Kamptråd Lillestrøm-Start, La Manga 18. februar 2013 kl 15.00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • WAK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 964

    Jeg er enig at hvis BHR nå blir ute lenge samtidig som at PVM og Johan ikke blir klare så begynner det virkelig å se tynt ut.

    Men er det ikke penger så er det ikke penger. Mange gnåler om forsterkninger men det er sagt klart og tydelig at det ikke er midler. Hvor vanskelig er det å forstå????

    Blir sagt at det er solgt mange spillere til høye summmer. Det det kommer an på er hvor mye LSK sitter igjen med av overgangsummen!!

    Det har jo blitt sagt at det er dyrere å drifte Åråsen etc og kostnader generelt har økt. Samtidig som tilskuertallet har gått ned fra 8-9000 til 5-6000 på noen år. Resultatene har vært dårlige i mange år. Det vil si mindre penger fra NØFF og mindre tv/sponsor inntekter.

    Men det er jo bare å kjøpe nye spillere for penger vi ikke har. Gjør så vi kommer på værstinglista økonomisk ogblir trukket poeng. Det er jo kjempesmart.

    Vet dere forresten hvordan andre tippeliga klubber sliter økonomisk?? Det er ikke veldig mange klubber som har forsterket mye denne sesongen. Og det er mange som har mistet nøkkelspillere.

    Godset har mistet Alexander Aas, Kondradsen og Kamara. Blir sagt blant Godset supportere at det var noen av de viktigste spillerne de hadde. Muligen de mister Adam Larsen og Stefan Joansen også. Fått Benne, Hornog Lehne Olsen. Vil ikke si de akkurat er styrket.

    Får vi inn 1-2 spillere så kan vi bare glemme at spillere som Høybråten og Ohi får noe sælig med spilletid. Er ganske sikker på at hvis PVM og Johan (og BHR) blir klare så er Ohi første man ut. Vent å se.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Og dessuten har jeg rekken 5-7-3 på siste femten i fjor. 22 poeng på 15 kamper. Som igjen gir et snitt blant røkla. 8-4-3, lissom.

      Kommentar

      • WAK
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jul 2006
        • 964

        Opprinnelig skrevet av WAK
        He he ja jeg vet. Det er faen eg helt utrolig hvor negative folk er. Men det er selvfølgelig ikke alle. Det er noen som sikkert har 10-15 innlegg i løpet av en kamp og så si alle er negative. Skjønner ikke atdem gidder.

        Vi tar ledelsen etter 1 min men jeg er sikker på at feks GIFKanari sine første innlegg på forumet er negative uansett.

        Alle på forumet her ser at LSK ikke spiller "fin" fotball og at ting ikke går på skinner. Men nå har vi vært et bånnlag i mange år og da er det ikke bare bare å snu dette. Ihvertfall ikke når trenere og spillere kommer og går som det skulle vært ei kebabsjappe.

        Se på Godset. Nå har de fått skryt i sikkert de siste 3-4 siste åra. Men ser du bort fra fjoråret så har de bare 7.-10. plasser de siste 4-5 åra. Akkurat som oss. Men de har sluppet masse negativt styr fra media og nærmiljø. De har beholdt treneren selv på dårlige resultater. Mens vi har sparket trenere i høyt tempo.

        Men er det så jævli dårlig som alle skal ha det til??? De siste 15-16 kampene (teningskamper i år + de siste kampene i høstsesongen) så har vi tapt 2 KAMPER!!!!!!!!!!!!! Da må vi jo ha noe jævli flaks og dommene på vår side i hver jævli kamp. Går ikke an å bare tape 2 av 15-16 kamper ellers hvis er så jævli dårlige.

        VÆR SÅ SNILL a folkens. Prøv og spar dere for ihvertfall litt av det negative. Er jo nesten som mister lysta av å logge seg på forumet. Nå har vi begynt å vinne flere og flere kamper, hvis folk viser litt mer positivitet så kommer garantert spillet til å bli bedre etter hvert.
        Sorry.....er vel 3 kamper vi har tapt.

        Kommentar

        • GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

          Opprinnelig skrevet av WAK
          Sorry.....er vel 3 kamper vi har tapt.
          Og fem seire på siste femten. I en trepoengsserie. Connect the dots.

          Kommentar

          • WAK
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 964

            Vi snakker om de siste kampene i serien i fjor og treningskampene i år. Da har vi vel vunnet flere enn 5 av de siste 15 kampene??

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 3975

              Jeg synes balldyttinga i forsvar sideveis og bakover er overdreven forsiktighet og like spennende som å se maling tørke. I dag fikk vi i alle fall to ganger veldig gode brudd langt inne på Starts halvdel hvor vi ender opp med tilbakespill til egen keeper i stedet for å prøve å gå for gjennombrudd.

              Men jeg synes følgende uttalelser fra Magnus Haglund tross alt gir håp om at det ikke er dette han ønsker:

              - Vi hadde et bra forsvarsspill i store deler, og i blant får vi til det vi ønsker i angrep. Vi tør å spille fotballen vi vil, men andre ganger tør vi ikke.
              Og: – Det ble kanskje litt overdrevet det at vi skulle holde ballen i laget.
              Elska þetta félag

              Kommentar

              • GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

                Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                Men jeg synes følgende uttalelser fra Magnus Haglund tross alt gir håp om at det ikke er dette han ønsker:
                - Vi hadde et bra forsvarsspill i store deler, og i blant får vi til det vi ønsker i angrep. Vi tør å spille fotballen vi vil, men andre ganger tør vi ikke. Og: – Det ble kanskje litt overdrevet det at vi skulle holde ballen i laget. Men det er fint at vi tør å prøve på det.
                Ja, det er bra. Men når vi vet hvordan det fungerer med Kippe som igangsetter, hvorfor ikke heller prøve Ringstad og eventuelt Stoor? Ringstad var vel faktisk i fjor TLs beste avdribler, eller helt i toppen. Mannen kan utfordre offensivt og få igang angrepene med tempo.

                Kommentar

                • HSft
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Dec 2004
                  • 6075

                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Ja, det er bra. Men når vi vet hvordan det fungerer med Kippe som igangsetter, hvorfor ikke heller prøve Ringstad og eventuelt Stoor? Ringstad var vel faktisk i fjor TLs beste avdribler, eller helt i toppen. Mannen kan utfordre offensivt og få igang angrepene med tempo.
                  Synes vi bruker Ringstad og Stoor ganske ofte jeg. Det er jo det vi lykkes med om dagen; å spille oss oppover langs kantene ved hjelp av først og fremst Ringstad, Stoor og Fofana.

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av Lars
                    Har ikke tenkt å debattere denne kampen i særlig grad, men jeg tror KFL-forumet er i ferd med å sette en eller annen slags rekord i vektlegging (og negativ tolkning) av prestasjoner i treningskamper.
                    Jeg vil anta at forum for de som ønsker å begå kollektivt selvmord, nok fremstår som lystig lesing i forhold til dette forumet om dagen.

                    Kampen var ikke så værst. Det som var det værste, er at BHR gikk ut med noe som sannsynligvis er en skade som vil holde han utenfor i X antall måneder.

                    Kommentar

                    • Ola
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2003
                      • 1651

                      Kan nok avskrive Riise til sommerpausen nå. Faaaen!! Nå MÅ virkelig Johan bli frisk og bra til seriestart.

                      Kommentar

                      • Leif A
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 3962

                        Opprinnelig skrevet av Lars
                        Og du prøver å vinne prisen for århundrets mest meningsløse innlegg her inne?

                        Jeg kritiserte sammendraget, som etter min mening var merkelig sammensatt. Fredrik hadde en stor målsjanse, som burde vært med på sammendraget. That's it. Spesielt sett i lys av at alt mulig rask fra Start var med.

                        (Når det gjelder målsjanse-diskusjonen, som du antagelig ikke siktet til, så mener jeg det er irrelevant om man får avsluttet eller ikke. Hvis det er et kriterium, kan man i teorien stå på blank goal, 2 meter fra målet, bomme på ballen, og så er det ikke en målsjanse.)
                        Helt riktig at jeg hengte meg opp i den avsluttende beskrivelsen.
                        Like riktig som din beskrivelse av det håpløse sammendraget. For meg som kun rakk å se de siste 20 minuttene så det ut som 89 minutter med enveiskjøring.

                        Skal vurdere å lese hele innlegget neste gang.
                        Knurr...

                        Kommentar

                        • rono
                          Medlem
                          Bøffel
                          • Dec 2006
                          • 36

                          IKKE BRUDD FOR RIISE
                          - Jeg fikk først beskjed om at det var brudd. Da ble jeg forbannet og ville slå noen. Men heldigvis var det en ekstra spesialist som kunne se på det. De oppdaget et gammelt brudd i ankelen, men det gikk «bra» til slutt, sa Riise til tv2.no.

                          Kommentar

                          • reka
                            Seniormedlem
                            --==FORUMRUNKER==--
                            • Aug 2005
                            • 13272

                            Kan diskutere mye rart rundt denne kampen, men høydepunktet kom definitivt da dommer Helgerud gav Fofana det gule kortet for å gi ballen til en startspiller som skulle ta frispark. En forsmak på hva vi har i vente.

                            Kommentar

                            • Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

                              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                              Og: – Det ble kanskje litt overdrevet det at vi skulle holde ballen i laget.
                              Takk og lov for disse uttalelsene. Det skal mye til før jeg begynner å banne og sverte mot eget lag, men den forferdelige angsten for å spille ballen fremover, ble til tider et så stort irritasjonsmoment at jeg en stund vurderte å skru av TVen. Makan til dørgende kjedelig fotball er det lenge siden jeg har sett...

                              Glad at det ikke er bevisst taktikk, da ville nok Åråsen vært tom mesteparten av sesongen!
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

                              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

                              Kommentar

                              • Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2129

                                Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                Takk og lov for disse uttalelsene. Det skal mye til før jeg begynner å banne og sverte mot eget lag, men den forferdelige angsten for å spille ballen fremover, ble til tider et så stort irritasjonsmoment at jeg en stund vurderte å skru av TVen. Makan til dørgende kjedelig fotball er det lenge siden jeg har sett...

                                Glad at det ikke er bevisst taktikk, da ville nok Åråsen vært tom mesteparten av sesongen!
                                Dette har jo vært et problem Hele perioden under Haglund. Dersom spillerne nå etter 15 måneder fortsatt ikke skjønner/gjør hva Haglund mener,skal de da noen gang kunne gjøre det ? For meg tyder dette på at vi har en veldig dårlig leder.

                                Kommentar

                                • glasgow
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2007
                                  • 1251

                                  Hjemmesiden til start serverer høydepunkter fra kampen. Rart ikke LSK har klart det samme.

                                  http://www.ikstart.no/latest-news/article/jbfdxt5hk4kc10mybnk4wtvrh/title/tv-se-castros-scoring


                                  Ligger flere reportasjer på hjemmesiden fra kampen. Men ikke sårelevant at jeg legger inn linkene.
                                  Men ta en titt. Interesant og høre bla Mjelde sine tanker om kampen.

                                  Kommentar

                                  Working...