Levende forum eller kollektiv søpplebøtte for forumister?

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Fugl1120
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2005
    • 3528

Opprinnelig skrevet av knut
    Dakar Johan Andersson. Som bare tjener million på million, mens han blir "misbrukt" av Haglund på backen. Dakar han som ikke har kondis nok til å holde en hel kamp på midtbanen. Dakar han som er fislete, men allikavæl står bak årets takling... Dakar Johan som det er så synd på at denne tråden blei hijacka.

Noen blir gæren av negativitet. Jeg blir gæren av naivitet.
    Det er vel ikke spesielt mange som synes synd på spillerne. Faktum er at de hever en million i lønn enten de presterer bra eller elendig. Det man diskuterer er vel hvordan man bør forsøke å legge til rette for at man får mest mulig ut av den millionen man har investert. Du kan jo selv reflektere over om du selv responderer best på oppbacking eller kjeft når du sliter med egen selvtillit og vurdere om du synes det virker hensiktsmessig for spillernes prestasjoner å kalle dem ubrukelige.

Opprinnelig skrevet av Marit
    Personlig så opplever jeg at syting og klaging stort sett bidrar til senket stemningsleie og håpløshetsfølelse, det bidrar sjelden til at jeg føler meg bedre på noen som helst måte. Å grave seg ned drar også fort andre med seg. Jeg syns det er synd at forumet som egentlig skal være koselig stort sett kun gjør meg mismodig om dagen. Hvordan i alle dager hjelper det klubben? Skjønner liksom ikke helt mentaliteten om at "Nei nå går alt galt med klubben og jeg må gjøre noe. Men hva? Joda, jeg logger meg inn på forumet og slakter alle involverte over en lav sko. Da har jeg ihvertfall gjort mitt. Og det er superviktig at jeg gjentar dette igjen og igjen og igjen til alle tilløp til positivitet dør." Og alle som ikke er enige i at det hjelper å spy ut dritt og dommedagsprofetier er naive. Akkurat ja.
    Dessverre er det alltid de som er misfornøyde som skriker høyest. Jeg skal ærlig innrømme at jeg begynner å tvile på om Haglund er i stand til å snu skuta, men jeg har vært opptatt av å gi han tid til å vise hva han er god for. Jeg finner det finurlig at mange hevder de retter konstruktiv kritikk mot klubben, da de halvveis i Haglunds første sesong krevde enveisbillett tilbake til Sverige. Personlig tror jeg ikke hverken spillere eller klubb blir spesielt preget av hva som står på KFL.no, de har andre bekymringer som plager dem mer. Som 8 år gammel forumbruker tør jeg påstå at forumet aldri har holdt et lavere nivå enn det gjør i dag og det er synlig at mange gode, gamle forumdeltakere har forsvunnet eller dempet engasjementet sitt her inne. Dette er stort sett lidenskapelige LSK-tilhengere jeg ofte ser på stadion, men som antagelig har fått nok av å være her inne. Personlig leser jeg nyhetstråden og titter innom noen tråder i ny og ne, men synes generelt det bare er destruktivt å være her nede. De kronisk negative lykkes i det minste med å drepe engasjementet til de som forsøker å se lyspunktene i en ellers dyster tid for LSK. Jeg klarer ikke helt å se hvilken glede man får av å lire av seg sutring og jamring på et fotballforum, men det er tydelig at enkelte gjør seg krav på dette som en ventil for usaklig oppgulp. Det er synd å si det, men selv foretrekker jeg å ta de fotballfaglige diskusjonene gjennom andre kanaler enn KFL.no, som per dags dato utelukkende inneholder syting og jamring. Glad jeg har muligheten til å styre unna, å bære så mye sinne og frustrasjon må være slitsomt i lengden.
    Lauken er vår venn!

Kommentar

• knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9537

Opprinnelig skrevet av *46*
      Sorry, men dette er tullprat. Fotballspillere er mennesker som alle andre og man finner både sterke og svake sjeler blant dem også.
      Mye mulig det er tullprat. Sist jeg var fasit var da jeg ace'a gangetabellen på barneskolen.

Men jeg velger å tro at spillera, alle som en, er maskiner; sånn i det skjulte. Hvis ikke står det dårlig til. BHR er den eneste som har gøtsa litt i intervju som når ut til folk hittil i år (ikke lsk.no der altså), blant de andre går det i det samma gamle; tap og vinn med samme sinn, "aaa det gikk ikke helt etter planen det der, men vi skal reise oss".

Og slik du omtaler Johan Andersson på sist side, så håper jeg du smører tykt på med ironi. Om så ikke er tilfelle, så er jeg meget overrasket over at noen kan snakke slik om andre mennesker og se ned på dem.
      Ikke så mye ironi. Mer sarkasme. Og at du tolker det til at jeg ser ned på han, får stå for din regning.

Poenget mitt er at det ikke er synd på han. Når han vil og får det til, kan ingen, ikke engang PVM, matche opplegget. En av få man virkelig kan nyte på dette laget. At han da med sitt potensiale ikke klarer å spille seg inn på vår "ikke så veldig gode midtbane" går kun på egen innsats og interesse. Bør gå en faen i'n.

edit: Kom på en positiv ting; tror vi vinner cupen i år. Seriøst
      Last edited by knut; 25.06.2013, 22:43. Begrunnelse: edit

Kommentar

• superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

Jeg finner det finurlig at mange hevder de retter konstruktiv kritikk mot klubben, da de halvveis i Haglunds første sesong krevde enveisbillett tilbake til Sverige
        Jeg er en av de, og jeg venter fortsatt på å ta feil. Kan ikke se jeg har tatt feil enda. Kan du?

Jeg er ikke på noen som helst måte klarsynt, men det trengte man heller ikke å være for å se hvilken vei det tok.

Jeg venter fortsatt på saklige grunner til at han bør bli.
        Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• general
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2004
          • 1150

Handler diskusjonen om negativtet på tribunen eller på forumet? Med nåværende trådtittel hører tråden hjemme i en annen del av forumet. Negativitet på forumet er bedre enn ingenting! Bedre å ta det her enn på tribunen..
          Seriegull 2016!!!

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av knut
            Men jeg velger å tro at spillera, alle som en, er maskiner; sånn i det skjulte. Hvis ikke står det dårlig til. BHR er den eneste som har gøtsa litt i intervju som når ut til folk hittil i år (ikke lsk.no der altså), blant de andre går det i det samma gamle; tap og vinn med samme sinn, "aaa det gikk ikke helt etter planen det der, men vi skal reise oss".
            Da har du ikke lest dagens RB. Der er det flere selvkritiske spillere. Bla Johan. Ingen er fornøyd med helgas kamp. Riise mente det passer bra å reise seg skikkelig til helga. Mer husker jeg ikke, da jeg skumma raskt igjennom i lunsjen.

Du er litt vanskelig å forstå til tider, Knut. Tror jeg forstår litt mer av hva du mente nå. Uansett er vi ikke enige i at spillere er maskiner - de er mennesker de også. På godt og vondt.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av superbøffel
              Jeg er en av de, og jeg venter fortsatt på å ta feil. Kan ikke se jeg har tatt feil enda. Kan du?

Jeg er ikke på noen som helst måte klarsynt, men det trengte man heller ikke å være for å se hvilken vei det tok.

Jeg venter fortsatt på saklige grunner til at han bør bli.
              Jeg snur litt på det - du har enda ikke fått rett.

Utviklinga har vært positiv. I kvarten i cupen, bedre plassering på tabellen til ferien/mot samme runde i 2012. Selv om det spillemessig ikke er så stor fremgang som man ønsker, så er fremgangen der.

Skal han sparkes bare for å sparkes? Bruke penger på å tuppe han ut. Hvem skal overta (seriøse forslag)? Hvem skal betale han ut? Bedre å la han gå kontraktsperioden ut hvis klubben ikke ønsker han med videre.

Kommentar

• superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

Tullete å snu problemstillingen. Det har blitt argumentert for at han bør få tid for alle mulige grunner, da vil resultatene komme. De har ikke kommet. Ergo, jeg har hatt rett helt siden jeg ville sette han på toget første gangen.

Ja, vi ligget marginalt høyere på tabellen enn i fjor, uten at vårt nivå er høyere. Vi har hatt mer flyt i enkelte kamper, en flyt vi ikke hadde i fjor. Når det gjelder cupen skulle det bare mangle at vi er i kvarten med tanke på trekningen vår, men det er jammen bare såvidt også. Ekstraomganger mot Grorud og Bryne kan knapt kalles fremgang.

Selvsagt skal han ut, han leverer ikke varene han har lovet. På toppen av det hele fornærmer han alle som er glade i klubben med utsagn som det etter Tromsø-kampen.
                De pengene han koster å bli kvitt koster han klubben uansett: lønn ut kontraktstiden. Jeg har vanskelig for å se at vi kommer til å gjøre det dårligere enn vi allerede gjør ved å spille resten av sesongen uten hovedtrener, med en av assistentene som sjef eller med Bjarmann på benken.

Det verste man gjør er å la han gå ut kontraktstiden: totalt mangel på entusiasme rundt klubben, svake sportslige resultater og en trener på oppsigelse. Ikke en god cocktail.
                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• gilbert
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2003
                  • 3218

Opprinnelig skrevet av WAK
                  I siste hjemmekamp ble jeg så dritt lei han som hele tiden må skrike negative ting til Johan at jeg gikk bort til han i pausen å spurte han hvorfor han var her?
                  Så det var deg, altså. Bra gjort! Jeg sitter like bak vedkommende, som i flere år har vært negativ til langt flere enn Johan, og var svært spent på hvordan han ville ta din kritikk. Uten at du la fingra imellom, gikk det vel forholdsvis bra - det ble jo nesten en brukbart saklig diskusjon, og det hadde jeg iallfall ikke venta.

gilbert - et par benkerader bak urokråka.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

Hadde vært gøy å ta turen å forklare hva jeg synes om å bryte ned spillerne våre.

Desverre har jeg tendenser til å bli hissig når folk ødelegger for spillerne og laget.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• 307
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Mar 2007
                      • 358

Tullete å snu problemstillingen. Det har blitt argumentert for at han bør få tid for alle mulige grunner, da vil resultatene komme. De har ikke kommet. Ergo, jeg har hatt rett helt siden jeg ville sette han på toget første gangen.

Ja, vi ligget marginalt høyere på tabellen enn i fjor, uten at vårt nivå er høyere. Vi har hatt mer flyt i enkelte kamper, en flyt vi ikke hadde i fjor. Når det gjelder cupen skulle det bare mangle at vi er i kvarten med tanke på trekningen vår, men det er jammen bare såvidt også. Ekstraomganger mot Grorud og Bryne kan knapt kalles fremgang.

Selvsagt skal han ut, han leverer ikke varene han har lovet. På toppen av det hele fornærmer han alle som er glade i klubben med utsagn som det etter Tromsø-kampen.
                      De pengene han koster å bli kvitt koster han klubben uansett: lønn ut kontraktstiden. Jeg har vanskelig for å se at vi kommer til å gjøre det dårligere enn vi allerede gjør ved å spille resten av sesongen uten hovedtrener, med en av assistentene som sjef eller med Bjarmann på benken.

Det verste man gjør er å la han gå ut kontraktstiden: totalt mangel på entusiasme rundt klubben, svake sportslige resultater og en trener på oppsigelse. Ikke en god cocktail.
                      Ok. Entusiasmen rundt klubben kunne vært mye bedre. Det er blitt en litt jeg gir f i hvordan det går. Folk er blitt lei. Men jeg er ikke for å sparke/ansette nye trenere hvert andre år og starte på nytt hver gang. Også er det sånn at noen trenere har fremgang ganske fort. Og faller de påfølgende år. Men se på hva som skjedde med Brann og Enga. Og Godset hadde ikke gode plaseringer de første årene de heller. De var veldig nære på å rykkke ned men reiste seg uten å sparke trener. Dette resulterte i Gull for begge klubbene. Kan ikke vi ha litt is i magen. Jeg håper klubben blir litt mere synlig i media og at vi snakket litt mere positivt om klubben og ikke bare klager som det har blitt i forumet. Og at de ansetter Haglund for flere år. Dette kan betale seg. Det gjelder å satse litt og ha is i magen.

Kommentar

• G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3251

Opprinnelig skrevet av 307
                        Ok. Entusiasmen rundt klubben kunne vært mye bedre. Det er blitt en litt jeg gir f i hvordan det går. Folk er blitt lei. Men jeg er ikke for å sparke/ansette nye trenere hvert andre år og starte på nytt hver gang. Også er det sånn at noen trenere har fremgang ganske fort. Og faller de påfølgende år. Men se på hva som skjedde med Brann og Enga. Og Godset hadde ikke gode plaseringer de første årene de heller. De var veldig nære på å rykkke ned men reiste seg uten å sparke trener. Dette resulterte i Gull for begge klubbene. Kan ikke vi ha litt is i magen. Jeg håper klubben blir litt mere synlig i media og at vi snakket litt mere positivt om klubben og ikke bare klager som det har blitt i forumet. Og at de ansetter Haglund for flere år. Dette kan betale seg. Det gjelder å satse litt og ha is i magen.
                        Er prinsipielt ikke uenig med deg. Men...den stadige sammenligningen med Godset holder ikke vann etter min mening. Jeg kjenner begge klubbene ganske så godt, og Haglund er ikke Deila for å si det forsiktig...

Kommentar

• Bukkenbruse
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2008
                          • 515

Angående kontinuitet kan det være lurt som i Deila sitt tilfelle, eller det kan være "dumt" som tilfellet var med f.eks Martin Andresen. For min egen del ønsket jeg kontiunitet med Uwe (skulle ønske han var her fortsatt) og jeg ønsket også at Henning Berg skulle få fortsette. Norlie og Haglund har jeg vært skeptisk til fra starten og jeg har ønsket begge bort fra klubben da jeg mener de gjør mer Andresen enn Deila for klubben jeg elsker. Med andre ord mener jeg strengt tatt at trenere må få tillitt og oppbacking, men med det utgangspunkt at "rette" mann er den som får det. Haglund mener jeg definitivt ikke er rett mann for Lillestrøm, derfor ønsker jeg (nok et) skifte...selv om jeg strengt tatt mener at klubben burde vært langt mer tålmodig med 2 av de 3 siste forgjengerne hans her.

Kommentar

• superbøffel
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2005
                            • 5611

Dette evige maset om "å ha is i magen" og "kontinuitet" er (uavhengig av hvilken klubb og hvilken trener det er snakk om) bare piss. Kontinuitet er fint og flott og absolutt på sin plass når ting funker og resultatene kommer. Når ting ikke funker, resultatene uteblir og publikumsinteressen stuper er ikke kontinuitet verdt en dritt - det er faktisk negativt for klubben. Om du mener kontinuitet er nøkkelen til suksess antar jeg du ønsker at både Pellerud og Rundberg skulle fått lenger perioder i LSK?

Faktum er at alle trenere i Tippeligaen har en jævlig lang pre-season å sette laget på. Da skal man se konturene av et spillemønster i sesong 1. I sesong 2 skal man levere solide resultater om man skal få godkjent. Spillerne har da spilt fotball før?

Godset har hatt en jevn stigende kurve og en massiv statistikk på hjemmebane siden Deila kom inn: Det er lett å gi en trener tid når han leverer varene hjemme. Sagt litt flåsete: Jeg driter i om vi tar poeng på Danskebåten eller i Skien, men jeg forventer at vi vinner på Åråsen. Hver gang.

Om det er kontinuitet som er nøkkelen har jeg løsningen: Jeg tar jobben som hovedtrener i LSK på livstid. Da blir vel alle fornøyde?
                            Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• *46*

Om det er kontinuitet som er nøkkelen har jeg løsningen: Jeg tar jobben som hovedtrener i LSK på livstid. Da blir vel alle fornøyde?
                              Kan jeg takke pent nei?

Jeg, og mange med oss, er ikke fornøyd med hjemmestatistikken.

Spøk til side - uansett hvordan man vrenger og vrir på det. Klubben har pr. dags dato de spillerne, den trenerer og støtteapparatet som er der i dag. Man kan ønsker trenerskifte så mye man ønsker, men Haglund sitter nok ut året - minst. En faktor man ikke kan påvirke spesielt mye. Så er spørsmålet om man skal gjøre mest mulig negativt ut av situasjonen eller skal man gjøre det beste ut av det? Jeg vet hva jeg ønsker!

Kommentar

• GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

Og Godset hadde ikke gode plaseringer de første årene de heller. De var veldig nære på å rykkke ned men reiste seg uten å sparke trener. Dette resulterte i Gull for begge klubbene. Kan ikke vi ha litt is i magen. Jeg håper klubben blir litt mere synlig i media og at vi snakket litt mere positivt om klubben og ikke bare klager som det har blitt i forumet. Og at de ansetter Haglund for flere år. Dette kan betale seg. Det gjelder å satse litt og ha is i magen.
                                Det er ikke bare klaging, det er en oppblåst problemstilling som er alt annet enn konstruktiv for debatten her inne. Nå ser man hvordan denne tråden har blitt en slags link mellom de som kjefter og smeller på stadion og de som man hevder er negative her. Det er stråmenn opp og ned og i mente og flytter fokus vekk fra å diskutere klubben vi alle er glad i. Skal man anklage andre får man i det minste være konkret og komme med noe håndfast, ikke bruke andrehåndsinfo og den velkjente frasen "jeg kjenner folk...". For å bruke dine egne ord, ha litt is i magen før du peker på andre.

Is i magen gjelder også klubbens ledelse. Som nevnt ovenfor er det forskjeller på LSK og Godset. De mest markante, forventningene og selve belastninga av å være en del av LSK kontra Godset. Og ledelsen i klubben vår er den som først og fremst legger dette presset. Når Per Berg går ut og sier han skal sponse ett lag som kan blande seg direkte inn i medaljestriden så legges lista automatisk. Og bak der igjen lurer andre mindre glupe utsagn som "LSK er ikke fornøyd med fjerdeplasser". Klubben selv hadde også hatt alt å tjene på et mer edruelig ambisjonsnivå i en overgangsfase. Man kommer langt bare med penger, men ting tar som regel tid uansett hvor mye av dem man har.

LSKs største problem er at den ikke klarer ha is i magen, man lever ennå på gamle meritter. Man klarer helle ikke kommunisere sin filosofi og tanker om fotballen man vil spille ut. Et godt eksempelet er når vår sportsdirektør får en halvtime på TV2 for å forklare manglende resultater, og det eneste han klarer å formidle om Haglund og LSK er at klubben skal følge utviklinga i fotballen.

Dette mener jeg i høyeste grad er kritikkverdig fra en ledelse og berettighet å påpeke. Ikke negativitet, men en av flere faktorer til at entusiasmen rundt klubben er i ferd med å forvitre. Men grunnfjellet er solid, det er fortsatt håp. Men noe må gjøres med selve tankegangen.

Kommentar

• superbøffel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Aug 2005
                                  • 5611

Kan jeg takke pent nei?
                                  Jeg hadde neppe gjort det verre en Haglund. Det hadde ikke du heller.

Jeg, og mange med oss, er ikke fornøyd med hjemmestatistikken.

Spøk til side - uansett hvordan man vrenger og vrir på det. Klubben har pr. dags dato de spillerne, den trenerer og støtteapparatet som er der i dag. Man kan ønsker trenerskifte så mye man ønsker, men Haglund sitter nok ut året - minst. En faktor man ikke kan påvirke spesielt mye. Så er spørsmålet om man skal gjøre mest mulig negativt ut av situasjonen eller skal man gjøre det beste ut av det? Jeg vet hva jeg ønsker!
                                  Om å gjøre det beste ut av det er å sminke grisen, ellers takk. Jeg ser ingen grunn til å referere til ikke-eksisterende lyspunkter og legge ut som spillemessig fremgang kun Komiske-Ali ser.

Jeg foretrekker heller å se hva som er realitetene - en skremmende svak sportslig og publikumsmessig utvikling.

Hva synes du om Pellerud og Rundberg? Burde ikke de også fått mer tid? Kontinuitet vet du. Is i magen...
                                  Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• 307
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2007
                                    • 358

For det første. Pellerud og Rundberg, nei nei nei nei. Å ansette Pellerud er noe av det dummeste sportskluben har gjort. Det kunne endt ille. Mulig det er Per Berg som er den som burde henges ut, men samtidig har han vært klubbens redningsman. Uten Per Berg hadde vi kanskje vært konk. Men det er vel han som har vært hjernen bak alle treneransettelser og sparkinger etter Erlandsen. Men nå har vi Haglund og det er vår plikt og støtte han intil noe annet skjer. Mulig Godset er noe helt annet en Lsk. Og at vi ikke kan samenligne oss med noen andre. Jeg ønsker uansett å støtte Haglund i det arbeidet han gjør. Nesten så jeg ønsker at Ståle får seg en annen trenerjobb.

Kommentar

• *46*

Jeg hadde neppe gjort det verre en Haglund. Det hadde ikke du heller.
                                      Det kan jeg garantere for deg, at både og jeg hadde gjort det vesentlig dårligere.

Om å gjøre det beste ut av det er å sminke grisen, ellers takk. Jeg ser ingen grunn til å referere til ikke-eksisterende lyspunkter og legge ut som spillemessig fremgang kun Komiske-Ali ser.
                                      Selvsagt mye bedre å snakke klubb og spillere ned i gjørma. Det har nok en god, positiv effekt!

Hvis du ikke har sett spillemessig fremgang, ja da kan man faktisk lure på om vi har sett samme lag. Jeg har litt vondt for å tro det. Det er faktisk ikke mye som skal til før spillet sitter vesentlig bedre. Jeg tror høsten vil bli bra.

Jeg foretrekker heller å se hva som er realitetene - en skremmende svak sportslig og publikumsmessig utvikling.
                                      Publikumsmessig har det vært svakt, med unntak av 16. mai - så der er vi på linje. Sportslig utvikling har, som nevnt av meg og en rekke andre flere ganger, vært positiv. At du ikke evner å se det, er ikke mitt problem. At noen velger å fremstå som den negative Komiske-Ali - må dem stå til regning for selv.

Hva synes du om Pellerud og Rundberg? Burde ikke de også fått mer tid? Kontinuitet vet du. Is i magen...
                                      Hvorfor blande inn trenere fra en annen epoke i sportsklubben og med helt andre forutsettninger? Tok Pellerud og Rundberg over lag som har ligget en rekke år rett over nedrykk? Med en tynn stall hvor spillerene enten er et stykke over 30 år eller ikke får kjøpe brennvin? Nei. Forutsettningene var totalt forskjellige. Ikke sammenlignbare forhold.

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Mulig det er Per Berg som er den som burde henges ut, men samtidig har han vært klubbens redningsman. Uten Per Berg hadde vi kanskje vært konk.
                                        Det er vel ingen som henger ut Per Berg, men mannen har noe av et image-problem i min bok når det gjelder hans involvering i LSK. Følger man med på andre forum sees han som noe av en klovn, og når investorer i norsk fotball diskuteres nevnes han som noe av en versting, en som gjør mer skade enn gagn sportslig. Å etablere en business og å etablere et godt fotballag følger jo faktisk mange av de samme grunnleggende stegene, derfor er det også så vanskelig for meg å forstå forskjellene i forretningsmannen Berg og investoren Berg.

Mulig Godset er noe helt annet en Lsk. Og at vi ikke kan samenligne oss med noen andre. Jeg ønsker uansett å støtte Haglund i det arbeidet han gjør.
                                        Nei, Godset er ikke noe helt annet enn LSK. Men det er forskjeller. Det er forskjeller som kan ha direkte følger for de sportslige resultatene, noe jeg mener er bidragsytere til LSKs nåværende situasjon. Jeg støtter også Haglund, jeg var en av de ivrigste og mest positive til hans ansettelse, men det betyr ikke at jeg freder ham heller.

Kommentar

• WAK
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 969

Opprinnelig skrevet av gilbert
                                          Så det var deg, altså. Bra gjort! Jeg sitter like bak vedkommende, som i flere år har vært negativ til langt flere enn Johan, og var svært spent på hvordan han ville ta din kritikk. Uten at du la fingra imellom, gikk det vel forholdsvis bra - det ble jo nesten en brukbart saklig diskusjon, og det hadde jeg iallfall ikke venta.

gilbert - et par benkerader bak urokråka.
                                          Ja det gikk forholdsvis bra :-) Det ble jo faktisk en saklig diskusjon. Det virka faktisk som han var en real og hyggelig fyr. Det er bare så synd sånne ikke forstår hvor skadelig det kan være for spilleren som stadig får høre alt negativiteten.

Jeg har faktisk fått flere tilbakemeldinger fra folk her på forumet etter at denne "diskusjonen" ble "kjent". Det er flere av de som sier at blant annet Johan er sikkelig lei seg og føler seg "ubekvem" når det blir slengt dritt fra tribunen. Jeg synes det er synd spillere skal føle sånn i en klubb som LSK.

Som sagt så virka denna "urokråka" som en hyggelig fyr. Men dette er vel et godt eksempel på hvordan folk "skader" klubben/spillere med å være så jævli negative og deler det med andre. Uansett om det er på tribunene eller om det er her på forumet så skaper det negativ stemning i klubben. Det er sikkert både trenere, spillere og folk fra media som er inne på forumet og leser. Media lever jo for å finne konflikter og uro så de har noe å skrive om. Når alt dette blir kjent blant spillere, trenere og andre ansatte i klubben så er jeg sikker på at det tar fokuser og krefter bort fra der det skulle bli brukt. Nemelig på treningsfeltet og i kamp. Spillere mister fokus og selvtillit og hoder er ikke der det bør være.

Dette er selvfølgelig noe som hører med, spillere, trenere og klubben må takle sånne ting. Det er også forstålig at folk blir dritt lei og har behov for å utrykke seg når det går så ræva som det har gått de siste årene. Det har de også rett til og jeg mener selvfølgelig ikke at folk skal sitte å være positive og late som alt bare er bra. Men den siste tiden så synes jeg dette har gått langt over strekken både her på forumet og ikke minst på tribunen.

Alle her på forumet er sikkert enige om at Johan ikke har prestert som han burde etter han kom til LSK. Selvfølgelig er vel skader og problemer med ryggen gjort sitt. Men nå virker det som den fysiske formen er på bedringens vei. Slepper gutten å høre massse dritt fra tribunen og får litt selvtillit så tror jeg han sakte men sikkert begynner å prestere.

Nok om det. Det er nok andre ting som hovedgrunnen til at LSK ikke har vært i toppen de siste årene. Men håper virkelig ting blir bedre utover i høstsesongen. Presterer spillerne bedre og vinner noen kamper på rad så tror positiviteten kommer tilbake og kanskje det skaper en liten "ketsjup" effekt. Folk tilbake på stadion, cupfinale :-) som fører til mere inntekter.

Er uansett alltid spennende å følge fugla; klarer vi og unngå nedtykk i år?....hvem er trener neste år? ;-)

Kommentar

Working...