Romerikes Blad - svar fra Svesengen
Collapse
X
-
Jeg lo***Større baller enn vett***Kommentar
-
Stor kudos til Svesengen, står respekt av både faktisk tilsvar og sterk argumentasjon. Haglund fortjener overhodet ikke den pepperen enkelte insisterer på å steke ham i, han tok over et konkursbo og fikk det til å bli en stabil og produktiv bedrift igjen. Jeg er strålende fornøyd så lenge vi klarer å fylle et par hull i spillermaterialet og oppnår mer enn niende plass. Med Kippe og Ringen er forøvrig jeg også overvevist om at vi hadde hatt fem poeng til. Så lenge Ståle ikke er interessert HVIS høsten skjærer seg, ser jeg ingen grunn til at ikke Haglund skal få ny kontrakt på minst to nye år.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Flott av Svesengen, men personlig er jeg mer interessert i hva avisen tenker om Henning Berg. Den heksejakta på han var så lite verdig i forhold til hva han hadde av økonomiske ressurser - og ikke minst det sportslige utgangspunktet. Björn, Nosa, Ujah. Det er spillere som uten tvil hadde gått rett inn og spilt fast på enhvert norsk topplag. I tillegg fikk vi Nordtveit og Tarik på lån. Det skal sies at han mistet garderoben på et viss tidspunkt, men hadde det skjedd med samme økonomisk støtte som Haglund har fått?Kommentar
-
Kommentar
-
Godt å se at en kompetent mann som Svesengen, som kjenner Lsk bedre enn de fleste bekrefter det jeg har prøvde å hamre inn i hodene deres i flere år. Kippe er sammen med Moen de to viktigste spillerene på dette laget. Hvis det stemmer det Morten Stokstad uttalte i et intervju etter Moldekampen at Frode måtte trygle for å få nye kontrakt er det en skandale!Kommentar
-
Godt å se at en kompetent mann som Svesengen, som kjenner Lsk bedre enn de fleste bekrefter det jeg har prøvde å hamre inn i hodene deres i flere år. Kippe er sammen med Moen de to viktigste spillerene på dette laget. Hvis det stemmer det Morten Stokstad uttalte i et intervju etter Moldekampen at Frode måtte trygle for å få nye kontrakt er det en skandale!
Med Høibråtens spill mener jeg det ikke er automatikk i at Kippe går rett inn på laget når han kommer tilbake. Dog kan han bli en nøkkelspiller både som oppspillspunkt eller som femte forsvarer som skal rydde unnå når motstandere lemper baller inn i vårt felt mot slutten av kamper. Kippe har blitt 35 år, og det er begrenset hvor lenge kroppen hans holder. ManU hadde en policy for noen år siden, ikke sikker på om den fortsatt er aktiv, at spillere over 30 kun får ett-års kontrakter, og jeg hadde ikke vært uenig i om LSK hadde gjort det samme. Ingen mistillit til Frode eller den jobb han har gjort, men intet varer evig.
Når det gjelder Svesengens avskrivelse av Bolly, Ringstad, Ruben, Ohi og Fredrik, så får han stå for den. Selv var det vel kun Bolly jeg selv var usikker på. Resten viste allerede under Berg at de ikke var lagt unna TL-nivå, men skader har ført til at de har brukt litt lenger tid enn forventet. Tid og tillit var det de trengte, og det som blir spennende blir å se om Ohi og Ruben får muligheten til å utvikle seg videre eller om de blir holdt tilbake.
Uttalelsen om at vi ikke hadde noen spillere født på 80-tallet er jeg og uenig i. Jeg tror de fleste her inne i hvertfall ville akseptert at vi ikke kjempet om medaljer de nærmeste årene om midtbanen vår hadde vært Erling-Ohi-Ruben-Bolly/Fofana siden vi er såpass reflekterte at så unge spillere trenger erfaring for å vokse. Evt. kunne det spees på med en eller to eldre spillere som PVM og/eller Riise, men slik situasjonen er nå har vi en midtbane som alle fyller 30 i år/neste år, og kan vi da forvente at ungdommene fortsetter å utvikle seg i 3 div. evt. fortsetter en klubb som ikke gir dem sjansen/tillit? Ungdomsmidtbanen vår ville ikke stått tilbake for noen om 3 år om de får muligheten til å tilegne seg erfaring, men med Per Bergs penger ble det for langt frem i tid.
Jeg er overhode ikke ute etter å ta Haglund da jeg mener vi ser konturene av spill i perioder, men jeg stiller spørsmål ved at Haglund konsekvent bruker spillere i slutten av 20-årene og eldre, og virker lite lysten på å slippe til de yngre.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Når det gjelder Svesengens avskrivelse av Bolly, Ringstad, Ruben, Ohi og Fredrik, så får han stå for den. Selv var det vel kun Bolly jeg selv var usikker på. Resten viste allerede under Berg at de ikke var lagt unna TL-nivå, men skader har ført til at de har brukt litt lenger tid enn forventet.Kommentar
-
Tja, er ikke like imponert over kompetansen til Svesengen, og børsen mot Sogndal med totalslakt av Udjus og Fofana er jeg lite enig i.
Med Høibråtens spill mener jeg det ikke er automatikk i at Kippe går rett inn på laget når han kommer tilbake. Dog kan han bli en nøkkelspiller både som oppspillspunkt eller som femte forsvarer som skal rydde unnå når motstandere lemper baller inn i vårt felt mot slutten av kamper. Kippe har blitt 35 år, og det er begrenset hvor lenge kroppen hans holder. ManU hadde en policy for noen år siden, ikke sikker på om den fortsatt er aktiv, at spillere over 30 kun får ett-års kontrakter, og jeg hadde ikke vært uenig i om LSK hadde gjort det samme. Ingen mistillit til Frode eller den jobb han har gjort, men intet varer evig.
Når det gjelder Svesengens avskrivelse av Bolly, Ringstad, Ruben, Ohi og Fredrik, så får han stå for den. Selv var det vel kun Bolly jeg selv var usikker på. Resten viste allerede under Berg at de ikke var lagt unna TL-nivå, men skader har ført til at de har brukt litt lenger tid enn forventet. Tid og tillit var det de trengte, og det som blir spennende blir å se om Ohi og Ruben får muligheten til å utvikle seg videre eller om de blir holdt tilbake.
Uttalelsen om at vi ikke hadde noen spillere født på 80-tallet er jeg og uenig i. Jeg tror de fleste her inne i hvertfall ville akseptert at vi ikke kjempet om medaljer de nærmeste årene om midtbanen vår hadde vært Erling-Ohi-Ruben-Bolly/Fofana siden vi er såpass reflekterte at så unge spillere trenger erfaring for å vokse. Evt. kunne det spees på med en eller to eldre spillere som PVM og/eller Riise, men slik situasjonen er nå har vi en midtbane som alle fyller 30 i år/neste år, og kan vi da forvente at ungdommene fortsetter å utvikle seg i 3 div. evt. fortsetter en klubb som ikke gir dem sjansen/tillit? Ungdomsmidtbanen vår ville ikke stått tilbake for noen om 3 år om de får muligheten til å tilegne seg erfaring, men med Per Bergs penger ble det for langt frem i tid.
Jeg er overhode ikke ute etter å ta Haglund da jeg mener vi ser konturene av spill i perioder, men jeg stiller spørsmål ved at Haglund konsekvent bruker spillere i slutten av 20-årene og eldre, og virker lite lysten på å slippe til de yngre.Kommentar
-
Kommentar
-
greit at du tar meg fotballuenighet... Lavtmål av deg å ta meg på bokmål...Kommentar
-
Vel, Frode har spilt sikkert 500 kamper for LSK og ALDRI gjort like mange feil som Høibråten har gjort etter 25min i Ålesund. Ja gutten er 18 år og et talent. Men at du påstår at han holder Kippe ute av laget er noe av det mest letterlige jeg har lest. Nice try son!Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Nå er det ikke skrivefeilen jeg vektlegger tyngst. Jeg synes det blir feil å kritisere Svesengen for et meget godt svar. Når det er sagt, jeg er helt enig i at Haglund er et kapittel vi må glemme fort som f...
Sorry for kritikk av skrivefeil.***Større baller enn vett***Kommentar
-
Jeg prøver bare å fortelle deg at du er så langt ute på jordet som det er mulig å komme når du skriver at legenden Kippe skal slite med å komme på laget. Det vet nok innerst inne du også objektive mann :-)Kommentar
-
Generelle skrivefeil bryr meg ikke veldig, men overskriften bør være korrekt.
Nå er det ikke skrivefeilen jeg vektlegger tyngst. Jeg synes det blir feil å kritisere Svesengen for et meget godt svar. Når det er sagt, jeg er helt enig i at Haglund er et kapittel vi må glemme fort som f...
Sorry for kritikk av skrivefeil.
Som jeg forstår mitt innlegg så har ikke jeg hengt ut Svesengen. Han fikk ros for å ta tida til å skrive et så fyldig svar. Er ikke enig i det som han sa men vet at hjertet er i riktig sted og an bryr seg om klubben.
Står ennå for det jeg ha å si...
klippekort for enkelt spiller. Som østli. anderssen.
Haglund; Helt udugelig å kjøre en annen formasjon enn 4411. Fått mye ros for lite blant ungdomsutviklinga (mye av det som er gjort var takk og pris Berg og Powell);
Gulbransen ser ut til å ha tatt steg bakover.
Lunan dominerte aldri kampene som var spådd (før han ble skada)
Ohi. Ingen venstre bein. Dårlig fart.
Ringstad holder TL nivået.
Triller ballen foran ti menn er ingen løsning, særlig når bevegelsen på toppen er så dårlig i mine øyer.Kommentar
-
Joda, du har nok rett, men det behøver allikelvel ikke være riktig. Vi får vente og se når Kippe kommer tilbake, og så kan vi se hvor mye bedre vi blir, både offensivt og defensivt. Tipper vi får en retur til lange baller mot TLs minste targetman, og en midtbane som sliter med kink i nakken.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Joda, du har nok rett, men det behøver allikelvel ikke være riktig. Vi får vente og se når Kippe kommer tilbake, og så kan vi se hvor mye bedre vi blir, både offensivt og defensivt. Tipper vi får en retur til lange baller mot TLs minste targetman, og en midtbane som sliter med kink i nakken.Kommentar
Kommentar