Mange tunge ben på en tung gressmatte, men profesjonelt gjennomført, og full kontroll hele kampen. Nå er vi videre til 4. runde, og lag som Aalesund, Viking, Brann, Hønefoss og Godset er ute. Deilig!
Kvik Halden - Lillestrøm SK, NM 3.runde
Collapse
X
-
Når jeg leser mange av innleggene her inne får jeg inntrykket av at vi ikke har sett samme kamp. Kvikk Halden parkerer bussen foran mål i 90 minutter, satser på å kontre, spille raskt i lengderetning og få avslutta eller skape døballer høy opp i banen. Vi styrer banespillet i samtlige 90 minutter. sliter å spille oss helt til de store mulighetene, men er tålmodige. jeg syns laget fungerer godt som en enhet, men at vi i dag ikke er dyktige nok i de personlige fasene i spillet. Moa foran motstanderens mål. Likevel så får man ikke panikk, slår ikke langt, men fortsetter å tro på det vi driver med. Etter et massivt press i andre omgang får vi 1-0. Like etter 2-0. Flott.
Det jeg savnet mest i dag var bredde på venstre siden. Vi angrep alt for ofte fra høyre og låser dermed oss selv i et hjørne. Med bredde til venstre (som vi får med stian) får vi brukt større deler av rommet, vi får vridd spillet oftere og kan skape større rom i mellom forsvarsfireren. Der var det veldig trangt i dag, da Halden stort sett kun trengte å dekke rommet på vår høyreside. Johan og Palmi liker begge å trekke inn, som var den direkte årsaken til dette.
Jeg er fornøyd med å se at laget vårt klarer å styre kamper mot antatt dårligere motstand. Det så vi ikke mye av i fjor. laget passer godt inn i 4-4-1-1 formasjonen vi har defensivt og 3-5-2 offensivt. noe vi også så i dag. At det ikke er lett å finne rommet man trenger mot et defensivt og baktungt lag, det har vi sett før og det vil vi gang på gang se igjen.
Jeg setter nå kun tre lag foran LSK som favoritter til å bli cupmester i år. RBK, Tromsø og Molde. Deretter kommer vi (LSK), Haugesund og Vålerenga. Vi får håpe de slår hverandre ut i de neste rundene og at vi møter lettere motstand.
Dinho
twitter: @amundsakistwitter @amundsakis
ΘΥΡΑ 13Kommentar
-
Jeg vet ikke om vi så forskjellig kamp, kanskje vi bare har forskjellige krav?
Første omgang var laber. Selv om KH parkerer bussen, skal vi ha nok ferdigheter i laget til å vise mer enn det vi gjorde. Spillera var ukonsentrert (de visste de kom til å vinne all den tid KH holdt det nivået de faktisk holdt) og dreiv med hælspark og flikker man ikke beherska istedenfor å gjøre det fornuftige.
Andre omgang var mye bedre. Haglund, ja Haglund, sa sikkert noe i pausa, for laget var mer tent, skjerpa og mer seriøse. Virka også som døm skjønte at KH var hjelpesløse på kårner (ikke vi som var så jævla gode) så da så det med en gang mye bedre ut.
Det positive: vi vinner 2-0 uten å ha brukt særlig tel krefter. Godkjent.
Dagens sutrepunkt: Hvis man skal være så ukonsentrert at man skyter 7-10 metet utenfor konsekvent som lag; la vær å skyt. Flaut opplegg.Kommentar
-
Tror ingen skal bekymre seg over sin kredibilitet her inne hvis man viser litt positivtet fra tid til annenKommentar
-
Det er liten tvil om at vi noen ganger kan bli mer distinkte foran mål og at vi mangler en spiss som kan både "støte og stange", men jeg er positiv til måten vi spilte på i går og tidvis før i sesongen. Virker om det fremdeles sitter godt inngrodd hos mange tilskuere på Åråsen, ref. kommentaren til Bernhus i Aftenposten, om at duellkraften og styrken som rådet i tidligere årganger, er savnet. Man kan også til tider høre utålmodigheten om at det må gå fort framover på Åråsen. For min del savner jeg overhodet ikke den fotballen vi spilte fra 2002 til 2004 (unntatt i to måneder sistnevnte år), og den vi spilte fra 2007 til 2008.
Jeg er fornøyd med å se oss spille så mye langs bakken som vi gjør. Det er lenge siden. Når jeg spiller FIFA har jeg alltid tatt meg i å si "tenk om Lillestrøm kunne spilt sånn som dette...". Internasjonal toppfotball spilles slik: Få skudd, få høye innlegg fra dødlinjen, mange pasninger, ballbesittelse. Litt som vi gjorde i Halden i går...Kommentar
-
Samtidig kan gutta bruke ferien til skuddtrening, for det som ble levert i går var begredelig - og vi har vel ikke mye å se tilbake til i vår når det kommer til langskudd, sett bort i fra Riise nå sist hvis det kan kalles et langskudd, var vel mer en behersket plassering.Kommentar
-
-
Jeg er veldig enig med at det er deilig fotball, men man må da bruke styrkene til de spillerne vi har..
Tilfeldigvis har vi mange spillere som angivelig har bra skuddbein, skyt for faen, mulighetene for både mål og retur er tilstede, med kjappe angripere bør det være muligheter for de som ønsker å se returen i mål.
Ellers har vi noen spilelre i troppen (Palmi, PVM, Helstad når han er frisk, Erling etc) som er dyktige på å være på rett sted til rett tid.. smell ballen inn hardt og lavt fra dødlinja, vips står det en fugl med en tå for å dytte den inn.*Kjempe gutta fighte gutta!!*
-RagnarRock-Kommentar
-
Last edited by Canário; 30.05.2013, 23:51.Kommentar
-
Ofte er det best å få et dårlig lag på bortebane i 4. runde, for å maksimere sannsynligheten for hjemmekamp i kvartfinalen. I år har vi imidlertid ikke denne muligheten. Det er kun Start, Molde og etter all sannsynlighet Haugesund som vil gi bortekamp, og disse kampene er alt annet enn lette.
Derfor må vi håpe på hjemmekamp, og da er Alta den svakeste motstanderen. Deretter Mjøndalen, som er det svakest plasserte 1. divisjonslaget.
Trekker vi et Tippeliga-lag, vil jeg gjerne ha vif. Da får vi hjemmekamp, ålreite vinnersjanser og ikke minst sårt tiltrengte kroner i kassa.Kommentar
-
Mvh Ronnie "The Runner"
LSK for alltid
Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!Kommentar
-
De kampene er jo selvfølgelig utrolig dritt å lade opp til, se på og ikke minst fordøye (ved tap).
Men jeg må si jeg er litt bekymret for klubbøkonomien for tiden. I så måte er det verdt å regne litt på billettinntektene, som vi beholder 85 % av. Forskjellen på Alta og vif på Åråsen i 4. runde er minst 1 million kroner.
Når det er sagt, så er førsteprioriteten min å komme til cupfinalen. (Og det ligger penger i å komme langt i cupen, så dårlig motstand er gull både økonomisk og bokstavelig talt.) Derfor vil jeg ha Alta. Men dersom vi først skal møte et TL-lag, så er vif å forektrekke pga kombinasjonen overkommelig motstand og store ekstrainntekter. RBK, som vil gi nesten like store inntekter, er veldig mye vanskeligere å slå.Kommentar
-
Nå går cupen inn i "mørket" tilskuermessig, der TL-lag med hjemmekamp ikke drar folk uansett hvem de møter før en eventuell semifinale, og knapt nok da også. Tror man overvurderer hvor mange flere som ville kommet på en VIF/RBK-kamp kontra noe annet, cup er bare cup i 4. og 5. runde for den gemene hop.
Så sportslig gunstigst mulig motstand hele veien, mener nå jeg.Kommentar
-
Tar i mot gjerne vif på Åråsen i neste runde.
Pokker for en boost det gir med avansement(og nei, jeg tenker i dersom atte).
Gjør ikke noe med bortematch mot et antatt dårlig lag heller, øker sjansen for hjemmefordel fremover.Kommentar
-
-
Godt det ikke ble borte, da hadde jeg nekta å dratt. Har vært på 3 bortekamper mot Bryne. Begge gangene vi tapte i ligaen, 4-2 o 2000, og 3-1 i 2003, samt den jævla kampen i cupen...... Får fortsatt vondt langt inni sjela av å tenke på den matchenCustodesI med og motgangKommentar
Kommentar