

Kommentar

• Lars
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Feb 2004
                                  • 6156

Opprinnelig skrevet av HSft
                                  Men mot et lag som er så mye bedre tror jeg det har mye å si hvor mye sprut man har i bena. Jeg tror derfor prestasjonen i denne kampen i stor grad kan forklares med at vi er midt i en oppkjøringsperiode og trener hardt. Derfor bekymrer ikke kampen meg mye.
                                  Dette er viktig. Jeg vil også legge til at to "hviledager" mellom kamper er veldig, veldig lite med tanke på restitusjon. Ja, CSKA spilte også mandag, men de hviler veldig mye med ballen i laget. Vi måtte løpe som besatte mot Astra, og tømte oss derfor mye mer enn CSKA på mandag. Med tre-fire dager mellom kampene hadde vi kunnet restituere langt bedre. Dette er for øvrig en av kjepphestene til Raymond Verheijen - forskningen hans viser at forskjellen på to og tre hviledager er veldig stor.

Kommentar

• GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

Rubin Kazan (7. plass) så mitt innlegg, og høynet med følgende resultat:

Atletico Madrid - Rubin Kazan 0-2. Rubin spilte 45 minutter med 10 mann. Og ja, Atletico (2. plass i Spania) satser som vanlig på Europa League, og stilte med verdens kanskje beste spiss, Falcao, på topp.
                                    CSKA - AIK 0-2 (Eurupa League kval 2013)

Skal vi fortsette å dra frem enkeltresultat? Vi møtte et mye bedre lag, men vi spilte også en elendig kamp. Det er også alt jeg vil frem til, og heldigvis er det også noen av spillerne som er enig. LSK har rett og slett vanskelig for å spille fotball man blir glad i å se, og med den kvaliteten som bør forventes også på dette nivået.

For heller ikke tunge bein fratar spillere evnen til å finne hverandre med de enkleste pasninger.

Kommentar

• Lars
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6156

CSKA - AIK 0-2 (Eurupa League kval 2013)

Skal vi fortsette å dra frem enkeltresultat?
                                      Fullt klar over dette resultatet, og jeg prøvde så godt jeg kunne å formidle at det ikke lå noen seriøs argumentasjon bak det å dra fram disse resultatene.

Sånn jeg ser det, kan deltakerne i debatten etter denne kampen deles inn i to grupper. De som tolker prestasjonen direkte (vi er rævva), og de som ser på forutsetningene for prestasjonen. De første er bekymrede, de siste lar seg ikke stresse.

Forutsetningene var blant annet at vi manglet mange spillere og hadde for kort tid til å restituere oss etter en blytung kamp mot Astra på mandag. Etter min mening leverte vi omtrent som forventet, om man tar dette i betraktning. Forutsatt friske bein og toppet mannskap er jeg helt enig i at vi burde sett MYE skarpere ut.

Et spørsmål det er naturlig å stille, er hvorfor i alle dager vi skulle spille 3 kamper på 8 dager der nede. Vi hadde fått mye større utbytte av både kampene og treningene med 2 kamper. Man kunne da stilt til kamp med ålreite bein, og man hadde fått langt flere kvalitetsøkter på gress. Man hadde også redusert skaderisikoen i en tynn tropp.

Når det gjelder det med tunge bein og enkle pasninger, så er min personlige erfaring at en sliten kropp resulterer i dårligere konsentrasjon og flere tekniske feil. Mulig det bare er meg.

Kommentar

• reka
                                        Seniormedlem
                                        --==FORUMRUNKER==--
                                        • Aug 2005
                                        • 13278

Ringer du til Stoor da, og sier at han nok ikke har tatt alle forutsetningene i betraktning? Fyren har det nemlig for seg at laget leverte svakt.

Kommentar

• GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

Kampen mot Astra var jo en feriekamp, det labreste av det labre hva angår treningskamper, der de første femten av andre omgang var den eneste perioden med noenlunde tempo og duellspill. Haglund kunne lett gjort som Astra, ihvertfall byttet ut så mange han kunne for å om nødvendig spare spillere. Faktum er at vi i samtlige treningskamper bortimot har mønstret identisk startellever. Det har også vært veldig få bytter for en oppkjøring å regne. Likevel er ikke LSK i nærheten av å fremstå som en enhet og ett lag. Og ikke er det elleve individualister heller, bare en gjeng som ikke er på nett i det hele tatt. Manglende konkurranse melder seg igjen som en sterk faktor til den dårlige fotballen som blir levert. Man må bli bekymra når så mange av de yngre spillerne som etter alt å dømme vil få en del spilletid i år har fått så få sjanser i såkalt ubetydelige treningskamper.

At PVM skal komme inn å nærmest forvandle laget har jeg ingen tro på, så god er han rett og slett ikke. For han er faktisk i praksis den eneste som mangler i en presumtivt toppa LSK-ellever.

Kommentar

Working...