Molde FK - Lillestrøm SK, Tirsdag 2 April, kl. 18:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    #21
    Opprinnelig skrevet av Herman
    Nei. Vi var veldig gode på bortebane i fjor. Faktisk nest best i Tippeligaen.
    Fint og flott det, men vi tok alikevel under halvparten av poengene vi spilte om på bortebane. At det holder til å være nest best på bortebane forteller heller at det er en kokosliga enn at vi er gode borte.

    Faktum er at vi er mer eller mindre ræva under Haglund, både borte og hjemme, så jeg ser fortsatt fint lite som tyder på poeng i Molde.
    Enøyd i de blindes dal.

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9414

      #22
      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      22 poeng (av 45 mulige) gjorde oss til TLs nest beste bortelag i fjor, det understreker bare viktigheten av å vinne sine hjemmekamper i denne ligaen.
      Fasiten^

      Slenger på at det er 100 ganger viktigere å vinne hjemme enn borte. Blir blodrøde tall av dagens "Fort Åråsen".

      Kommentar

      • armykanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2009
        • 737

        #23
        Sitter og dagdrømmer om den dagen da det står i avisene "LSK lekte seg til seier på Åråsen"...
        Men det er bedre at vi kanskje er et ganske så godt bortelag, enn at vi ikke vinner noen ting.

        Kommentar

        • Playboy1
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 2129

          #24
          (Flyttet fra treningstråden.)

          Opprinnelig skrevet av tullebukk
          Alle trente i dag. Johan ser utrolig bra ut om dagen .... Tipper denne midtbanen mot Molde fra venstre Johan,PWM,BHR,Mjelde,Palmi... Da med Mjelde som defangsiv og PWM som offangsiv... Faen vi har på papiret den beste midtbanen i Norge ....2 nye på plass i dag hvorav den ene har trent her hele uka... Eneste jeg er litt usikkert på til Molde kampen er keeperplassen.....

          Forfana kan vel ikke ha spilt seg ut,kun etter en middelmådig seriepremiere?
          Han har jo vært vår beste spiller i oppkjøringa.
          Hvis Palmi blir foretrukket føre han,skjønner jeg ingenting? (så sant ikke Forfana er udisponibel da?)
          Samt vi skal vel også ha plass til både Helstad og Fredik,så jeg kan ikke se at alle disse 5 spiller samtidig?
          Last edited by Lars; 29.03.2013, 19:51.

          Kommentar

          • Lars
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6156

            #25
            Jeg er ikke lenger så opptatt av hvilke 11 vi starter med. Det er like viktig hvilke 11 vi avslutter med, og endelig er vi i en situasjon med 15-16 spillere som konkurrerer om elleve plasser (reell konkurranse). Om Fofana eller Johan bør starte på venstre er et åpent spørsmål. Knudtzon eller Palmi på høyre? Aner ikke. Helstad eller Fredrik på topp? Gode argumenter for begge (f.eks. taler skadesituasjonen for at Fredrik ikke bør starte begge kampene neste uke).

            La oss si at vi kjører Johan på venstre, Palmi på høyre og Helstad på topp. Det gir en ekstremt rutinert ellever, med en snittalder nærmere 30. Kanskje perfekt mot seriemesteren på bortebane? Med gode ballspillere på kantene vil oppstillingen gi gode muligheter for en del ballinnehav og godt spill. Molde vil mest sannsynlig tillate dette, da de som regel er tålmodige, og garantert oppmerksomme på LSKs kontringsstyrke. I 2. omgang vil kampen antakelig åpne seg mer. Molde vil flytte laget høyere og ta mer risiko dersom de ikke har fått målet sitt. Eller enda bedre: At vi leder. Hva om vi da kan sette inn Fofana på venstre, Erling på høyre og Fredrik på topp? Gode kontringsspillere, som vil være enda mer overlegne på hurtighet mot slitne bein i 2. omgang.

            Det viktigste for meg er at laget er satt sammen på en fornuftig måte. Et komplementært spisspar er kanskje det viktigste (ut fra hva vi har sett så langt i år), og mye taler vel for at den hengende spissen i denne kampen bør være såpass hengende at vi heller snakker om en offensiv midtbanespiller. Vaagan Moen er et åpenbart valg, all den tid vi har Mjelde og Riise til å bekle de to sittende rollene.

            Kommentar

            • ragnarrock
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 937

              #26
              Opprinnelig skrevet av Lars
              Jeg er ikke lenger så opptatt av hvilke 11 vi starter med. Det er like viktig hvilke 11 vi avslutter med
              JA for faen!

              nå har vi muligheten til at en trener kan være strategisk i bruken av spillerne
              muligens også vurdere vår start 11 med tanke på hvem vi spiller mot...
              f.eks om Joshua Gatt skal spille for Molde så KAN det være en tanke å ha noen med litt fart i kroppen for å konkurrere mot han, evnt så kan det da være genialt å ha noen som kan krige og slite han ut i 75min, for så å sette på en uthvilt lynving/lynspiss.. bare gutta klarer å få til det elementære, de med skader nærmer seg en retur, 11mann på banen later som om de er LSK spillere og KRIGER... da ble jeg vips lit positiv for i år jeg og..
              *Kjempe gutta fighte gutta!!*

              -RagnarRock-

              Kommentar

              • nebbjævel
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2009
                • 511

                #27
                Jeg ser ikke at det skal være noen grunn til å være pessimist før denne kampen. Moldelaget sitter ikke ennå, de har mista sin viktigste forsvarsspiller og vi har ikke gjort det så verst der oppe de siste sesongene sett under ett. Får vi en litt stang-inn dag er ikke dette noe å grue seg for.

                Kommentar

                • tad
                  Juniormedlem
                  Bøffel
                  • Oct 2007
                  • 27

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av JFNash
                  Jeg overvar treninga i stad, og dette var meget, meget positivt, synes jeg. Tempoet, trøkket og intensiteten var skyhøyt over noe jeg har sett på flere år, og Haglund dirigerte formasjonsdrillen godt fra balkongen og var veldig "på" når spillerne tok dårlige valg. Dette var nærmest sjokkerende for en fyr som har vurdert svensken som en håpløs case siden fire runder ut i forrige sesong.

                  Det negative var at Bjørn Helge hinket av mot slutten av treningen. Det er vanskelig å si hvor alvorlig det var. Kanskje tullebukk eller andre har mer informasjon?

                  Noen antydning til lagoppstilling?

                  Kommentar

                  • vermu
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Aug 2008
                    • 1729

                    #29
                    Opprinnelig skrevet av JFNash
                    Jeg overvar treninga i stad, og dette var meget, meget positivt, synes jeg. Tempoet, trøkket og intensiteten var skyhøyt over noe jeg har sett på flere år, og Haglund dirigerte formasjonsdrillen godt fra balkongen og var veldig "på" når spillerne tok dårlige valg. Dette var nærmest sjokkerende for en fyr som har vurdert svensken som en håpløs case siden fire runder ut i forrige sesong.

                    Det negative var at Bjørn Helge hinket av mot slutten av treningen. Det er vanskelig å si hvor alvorlig det var. Kanskje tullebukk eller andre har mer informasjon?
                    Takker for info. Kan du si litt om hvordan formasjonsdrillen var? Ikke nødvendigvis formasjon og full lagoppstilling, men hva som var i fokus. Defensivt, offensivt osv?

                    Kommentar

                    • tullebukk
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2006
                      • 5446

                      #30
                      Bjørn Helge er klar ,lagoppstilling får dere ikke av meg .. Men laget er 99% klart... Jeg hjelper ikke Molde med noe her...Garantert at dem er inne og følger med her eller hva Misund???

                      Kommentar

                      • barte
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Oct 2011
                        • 145

                        #31
                        hvem tror du står i mål da tullebukk?

                        Kommentar

                        • sten
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Feb 2005
                          • 873

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av barte
                          hvem tror du står i mål da tullebukk?
                          Forhåpentligvis en av keeperne Enig med Tullebukk. Vi hjelper ikke Molde

                          Kommentar

                          • joacim
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2009
                            • 559

                            #33
                            har ikke noe fasit, men et håp.

                            --------Udjus--------
                            Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
                            Palmi - Riise - Mjelde - Forfana
                            -------Moen---------
                            ------- Fredrik -------


                            Helstad inn etter 75 min og putter 1-2 målet 1 minutt på overtid.
                            Styremedlem 2016

                            Kommentar

                            • jonfugl
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jun 2009
                              • 181

                              #34
                              Håper på dette laget


                              ------Udjus--------
                              Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
                              Palmi - Riise - Mjelde -Andersson
                              -------Moen---------
                              ------- Helstad -------

                              Kommentar

                              • Playboy1
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Dec 2003
                                • 2129

                                #35
                                Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                                Jeg ser ikke at det skal være noen grunn til å være pessimist før denne kampen. Moldelaget sitter ikke ennå, de har mista sin viktigste forsvarsspiller og vi har ikke gjort det så verst der oppe de siste sesongene sett under ett. Får vi en litt stang-inn dag er ikke dette noe å grue seg for.
                                Dem har vel også mista Angan vel,og han var vel Toppscorern dems ifjor ,hvis jeg ikke husker feil?
                                Selv om dem har fått inn noen nye,så er dem vel foreløpig litt svekket fra ifjor ?
                                Så også jeg som har vært litt vel pessemistisk på LSK sine vegne de siste årene,har absolutt trua på poeng imorgen.

                                Kommentar

                                • Rovfugl
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2004
                                  • 3672

                                  #36
                                  Så lenge vi stiller med et lag som har LYST å vine og gir jernet så tror jeg det kan gå veien. Vi må bare ikke bli for passive og spille feilvendt fotball slik vi har gjort i det siste. Ny sesong nye muligheter, håper dem tar muligheten nå helt fra starten.
                                  DØ FOR FUGLA!!!
                                  http://www.fluefiskebloggen.no
                                  LSK er min religion
                                  Ujah er min gud

                                  Kommentar

                                  • ON
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3639

                                    #37
                                    Virker som at vi har et lag som har lyst...

                                    Kommentar

                                    • Håkon Henriksen
                                      Administrator
                                      • Nov 2003
                                      • 6411

                                      #38
                                      Hvis dette er et dårlig forsøk på aprilspøk skal jeg hjemsøke svesengen...
                                      Hvis dette stemmer så har vi noe på gang....
                                      Håkon Henriksen
                                      -
                                      Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                                      -
                                      ALT FOR FUGLA

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9414

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av Playboy1
                                        Dem har vel også mista Angan vel,og han var vel Toppscorern dems ifjor ,hvis jeg ikke husker feil?
                                        Selv om dem har fått inn noen nye,så er dem vel foreløpig litt svekket fra ifjor ?
                                        Så også jeg som har vært litt vel pessemistisk på LSK sine vegne de siste årene,har absolutt trua på poeng imorgen.
                                        Dem har signert to spisser.

                                        Årets Spiller i liga'n i Senegal i fjor, og en finne dem kjøpte fri fra Fulham.

                                        Kommentar

                                        • Rovfugl
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2004
                                          • 3672

                                          #40
                                          hvis dette stemmer er det jo bra innstilling av spillerne våre, men et jævla dårlig opplagg fra LSK......... da trenger LSK å skjerpe seg på hvordan dem utfører tingene.
                                          men er vel kansje aprilspøk på et eller annet nivå som jeg ikke ser.
                                          DØ FOR FUGLA!!!
                                          http://www.fluefiskebloggen.no
                                          LSK er min religion
                                          Ujah er min gud

                                          Kommentar

                                          Working...