Kvik Halden - Lillestrøm SK, NM 3.runde

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Herman
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Feb 2010
    • 1101

Mange tunge ben på en tung gressmatte, men profesjonelt gjennomført, og full kontroll hele kampen. Nå er vi videre til 4. runde, og lag som Aalesund, Viking, Brann, Hønefoss og Godset er ute. Deilig!
    Twitter

Kommentar

• nebbjævel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Mar 2009
      • 511

Stakk til fjells jeg. Trudde detta skulle gå til Hauerseter. Kommer ned igjen nå.

Kommentar

• Dinho
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2006
        • 884

Når jeg leser mange av innleggene her inne får jeg inntrykket av at vi ikke har sett samme kamp. Kvikk Halden parkerer bussen foran mål i 90 minutter, satser på å kontre, spille raskt i lengderetning og få avslutta eller skape døballer høy opp i banen. Vi styrer banespillet i samtlige 90 minutter. sliter å spille oss helt til de store mulighetene, men er tålmodige. jeg syns laget fungerer godt som en enhet, men at vi i dag ikke er dyktige nok i de personlige fasene i spillet. Moa foran motstanderens mål. Likevel så får man ikke panikk, slår ikke langt, men fortsetter å tro på det vi driver med. Etter et massivt press i andre omgang får vi 1-0. Like etter 2-0. Flott.

Det jeg savnet mest i dag var bredde på venstre siden. Vi angrep alt for ofte fra høyre og låser dermed oss selv i et hjørne. Med bredde til venstre (som vi får med stian) får vi brukt større deler av rommet, vi får vridd spillet oftere og kan skape større rom i mellom forsvarsfireren. Der var det veldig trangt i dag, da Halden stort sett kun trengte å dekke rommet på vår høyreside. Johan og Palmi liker begge å trekke inn, som var den direkte årsaken til dette.

Jeg er fornøyd med å se at laget vårt klarer å styre kamper mot antatt dårligere motstand. Det så vi ikke mye av i fjor. laget passer godt inn i 4-4-1-1 formasjonen vi har defensivt og 3-5-2 offensivt. noe vi også så i dag. At det ikke er lett å finne rommet man trenger mot et defensivt og baktungt lag, det har vi sett før og det vil vi gang på gang se igjen.

Jeg setter nå kun tre lag foran LSK som favoritter til å bli cupmester i år. RBK, Tromsø og Molde. Deretter kommer vi (LSK), Haugesund og Vålerenga. Vi får håpe de slår hverandre ut i de neste rundene og at vi møter lettere motstand.

Dinho
        twitter: @amundsakis
        twitter @amundsakis
        ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• knut
          Make knut Great Again
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2006
          • 9537

Jeg vet ikke om vi så forskjellig kamp, kanskje vi bare har forskjellige krav?

Første omgang var laber. Selv om KH parkerer bussen, skal vi ha nok ferdigheter i laget til å vise mer enn det vi gjorde. Spillera var ukonsentrert (de visste de kom til å vinne all den tid KH holdt det nivået de faktisk holdt) og dreiv med hælspark og flikker man ikke beherska istedenfor å gjøre det fornuftige.

Andre omgang var mye bedre. Haglund, ja Haglund, sa sikkert noe i pausa, for laget var mer tent, skjerpa og mer seriøse. Virka også som døm skjønte at KH var hjelpesløse på kårner (ikke vi som var så jævla gode) så da så det med en gang mye bedre ut.

Det positive: vi vinner 2-0 uten å ha brukt særlig tel krefter. Godkjent.

Dagens sutrepunkt: Hvis man skal være så ukonsentrert at man skyter 7-10 metet utenfor konsekvent som lag; la vær å skyt. Flaut opplegg.

Kommentar

• AG-3
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jul 2006
            • 1081

Plikt seier på tomgang. Utrolig labert tempo og mye gikk veeeldig sakte.
            Vi hadde griseflaks som ikke fikk 2 kjappe i sekken i første omgang, da de kontret fletta av oss.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Det er påfallende at de som skriver mest om at folk sutrer, er de som sutrer over at noen ikke bare er positive!
              Jeg har null problem med at noen er negative her inne. Helt greit med kritiske røster. Derimot reagerer jeg på at noen overhode ikke ser ut til/gir uttrykk for å se noe som helst positivt i laget. Kritikk - konstruktiv sådan, er aldri feil. Man gjør aldri noe helt 100 %. Derimot synes jeg en nedsabling av dagens prestasjon, ikke er på sin plass. Greit med litt kritisk blikk, men se nå ikke bort fra det faktum at 7 av 16 lag fra tippeligaen slipper å bekymre seg for reise og overnatting i Oslo. Kvik Halden har faktisk slått ut både FFK og S08 av cupen de siste to årene. LSK kom seg helt greit videre og null baklengs. Feks ser det ut som om vif slet mer mot Asker enn LSK gjorde mot Kvik - begger lag fra 2. div.

Tror ingen skal bekymre seg over sin kredibilitet her inne hvis man viser litt positivtet fra tid til annen

Kommentar

• Canário
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Sep 2005
                • 1471

Det er liten tvil om at vi noen ganger kan bli mer distinkte foran mål og at vi mangler en spiss som kan både "støte og stange", men jeg er positiv til måten vi spilte på i går og tidvis før i sesongen. Virker om det fremdeles sitter godt inngrodd hos mange tilskuere på Åråsen, ref. kommentaren til Bernhus i Aftenposten, om at duellkraften og styrken som rådet i tidligere årganger, er savnet. Man kan også til tider høre utålmodigheten om at det må gå fort framover på Åråsen. For min del savner jeg overhodet ikke den fotballen vi spilte fra 2002 til 2004 (unntatt i to måneder sistnevnte år), og den vi spilte fra 2007 til 2008.

Jeg er fornøyd med å se oss spille så mye langs bakken som vi gjør. Det er lenge siden. Når jeg spiller FIFA har jeg alltid tatt meg i å si "tenk om Lillestrøm kunne spilt sånn som dette...". Internasjonal toppfotball spilles slik: Få skudd, få høye innlegg fra dødlinjen, mange pasninger, ballbesittelse. Litt som vi gjorde i Halden i går...

Kommentar

• LS89
                  Kamptrådkongen
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2013
                  • 3410

Samtidig kan gutta bruke ferien til skuddtrening, for det som ble levert i går var begredelig - og vi har vel ikke mye å se tilbake til i vår når det kommer til langskudd, sett bort i fra Riise nå sist hvis det kan kalles et langskudd, var vel mer en behersket plassering.

Kommentar

• dollyholly
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2007
                    • 965

Drømmen er Bodø Glimt i neste runde. Grunnen er åpenbar!

Kommentar

• ragnarrock
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2008
                      • 937

Opprinnelig skrevet av Canário
                      Internasjonal toppfotball spilles slik: Få skudd, få høye innlegg fra dødlinjen, mange pasninger, ballbesittelse
                      hvorfor i alle dager vil du ha høye inlegg når spissene våre sjeldent vinner hodedueller?
                      Jeg er veldig enig med at det er deilig fotball, men man må da bruke styrkene til de spillerne vi har..

Tilfeldigvis har vi mange spillere som angivelig har bra skuddbein, skyt for faen, mulighetene for både mål og retur er tilstede, med kjappe angripere bør det være muligheter for de som ønsker å se returen i mål.
                      Ellers har vi noen spilelre i troppen (Palmi, PVM, Helstad når han er frisk, Erling etc) som er dyktige på å være på rett sted til rett tid.. smell ballen inn hardt og lavt fra dødlinja, vips står det en fugl med en tå for å dytte den inn.
                      *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• ulfpulf
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2004
                        • 2509

Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                        hvorfor i alle dager vil du ha høye inlegg når spissene våre sjeldent vinner hodedueller?
                        Leste du innlegget du svarte på?

Kommentar

• Canário
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Sep 2005
                          • 1471

Opprinnelig skrevet av ragnarrock
                          Jeg er veldig enig med at det er deilig fotball, men man må da bruke styrkene til de spillerne vi har..
                          Kan ikke se hvor jeg har hevdet det du påstår der. Enig med deg. Å spille på styrkene til de vi har innebærer at innleggene stort sett er langs bakken. Det har vi hatt stor suksess med forut for eksempel begge målene mot Brann, ledermålet mot Odd, reduseringen mot Sogndal og 1-0-målet sist. I tillegg har vi tidvis lykkes godt med stikkere inn bak forsvaret.
                          Last edited by Canário; 30.05.2013, 23:51.

Kommentar

• Lars
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2004
                            • 6156

Ofte er det best å få et dårlig lag på bortebane i 4. runde, for å maksimere sannsynligheten for hjemmekamp i kvartfinalen. I år har vi imidlertid ikke denne muligheten. Det er kun Start, Molde og etter all sannsynlighet Haugesund som vil gi bortekamp, og disse kampene er alt annet enn lette.

Derfor må vi håpe på hjemmekamp, og da er Alta den svakeste motstanderen. Deretter Mjøndalen, som er det svakest plasserte 1. divisjonslaget.

Trekker vi et Tippeliga-lag, vil jeg gjerne ha vif. Da får vi hjemmekamp, ålreite vinnersjanser og ikke minst sårt tiltrengte kroner i kassa.

Kommentar

• Rønnern
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2003
                              • 6690

Opprinnelig skrevet av Lars
                              Trekker vi et Tippeliga-lag, vil jeg gjerne ha vif. Da får vi hjemmekamp, ålreite vinnersjanser og ikke minst sårt tiltrengte kroner i kassa.
                              Enig med deg, frem til siste setning. Jeg vil aldri møte søpla. Aldri!!
                              Mvh Ronnie "The Runner"
                              LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Lars
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Feb 2004
                                • 6156

De kampene er jo selvfølgelig utrolig dritt å lade opp til, se på og ikke minst fordøye (ved tap).

Men jeg må si jeg er litt bekymret for klubbøkonomien for tiden. I så måte er det verdt å regne litt på billettinntektene, som vi beholder 85 % av. Forskjellen på Alta og vif på Åråsen i 4. runde er minst 1 million kroner.

Når det er sagt, så er førsteprioriteten min å komme til cupfinalen. (Og det ligger penger i å komme langt i cupen, så dårlig motstand er gull både økonomisk og bokstavelig talt.) Derfor vil jeg ha Alta. Men dersom vi først skal møte et TL-lag, så er vif å forektrekke pga kombinasjonen overkommelig motstand og store ekstrainntekter. RBK, som vil gi nesten like store inntekter, er veldig mye vanskeligere å slå.

Kommentar

• GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

Nå går cupen inn i "mørket" tilskuermessig, der TL-lag med hjemmekamp ikke drar folk uansett hvem de møter før en eventuell semifinale, og knapt nok da også. Tror man overvurderer hvor mange flere som ville kommet på en VIF/RBK-kamp kontra noe annet, cup er bare cup i 4. og 5. runde for den gemene hop.

Så sportslig gunstigst mulig motstand hele veien, mener nå jeg.

Kommentar

• krogen
                                    Seniormedlem
                                    Forumonanist
                                    • Aug 2009
                                    • 228

20-årsjubileum for LSK-RBK i 4.runde (3-1 i 1993 med tre mål av Mons) er mitt ønske.

Kommentar

• Ketil Cantona
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Feb 2004
                                      • 6813

Tar i mot gjerne vif på Åråsen i neste runde.
                                      Pokker for en boost det gir med avansement(og nei, jeg tenker i dersom atte).

Gjør ikke noe med bortematch mot et antatt dårlig lag heller, øker sjansen for hjemmefordel fremover.

Kommentar

• Ketil Cantona
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Feb 2004
                                        • 6813

Men neida, ble Bryne som pissa på Viking...

Skal vinne - ikke noe annet er aktuelt!

Kommentar

• rælingen kanaris
                                          Kaptein Reketråler
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2005
                                          • 1446

Godt det ikke ble borte, da hadde jeg nekta å dratt. Har vært på 3 bortekamper mot Bryne. Begge gangene vi tapte i ligaen, 4-2 o 2000, og 3-1 i 2003, samt den jævla kampen i cupen...... Får fortsatt vondt langt inni sjela av å tenke på den matchen
                                          Custodes
                                          I med og motgang

Kommentar

Working...