Lillestrøm Sportsklubb - Haugesund Åråsen 26. Mai kl: 15:30

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • OlaG
    Oversetterdrone
    Myklebust Light
    • May 2008
    • 935

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    Vi vil at laget skal forbedre seg, det gjør man ikke om man kun ser på målene. Hvorfor vinner vi, hvorfor taper vi, hvorfor fremstår vi som vi gjør? Svaret på spesielt det siste er vesentlig uansett om man leder eller ikke.
    Ikke ment mot deg spesifikt, men sitatet er litt symptomatisk for den splitta negative personligheten på forumet sett under ett her:
    I kamper hvor vi ikke vinner er man overhodet ikke interessert i å se "bak målene". Uansett hvordan laget spiller vinner man ikke kamper, og det er krise. Så vinner vi 3-0 (det er tre mål for, og ingen mot) på hjemmebane, og da er det plutselig ikke så interessant hvordan resultatet blir som hvordan spillet er.

Jeg er fullstendig klar over at det er forskjellige mennesker som sier forskjellige ting, og at å lumpe sammen mange forskjellige mennesker med forskjellig fokus og meninger i en stor haug med Negative Brukere(TM) er urettferdig. Men jeg blir bare så jævlig oppgitt og tidvis sliten av at det alltid skal være noen som veldig intensivt prøver å overbevise meg om at Alt Er Feil og at Alle Må Gå. Spesielt når kritikken er så surmaga at det er umulig å kalle den konstruktiv eller analytisk uansett hvor mye godvilje jeg prøver å legge til.

3-0, hjemmeseier, perlevær. Det er en fantastisk søndag

Kommentar

• Grusom B
      Generalissimo Bellisimo
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2003
      • 6248

Den seloppnevnte av åpenbare årsaker eliten har ingen problemer med kritikk, men derimot med konsekvent negativitet uansett omstendigheter. Vi kan godt diskutere hva som skorter, og presisjon i steget siste tredjedel samt manglende motsatte bevegelser er svaret. Men det er knapt rett tid på 2-0 og fem minutter igjen til første seier på fem kamper. Eller ABSOLUTT ALLTID ellers.
      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Ola
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Dec 2003
        • 1651

Meget solid og godt gjennomført kamp. Riise opp på nivået der han skal være. Moro med Erling tilbake.

Med bredere stall (en stopper og en spiss til), eller uten skadene så hadde vi vært topp-4.

Kommentar

• GIFKanari
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2009
          • 8243

Opprinnelig skrevet av Paddis
          Jeg skreiv dette, hvor du svarer:

At du ikke ser viktigheten av å ha Kippe og Erlingo tilbake får stå for din egen regning. Erling betryr mål og fart. Kippe betyr trygghet. Nå har vi fått tilbake 3 av 4 i bakrefirer.

Barnslig? Tja, men du får som fortjent. Hersketeknikk fører deg kun tilbake til ungdomskolestadiet.

Og hvordan var kampbildet? Var det ikke diametralt annerledes enn hvordan vi pleier å stå frem? Se på statistikken! Ikke bare har vi kun 40% ballinnehav, vi har mer enn 100 pasningsforsøk færre enn det som har vært gjennomsnittet. Selvfølgelig har Kippes gjeninntreden vært en faktor bakover, men jeg mener fokuset på å ligge lavt å minimere faren for baklengsmål på egne feil er en minst like stor faktor til at vi vinner denne kampen. Du la sikkert merke til det selv også, de store personlige feilene (først og fremst på balltap) var nesten fraværende, kun et stygt balltap på midten av Mjelde stakk ut.

Spørsmålet blir om det er slik vi vil fremstå fremover, for selv om målene er superfine er det en type fotball vi i lengden hverken vil hevde oss på eller få tilbake folk på Åråsen på bakgrunn av.

Det er ikke sutring slik jeg ser det, det er fakta.

Kommentar

• Ketil Cantona
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Feb 2004
            • 6813

I den situasjonen LSK er i pr d.d så kan vi ikke tenke at vi skal spille "fin" fotball og underholde. Vi skal ha 3 poeng for å bygge selvtillit. Over en periode med gode opplevelser vil vi kunne etterhvert slippe oss fri og senke skuldra.

For meg blir det for dumt å diskutere hvordan vi ønsker å fremstå når vi har slått kråkene 3-0 og spilt en god match.

Det er STOR forskjell på å ta pause med seier enn tap. D

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4366

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
              Spørsmålet blir om det er slik vi vil fremstå fremover, for selv om målene er superfine er det ikke en type fotball vi i lengden hverken vil hevde oss på eller få tilbake folk på Åråsen på bakgrunn av.

Det er ikke sutring slik jeg ser det, det er fakta.
              Gode observasjoner, GIFKanari. Men denne gangen vil jeg si følgende: Timing is everything!
              Elska þetta félag

Kommentar

• Uwes disippel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2006
                • 6039

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                Den seloppnevnte av åpenbare årsaker eliten har ingen problemer med kritikk, men derimot med konsekvent negativitet uansett omstendigheter. Vi kan godt diskutere hva som skorter, og presisjon i steget siste tredjedel samt manglende motsatte bevegelser er svaret. Men det er knapt rett tid på 2-0 og fem minutter igjen til første seier på fem kamper. Eller ABSOLUTT ALLTID ellers.
                Som sagt var det en god gjennomført kamp og tryggheten er tilbake, iallfall for denne kampen. Men det var sørgelig kjedelig og en svak motstander. Men om det er konsekvent negativitet, så greit.

Kommentar

• Johnny Sack
                  Seniormedlem
                  Forumsadist
                  • Jun 2007
                  • 127

Enig. Kjempeviktig med 3 poeng og smultring bak før ferien. Tror alle gleder seg over det, men det må være lov å kommentere det som faktisk var svakt. Vi åpner meget bra og viser hva som tydeligvis bor i dette laget, men så detter det ned på et nivå som er altfor svakt skal man ha noen som helst ambisjoner om å kjempe på øvre halvdel. Som nevnt før her, Haglund mener vi gjennomfører en meget god kamp. Hvis han mener det av hele sitt hjerte, så legger han lista jævlig lavt for å si det mildt. Vil oppsummere det slik: Vi åpner knallbra, scorer 3 flotte mål og holder nullen. Resten er under middels med glimtvis gode enkeltprestasjoner.

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Opprinnelig skrevet av Paddis
                    I den situasjonen LSK er i pr d.d så kan vi ikke tenke at vi skal spille "fin" fotball og underholde. Vi skal ha 3 poeng for å bygge selvtillit. Over en periode med gode opplevelser vil vi kunne etterhvert slippe oss fri og senke skuldra.

For meg blir det for dumt å diskutere hvordan vi ønsker å fremstå når vi har slått kråkene 3-0 og spilt en god match.

Det er STOR forskjell på å ta pause med seier enn tap. D
                    Igjen skygger du unna hovedpeonget mitt, vi skifter diametralt måten vi spiller fotball på. Og med nærmest toppa lag. På hjemmebane. Jeg er helt enig i at poengene er viktigst, tankeorset er imidlertid når måten man gjør det på er så til de grader annerledes enn hvordan Haglund har villet fremstå helt frem til idag. Og så klarer han til og med å stå i etterkant å dra sammenligninger til hjemmekampene mot Sogndal og Sandnes Ulf som så helt annerledes ut.

Derfor blir jeg usikker på hva vi har i vente.

Kommentar

• Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                      Som sagt var det en god gjennomført kamp og tryggheten er tilbake, iallfall for denne kampen. Men det var sørgelig kjedelig og en svak motstander. Men om det er konsekvent negativitet, så greit.
                      Nei, men så var det heller ikke ordlyden tidligere. Du synes det var kjedelig å lede hele kampen, score tre perler og holde nullen, greit nok, jeg synes det ga ro i sjelen. Og du undervurderer Haugesund. Det er et godt TL-mannskap.
                      Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Herman
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Feb 2010
                        • 1101

Og så klarer han til og med å stå i etterkant å dra sammenligninger til hjemmekampene mot Sogndal og Sandnes Ulf som så helt annerledes ut.

Derfor blir jeg usikker på hva vi har i vente.
                        Til cmore sa vel bare at vi kunne hatt samme sifre mot Ulf & Sogndal, men ikke klarte å "sy det ihop" i de to kampene. Hvor sa han at kampene var helt like?
                        Twitter

Kommentar

• GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

Dessuten er det bare å sikte seg inn på Bangura, en midtstopper som burde passe oss godt hvis Haglund vil utvikle spillet videre.

Kommentar

• Uwes disippel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2006
                            • 6039

Nei, men så var det heller ikke ordlyden tidligere. Du synes det var kjedelig å lede hele kampen, score tre perler og holde nullen, greit nok, jeg synes det ga ro i sjelen. Og du undervurderer Haugesund. Det er et godt TL-mannskap.
                            Det var ikke kjedelig å lede med tre, men spillet var til tider kjedelig.
                            ja, Haugesund er gode og jeg fryktet kampen i dag. Men Haugesund var svake i dag, veldig svake.

Kommentar

• Grusom B
                              Generalissimo Bellisimo
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6248

Er du åpen for at vi gjorde dem dårligere?
                              Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

Det er en mulighet, selvfølgelig.

Kommentar

• sten
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2005
                                  • 873

Vi er norges beste supportere, men tror nok vi er norges mest negative også. Om vi vinner en kamp 10-0 så blir det sikkert sutring da også. Har sett LSK spille bedre kamper enn i dag, men jeg koste meg på Åråsen i dag Er lov å være litt positive folkens!

Kommentar

• Totti21
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Mar 2004
                                    • 3501

Deilig seier i dag, og ekstra herlig at Fredrik Gulbrandsen leverer en god match med både assist og mål. Steget hans så mye bedre ut i dag enn på lenge, og da er han ett mareritt å forsvare seg mot.
                                    fireren med Ringstad - Kippe - Østli - Stoor leverer igjen som de gjorde i starten av sesongen og holdt nullen. Det er naturligvis nøkkelen til å vinne kamper fremover.

Synes den tidlige scoringen gjør oss litt passive, og jeg var redd vi skulle få panikk igjen utover i 2.omgangen da siste halvtimen i 1.omgang ikke var veldig bra. Heldigvis gjorde pausen godt, fordi i 2.omgang har vi fullstendig kontroll og slipper ikke til FKH i det hele tatt. I tillegg tar vi overgangene på en bra måte og skaper 3-4 gode sjanser på ett bra Tippeligalag.

Nå skal Kvik/Halden slås på onsdag, så kan vi nyte noen uker ferie før vi forhåpentligvis har full tropp igjen i andre halvdel av sesongen med noen gode opplevelser i bagasjen.

Kommentar

• GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

Er du åpen for at det var mer på grunn av spillestilsforandringen og taktiske valg enn på bakgrunn av gode ferdigheter?

Kommentar

• Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3501

Er du åpen for at det var mer på grunn av spillestilsforandringen og taktiske valg enn på bakgrunn av gode ferdigheter?
                                        Det at vi blir liggende såpass lavt og spiller sånn som vi gjorde i dag, tror jeg har mer med den tidlige scoringen å gjøre enn at det bar bevisst. Heldigvis løfter vi laget en del i 2.omgang og evner også å holde bedre på ballen.

Kommentar

• WenZ
                                          Seniormedlem
                                          Forumsadist
                                          • Oct 2008
                                          • 107

Nydelig vær, flotte mål og 3 poeng! Hva mer kan vi ønske oss?

Må også få rette en takk til den fantastiske fansen vår!! Får noe folk Synger og lager liv, samma hvordan vi spiller og hvor mange som møter opp!! Skikkelig stolt av å være fugl

Kommentar

Working...