Hønefoss - LSK Mandag 20.mai AKA arena kl 18:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Gjest

Opprinnelig skrevet av daf
    Har ingen tro på poeng her, vi har tippeligaens dårligste forsvar.

Opprinnelig skrevet av *46*
    Hvis det er alt du har å komme med, burde du kanskje vurdere å redigere inn litt mer info?
    Mye kan sies med.få ord....

Kommentar

• Folke
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jun 2008
      • 5955

Har ingen tro på poeng her, vi har tippeligaens dårligste forsvar.

Mye kan sies med.få ord....
      Men det var ikke forsvaret som tapte denne kampen..

Kommentar

• Gjest

Opprinnelig skrevet av Folke
        Men det var ikke forsvaret som tapte denne kampen..
        At vi har TL minst effektive spiss, gjør ikke forsvaret vårt noe bedre..

Kommentar

• Folke
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jun 2008
          • 5955

At vi har TL minst effektive spiss, gjør ikke forsvaret vårt noe bedre..
          Denne kampen tapte man fra trenerbenken.. Så enkelt! Her gikk man til pause med ett smil om munnen, Leif Gunnar fikk en enkel oppgave før andre omgang. Nei trenere spiller ikke, men sjeldent jeg ser ett lag være så overlegne sin motstander over flere kamper uten å skape noe særlig med målsjanser.. Det burde ringt en bjelle for leeeenge siden!

Kommentar

• Folke
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jun 2008
            • 5955

Jeg syntes det er morsomt å se på når LSK spiller god fotball, men så lenge det ikke blir mål ut av det er det ikke god fotball.. Fotball handler om å score flere mål enn motstander, spill fotballen deretter!

Kommentar

• Hamburg & Kanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2005
              • 3006

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Ta av Gulbrandsen! Han kaster bort muligheter gang på gang!
              Guldbransen må spille ving. For faen, Haglund. Jeg har sett noen tusen fotballkamper i mitt liv, og den beslutningen er bare så innmari elementær å ta. basic fotball ABC.
              Han er flink til å skape sjansene, men håpløs til å sette de. Så hvorfor skal han besette stillingen foran mål? Og så setter du den ene in-form, målfarli
              ge spilleren vi har til å varme benken...
              LSK Norges beste lag

Kommentar

• tullebukk
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2006
                • 5446

Nei vi må for guds skyld ikke sette på noen med fart på kanten..

Kommentar

• Hamburg & Kanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 3006

Opprinnelig skrevet av Kanariz
                  HVa faen Haglund??? Klarer du ikke å si at vi spilte rævva og er et dårlig fotballag? Du virker så uintressert.....
                  LSK kunne jo prøve å holde igjen neste lønnsjekk, og se om det hjelper på engasjementet.
                  LSK Norges beste lag

Kommentar

• Grusom B
                    Generalissimo Bellisimo
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6248

Opprinnelig skrevet av Folke
                    Denne kampen tapte man fra trenerbenken.. Så enkelt! Her gikk man til pause med ett smil om munnen, Leif Gunnar fikk en enkel oppgave før andre omgang. Nei trenere spiller ikke, men sjeldent jeg ser ett lag være så overlegne sin motstander over flere kamper uten å skape noe særlig med målsjanser.. Det burde ringt en bjelle for leeeenge siden!
                    5 store sjanser i dag. Flere en hønsa. Just saying.

Helt absurd å gang på gang gå av banen med ingen/ett poeng etter å konsekvent ha hatt ballbesittelse på sekstitallet og flest sjanser. Skal ikke gå an. FG alene hadde ti avslutninger. Ab-surd.
                    Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

Hønefoss skaper vel tre store sjanser før de siste 10 minuttene da vi sender alt framover. Scoringa, tverrliggerskuddet og dødballen i første hvor Faye-Lund til slutt får tak i ballen. I tillegg et skudd fra Holmvik fra ca 35 meter som blir forholdsvis skummelt. Selv har vi kanskje 4-5 veldig store sjanser, i tillegg til et spillemessig overtak. Et uavgjort-resultat hadde antagelig vært det mest rettferdige slik kampen utvikla seg, jeg synes Hønefoss kjempa oss ut av stilen med ekstremt hardt press og mokk-og-mæl fotball i større perioder av kampen.

Akkurat nå fremstår det for meg vanskelig å se hvordan LSK skal klare å vinne fotballkamper når vi er vaksinert mot å score mål og vi _aldri_ klarer å holde nullen bakover. Vi er rett og slett for tynt besatt på topp og er avhengig av en bedre spiss for å omsette presset vårt i scoringer. Hjelper lite å pumpe innlegg i boksen når vi aldri kommer først på legget. Savner av Helstad er stort, men jeg mener fortsatt vi er for tynt besatt på spissplass.

Jeg synes vi har opptredd dårligere de siste kampene enn mot Sogndal og Start spillemessig. Jeg har fortsatt troa på at Haglund kan skape et bra lag, men han trenger forsterkninger på topp. Dersom vi ryker mot Haugesund tror jeg han kan være ferdig i sommer dersom Ståle er villig. Jeg er likevel av den oppfatning av at veldig mange overvurderer kvaliteten på stallen vår. Bare fordi vi har noen kjente navn i stallen er jeg av den oppfatning at det er mange lag som er minst like godt besatt, om ikke bedre enn oss. Palmi var aldri god nok for Stabæk da de spilte på sitt beste i 2008, PVM var aldri god nok for QPR, Riise aldri god nok for noen av klubbene han spilte for i England. Det samme gjelder forøvrig Fredrik Stoor. Mange av de store navnene er spillere som har levert bra i Tippeligaen i kortere perioder, men det gjør dem ikke til stjernespillere av den grunn. Med tanke på hvor tynt besatt vi er på spissplass tror jeg ikke LSK kan regne med å ligge stort høyere enn 5-7 plass med dagens stall. Per i dag er vi noen poeng bak der, uten at jeg tror vi skal tenke for mye på det enda. Jeg er likevel bekymret for skadesituasjonen som jeg synes virker til å være uvanlig plagsom i LSK kontra andre klubber.
                      Lauken er vår venn!

Kommentar

• brisbane-kanaris
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2006
                        • 597

Opprinnelig skrevet av andersmm
                        Smått utrolig at vi gang på gang kan ha så utrolig mye ballinnehav og passninger i laget, men samtidig komme til så lite muligheter. Vi presser bra i store perioder, men med den innehavs prosenten vi har gang på gang så bör motstander ha nok med å forsvare seg.

Mot Sogndal - 74/26 i vår favör
                        Mot Aalesund - 53/47 i Aalesunds favör
                        Mot Sandnes - 60/40 i vår favör
                        Mot Höns - 61/39 i vår favör
                        Ballinnehav er sterkt misvisende. Hvertfall når det er snakk om Lillestrøm. Målet med fotball er jævlig enkelt - score mer enn det motstanderen gjør. At vi har 60-70% ballinnehav er totalt uinteressant så lenge ballen blir trillet midtbaneleddet, forsvarsleddet og keeper. Vi har ingen spillestil. Alt blir for statisk og stillestående hvilket resulterer i balltrilling mellom forsvar og midtbane. Motstander kan slappe av. Hvorfor skal de opp i ballpress når det er vi som triller uten å gjøre noe konstruktivt, men de som leder kampen? Vi klarer rett og slett ikke å spille mot etablert forsvar.

Kommentar

• Ola
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2003
                          • 1651

Vi går inn i sesongen med 1 stk spiss. Han er i tillegg gammel, usikker og skadeutsatt, MEN han leverer - og han blir selvsagt skadet... Hvem faen går inn i sesongen med kun en spiss?? Det normale er 4 i stallen om man spiller 4-4-2.

Jeg tror Haglund kunne fått til ganske mye om han hadde fått litt flere spillere i stallen. Jeg tror problemet sitter tungt inne i veggene nå, i styre, i ledelse, i markedsavdeling. Elefanten i rommet kan se ut til å være noen vi har vært veldig glad i gjennom mange år.

Kommentar

• trigz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 7131

Gulbrandsen er tydelig stresset i avslutningssituasjoner, tror måltørken har gått kraftig inn på ham. Like greit å gi Fofana sjansen på topp neste gang og se hva han får til.
                            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

Ja, vi trenger avgjort en spiss til(gjerne Heidar, og gjerne en billig lokal unggutt som suplement). Så blir spørsmålet hva vi gjør med resten. Vi må også ha en naturlig sentral midtbanespiller ettersom vi rett og slett ikke har NOEN. Andersson bør benkes til fordel for Ohi, og BHR og FG bør konkurrere om høyrekanten.

Om Odd går ned bør vi stå først i køen for å hente Jone Samuelsen. Akkurat det vi trenger.
                              Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Ketil Cantona
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6813

Tv2 er en bedriten gjeng!
                                Viser målet til Hønefoss, noen få sjanser og NULL intervjuer. Kin et bilde av PVM som må forklare seg for supportere...

Alle ære Petter, du møter fansen og mottar sikkert en del usakligheter. Stå opp alle mann!

Kommentar

• brisbane-kanaris
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Aug 2006
                                  • 597

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                  Om Odd går ned bør vi stå først i køen for å hente Jone Samuelsen. Akkurat det vi trenger.
                                  Spørs om vi ikke slår følge

Kommentar

• G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3251

Opprinnelig skrevet av Grusom B

Hvis Odd går ned, hvorfor skulle Jone ønske å gå til en annen klubb som virker bestemt på å klynge seg til svensken helt til vi følger dem ned?

Kommentar

• trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7131

Det jeg skjønner absolutt minst av, er at Ohi, som har scoret i tre kamper på rad, blir benket til fordel for Johan, som knapt nok har gjort noe i det hele tatt i gul drakt på halvannet år.

Enig i at det brenner på dass nå. Går det til helvete enda en gang mot Haugesund kan det kanskje være for sent for Haglund. Det er IKKE langt ned til bunnen. Molde tok et meget sterkt poeng på Lerkendal med en mann mindre i dag. De er på gang.

Odd, Hønefoss, Sandnes og Start er ganske ræva. Så lenge vi ikke klarer å bruke ballbesittelsen vår til noe, ligger det dessverre an til å bli nok en tung sesong i bunn for oss der vi må kjempe mot dem. Det er nå fire poeng opp til Tromsø på 7. plass. Luka kommer til å fortsette å vokse. Vi må snu dette NÅ, ikke etter fotballferien.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Grusom B
                                        Generalissimo Bellisimo
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 6248

Opprinnelig skrevet av Ola
                                        Elefanten i rommet kan se ut til å være noen vi har vært veldig glad i gjennom mange år.
                                        Sorry, men jeg skjønner rett og slett ikke hvem du mener. Er det Per Berg? Er det Tullebukk? Er det Torgeir Bjarmann? Er det Ståle? Er det Frode Kippe? Er det Fredrik Gulbrandsen? Det er litt for mange å ta av som kan fungere inn under ordtaket.
                                        Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Ketil Cantona
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6813

Kan noen forklare hvorfor Jone hadde forsterket LSK. Er han bedre enn de vi allerede har på midten?

Kommentar

Working...