Godset - LSK, Søndag 21. april kl. 18:00

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Folke
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jun 2008
    • 5955

    Opprinnelig skrevet av reka
    Er vel ikke ferdighetene i angrep det står på, er vel heller at det hele foregår på måfå. Planløst.
    Helt uenig. Planen til Haglund ble fulgt til punkt og prikke, laget spilte sånn de ble enig om og man var kun en keepertabbe unna en bortekamp etter planen. Om planen er god eller dårlig, det er en annen sak..

    Kommentar

    • Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

      Opprinnelig skrevet av ynnor
      Det er jo full kontroll når vi ikke kommer til en avslutning.De er nærmere 3 enn vi er utligning.
      Og hvorfor er det få avslutninger? Fordi laget ikke har ballen eller fordi man ikke evner å komme til avslutning?

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Opprinnelig skrevet av Folke
        Helt uenig. Planen til Haglund ble fulgt til punkt og prikke, laget spilte sånn de ble enig om og man var kun en keepertabbe unna en bortekamp etter planen. Om planen er god eller dårlig, det er en annen sak..
        Når laget blir liggende så lavt at Udjus sine utspill kun fungerer som en poler til nedtak for en ny bølge imot, så er selvfølgelig taktikken på trynet. Vi gjorde Godset hundre ganger bedre enn de var.

        Kommentar

        • ynnor
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 857

          En drøm å spille mot et lag som ikke har en plan offensivt. Har dere hørt litt om hvordan Tom Lund og nils Arne Eggen prater fotball.

          Kommentar

          • Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Når laget blir liggende så lavt at Udjus sine utspill kun fungerer som en poler til nedtak for en ny bølge imot, så er selvfølgelig taktikken på trynet. Vi gjorde Godset hundre ganger bedre enn de var.
            Godset er nok det beste laget LSK har spilt mot til nå i år. Men selvsagt, jeg skulle ønske man gikk ut i 100 og gønna på fra start.. Men akkurat i denne kampen tror jeg det hadde endt med stortap, siden LSK ikke har noen der fremme som klarer å score mål på bestilling.

            Kommentar

            • *46*

              Nr.1: Gulbrandsen på topp fra start meldte jeg før kamp at er feil. Jeg tar mer enn gjerne feil i slike saker, men i dag tok jeg dessverre rett. Han er flink når han får baller å løpe på - det gjorde han ikke i dag. Fikk han det, var det mot 4 stk fra Godset. Ikke dyktig nok til å dra av ved mann mot mann. Ikke en kamp for han. Helstad som har plenty med erfaring, god til å holde på ballen samt er smartere i boksen og mer målfarlig. Jeg liker Gulbrandsen særdeles godt og vil si at jeg er en fan av han, men må brukes rett for å få opp selvtilitten. I dag var det ikke rett dag.

              Nr. 2: Det tenkes for mye fart og for lite ekstreme kvalitere i andre veien - Erling og Johan er to forskjellige typer. Erling er først og fremst spiss og Johan er mannen for å holde på ballen og stikke krempassninger. Johan har kanskje også det hurtigste hodet i stallen - han er rask til å finne muligheter. Farten til LSK ble tatt ut i dag, som forventet. Se mot kampen mot MFK - var ikke mye fart der, men mye smartnes.

              Nr. 3: Denne går på Haglund. LSK må høyrer opp i banen og våge mer. Det ble trent på dødballer i hallen for lukkende dører i går (noe jeg antar at det gjorde, siden dørene var stengt). Giftige dødballer får man ikke på egen banehalvdel, hvor LSK holdt seg for det meste i første omgang. Starter man med de riktige 11 fra start, ville man klart å holde mer på ballen og stabilisere seg høyrer i banen.

              Synd kampen ble ødelagt av en kollektiv hjerneblødning i forsvaret. Stoor blir lurt. Ringstad og Kippe skaper rom til Kovacs. Udjus er på sin helt egen tur ute i feltet - kom ikke å påstå at det var korrekt plassering av keeper! Hele målet er ei stor tabbe av LSK.

              Gidder ikke å rope at Haglund skal gå, men det var ikke noe taktisk mesterverk av han. For å være helt ærlig, så synes jeg det var en ræva kamp. Man må uansett være innstilt på å spille ball neste søndag når Start kommer på besøk. Tror det blir ei hard nøtt å knekke.

              Kommentar

              • klippen
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Aug 2009
                • 251

                Til å spille borte mot Godset, synes jeg vi gjennomfører en helt grei kamp. Mangelen på et godt oppspillspunkt kommer dog tydelig til syne og fremover blir det veldig tynt.

                Dagens pinligste prestasjon med LSK øyne er det helt klart supporterne som lager kvalm som står for, ref nyhetstråden.

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av Folke
                  Godset er nok det beste laget LSK har spilt mot til nå i år.
                  Det er ingenting som unnskylder at vi gir bort ballen på egne utspill, det er helt absurd i fotball på elitenivå.

                  Kommentar

                  • *46*

                    Opprinnelig skrevet av klippen
                    Dagens pinligste prestasjon med LSK øyne er det helt klart supporterne som lager kvalm som står for, ref nyhetstråden.
                    Det er så flaut! Jeg er så drittlei hele den gjengen som driver med faenskap. Dem gir meg rett og slett mark! Klarer ikke å oppføre seg som folk så lenge dem går i flokk. Skal banne på at dem er feige alene.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Hvorfor gikk vi til Godsetkampen med innstillingen at det ikke var noe å ta med seg fra Moldekampen? Det er spørsmålet!

                      Hva angår "bråket", ingen ble anholdt så vidt jeg har fått med meg. Potensielt ny storm i vannglass.

                      Kommentar

                      • *46*

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Hva angår "bråket", ingen ble anholdt så vidt jeg har fått med meg. Potensielt ny storm i vannglass.
                        Det er det jo alltid... Mors beste barn har aldri gjort noe galt. Alltid noen andre som gjør feil. Er så lei av høre den leksa. For jeg vet en ting - når det er så mange episoder som det har vært de siste årene, så er det en grunn for det. Man er ikke uheldig å havne på feil sted til feil tid hver eneste gang.

                        Beklager, men dette er faktisk noe som opprører meg. En gjeng som gir LSK dårlig rykte. En gjeng som aldri tar ansvar, men er forbanna glad i å bortforklare med at alt er andre sin feil.

                        Kommentar

                        • superbøffel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Aug 2005
                          • 5611

                          Opprinnelig skrevet av superbøffel
                          Jeg er skeptisk til det meste når det gjelder LSK om dagen. Bortebane tyder på seier, men det er vel det eneste også.
                          Selv ikke bortbanefordelen kan utlikne vår udugelighet. En 90 minutters orgie i støttepasninger, manglende bevegelse og planløshet. Det er bare trist. Vi skaper knapt en sjanse, mens Godset er nærmere 4-0 enn vi er 1-1.

                          Haglund ut. Nå.
                          Enøyd i de blindes dal.

                          Kommentar

                          • GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

                            Opprinnelig skrevet av *46*
                            Det er det jo alltid... Mors beste barn har aldri gjort noe galt. Alltid noen andre som gjør feil. Er så lei av høre den leksa. For jeg vet en ting - når det er så mange episoder som det har vært de siste årene, så er det en grunn for det. Man er ikke uheldig å havne på feil sted til feil tid hver eneste gang.
                            Nei, ikke helt det jeg sier. Men evig eies kun et dårlig rykte, kanskje? Vi bør nok også få begge sider av saken før vi er for bombastiske.

                            Kommentar

                            • bjarmann
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 2936

                              Elendig! Målet er en total svikt av hele forsvaret sammen med keeper. Vi har ikke en eneste sjanse i dag, knapt halvsjanser. DEt er pinlig. Jeg må fortsatt etterspørre planen. Eneste jeg ser av plan i spillet er at keeper skal spille på Palmi ved utspill (hvorfor?). Der stopper det. Om ikke konsekvent bruk av støttepasninger er en del av planen?
                              I år så tar vi alt

                              Kommentar

                              • superbøffel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Aug 2005
                                • 5611

                                Opprinnelig skrevet av jeykey
                                Jada, enig i det Ellers ender vi opp som en slags menighet.
                                Det gir kanskje mer mening med en dommedagssekt?

                                Vi har en topp-4 stall, men styrer mot nedrykk. Jeg forventet ingenting på vei til match i dag, men ble skuffet alikevel.
                                Enøyd i de blindes dal.

                                Kommentar

                                • Percy Nilegård
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 5146

                                  Hva slags tabell operer du med? En der halve serien rykker ned?
                                  "Alltid blodsprengt"!
                                  Fong/Macho

                                  Even Nordlien

                                  Kommentar

                                  • Kanariz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2005
                                    • 2507

                                    Vi får sparke fra oss mot Start, ordner seg detta

                                    Kommentar

                                    • ynnor
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • May 2008
                                      • 857

                                      Ja kan ordne seg til en ny 9-12 plass dette juuuuuhu

                                      Kommentar

                                      • Fugl1120
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2005
                                        • 3528

                                        Synes ikke kampen i dag er så aller verst. Vi demmer opp og ligger veldig kompakt i forsvar. Glipper to ganger i første og får en goal i mot. Styrer kampen i 2 omgang og dominerer siste kvarteret, får et par kontringssjanser i mot, noe vi må forvente når vi kjører framover. Synes laget har tatt store steg i den defensive biten og vi har et snitt på én goal baklengs per match så langt denne sesongen. Holder snittet seg sesongen ut ender vi på 30, som er en solid nedgang fra 47 i 2012 og 52 i 2011. Offensivt sliter vi fortsatt fælt, bevegelsene er for dårlige, vi spiller på gale bevegelser men verst av alt; vi mangler minst én klassespiss. Vi har vært bortskjemte med Tippeligaens beste spissbar i Björn og Ujah i flere år, vi sitter igjen med to spisser uten evne til å holde opp ballen og vi blir presset bakover i bølger når vi ikke klarer å holde i ballen. Fredrik er heller ikke god nok med kula i beina og fram til vi forsterker stallen med en skikkelig spiss må vi bli dyktigere til å holde kula langs bakken og angripe med flere folk. Alt i alt en godkjent kamp på en av de tøffeste bortebanene vi skal spille på i år og ikke minst en god forsvarskamp. Forhåpentligvis løsner det mer framover på banen utover sesongen.
                                        Lauken er vår venn!

                                        Kommentar

                                        • Totti21
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Mar 2004
                                          • 3500

                                          Hadde noen gitt meg ett tilbud før sesongen om at vi skulle ligge 3 poeng bak og 3.plassen etter 5 kamper der vi har møtt Molde og Godset borte, så hadde jeg lett takket ja til det. Når vi i tillegg ligger 4 poeng foran vif og 6 poeng foran Molde, så er jeg ganske så fornøyd poengmessig.

                                          Kampen i dag var mer enn godkjent. Planen fungerte bra i 1.omgang, og det er bare noen upresise pasninger som gjør at vi ikke skaper noen gode muligheter på overgangsmulighetene våres i tillegg til at vi slipper inn ett fullstendig unødvendig mål i mot. Mine kollegaer som har sesongkort på Marienlyst mener at det LSK presterte i 2.omgang er det beste bortelaget som har spilt der i løpet av den 25 kamper lange rekken uten tap. Det er kanskje ikke godt nok for alle her inne som mener at vi har Tippeligaens beste spillerstall, men det sier i alle fall at vi presterer på høyde med de fleste andre i Tippeligaen om dagen.

                                          Jeg er spent på hjemmekampen mot Start, da det er sånne kamper vi skal vinne. Hadde vi fått poeng i dag mot seriens, og en av Europas beste hjemmelag, så hadde det vært bonuspoeng.

                                          Kommentar

                                          Working...