Lillestrøm Sportsklubb - Haugesund Åråsen 26. Mai kl: 15:30

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Uwes disippel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2006
    • 6039

    Opprinnelig skrevet av sten
    Vi er norges beste supportere, men tror nok vi er norges mest negative også. Om vi vinner en kamp 10-0 så blir det sikkert sutring da også. Har sett LSK spille bedre kamper enn i dag, men jeg koste meg på Åråsen i dag Er lov å være litt positive folkens!
    Det mest negative som har blitt sagt i dag er at det var til tider passivt og kjedelig spill, så litt edruelighet fra den positive gjengen må forventes også
    På 2-0 var jeg livredd for 2-2, jeg så det komme ut i fra ingenting. Men godt vi stod i mot med trygghet isteden for redsel for å tape og det var for meg det mest positive i dag.

    Kommentar

    • Kay
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 763

      Opprinnelig skrevet av Grusom B
      Er du åpen for at vi gjorde dem dårligere?
      Vet ikke hvordan de vanligvis spiller, men jeg registrerte at de gav oss mye rom og god tid med ballen, en kombinasjon som virker å passe oss veldig bra. Vi har vel hatt ett par gode resultater mot fkh på hjemmebane tidligere også.

      Vår fortjeneste og taktisk spill, eller rett og slett en motstander som passer oss bra ?

      Kommentar

      • Fugl1120
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2005
        • 3528

        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Deg om det, jeg kjedet meg.
        Vi vil at laget skal forbedre seg, det gjør man ikke om man kun ser på målene. Hvorfor vinner vi, hvorfor taper vi, hvorfor fremstår vi som vi gjør? Svaret på spesielt det siste er vesentlig uansett om man leder eller ikke.
        Grunnen til at mange av oss som har vært positive til LSK denne våren blir oppgitt av ekstreme mishagsytringer i kamper som dette, er at i kamper som mot Sogndal og Sandnes hvor man fullstendig dominerer og bare får med seg 1 poeng, har det ikke en dritt å si hvordan vi spiller så lenge vi ikke plukker poeng. I dag har vi en utrolig bra kamp defensivt, men ikke all verden offensivt. Da er det plutselig helt uinteressant å se på resultatet, først _da_ er det lov å diskutere selve spillet. Man vinkler ALLTID argumentene sine mot et forutinntatt bilde av hvordan virkeligheten er. I dag leverer vi en brukbar 1 omgang og en bunnsolid 2 omgang hvor vi ikke slipper til en eneste målsjanse. På vei ut av stadion går fortsatt fjompenisser og snakker om at vi "må spille én elendig omgang i hver kamp", til tross for at vi vant begge omganger og var bunnsolide bakover i begge.

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Igjen skygger du unna hovedpeonget mitt, vi skifter diametralt måten vi spiller fotball på. Og med nærmest toppa lag. På hjemmebane. Jeg er helt enig i at poengene er viktigst, tankeorset er imidlertid når måten man gjør det på er så til de grader annerledes enn hvordan Haglund har villet fremstå helt frem til idag. Og så klarer han til og med å stå i etterkant å dra sammenligninger til hjemmekampene mot Sogndal og Sandnes Ulf som så helt annerledes ut.
        Hva er fundamentalt annerledes i dag enn måten vi har fremstått på tidligere? Det eneste argumentet jeg har sett til nå er at vi hadde mindre ball possession. Bortsett fra det angriper vi på nøyaktig samme måte som tidligere, ligger nøyaktig likt i presset. Det eneste som var fundamentalt annerledes i dag fra de siste 4-5 kampene var at vi hadde et langt mer strukturert forsvarsspill med en forsvarsrekke som var samspilte og trygge. Ingen tvil om at Kippe løfta forsvarsrekka mange hakk i dag. Dersom man tror at Haglunds eneste ønske er høyest mulig ball possession, har jeg forståelse for at man ser på kampen i dag som en helt annen måte å spille på. Jeg mener likevel at ballbesittelse bare er én av mange faktorer i måten vi ønsker å fremstå på, i dag lykkes vi i å være mer direkte framover, spesielt i 2 omgang enn vi har vært tidligere. Da har vi måttet rulle mer på tvers fordi bevegelsene framover i banen har vært for dårlige og fordi vi har slitt med å finne rom.

        Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
        Det var ikke kjedelig å lede med tre, men spillet var til tider kjedelig.
        ja, Haugesund er gode og jeg fryktet kampen i dag. Men Haugesund var svake i dag, veldig svake.
        Nok en gang gjengangsmelodien blant den negative garde. Det er liksom ikke måte på hvordan det nesten uten unntak, alltid er motstanderne som er dårlige, ikke vi som er gode. Motsatt er det aldri motstanderen som er gode, bare vi som er himla gode. I dag har vi stålkontroll på et godt Haugesund-lag defensivt og slipper til 2 brukbare sjanser av hva jeg kunne telle på 90 minutter. Det er en sterk prestasjon av laget. Vi taper 2-1 i Drammen mot Godset, og det er liksom ikke de som er gode heller, vi er bare himla ræva. Sånn til tross for at de leder serien med 5 poeng allerede.

        Jeg synes kampen i dag var en stor opptur. Vår beste kamp defensivt i år, absolutt noe å bygge videre på. Det var utrolig bra stemning på stadion, Fredrik fikk en uhyre viktig scoring som nok kommer til å lette han mentalt framover. Erling var tilbake og krona det med en perlescoring og Riise fikk også stilna litt av kritikken mot han så langt denne våren. Ikke minst har gutta nok en utrolig god følelse av å holde nullen igjen som gir selvtillit framover. Med et godt defensivt fundament og Helstad tilbake etter sommerpausen har jeg tro på en bra høst om vi unngår skader. Det er ingen kjempekamp av oss offensivt i dag, men vi leverer der vi har slitt de siste kampene, nemlig på effektivitet og duellspill i egen boks. Hadde vi vært like effektive som i dag i de foregående matchene, hadde vi hatt langt fler poeng. Det viktigste er uansett at vi har god heng på topp 6 etter dagens kamp.
        Lauken er vår venn!

        Kommentar

        • *46*

          Opprinnelig skrevet av McGuffy
          Vaagan Moen har vært vår beste spiller i år, men jeg aldri sett en mer enbeint spiller i hele mitt liv. Høyrefoten hans må jo være råtten som fy, jeg har aldri sett han bruke den til annet enn å stå på.
          Litt skuffa over at det er akkurat du som husker så dårlig . :

          Kommentar

          • DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4073

            Jeg tror Haglund har fått kniven på strupen fra klubben før denne kampen med klar beskjed om at alt annet enn tre poeng ville være uakseptabelt. Det er kanskje grunnen til at spillet nå var tilbake til det veeldig forsiktige. Men hva tenkte han på da han følte behov for å trekke frem Sogndal og Ulf-kampene??

            Jeg håper det skjer to ting i sommerpausen: 1. At klubben jobber seriøst med en plan for å få Ståle inn i klubben. Hent han gjerne som "konsulent" eller hva faen ut sesongen, før han forhåpentligvis overtar fra høsten! 2. At laget får trent inn bedre offensiv samhandling. (Ok, tre da, gjerne en forsterkning eller to også!)
            Elska þetta félag

            Kommentar

            • Rønnern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2003
              • 6690

              Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
              Som sagt var det en god gjennomført kamp og tryggheten er tilbake, iallfall for denne kampen. Men det var sørgelig kjedelig og en svak motstander. Men om det er konsekvent negativitet, så greit.
              Det kunne vært verre. Vi kunne vært Haugesundfans som møter kanskje tidenes dårligste hjemmelag i TLs historie med en selvtillit så skjør at osteporose fremstår som solid i forhold. Likevel er de nærmest sjanseløse på poeng! Det er dårlig det!!
              Mvh Ronnie "The Runner"
              LSK for alltid

              Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

              Kommentar

              • Ketil Cantona
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6813

                Litt om Kippe:

                35-åringen har spilt seks og en halv kamp for Åråsen-klubben denne sesongen. I de kampene har laget sluppet inn fem baklengsmål. I fem og en halv kamp kamp uten midtstopperen har laget sluppet inn hele 16 mål.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4073

                  Opprinnelig skrevet av Paddis
                  Litt om Kippe:

                  35-åringen har spilt seks og en halv kamp for Åråsen-klubben denne sesongen. I de kampene har laget sluppet inn fem baklengsmål. I fem og en halv kamp kamp uten midtstopperen har laget sluppet inn hele 16 mål.
                  Rene tilfeldigheter, kan du skjønne!
                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Uwes disippel
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2006
                    • 6039

                    Trekker meg tilbake for kvelden og ja jeg skal kose meg med seieren, så jeg avslutter med dette.
                    Vi var klart best i dag og vant fullt fortjent mot et haugesundlag som har fremstått bra i år. At det var kjedelig sier jeg ikke for å henge noen, selv kippe sa det samme etter kampen, det handlet om at det var lavt tempo i kampen, men det er greit. Har for en gangs skyld ikke hengt haglund, eller noen andre for den saks skyld. I dag holdt vi hele kampen, vi var trygge over hele linja i mye større grad en tidligere i år og vi droppet mange av de idiotiske side- og bakoverpasningene.
                    Det vi så i dag kan vi bygge videre på, det kan ikke sies om de siste fem kampene, uansett om dere mener vi burde vunnet eller ikke. Vi har dessverre fått de poengene vi har fortjent i mai.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                      Hva er fundamentalt annerledes i dag enn måten vi har fremstått på tidligere? Det eneste argumentet jeg har sett til nå er at vi hadde mindre ball possession. Bortsett fra det angriper vi på nøyaktig samme måte som tidligere, ligger nøyaktig likt i presset. Det eneste som var fundamentalt annerledes i dag fra de siste 4-5 kampene var at vi hadde et langt mer strukturert forsvarsspill med en forsvarsrekke som var samspilte og trygge. Ingen tvil om at Kippe løfta forsvarsrekka mange hakk i dag. Dersom man tror at Haglunds eneste ønske er høyest mulig ball possession, har jeg forståelse for at man ser på kampen i dag som en helt annen måte å spille på. Jeg mener likevel at ballbesittelse bare er én av mange faktorer i måten vi ønsker å fremstå på, i dag lykkes vi i å være mer direkte framover, spesielt i 2 omgang enn vi har vært tidligere. Da har vi måttet rulle mer på tvers fordi bevegelsene framover i banen har vært for dårlige og fordi vi har slitt med å finne rom.
                      Vi gir føringen til bortelaget, så enkelt og fundamentalt annerledes er det. Vi ligger lavt og spiller oss aldri ut bakfra. Udjus sparker konsekvent femmeterne sine langt. Nesten så man fikk inntrykk av et gutta trivdes bedre med et slikt kampbilde der man slapp å ha ta tak i kampen, spesielt Riise lignet noe av sitt qamle jeg. Mjelde ble tilsvarende mer borte med vesentlig færre balltouch, men kjempet også som en løve.

                      Kampplanen var helt klar, minimere sjansene for personlige feil med ball og ligge lavt nok til å minimere sjansene for spill fra FKH i bakrom opp på Gytkjær og Søderlund. Kynisk og bra utført, bortsett fra en god periode etter den tidlige scoringa der vi ble fryktelig passive, men det er jo ikke noe spill som tar oss mot toppen der vi vil være. Herlig med tre poeng, men håper dette ikke er forsmaken på det man vil servere etter pausen.

                      Den brutale sannheten får man jo alltid fra Grindhaug uansett, som sa "dette Lillestrømlaget burde vi absolutt tatt poeng mot".

                      Kommentar

                      • Gigi
                        Seniormedlem
                        Forumsadist
                        • Sep 2009
                        • 110

                        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                        Vi gir føringen til bortelaget, så enkelt og fundamentalt annerledes er det.
                        Det skulle tatt seg ut om vi sto høyt etter å ha tatt en tidlig ledelse mot et lag som ikke kan noe som helst annet enn å slå gjennombruddspasninger, spesielt med tanke på hvem som spilte stoppere i dag.

                        Det flotteste ved kampen var uansett at vi ikke fant på sjanser for motstanderen etter å ha scoret selv. Laget utstrålte nesten noe som kan minne om trygghet. Man kan si at motstanden var elendig, men det har den jaggu vært i mange andre kamper også - og da har vi sluppet bortelaget rett inn i varmen. Så ikke i dag.

                        Nå skal vi bare ta for lett på Halden, så er det sommer.

                        Kommentar

                        • Kjell.T.Ring
                          Poll St. Ring
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Dec 2005
                          • 11796

                          Opprinnelig skrevet av Grusom B
                          Er du åpen for at vi gjorde dem dårligere?
                          Morsomt hvordan noen alltid trur at motstanderne gjør en bra jobb og eneste forskjellen er om vi gjør de gode eller ræva. Dette er en halvsannhet. Vi var ca like gode i dag som mot Ulf og mange andre kamper som gikk i vår disfavør. Vi styrerkamper om dagen og nå klarte vi å putte 3 flotte mål å tette igjen (Kippe FTW!).

                          Hadde ikke Udjus tatt skuddet på 1-0 hadde vi fort endt med maks 1 poeng.

                          Jeg hater ikke Haglund. Syns bare han er en VELDIG middelmådighet. Vi kan få bedre. Han har ikke skaffe noen talenter, henta dyre gamle spillere og av en syk grunn ikke funnet en brukbar targetspiss på 1 1/2 år.

                          Drømmer om Ståle
                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                          Kommentar

                          • Rune
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Aug 2008
                            • 1229

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Vi gir føringen til bortelaget, så enkelt og fundamentalt annerledes er det. Vi ligger lavt og spiller oss aldri ut bakfra. Udjus sparker konsekvent femmeterne sine langt. Nesten så man fikk inntrykk av et gutta trivdes bedre med et slikt kampbilde der man slapp å ha ta tak i kampen, spesielt Riise lignet noe av sitt qamle jeg. Mjelde ble tilsvarende mer borte med vesentlig færre balltouch, men kjempet også som en løve.

                            Kampplanen var helt klar, minimere sjansene for personlige feil med ball og ligge lavt nok til å minimere sjansene for spill fra FKH i bakrom opp på Gytkjær og Søderlund. Kynisk og bra utført, bortsett fra en god periode etter den tidlige scoringa der vi ble fryktelig passive, men det er jo ikke noe spill som tar oss mot toppen der vi vil være. Herlig med tre poeng, men håper dette ikke er forsmaken på det man vil servere etter pausen.

                            Den brutale sannheten får man jo alltid fra Grindhaug uansett, som sa "dette Lillestrømlaget burde vi absolutt tatt poeng mot".
                            Tvertimot. Det vi så i dag er nettopp det som skal føre oss mot toppen igjen.


                            Forutsetningen for at lsk skal bli et godt fotballag igjen er nettopp å få orden på det defensive. Hvis Haglund endelig har skjønt det, så er det et langt steg i riktig retning. Hvis vi verkar vi er gode defensivt, blir det lettere å utvikle et offensivt spill også.


                            Ingenting ville glede meg mer enn en lang rekke 1-0 og 0-0 kamper fremover. Det betyr at det begynner å ligne på noe.
                            "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Opprinnelig skrevet av Gigi
                              Det skulle tatt seg ut om vi sto høyt etter å ha tatt en tidlig ledelse mot et lag som ikke kan noe som helst annet enn å slå gjennombruddspasninger, spesielt med tanke på hvem som spilte stoppere i dag.
                              Å stå høyt og det å ha et eget spill er ikke nødvendigvis et og det samme. Før har vi også sett utfordringene med å løfte laget opp i banen fordi man er klar over temposvakheten bakerst. Men idag var altså også pasningsforsøkene vesentlig færre, noe som kan tyde på at man har snakket sammen og bestemt seg for å gjøre til dels store endringer i spillestilen.

                              Kommentar

                              • GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

                                Opprinnelig skrevet av Herman
                                Til cmore sa vel bare at vi kunne hatt samme sifre mot Ulf & Sogndal, men ikke klarte å "sy det ihop" i de to kampene. Hvor sa han at kampene var helt like?
                                Sier jeg det? Les igjen.

                                Kommentar

                                • gilbert
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 3208

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Den brutale sannheten får man jo alltid fra Grindhaug uansett, som sa "dette Lillestrømlaget burde vi absolutt tatt poeng mot".
                                  Hvis det er "sannheten": Hvorfor gjorde han ikke det, da? I stedet slapp han inn tre mål og skapte en - 1 - målsjanse. Grindhaug må gå!

                                  gilbert

                                  Kommentar

                                  • antikris
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Oct 2005
                                    • 520

                                    Om vi var gode, om vi gjorde Haugesund dårlige eller om de faktisk var dårlige...? 3-0 sier sitt.

                                    La oss bare nyte denne, og håpe vi får flere sånne kamper på Åråsen denne sesongen!

                                    Kommentar

                                    • mooph
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Aug 2005
                                      • 1496

                                      Veldig bra bakover, lenge sia jeg har sluppet å irritere meg over barne-feil bakover i løpet av en hel kamp. Det slapp jeg i dag.

                                      Fint førstemål; Bra oppspill, riktig tima og godt rykk fra Fredrik. God avlevering mot et bra løp fra BHR. Pen avsluttning.

                                      Begge de andre måla var fine enkeltmannsprestasjoner, fremtvunget av mangel på medspillere. Få virker å være på rett sted til riktig tid fremover. Angrepsspillet dørgende kjedelig. Sånn omtrent som det en er blitt vant til. Pusling posession. Fiiinfotball. Det krever så mye for å få den stilen til å svinge at jeg tviler stort på at det noengang vil skje med de råvarende LSK kan forvente å ha tilgang på.
                                      Jeg likte muskelfotballen bedre. Mer hjerte, vilje og enkelhet.

                                      Knudzon viser lovende tendenser, god omgang.

                                      En ting jeg undrer på er hvorfor, når meningen er å holde kula i laget, Udjus alltid skal måke den av gårde til motstandera ? Det virker jo som han har en annen agenda enn alle andre.

                                      Forøvrig; Fiks storskjermen, den "sladden" er irriterende.
                                      Fugla mot nye høyder

                                      Kommentar

                                      • Mynten
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 484

                                        Fantastisk deilig med tre poeng, det var det aller viktigste i dag! Nesten like morsomt å se Frode og Erling tilbake.
                                        For en nøytral (som det sikkert ikke var mange av) tilskuer må dette ha vært en kjedelig kamp å se på. Lite tempo, masse pasningsfeil og mye dårlig ballbehandling.

                                        Vi fremstår meget trygge bakover, og slipper ikke til måkene mer enn en gang. Kippe skal ha sin del av æren for det, men jeg tror også det har med måten vi spiller på som GIFKanari nevner i sine innlegg. Vi legger oss bevisst lave, det ser vi blant annet gjennom stadig lange oppspill fra Udjus og at Mjelde har mye mindre ballkontakt enn tidligere. Slik situasjonen er mener jeg det var kloke valg fra Haglunds side. Backene våre var lite med offensivt. Det virker som om det var gitt klar beskjed på forhånd om at de skulle tenke defensiv trygghet først.

                                        Fredrik G. løper mye riktig i dag, og er i mer ballkontakt enn tidligere kamper. Håper at scoringen får han til å slippe ned skuldrene ennå mer. Synes mange av spillerne sliter med nærteknikken og dermed gir seg selv dårlig tid med ballen som igjen fører til upresise pasninger. Synes ikke det var noen god rytme over vårt offensive spill.

                                        Totalt sett en fortjent seier hvor vi har stålkontroll bakover. Blir spennende å se hvordan vi legger opp spillet de første kampene etter ferien.

                                        Kommentar

                                        • *46*

                                          Ikke rart det er så mye negativitet her inne. De samme sjelene sitter her hver hjemmekamp og er negative. Dere som bor i oslo og rundt Lillestrøm - kom dere på stadion og sosialiser deg. Bra for humøret!
                                          Last edited by Gjest; 27.05.2013, 08:15. Begrunnelse: En mengde skrivefeil....

                                          Kommentar

                                          Working...