Neste 5 kamper bør ende med 12 poeng.
Godset - LSK, Søndag 21. april kl. 18:00
Collapse
X
-
Takkskarrufaenimegha, Tullebukk! Godt at det er noen som har ambisjoner!
Vi skal møte Start, Sogndal og Ulf hjemme og Odd og Ålesund borte i de neste fem. Det burde ikke være totalt umulig med fire seire, men jeg vil se det før jeg tror det, som det heter!
Hvis vi klarer det, vil vi ha 19 poeng etter 10 kamper, og ligge an til småpene 57 poeng etter 30. I fjor vant Molde med 62, Godset tok sølv med 58 og RBK bronse med 55.Elska þetta félagKommentar
-
Det som irriterte meg mest i går, og som jeg ikke har sett noen har kommentert, var hvor lite Stian Ringstad ble brukt.
I andreomgangen hadde han store, åpne flater foran seg på venstresiden, men fikk knapt nok ballen. De to gangene han fikk den, ble vel de to hvasseste angrepene laget hadde.
Det som var uforståelig, var at dette skjedde i kampen etter oppvisningen mot Brann hvor han hadde to målgivende, og lagkameratene sa at "Endelig får han til det i kamp som vi ser hver dag på trening!"
I går ble han oversett. I stedet for å legge løpeballer ned venstresiden, slo medspillerne langt mot høyre eller inn i midten.
Frustrende for Ringstad og fryktelig frustrerende å være tilskuer til.
Den eneste avslutninga vi hadde på mål kom etter åtti minutter, talende nok da Godset for første og eneste gang i hele omgangen helhjerta presset oss høyt. Udjus, som også hele omgangen hadde supre avleveringer med ball i beina, løste utfordringa ved å finne en umarkert Ringstad, som satte fart umiddelbart, spilte vegg med Andersson, og på karakteristisk vis plutselig var inne i Godsets sekstenmeter med en brukbar avslutning.
På meg virker det nesten som om vi i jakten på noe nytt med Haglund er i ferd med å miste det vi var gode på. En farlig vei å gå i en liga med så direkte lag.Kommentar
-
For å følge opp "ulfpulf" og "GIFKanari", så bruker vi for laaang tid de få gangene vi benytter Ringstad. Han har mer rom enn Cuba på sin venstre side, vi har kula på høyre, og triiiiller den omstendelig fra kant ned til back, inn til stopper, kanskje innom en stopper til og i verste fall også Mjelde, og så over til Ringstad som har fått rommet dekket, sikring fra motstander og motivasjon knekt tvers av. Hvorfor crosser vi aldri?! Ett brudd i ny og ne er verdt risikoen for å sette opp Ringen, for vi veit han går av mann' sin som han het Nosakhare til mellomnavn og sto rolig.
Og én ting til: Rett fram-lempinga vår mot Gulbrandsen og Helstad. Hvorfor ikke vinkle driten? Nei, da kommer du ikke aleine med keeper, men lemp eller tre over/mellom stopper og back med vinkel og muligheten for å få tak i kula og strekke og lage litt kaos hos motstander er hvert fall til stede (som Godset gjorde ved flere anledninger mot oss i går). Skulle vært obligatorisk buksevann for å pole rett fram opp på Fredrik og Torstein.TS05 - Felt CKommentar
-
Har siden matchen forsøkt å huske når vi sist skapte null målsjanser. Noen som husker?Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Kommentar
-
Vi ble utspilt til de grader i den kampen. Jeg klarte ikke å vise følelser når de scora en gang. Var kun apati.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Apati er vel forøvrig et dekkende begrep for det som skjer i LSK om dagen.
Fatter ikke at en trener kan værefornøyd med det som skjedde i Drammen.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Er ikke fornøyd med trener og blir forbanne på mye som skjer på banen men er ikke i nærheten av apati nå. Mye takket være enkeltspillere som gjør det lille ekstra.
Mange har hevet seg KRAFTIG fra i fjor: PVM, Ringstad, Kippe, Palmi og keeperplassen f.eks. Mjelde har også vært en god tilvekst.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Har noen av dere som var så fornøyde etter denne kampen sett cup-resultatene i dag?Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
"Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
- Sitat Grusom BKommentar
-
Hvor fornøyd var dere etter Eidsvoll Turn? Trakk på skuldrene og sa "cup er cup"? Tviler.
Om det er noe cupen viser er det at man kan nå så langt man vil med rett mentalitet. Den mentaliteten tok LSK til toppen og har holdt oss der lenge, men den er utvilsomt død nå. Det beviser vi ved å være fornøyde med å tape uten å skape en målsjanse. Nettopp det er starten på slutten.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Så det er annerledes når det er cup? Bullshit. Poenget er at det skammelig å være fornøyd med tap i Tippeligaen, uansett hvem LSK møter.
Hvor fornøyd var dere etter Eidsvoll Turn? Trakk på skuldrene og sa "cup er cup"? Tviler.
Om det er noe cupen viser er det at man kan nå så langt man vil med rett mentalitet. Den mentaliteten tok LSK til toppen og har holdt oss der lenge, men den er utvilsomt død nå. Det beviser vi ved å være fornøyde med å tape uten å skape en målsjanse. Nettopp det er starten på slutten.
Du er inne på noe, og det er mentalitet. Cup og liga har to helt ulike utgangspunkt for lagene på banen. Det er et faktum. Et lag har alt og vinne, og trolig deres største fotballopplevelse - mens det andre har alt å tape.
Det samme gjelder videre i cupen. Mens et 2. div lag vil spille på seg enorme mengder med selvtillit, vil ikke et TL-lag oppleve dette. Så kan man si at et TL-lag skal slå alle under seg i ligaene uansett fordi de hever stor lønn, mye bedre ferdigheter bla bla bla. Men de er mennesker de også. Noen undervurderer motstanderen, noen overvurderer egne ferdigheter, andre mister selvtillit/frykt for å feile osv.
Men historien viser gjentatte ganger at cup er cup. Follo nådde finalen. Haugesund (1. div) nådde finalen da vi vant. Hødd vant i fjor. Man ser det i alle land. Det er noe helt annet enn ligaen. Det er kanskje dumt å tenke på at det skal være forskjellig - for det er 90 min fotball, uansett - men det er det. Cup er cup
Og nei, jeg er ikke happy med tap for SIF. Og ikke noe mer eller mindre fordi dem røk ut av cupen. Det er ingen sammenheng mellom disse kampene. De lever sitt eget liv."Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
- Sitat Grusom BKommentar
-
Molde slo BATE Borisov i mars. BATE Borisov er laget som har scoret flest mål på Bayern Munchen i år og slo de i Champions League noen måneder tidligere. Tipper Molde er bitre for at de da klarte å tape mot oss som etter din logikk er svakere enn Asker.Kommentar
-
Vi hadde hatt svært små sjanser mot Asker på dems bane. Vi sleit i 2009 og. Håper Godset tar rbk og heile driiden til slutt i år.Kommentar
Kommentar