Lillestrøm SK - Viking FK, Søndag 7. April, kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    PVM hadde vel den dårligste kampen i gul trøye hittil? fikk ikke til noe som helst og deltok ikke i kampen. Haglund med total hjerneblødning i trekkene han foretrar seg. Først tilbake til midtbaneduoen og spissparet som vi har sett gjennom hele oppkjøringen at ikke fungere og ikke bør være hverken plan a, b, c eller d. Deretter setter han inn fofana på høyrekanten, det er mulig fofana egentlig er en bra høyrekant, men dette er første gang jeg ser han spille der og han havna rett i lomma på backen. Deretter setter han inn Knudtzon, som blir ubrukelig når vi minuttet etter velger å flytte opp Kippe og pumpe lange uvingla baller opp på måfå, ett trekk som har blitt preksisert på Åråsen i en årrekke uten å noen gang føre til noen suksess.

    frustrert.

    Haglund hadde en bra kamp med gode avgjørelser i Molde, jeg håper virkelig ikke det bare var et blaff og tilfeldigheter.

    Litt skremmende å høre intervjuet med Haglund før kampen også der han skrøyt av at vi har masse fart på benken og typer som kan komme inn med farta si og være nyttige, før han setter inn akkurat disse i en kamp der kampbildet passer dårlig. HAdde dette kanskje vært en kamp som passa Ohi bedre enn disse? Gjør Haglund i det heletatt vurderinger før han tar byttene eller hiver han bare inn farta som plan b og kippe opp som plan c uansett kampbilde?

    Kommentar

    • brisbane-kanaris
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Aug 2006
      • 595

      Fatter ikke hvordan dette er mulig. Vi har grei flyt i spillet i første omgang og kommer til et par sjanser. Helstad skulle hvertfall ha putta en av dem.
      Andre omgang er bare søl og rot. Ingen rytme og bare mæl i øst og vest.

      Håper Bjarmann tok seg en tur i garderoben etter kampen og illustrerte for PVM, Riise med fler hvordan spill på hjemmebane henger sammen med billettinntekter som igjen henger sammen med budsjettet som igjen henger sammen med hvor mye penger klubben har til rådighet til utgifter som for eksempel hotellopphold ved bortekamper.
      300 mindre tilskuere ved neste hjemmekamp som direkte konsekvens av dårlig resultat på hjemmebane den foregående kampen resulterer i ca. 60000 tapte inntekter. Inntekter som kunne blitt brukt til å dekke utgifter. For eksempel hotellopphold ved bortekamp.

      Kommentar

      • mooph
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2005
        • 1496

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Hva har dette med finfotball på gjøre?
        Fint lite. Hvilket vel er nettopp hva innlegget mitt antyder. Trudde finfotballen var målet med grepa en har tatt de siste par åra, et mer spillende lag liksom...
        Fugla mot nye høyder

        Kommentar

        • Herman
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Feb 2010
          • 1101

          Kritiserer sjeldent Haglund, men i dag får han ta mesteparten av skylda. Vi starter kampen bedre enn vanligvis hjemme, og er litt uheldige som ligger under. Men byttet han gjør i det 55. minutt ødelegger resten av kampen. Å sette inn Fredrik var riktig, men ikke å spille flat 4-4-2 med han og Helstad på topp. Det funket ikke i fjor, ikke i vinter, og ikke i 1. omgang mot Sarpsborg. Hvorfor skulle det plutselig funke nå mot et dypt Viking?

          Vi MÅ ha en spiller i mellomrom. Neste kamp vil jeg se Petter bak Fredrik på topp.
          Twitter

          Kommentar

          • Robiwan
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Sep 2006
            • 603

            Igjen var LSK med denne (og neste kamp) oppe til eksamen som et topplag, og igjen strøyk de med glans. Hvor er LSK sjela? Hvor er kriger´ne og kynismen fra forrige kamp? Igjen så taper LSK når de kan ta steget opp, men viker ikke som de har lyst...?
            Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339

            Kommentar

            • Simeone
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2008
              • 761

              Klubben inviterer til fest og leverer skit igjen.
              Det er et stort problem at folk har blitt servert mig fotball i snart to år nå.

              Vi kan fort nærme oss et historisk lavt tilskuertall på Åråsen hvis dette forsetter. Som igjen gir røde tall og mindre budsjetter neste år. En stygg spiral.

              Heldigvis er det Brann neste år og de kan fort komme med 1000 personer.
              Hvis ikke tror jeg vi hadde krypet under 4000 tilskuere neste match.
              Si yo fuera Maradona saldría en mondovision,
              para gritarle a la FIFA:
              ¡Que ellos son el gran ladrón!

              Kommentar

              • bjarmann
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2005
                • 2936

                Jaja, var detta jeg regna med. Nok en gang følger vi opp med møkk etter optimisme og en god kamp. Vi er så dårlig hjemme at det er helt pinlig. Evner ikke å styre kampene som før i tida. Har mye ball men klarer ikke skape sjanser. Nei detta ser svart ut
                I år så tar vi alt

                Kommentar

                • Mynten
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2008
                  • 484

                  En relatvit bra førsteomgang hvor vi tidvis lar ballen gjøre jobben og spille på de styrkene vi har blir etterfulgt av en katastrofe av en annen omgang. I 1. omgang spiller vi oss fram til noen sjanser, og det hadde ikke vært ufortjent om vi hadde ledet selv om Viking hadde to gigantsjanser. PVM gjør mye bra og er med på å sette opp medspillere i gode posisjoner. Johan har sin sedvanlige rom med ballen, og prøver i alle fall ofte å gjøre noe konstruktivt med den.

                  2. omgang er derimot en katastrofe hvor vi faller helt gjennom og tilbake på nivå med det verste i fjor. Vi prøver ikke å spille ball og er veldig lett å lese de få gangene vi prøver å spille oss ut bakfra. PVM blir helt borte, Kippe prøver å slå ballene lengst og høyest mulig mot en Helstad som vel knapt fortsatt har vunnet en hodeduell i hans LSK-karriere. For å toppe dette begynner vi å spille ennå mer langt når vi setter inn fyrtårnene Fredrik, Erling og Fofana!

                  Kommentar

                  • tilt
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Apr 2007
                    • 813

                    Det er så nitrist å være LSK supporter om åra ass. Hver gang optimismen brer seg blir vi rævkjørt og dratt rett ned igjen. Vi må klare å være like kyniske på Åråsen som vi er borte. 3 seire av 17 mulige på Åråsen ? Det er jo helt useriøst.
                    livet er en gamp for de som ikke kan si k
                    https://twitter.com/#!/KjetiI

                    Kommentar

                    • junior
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Jan 2006
                      • 492

                      Hva skjedde i pausen lurer jeg på. Flere gode tendenser i første omgang, både Johan og Helstad burde putta. Mista de helt troa på seg selv etter målet til viking eller lada de opp med pizza og pils i pausen? Byttene til Haggis forstod jeg også lite av i dag. Får håpe gutta tar med seg den gode perioden i første omgang og rundpuler skarretøsene neste kamp...
                      ------- Forza Fugla! -------

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3209

                        Haglund stryker på eksamen (igjen), desverre. Midtstopperne våre med klare kamikazetendenser. Innbyttene (i motsetning til mot sarp) bidrar med svært lite. Fredrik var usynlig, og de gangene Foafana fikk ballen skulle jeg stort sett ønske han også var det også (usynlig altså). Helstad kommer til sjanser, men har mistet killerinstinktet. Riise var svak, men spilte åpenbart skadet store deler av 2. omgang. Kippe var helt i Molde, og skulle tydligvis hylles ved at absolutt alt skulle innom han (og dermed kvele ethvert tilløp til balltempo). Dødballer fra PVM så svake at det ikke var til å tro. Palmi som løp mye, men stort sett i blinde. Kælking av hodeballer til Fredrik på 1.65.

                        Udjus bra. Stoor stort sett bra. Mjelde vår bestemann. Johan (fortsatt) på vei mot noe bra.

                        Men... mye å ta tak i, desverre - og den viktigste konklusjonen er den samme jeg har trukket lenge: Vi trenger en trener.

                        Kommentar

                        • KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

                          Kan noen på Åråsen slå opp "samtidige bevegelser" i et eller annen relevant medium? Hva med å bytte gameplan når den vi har prøvd XX ganger ikke virker?

                          Kommentar

                          • dollyholly
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jul 2007
                            • 965

                            Først må jeg si at Viking spilte en solid kamp, all ære til dem. Vi sliter på hjemmebane når vi ikke får uttelling. Vi har noen saftige sjanser i 1.omg, og setter vi en der er det en annen kamp. Blir forferdelig mye trilling bak der og det gjør det enkelt for Viking. Anderson hadde en gyllen sjanse til å spille Helstad igjennom alene i 1.omg men ser den ikke. Svakt! Noe må gjøres på Åråsen! Vi får et visst trykk i 1.omg men uten uttelling blir det tungt og Viking får farlige kontringer. Viking kunne fort puttet flere. Drittlei av dette!

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Opprinnelig skrevet av tilt
                              Det er så nitrist å være LSK supporter om åra ass. Hver gang optimismen brer seg blir vi rævkjørt og dratt rett ned igjen. Vi må klare å være like kyniske på Åråsen som vi er borte. 3 seire av 17 mulige på Åråsen ? Det er jo helt useriøst.
                              Men hva betyr det å være kynisk hjemme, vi starter på 0-0 fortsatt. Det har alt med kampbilde å gjøre og nå har vi sett så mange bedritne hjemmekamper at vi ikke kan hjemme oss bak tullprat lengre. Det mangler kreativitet og elementære pasningsferdigheter i laget. Har vi noen gang hatt et lag til å kontrollere kamper? Kanskje Hooley med sine berømte 1-0 kamper, i en annen tidsalder for norsk fotball.

                              Jeg husker mye bedre alle ledelsene vi skuslet vekk under Rösler. For det kreves faktisk visse ferdigheter for å ri på ledelser også, norsk fotball er så åpen at dette er en taktikk bare dagens RBK kan tillegge seg med noenlunde suksess. Det er tydelig at noe har skjedd der med Perry nå, de blir helt fullstendig knusende overlegne i år. Gjenvinningsfokuset og aggresiviteten mot Sogndal var enestående.

                              Vi vet hva vi er svake på, klubben har ikke gjort noe med det. Det kan til en viss grad tillegges vanskelige økonomiske kår, men ikke fullt og helt. Og ekstra vanskelig blir det å dekke over svakhetene i et idiotsystem på hjemmebane.

                              Kommentar

                              • Johnny Sack
                                Seniormedlem
                                Forumsadist
                                • Jun 2007
                                • 127

                                Hva er planen til Haglund? Hva prøver laget egentlig på? Det jeg ser i dag er identisk med alt jeg så i 2012 og da var svaret at laget måtte spilles inn. Hvor lenge skal vi spilles inn?

                                Kommentar

                                • brisbane-kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2006
                                  • 595

                                  fantastisk frustrerende dette Åråsen-komplekset. Ifjor var vi Norges nest beste bortelag. Og tredje dårligst hjemmelag.
                                  Det skal vel strengt tatt ikke være mulig? Komplett ulogisk.

                                  Kommentar

                                  • tilt
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Apr 2007
                                    • 813

                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Men hva betyr det å være kynisk hjemme, vi starter på 0-0 fortsatt. Det har alt med kampbilde å gjøre og nå har vi sett så mange bedritne hjemmekamper at vi ikke kan hjemme oss bak tullprat lengre. Det mangler kreativitet og elementære pasningsferdigheter i laget. Har vi noen gang hatt et lag til å kontrollere kamper? Kanskje Hooley med sine berømte 1-0 kamper, i en annen tidsalder for norsk fotball..
                                    @GIFKanari Det er et godt spørsmål. Vi er åpenbart ikke gode nok til å styre kampene, og ikke har vi en targetspiss å slå langt på (bortsett fra de siste 10 når vi flytter opp Kippe) . Med andre ord må vi ha en god defensiv struktur, max laginnstats der alle blør for drakta og satse på kontringer og dødball, slik som vi så gutta spilte i Molde. I og med at vi suger lut og blir utspilt av andre gang på gang på Åråsen tenker jeg at det har noe med ambisjonene om hvordan vi skal spille, og at inngangen til kampene er for naiv og optimistisk. Jeg tror vi lurer oss selv ved å prøve å spille mer omstendelig enn nødvendig. Når vi da havner bakpå og ikke har noen plan B ser vi jo ekstra stakkarslige ut. Men som du sier har det jo noe med kampbildet å gjøre. Men det er kanskje der vi kan prøve å forbedre oss og være mer kyniske. Klare å bli bedre taktisk skolerte og få kampbildet inn i spor som kler oss, med de spilletypene vi har. Om det skjer med Haglund er jo heller usikkert da men selv Fergie legger seg lavt på Old Trafford innimellom...

                                    Synes forøvrig den var relativt spot on den Aftenposten bloggen om hvilke spilletyper vi har henta, hvem har tilgjengelige, og hvem vi bruker.
                                    livet er en gamp for de som ikke kan si k
                                    https://twitter.com/#!/KjetiI

                                    Kommentar

                                    • Kjell.T.Ring
                                      Poll St. Ring
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Dec 2005
                                      • 11796

                                      Skuffelsen var stor i går. Vi burde definitivt leda i 1. omgang etter gigantsjansene til Helstad. Utrolig at han ikke putter minst 1. Får pasninger som fortjener en bedre skjebne.

                                      På dødball blir vi spilt ut av Viking både defensivt (mye takk være elendige baller fra PVM) og Thioune traff Bjørdal hver jævla gang. merkelig å ikke sette Frode på deres beste hodespiller.

                                      Den største skuffelsen var uansett 2. omgang. Vi kasta på alt vi hadde av offensiv kraft og skapte ikke en dritt. Jeg trur dette laget kommer til å sanke poeng fremover men vi må få en tydeligere spillestil å slutte med "hodeløse høns-spillet".

                                      Nå er jeg bare forbanna
                                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                      Kommentar

                                      • brisbane-kanaris
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2006
                                        • 595

                                        Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                        Skuffelsen var stor i går. Vi burde definitivt leda i 1. omgang etter gigantsjansene til Helstad. Utrolig at han ikke putter minst 1. Får pasninger som fortjener en bedre skjebne.

                                        På dødball blir vi spilt ut av Viking både defensivt (mye takk være elendige baller fra PVM) og Thioune traff Bjørdal hver jævla gang. merkelig å ikke sette Frode på deres beste hodespiller.

                                        Den største skuffelsen var uansett 2. omgang. Vi kasta på alt vi hadde av offensiv kraft og skapte ikke en dritt. Jeg trur dette laget kommer til å sanke poeng fremover men vi må få en tydeligere spillestil å slutte med "hodeløse høns-spillet".

                                        Nå er jeg bare forbanna
                                        Helt enig. Jeg synes vi hadde bra spill i første omgang med fine bevegelser og relasjoner og struktur i angrepene. Vi hadde god kontroll på Viking i store deler av første og burde hvertfall hatt ett mål.

                                        Andre omgang blir kaos og søl uten like. Haglund legger om til 4-4-2 og relasjonene, rytmen og bevegelsene blir borte. Fremstår som panikkbytter hvor man hiver på det man har av "offensiv" kraft og planen er å måke ballen oppover og håpe at den treffer noe gult. Blir utrolig lett gjennomskuelig.

                                        Kommentar

                                        • Rune
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Aug 2008
                                          • 1229

                                          Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                          Den største skuffelsen var uansett 2. omgang. Vi kasta på alt vi hadde av offensiv kraft og skapte ikke en dritt. Jeg trur dette laget kommer til å sanke poeng fremover men vi må få en tydeligere spillestil å slutte med "hodeløse høns-spillet".
                                          De taktiske grepene til Haglund var krise i går. Alle vet at 4-4-2 ikke funker med dette laget. Å flytte på de to spillerne som fungerer best i posisjonene sine (les PVM som hengende spiss og Mjelde som sittende midtbane) i tillegg gjør det hele enda mer håpløst.


                                          Dersom Stian var skadet kunne Høibråten kommet inn for ham.

                                          Dersom ønsket var å få mer trøkk offensivt, kunne vi spilt med Kippe, Østli og Stoor bak, og Fredrik sammen med Helstad foran med PVM rett bak.
                                          "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                                          Kommentar

                                          Working...