LSK - Sogndal, Torsdag 9. mai kl 18.00
Collapse
X
-
Å gjøre om fra 4- til 3-backslinje nå er neppe noe genitrekk..
Vil se:
---------Gulbrandsen-------------
---Fofana----Vaagan----Palmi----
----------Ohi-----Riise-----------
Mjelde---Høibråten---Østli---Stoor
--------------Udjus--------------Kommentar
-
Johan inn for Fofana.Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Hvis jeg hadde vært trener ville jeg satset på å stå høyt med laget i denne kampen og spilt med tre bak, Mjelde-Høibråten-Østli. Det er vel omtrent sånn vi skal spille når vi presser, uansett. Blir sårbare for kontringer, men vi er fucka defensivt i alle fall.
Omtrent som dette:
---------Udjus------
---Østli, Høibråten, Mjelde---
Stoor, Palmi, Bjørn Helge, Andersson, Forfana/Fredrik
------------PVM---------------
-------Fredrik/Fofana-------
Men du har tatt ut de riktige 11 hvertfall.
Så hjelp Rune til å finne en enda bedre balanse. Mjelde fram, og Stoor bak.
Dette er bra!Kommentar
-
Du vil heller ha ojji enn andersson, en klasspelare. Gi deg.Kommentar
-
Samtidig får laget en bedre balanse med Ohi på banen. Med Ohi inn slipper vi også unna med kun en rokkering innad i startoppstillingen. Selvfølgelig kunne man ha flyttet ned Vaagan Moen, fått Andersson inn bak spiss, og satt Fofana på kanten. Men kontinuitet i laget er viktig, og derfor mener jeg det beste er at vi gjør den nødvendige rokkeringen med Mjelde ned på back, og ellers lar Riise, Vaagan Moen, Stoor og alle andre spille der de har vært tidligere i sesongen.Kommentar
-
Balltempo blir nøkkelen til suksess mot Sogndal. Ohi som sentral på midten er da et (lite) skritt unna selvmord. Jeg ser gjerne en venstreside med Johan bak Fofana, det kan bli bra. Mjelde må på midten, det burde ikke være noe å diskutere.Kommentar
-
helt enig, bare johan inn for fofana!!!!Kommentar
-
-------------guldbrandsen----------
-------------- Vågan moen-------
Fofana-----mjelde---riise-------palmi
Ohi------høibråthen--østli---stoor
--------------udjus--------
Jeg syns ikke ut ohi gjorde seg bort når han kom inn mot Odd. Han er veldig god når er rettvendt og får satt fart på ballen, det får han i den posisjonen. Fofana var frisk da han kom inn sist, fortjener å få starte.LSK rykker aldri ned. De hører hjemme i den norske eliteserien, slo Erik Mykland fast i TV2-studioet.Kommentar
-
Forsvarsspillerne som er klarert for spill fra juniorlaget er Marcus Kveen (stopper) og Simen Nordermoen (back). Mulighetene ligger altså i å kjøre Kveen som stopper og Høibråten ut på back, eller Nordermoen på backen og beholde Høibråten som stopper.
Tror for øvrig Kveen er skada (han også...), uten at jeg skal si noe sikkert.Kommentar
-
Skadekrise, men kommet frem til et lag som kan være interessant:
-------------Udjus-----------
Stoor--Østli--Marius--Mjelde
Palmi--Riise--PVM--Fofana
-------------Johan-----------
------------Fredrik-----------
Her må vi ofre Mjelde som stabilisator, men jeg mener han er mest kapabel til å takle den venstrebacken. Riise og PVM har spilt bra sammen tidligere (vif borte f.eks.), og det åpner seg en mulighet for Fofana på kant, og Johan i sin favorittrolle.Kommentar
-
Er vel bare å si seg enig i det laget. Dette er de 11 beste spillerne vi har tilgjengelig, og det skisserte laget gir dem roller de kan mestre. Ohi er vel eneste reelle utfordrer til laget (ser bort fra keeperplassen), men han er i dårligere form enn samtlige av de han eventuelt kunne erstattet i laget ditt.Kommentar
-
Skadekrise, men kommet frem til et lag som kan være interessant:
-------------Udjus-----------
Stoor--Østli--Marius--Mjelde
Palmi--Riise--PVM--Fofana
-------------Johan-----------
------------Fredrik-----------
Her må vi ofre Mjelde som stabilisator, men jeg mener han er mest kapabel til å takle den venstrebacken. Riise og PVM har spilt bra sammen tidligere (vif borte f.eks.), og det åpner seg en mulighet for Fofana på kant, og Johan i sin favorittrolle.Kommentar
-
Annen ting, hvorfor kan ikke Stoor spille vb? Mener det også kommer an på SIL, men kjenner ikke hvem som spiller på flankene dems. Anyone? Hva med Palmi, kunne ha gjort det greit på h-back han og.Kommentar
-
Mener definitivt Fofana fortjener å starte basert på det jeg så i ekstraomgangene mot Grorud og forsåvidt noe av Oddkampen også. Mener han har sett frisk ut. Begrunnelsen går også på at vi spiller på hjemmebane, og at vi med fordel kan ha ihvertfall en spiller på laget som evner å dra av en mann, og underholde littegrann. Ellers er jeg helt enig i laget over her.
Mjelde på VB er litt corny men av mangel på noen annet er det vel greit.
Tipper forøvrig det kommer 3427 betalende. Og at resultatet blir 1-1.livet er en gamp for de som ikke kan si k
https://twitter.com/#!/KjetiIKommentar
-
Dette er en kamp jeg frykter når ting er som det er med skader hos oss og måten vi spiller fotball på. Tror forsvarsrekka vår skal få kjørt seg skikkelig mot Karadas, Badji og resten av gjengen, spesielt fysisk og i luften. Det Sogndal vist mot Brann i lufta og på dødballer var knallsterkt, og der er jeg redd vi kommer til kort med våre spillere.
Jeg er helt enig i at balltempo er nøkkelen. Uten et stort balltempo vil vi spille en måte som passer Sogndal perfekt, vi må strekke Sogndal og vi må få de til å løpe etter Fredrik, Fofana og resten. Dessverre er jeg pessimistisk på våre vegne ut fra hvordan vi ellers har spilt i år med til dels elendig balltempo og masse balltrilling bakerst.
Jeg vil bli overrasket om Sogndal legger seg lavt mot oss. De bør stresse våre spillere tidlig i oppspillsfasen slik at vi må slå langt mot Fredrik og co for å søke sine muligheter.Kommentar
Kommentar