Kamptråd Lillestrøm - Brann, Åråsen, Søndag 14. April, kl. 19:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • brisbane-kanaris
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2006
    • 597

Kamptråd Lillestrøm - Brann, Åråsen, Søndag 14. April, kl. 19:00

Kampen mot Brann nærmer seg. En kamp som på mange måter kan forme store deler av resten av sesongen på hjemmebane med tanke på tilskuertall og entusiasme blandt Åråsenpublikummet.

Håper å få se en 4-5-1 formasjon. Nøkkelord blir innsats, andreballer og samhandling.

Brann var fjerde dårligst bortelag ifjor med tre seire (derav en mot oss), to uavgjort og 10 tap.
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4397

Driter i hvem som starter. Forventer å se at hver fuglaspiller kjemper for hver eneste ball gjennom hele matchen! Lenge siden jeg har sett en av våre spillere med krampe på Åråsen. Nok er nok, nå får dem vise alvor av det dem sier med at dem vil gjenreise Åråsen som en vanskelig bortebane.
    ..................

Kommentar

• andersmm
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2006
      • 5764

--------Udjuice--------
      Stoor-Østli-Kippe-Stian
      Palmi-Riise-Mjelde-Johan
      ---------Petter----------
      --------Fredrik----------

Bare å kjøre på. Dette laget her bør være bra nok. Vi må fortsette å mønstre lag med fokus på å dominere spillet. Det viktigste er at laget (Haglund inkludert) faktisk tror på sine egne styrker og går inn i kampen med intensjon om å spille ball. Det som bekymrer meg er at vi gang på gang svikter de prinsippene som kan gjøre dette laget bra. Kælking fra forsvarsfireren burde straffes med bøter. Det laget vi har kommer aldri til å ha suksess om man ikke bruker ballen i laget. Vi beviser gang på gang at vi kan spille oss ut av relativt trange situasjoner og ikke la oss stresse av at motstanderen legger press på oss, men med en gang vi skal angripe mot et etablert lavtliggende lag så tyr vi til en langball uten adresse. Det er helt bingo hva som skjer etter at Kippe slår den lange, og mot et defensivt disiplinert mannskap ender det ofte med at vi gir fra oss ball og dermed også initiativet. Dette gir motstander pusterom og mulighet til å gå i angrep, mens vi får flytte laget opp og ned hele tiden. Dermed klarer vi heller aldri å etablere vedvarende trykk og "male på".

Mange etterlyser tæl og innsats, men jeg vet ikke helt om det er der skoen trykker. Min oppfattning er at vi har en slags ambisjon om å bli et spillende lag, men av en eller annen grunn har vi altfor mange spillere som ikke viser den nødvendige lojaliteten til en slik filosofi. Midtbanen vår (Johan, Mjelde, Riise, Palmi, Petter) består til største del av smarte spillere med bra passningsføtter. I tillegg har vi to backer som er bra med ball i beina. Helstad og Fredrik er ikke akkurat playmakere, men det er helt OK da det ikke er deres rolle i laget. Jeg mener fortsatt at vi mangler en spillende midtstopper, selv om Østli er en del bedre enn Kippe på dette feltet. Ruben bør kunne ta en slik rolle, men han er fortsatt veldig usikker.

Første bud for Haglund må ihvertfall være å gi samtlige spillere klar beskjed om at Kippe ikke skal ses på som en prioritert brikke i det oppbyggende spillet. Han har hevet seg betraktelig i det defensive i forhold til i fjor, men kommer aldri til å bli noe mer enn et mellomstopp i det oppbyggende spillet. Jeg er helt overbevist om at vi har nok av spillere med nødvendig kvalitet for å spille oss ut mot etablert forsvar, men dersom vi ikke har troen på det selv kommer vi ingen vei. Hadde vi hatt et fyrtårn av et oppspillspunkt kunne vi kanskje hatt viss suksess med langballene, men sånn ser hverken laget eller troppen vår ut. I tillegg må det gis benharde instrukser på at langpassningen kun er godkjent dersom motstander er i ubalanse og det er en overgangsmulighet, eventuellt at alle passningsalternativer er avstengt.

Haglund er pent nødt å ta tak i dette og gi ei skyllebøtte til de som synder. Det betyr også at man må ta en alvorsprat med kapteinen og gi ham klar beskjed om å innse sine egne tekniske begrensninger. På toppen av dette bør treningene framover dedikeres til å øve inn trekk for å spille seg ut i disse situasjonene. Da vi har en åpenbar mangel i midtforsvaret betyr det at midtbanen må ta et ekstra ansvar for disse situasjonene. Midtbanen må dog også føle at de kan stole på at de blir brukt når de viser initiativ. I dag ser vi ofte at de tar turen ned for å hente ball, men i stedet får se kula fly himmelhøyt over dem.

Edit: En ting til. Haglund: Når vi ligger under på hjemmebane og trykkes bakover er det ikke tid for å sette inn spurterne våre. Da er vi nødt til å ta grep for å gjenvinne kontrollen, ikke legge oss enda djupere å håpe at vi skal vinne kampen med et utprega kontringslag.
      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• ragnarrock
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 937

Opprinnelig skrevet av andersmm

Edit: En ting til. Haglund: Når vi ligger under på hjemmebane og trykkes bakover er det ikke tid for å sette inn spurterne våre. Da er vi nødt til å ta grep for å gjenvinne kontrollen, ikke legge oss enda djupere å håpe at vi skal vinne kampen med et utprega kontringslag.
        nettop derfor er jeg litt uenig med dine foreslåtte 11. med Palmi og Johan på hver sin kant så har vi ikke så mye nnet å sette på benken enn fart om kamp bildet blir slik som mot Viking.. ser heller at en av de gutta kan komme inn fra benken med litt mere kreativitet og teknisk finesse om motstanderne legger seg bakpå.
        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

I tillegg har vi da en sjanse til å komme oss rundt på kanten fra start. Det skjer ikke med Palmi og Johan. Fofana vil nok også få til mer mot en motstander som ikke ligger bakpå.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• Wanker
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Aug 2005
            • 637

Det viktigste er at laget (Haglund inkludert) faktisk tror på sine egne styrker og går inn i kampen med intensjon om å spille ball.
            ...
            Kælking fra forsvarsfireren burde straffes med bøter.
            ...
            Første bud for Haglund må ihvertfall være å gi samtlige spillere klar beskjed om at Kippe ikke skal ses på som en prioritert brikke i det oppbyggende spillet. Han har hevet seg betraktelig i det defensive i forhold til i fjor, men...
            ...
            Hadde vi hatt et fyrtårn av et oppspillspunkt kunne vi kanskje hatt viss suksess med langballene, men sånn ser hverken laget eller troppen vår ut. I tillegg må det gis benharde instrukser på at langpassningen kun er godkjent dersom motstander er i ubalanse og det er en overgangsmulighet, eventuellt at alle passningsalternativer er avstengt.
            ...
            Midtbanen må dog også føle at de kan stole på at de blir brukt når de viser initiativ. I dag ser vi ofte at de tar turen ned for å hente ball, men i stedet får se kula fly himmelhøyt over dem.
            Wøørd (eller hva det heter nå for ti'a)
            Hunter S. Thompson:

There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
            Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

Kommentar

• BD
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2006
              • 1440

----------Udjus-----------
              Stoor-Østli-Kippe-Ringstad
              -------Riise--Mjelde-------
              Palmi----V Moen----Fofana
              -------Gulbrandsen-------

Kommentar

• glasgow
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 1252

----------Udjus-----------
                Stoor-Østli-Kippe-Ringstad

Knutzon---johan---Mjelde---Riise

------------------V Moen

-------Guldbrandsen

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

Riise på venstre??
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• glasgow
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jan 2007
                    • 1252

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                    Riise på venstre??
                    Jeg vil ha fart på kantene og johan sentralt. Tror Riise og Knutzon kan gjøre det bra på kantene. Bytte litt underveis.

Evnt Riise på høyre og Fofana på Venstre.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                      Poll St. Ring
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Dec 2005
                      • 11796

Opprinnelig skrevet av glasgow
                      Jeg vil ha fart på kantene og johan sentralt. Tror Riise og Knutzon kan gjøre det bra på kantene. Bytte litt underveis.

Evnt Riise på høyre og Fofana på Venstre.
                      Ville heller flytta opp Johan å satt PVM på venstrekanten. Innlegg fra kant er totalt fraværende om dagen,
                      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• ynnor
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 857

Ikke vits med innlegg når det ikke finnes noen som kan nikke foran der.

Kommentar

• mats
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 621

Spill 90 minutter, slik vi gjorde de første 30 mot viking, så vinner vi

Kommentar

• jeykey
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Sep 2012
                            • 452

Han kom til oss fra QPR.....hurra hurra....
                            "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                            - Sitat Grusom B

Kommentar

• superbøffel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2005
                              • 5611

Opprinnelig skrevet av jeykey
                              Han kom til oss fra QPR.....hurra hurra....
                              Vi er jo Norges QPR. Meningsløst mange signeringer og en manager som ikke kan sette de sammen i et lag. Forskjellen er at de hadde baller nok til å bytte ut den talentløse manageren med en som kan levere, synd de ventet til nedrykket var klart med å gjøre det. På tide at vi gjør det samme, forhåpentligvis før det er for sent.

Det blir selvsagt stygt mot Brann - vi vil som vanlig ikke klare å styre på hjemmebane, men blir kontret i senk i i vårt forsøk.

1-4. Og forhåpentligvis enveisbillett hjem til Gøteborg.
                              Last edited by superbøffel; 10.04.2013, 12:27. Begrunnelse: skrivefeil
                              Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• andersmm
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2006
                                • 5764

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                                Det blir selvsagt stygt mot Brann - vi vil som vanlig ikke klare å styre på hjemmebane, men blir kontret i senk i i vårt forsøk.

1-4. Og forhåpentligvis enveisbillett hjem til Gøteborg.
                                Tror ikke det blir så lett for Brann. Selv om ikke spillet sitter så regner jeg med at vi stiller 11 mann som i det minste har veldig lyst å revansjere seg. Men selvfølgelig, revansjelyst er ikke noen garanti for bra spill.

Haglund ekke fra Gøteborg forresten. Alle hører at det der er Halmstad-dialekt.
                                "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

Tror ikke det blir så lett for Brann. Selv om ikke spillet sitter så regner jeg med at vi stiller 11 mann som i det minste har veldig lyst å revansjere seg. Men selvfølgelig, revansjelyst er ikke noen garanti for bra spill.

Haglund ekke fra Gøteborg forresten. Alle hører at det der er Halmstad-dialekt.
                                  Hvor mange ganger siden Haglund tok over har vi forventet revansjelyst og blitt skuffet? Og hva får deg til å tro at det skal være annerledes nå?

Forøvrig driter jeg i hvor han tar toget, bare han tar et tog. Vekk. Synd i grunn, virker som en trivelig fyr, men det hjelper så lite.
                                  Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6101

Viking er vel et bedre lag enn Brann om dagen. Ser ingen grunn til at Brann skal få det lettere enn Viking.

Kommentar

• bjarmann
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 2994

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      Lenge siden jeg har sett en av våre spillere med krampe på Åråsen.
                                      Vel, ikke så lenge siden Bolly lå nede med kramper etter 60 min. Dog usikkert om det var pågrunn av innsatsen
                                      I år så tar vi alt

Kommentar

• tullebukk
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2006
                                        • 5446

4 seire på 26 kamper hjemme ... Hva er poengsnittet vårt hjemme siste 2 år tro?.

Kommentar

Working...