Kamptråd Lillestrøm-Start, La Manga 18. februar 2013 kl 15.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Rune
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2008
    • 1229

    #81
    Synd med Riise.

    Synes faktisk midtbanen så bedre ut i de få minuttene Høibråten og Furuseth fikk enn i resten av kampen.
    "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

    Kommentar

    • Lars
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2004
      • 6156

      #82
      Håpløst sammendrag. Viser ufarlige langskudd og innlegg fra Start, men ikke noe fra LSK. Viser f.eks. ikke når Fredrik er alene med keeper etter gjennomspill fra Erling i 1. omgang. Han runder keeper og får ikke avsluttet, men det er jo uansett en stor målsjanse. Hadde han skutt i steget eller fått en kortere touch rundt keeper, hadde det vært mål.

      Kommentar

      • Herman
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Feb 2010
        • 1101

        #83
        Med PVM, Andersson og Riise ute mangler vi våre tre soleklart beste pasningsspillere, i tillegg til at den eneste midtstopperen som er bra med ball, Ruben, også er ute. Får virkelig håpe at det går bra med Riise, og at de andre snart blir klare, ellers blir det tøft.
        Twitter

        Kommentar

        • Leif A
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 3962

          #84
          Opprinnelig skrevet av Lars
          Håpløst sammendrag. Viser ufarlige langskudd og innlegg fra Start, men ikke noe fra LSK. Viser f.eks. ikke når Fredrik er alene med keeper etter gjennomspill fra Erling i 1. omgang. Han runder keeper og får ikke avsluttet, men det er jo uansett en stor målsjanse. Hadde han skutt i steget eller fått en kortere touch rundt keeper, hadde det vært mål.
          Og hadde griser hatt vinger hadde de kunnet fly
          Knurr...

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            #85
            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Fofana - Start 2-1. På tide å se seg i speilet og være ærlige med seg selv. Å holde seg må være ambisjonen. Åssen vi skal ta tilbake Åråsen er en gåte med det som presteres. Målet må igjen være å ta poenga borte og mot de antatt bedre lagene.
            Var da voldsomt til dommedagsstemning. Flere spillere viser seg positivt frem, spesielt Fofana. Bolly holdt ikke samme nivå på samme tid i fjor. Vi har veldig mye å hente når vi får viktige spillere tilbake fra skade og får orden på taktikken; får satt opp laget riktig og brukt riktige spillertyper.

            Litt tidlig å gi opp etter noen treningskamper, selv om nivået hittil har vært svakt.

            Positive ting:

            Keepere:
            Vi har to gode keepere. Arnold er også god med ballen i bena. Forbedring i forhold til i fjor.

            Backer
            Ringstad har tatt store steg, Stoor har bedre grunnlag og virker langt bedre enn i fjor. Kan ikke huske sist vi hadde bedre backer. Jeg synes det ser enda bedre ut enn det gjorde når vi hadde Stoffe og Shane.

            Stoppere
            Mangler litt ballferdigheter og fart her, og jeg håper Ruben tar en av plassene i løpet av sesongen. Det positive er at det ser bedre ut enn i fjor. Vi har to klare valg som har spilt mye sammen nå.

            Fofana
            Bedre enn Bolly var på samme tid i fjor. Har x-faktor og blir trolig bare bedre. Spiller med større selvtillit i dag enn jeg har sett tidligere. Mer ivrig etter å få ballen, tryggere i behandlinga av kula og virker ikke like opptatt av å vise seg frem hver gang.

            Fredrik
            Ser bra ut, forhåpentligvis skadefri denne sesongen.

            Kommentar

            • Jan Banan
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jan 2004
              • 809

              #86
              Riise kjørt til sykehus. Great.
              - Selv om Vålerenga tilbyr meg ti millioner, ville jeg ikke tatt jobben. Ryktet er viktig for meg. Det er ikke en sjanse for at jeg går til dem.

              Stuart Baxter har forstått det.

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                #87
                Kjøp av Skulason burde være aller øverst på "to do"-lista nå. Kan spille sentralt på midten, venstrekant og til nød back up for Ringstad. Er også en ledertype. Mannen vil ikke spille Superettan, GIF vet de bør selge i dette vinduet, og dagene går. Kjøper sitter med de beste korta.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4115

                  #88
                  Opprinnelig skrevet av Jan Banan
                  Riise kjørt til sykehus. Great.
                  Tror vi skal være veldig glade for at han får kyndig pleie og legehjelp så snart som mulig. Det trengs vel et røntgenbilde ved et sånt overtråkk og det kan de nok ikke gjøre på banen! Vi må bare be til alle gode makter om at det så værre ut enn det er. Et overtråkk kan være sykt vondt, men behøver ikke å bety et lengre fravær.

                  Edit: Fra artikkelen som nettopp er lagt ut på rb.no. Kommer også i nyhetstråden:

                  På vei inn i ambulansen sa Lillestrøms fysioterapeut, Erik Kveen, følgende til rb.no:
                  – Vi drar til sykehuset for å ta bilder. Jeg kan ikke si noe om det er et brudd eller om det er leddbånd som er røket.
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    #89
                    Opprinnelig skrevet av Leif A
                    Og hadde griser hatt vinger hadde de kunnet fly
                    Og du prøver å vinne prisen for århundrets mest meningsløse innlegg her inne?

                    Jeg kritiserte sammendraget, som etter min mening var merkelig sammensatt. Fredrik hadde en stor målsjanse, som burde vært med på sammendraget. That's it. Spesielt sett i lys av at alt mulig rask fra Start var med.

                    (Når det gjelder målsjanse-diskusjonen, som du antagelig ikke siktet til, så mener jeg det er irrelevant om man får avsluttet eller ikke. Hvis det er et kriterium, kan man i teorien stå på blank goal, 2 meter fra målet, bomme på ballen, og så er det ikke en målsjanse.)

                    Kommentar

                    • sten
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Feb 2005
                      • 873

                      #90
                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Kjøp av Skulason burde være aller øverst på "to do"-lista nå. Kan spille sentralt på midten, venstrekant og til nød back up for Ringstad. Er også en ledertype. Mannen vil ikke spille Superettan, GIF vet de bør selge i dette vinduet, og dagene går. Kjøper sitter med de beste korta.
                      Det skal ikke hentes inn noen nye har dem sagt pga økonomien. Skjønner ikke att økonomien kan være sååå dårlig ettersom vi selger spillere hvert år. Veit att investorene skal ha sin del, men klubben har fått en del dem også

                      Kommentar

                      • Folke
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2008
                        • 5955

                        #91
                        Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Tror vi skal være veldig glade for at han får kyndig pleie og legehjelp så snart som mulig. Det trengs vel et røntgenbilde ved et sånt overtråkk og det kan de nok ikke gjøre på banen! Vi må bare be til alle gode makter om at det så værre ut enn det er. Et overtråkk kan være sykt vondt, men behøver ikke å bety et lengre fravær.
                        Tipper han er ute i 3 mnd.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #92
                          Fullt klar over hva som har blitt sagt mtp signeringer, men det var før Riise gikk på en skade som førte til pronto sykehusbesøk.

                          Kommentar

                          • Arind
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2006
                            • 459

                            #93
                            Detta var litt semmert, hvor det kun tidvis vises litt tempo og spill. Mye daffing og tafatt opptreden med personlige feil. Fofana har potensiale!
                            Er litt redde dette blir enda en sesong på den nederste delen av tabellen.....
                            Evig LSK-fan - men sliter litt med den store entusiasmen. Når skjer det no?

                            Kommentar

                            • BD
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Feb 2006
                              • 1422

                              #94
                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              På vei inn i ambulansen sa Lillestrøms fysioterapeut, Erik Kveen, følgende til rb.no:
                              – Vi drar til sykehuset for å ta bilder. Jeg kan ikke si noe om det er et brudd eller om det er leddbånd som er røket.
                              Brudd eller røket leddbånd er alternativene. Great.

                              Kommentar

                              • Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

                                #95
                                Har ikke tenkt å debattere denne kampen i særlig grad, men jeg tror KFL-forumet er i ferd med å sette en eller annen slags rekord i vektlegging (og negativ tolkning) av prestasjoner i treningskamper. Samtidig er resultater blitt helt uvesentlig. For all del, jeg setter også prestasjon over resultat, særlig i treningskamper, men kan tingenes tilstand virkelig være så forferdelig når vi står med 4-1-2 på 7 treningskamper, og flertallet av lagene vi har møtt har vært antatt sterkere enn oss? Tar vi med avslutningen på forrige sesong, så har vi 8-4-3 på de siste 15 kampene. Har man en sånn seier-uavgjort-tap-fordeling i seriespill, er man garantert medalje og er ganske sikkert i gullkampen helt inn. Sier ikke at jeg tror på medalje, men vi havner nok godt inne på øvre halvdel, for første gang siden 2007.

                                Kommentar

                                • trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7098

                                  #96
                                  Så ikke kampen selv, var Start klart bedre enn oss?
                                  Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                  Kommentar

                                  • Lars
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2004
                                    • 6156

                                    #97
                                    Nei, det var jevnt i både spill og sjanser. De hadde kanskje én sjanse mer enn oss, men til gjengjeld skulle vi nok hatt straffe da Fofana ble felt av Matta jr.

                                    Kommentar

                                    • WAK
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Jul 2006
                                      • 967

                                      #98
                                      Opprinnelig skrevet av Lars
                                      Forumet ass. Jeg var egentlig ganske fornøyd med første omgang, så sjekker jeg forumet, og så viser det seg at folk er grisekritiske.
                                      He he ja jeg vet. Det er faen eg helt utrolig hvor negative folk er. Men det er selvfølgelig ikke alle. Det er noen som sikkert har 10-15 innlegg i løpet av en kamp og så si alle er negative. Skjønner ikke atdem gidder.

                                      Vi tar ledelsen etter 1 min men jeg er sikker på at feks GIFKanari sine første innlegg på forumet er negative uansett.

                                      Alle på forumet her ser at LSK ikke spiller "fin" fotball og at ting ikke går på skinner. Men nå har vi vært et bånnlag i mange år og da er det ikke bare bare å snu dette. Ihvertfall ikke når trenere og spillere kommer og går som det skulle vært ei kebabsjappe.

                                      Se på Godset. Nå har de fått skryt i sikkert de siste 3-4 siste åra. Men ser du bort fra fjoråret så har de bare 7.-10. plasser de siste 4-5 åra. Akkurat som oss. Men de har sluppet masse negativt styr fra media og nærmiljø. De har beholdt treneren selv på dårlige resultater. Mens vi har sparket trenere i høyt tempo.

                                      Men er det så jævli dårlig som alle skal ha det til??? De siste 15-16 kampene (teningskamper i år + de siste kampene i høstsesongen) så har vi tapt 2 KAMPER!!!!!!!!!!!!! Da må vi jo ha noe jævli flaks og dommene på vår side i hver jævli kamp. Går ikke an å bare tape 2 av 15-16 kamper ellers hvis er så jævli dårlige.

                                      VÆR SÅ SNILL a folkens. Prøv og spar dere for ihvertfall litt av det negative. Er jo nesten som mister lysta av å logge seg på forumet. Nå har vi begynt å vinne flere og flere kamper, hvis folk viser litt mer positivitet så kommer garantert spillet til å bli bedre etter hvert.

                                      Kommentar

                                      • Herman
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Feb 2010
                                        • 1101

                                        #99
                                        På La Manga ifjor tapte vi 2-3 mot et polsk 2.div lag, og 1-5 mot Brann.
                                        Vi er langt bedre enn for 12 mnd siden, og kommer til å bli enda bedre når vi ikke mangler tre av de viktigste i sentrallinjen.
                                        Twitter

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Opprinnelig skrevet av Lars
                                          Tar vi med avslutningen på forrige sesong, så har vi 8-4-3 på de siste 15 kampene..
                                          Runde 19-26 tok vi 7 poeng.
                                          Runde 27-30 tok vi 10 poeng.
                                          17 poeng på de elleve siste rundene, seiersrekken kom mot lag som ikke hadde noe å spille for, foruten derbyet. En gjennomsnittlig poengfangst som sånn cirka temmelig nøyaktig burde putte oss nettopp der vi havna.

                                          Og hjemmestatistikken på siste femten? Syv hjemmekamper ga åtte poeng.

                                          Man kan ignorere det åpenbare problemet eller velge å forsøke å gjøre noe med det. Når man ser LSK får man følelsen av at man ikke engang prøver. Ser ut som man nøyer seg med å fremstå slik omverdenen forventer at LSK skal fremstå.

                                          Kommentar

                                          Working...