Levende forum eller kollektiv søpplebøtte for forumister?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • superbøffel
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 5611

    Levende forum eller kollektiv søpplebøtte for forumister?

    Opprinnelig skrevet av *46*
    Det handler litt om hva man gjør det til selv også.

    Slik som du snakker om klubben, så kan man like så greit bygge høyblokk på gressmatta i stede for å spille fotball. F**m meg ikke rart klubben havner i en negativ spiral, med så mye dritt enkelte lirer av seg om klubb, spillere og tilskuere. En jævla skam for å si det rett ut! Blir fysisk dårlig av å lese all dritten som enkelte lirer av seg her inne - har blitt ei kollektiv søppelbøtte.

    Tilbake til trådens tema - Stian Ringstad. Jeg håper og tror at han ikke forsvinner. Selvsagt handler det om cash i klubben med den enormt dårlige utviklingen man har hatt tilskuermessig (og sikkert sponsormessig), men det må finnes andre løsninger enn å selge en så lovende spiller på billigsalg til trøndelag.
    Snakker om å ta mannen og ikke ballen. Klubben har vært i en negativ spiral siden Cupgullet i 2007, et tidspunkt hvor publikumsinteressen var på sitt absolutt høyeste, og entusiasmen boblet rundt klubben.

    Spør deg selv,
    - hva har skjedd siden da?
    - og er det publikums/supporternes feil?

    Den negative spiralen var vel etablert lenge før noen her inne beskrev den.

    Jeg blir fysisk kvalm av å lese hvordan mange (deriblant du *46*) nekter å stille krav til klubben og klubbens ledelse, og heller velger å støtte den endeløse rekken av dårlige avgjørelser.
    Enøyd i de blindes dal.
  • *46*

    #2
    Levende forum eller kollektiv søpplebøtte for forumister?

    Jeg er så lei av den stemmingen som råder her inne om dagen. Store deler av klubbens tilhengere er inne i en kollektiv negativ spiral. Til tider, så bryter det ut nærmest massepsykose her inne. Og slikt skal jeg banne på påvirker spillere og klubb - ja hele klubben og de rundt den!

    For min egen del, så er jeg blitt drittlei all denne drittslenginga mot klubb, styre, spillere, trenere og administrasjon - ja, det slenges i kjeften mot alle parter. Det er ikke måte på hvor råtten klubben er. Og denne forbanna treneren, ja han burde tydeligvis han en fast dag i gapestokk på torget så alle kan gå ditt å spytte på han. Maken til udugelig fyr fra Sverige. Styret gjør ikke en dritt og burde gå alle sammen - dem er usnylige... Administrasjonen er evneveik og makter ikke å få til noe som helst. Spillerne er giddelause og kun opptatt av å heve lønna. Og ikke minst - de dummeste av de dumme: de som tropper opp på Åråsen helg etter helg. Det er tullinger det. Tenk deg å være så lettlurt + bruke pengene sine på å se den talentløse svensken lede maktesløse spillere med alt for store lønningsposer som kun vandrer rundt der ute på matta i vente på at dommeren blåser av for 90 minutter.

    Er det virkelig noen som er i fult alvor mener at dette er veien å gå for å få folk til å prestere på banen, gå på kamp og føle seg bra? Jeg skulle gjerne likt og hørt hva slags mekanikker enkelte mener som ligger inne i det bildet som gir gode prestasjoner over hele linja?

    Jeg er i utgangspunktet en negativ person. Spesielt kanskje mest mot meg selv og stiller urimelige krav til meg selv, noe som hemmer meg gang på gang i hverdagen. "Alt går til helvete inntil det motsatte er bevist". Derimot når jeg er her inne, så ser jeg at jeg møter mine overmenn/kvinner.

    Det må kunne gå an å diskutere på en bedre måte her inne enn hva som skjer her om dagen. Alt behøver ikke å skrives med store, tøffe ord for å få frem en mening. Jeg sier ikke at alle skal holde hverandre i henda og synge salmer rundt bålet, men det må da finnes en bedre måte å diskutere på? Behøver man grave seg ned ved første og beste anledning?

    Selv ønsker jeg en mer voksen og konstruktiv diskusjon. Slik forumet er nå om dagen, er jeg sikker på at bidragene og aktiviteten går ned. Forsøker man å være litt konstruktiv og positiv, så skal man ikke "komme her og komme her". Jeg mener bestemt at noe må gjøres. Gjøres ikke noe med hvordan man snakker til og om andre her inne på dette forumet, så vil det dø ut. Mange bidrar vesentlig mindre enn tidligere og mye skyldes garantert tonen her inne. For min del er jeg i ferd med å få nok av all negativiteten.

    Oppfordrer alle til god takt og tone, litt entusiasme og glød. Samtidig anbefaler jeg å gå på kamp. Mye mer morsomt enn å sitte her inne under kampene på Åråsen, når det er på Åråsen det skjer. Jeg kommer på søndag. Og jeg kommer garantert til å være der med lange underbukser i november i siste serierunde mot RBK.

    Jeg
    gir f**n ikke opp så lett!

    Kommentar

    • Kay
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Jan 2004
      • 763

      #3
      Opprinnelig skrevet av *46*
      Det handler litt om hva man gjør det til selv også.
      Jeg har hatt sesongkort siden sølvsesongen og har hele tiden tenkt at det skal jeg ha uansett, om det så blir adecco. Men akkurat nå tærer det på tålmodigheten. For meg så fremstår det som om vi er i den største krisa på så lenge jeg kan huske, og jeg husker hvor nære vi har vært konkurs flere ganger. Utad derimot prøver enkelte å pynte grisen i beste komiske Ali stil. Som om det skal hjelpe og lure folk til Åråsen. Jeg er enig i at det spys ut mye dritt på forumet her, men enkelte virker også å ha fått en overdose lykkepiller. I bunn og grunn misstenker jeg at begge "parter" overdriver noe i ett forsøk på å utjevne hverandre.

      Og min mening, blir Ringstad solgt til bartene bekrefter det bare krisa i klubben.

      Kommentar

      • superbøffel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Aug 2005
        • 5611

        #4
        Jeg har sesongkort, har hatt det i mange år, og hadde gjerne kjøpt for de neste 10 årene om klubben solgte det.

        Dette er på tross av den massive krisen klubben er inne i - hvor de sportslige resultatene er under enhver kritikk, på tross av en godt over middels sterk spillerstall. Klubben prøver desperat å selge sitt produkt (jeg hater å bruke "produkt" om en fotballklubb) ved å sminke grisen.

        Jeg, og alle andre, er i min fulle rett til å kritisere klubben og å dele min mening om at treneren må gå. Om spillere, ledelse og styre er så veike at de ikke tåler ramsalt kritikk fra sine største supportere bør de faktisk finne seg noe annet å gjøre.

        Jeg tror absolutt ikke at min, eller andres, kritikk av klubben her inne er med på å påvirke resultatene til laget.

        Du etterlyser "konstruktiv" kritikk, men når laget får det (av andre enn meg) blir det møtt med "spillemessig fremgang" (sic), slitne spillere, skader og "ønske om kontinuitet" (har det slått deg at kontinuitet kun er fint når noe funker? det det ikke funker det ikke så positivt med "kontinuitet").

        Faktum er at LSK har gått fra solide plasseringer, fulle tribuner og en posisjon som maktfaktor i norsk fotball til å bli en klubb få eller ingen bryr seg om. Og akkurat det er forferdelig trist, men det har ingenting med diskusjonen på forumet å gjøre. Diskusjonen kommer som en følge av situasjonen. Ikke omvendt.
        Enøyd i de blindes dal.

        Kommentar

        • Kay
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Jan 2004
          • 763

          #5
          Har ikke så mye å tilføye Superbøffel, jeg har tidligere vært mye enig i innleggene til 46, men nå er vi ikke på bølgelengde lenger. Dette er ett diskusjonsforum, Kanari-Fansen sitt forum, da forventer jeg takhøyde når det gjelder å diskutere alt som har med LSK å gjøre. Dette er ikke ett sted for å sy puter under armene på spillere og ledere, hvis de går hit for å finne saklig tilbakemelding på sitt arbeid har de ett problem. Det eneste problemet er at RB tidvis plukker ting herifra og bruker det som sannhet.

          Kommentar

          • hthaug
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2004
            • 432

            #6
            Lei av stemningen? Er det egentlig så mye vi kan glede oss over egentlig? Tror man skal være glad for at det i hele tatt er en form for stemning, selv om den er negativ. LSK i de siste 13 årene minus cupfinale 2 kan vel defineres som ekte lidelse, men aldri har jeg sett maken til likegyldighet fra både folk som har støttet laget i alle år. Klubben er det nye Ham-Kam, og dette sa jeg vel for noen år siden at kom til å skje. Kanskje vi burde ansette Ivar Hoff som daglig leder, da får vi i allefall noe å lese om i media.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              #7
              Opprinnelig skrevet av *46*
              Jeg gir f**n ikke opp så lett!
              Og hvem andre er det egentlig som har gitt opp? Jeg savner Folke her inne, muligens er han på ferie, men ellers er det stort sett de samme som gir lyd fra seg. I motgang, så engasjementet er der det. Enig med Kay, jeg har som regel også vært enig med deg, men det irriterer meg mer og mer hvordan du syter over påstått syting og negativitet, men selv i så liten grad begrunner dine egne synspunkter for at ting skal få fortsette som før. Vil du ha konstruktiv diskusjon må du selv bidra. Vil du at Andersson fortsatt spiller back? Vil du fortsatt ha Mjelde og Riise sentralt? Formasjon som før? Er det greit at Ohi sliter så mye benk som vår fremste målscorer i det siste? Og hva med styret som sparker og ansetter over en lav sko?

              Det er en grunn til at man har de supporterne man har også, klubben har alltid hatt hårete ambisjoner. Jeg tror vi alle er enige om at klubben skal holde på ambisjonene, men vi trenger strengt tatt ikke være enig i mye mer.

              Kommentar

              • *46*

                #8
                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Jeg har sesongkort, har hatt det i mange år, og hadde gjerne kjøpt for de neste 10 årene om klubben solgte det.
                Det er vi to om.

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Dette er på tross av den massive krisen klubben er inne i - hvor de sportslige resultatene er under enhver kritikk, på tross av en godt over middels sterk spillerstall. Klubben prøver desperat å selge sitt produkt (jeg hater å bruke "produkt" om en fotballklubb) ved å sminke grisen.
                Sportslige resultater er ikke der man ønsker at klubben skal ligge - det er korrekt. Hvorfor ikke bruke supportenes største verktøy i kassa for å heve laget? Støtte og atter støtte. Trekke frem de positive faktorene og ikke dra de negative opp om og om igjen?

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Jeg, og alle andre, er i min fulle rett til å kritisere klubben og å dele min mening om at treneren må gå. Om spillere, ledelse og styre er så veike at de ikke tåler ramsalt kritikk fra sine største supportere bør de faktisk finne seg noe annet å gjøre.
                Hovedpoenget mitt, er vel at man skal og bør gi kritikk. Det er bare måten man uttrykker den på. Behøver ikke å sy puter under armene på folk og la være å gi kritikk, men man behøver kanskje ikke bruke de sterkeste ordene og gjenta dem slik at det males om og om igjen?

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Jeg tror absolutt ikke at min, eller andres, kritikk av klubben her inne er med på å påvirke resultatene til laget.
                Jeg er helt sikker på at en negativ stemming i og rundt klubben påvirker resultater. Hver gang klubben har måttet heve seg, supporterene har mobilisert seg tungt og en "fandivolske" stemming inn mot kampen - så har laget reist seg. LSK-RBK 2008 feks?

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Du etterlyser "konstruktiv" kritikk, men når laget får det (av andre enn meg) blir det møtt med "spillemessig fremgang" (sic), slitne spillere, skader og "ønske om kontinuitet" (har det slått deg at kontinuitet kun er fint når noe funker? det det ikke funker det ikke så positivt med "kontinuitet").
                At noen argumenterer mot deg, må da ikke være noen bombe? Det er jo tross alt et diskusjonsforum. Ja - noen av oss har sett spillemessig fremgang. Selv om sist kamp var et tilbakesteg, så har det vært fremgang i år. Det er det bare å se på tabellen. Om jeg er fornøyd med fremgangen? Nei. Spør du spillerne, så er dem også sannsnyligvis enige i både fremgangen og at det fortsatt er langt i fra bra nok. Man kan ha både fremgang og ikke ha kommet så langt som man ønsker.

                Kontinuitet kan være både positivt og negativt, men når kan man si at man har kontinuitet? Etter 1 år eller 3 år? Holder det med to år? Eneste kontinuiteten jeg vil si laget har nå, er at det kontinuerlig ustabilt i prestasjonene.

                Opprinnelig skrevet av superbøffel
                Faktum er at LSK har gått fra solide plasseringer, fulle tribuner og en posisjon som maktfaktor i norsk fotball til å bli en klubb få eller ingen bryr seg om. Og akkurat det er forferdelig trist, men det har ingenting med diskusjonen på forumet å gjøre. Diskusjonen kommer som en følge av situasjonen. Ikke omvendt.
                Tror alle her inne er helt enig med deg i at det er trist med den utviklinga klubben har sett siden høsten 2007. Men jeg tror ikke du skal undervurdere den negative stemmingen som rår. Det påvirker omgivelsene.

                Vi er nok mer enig enn du skulle tro hva det gjelder laget, men vi ser det på litt forskjellige måter

                Opprinnelig skrevet av Kay
                Dette er ikke ett sted for å sy puter under armene på spillere og ledere, hvis de går hit for å finne saklig tilbakemelding på sitt arbeid har de ett problem.
                Det er helt korrekt, men det finnes som alltid en vei mellom himmel og helvete i sin måte å uttale seg på? Det jeg reagerer på, er at det kun spys ut negativitet om klubben. Vinner laget en kamp, ja da har man ikke spilt underholdene nok - t.o.m. seieren over FKH fikk hengt en rekke negative faktorer på seg!

                Opprinnelig skrevet av hthaug
                Lei av stemningen? Er det egentlig så mye vi kan glede oss over egentlig?
                Klubben har en rekke gode spillere, kanskje norges beste treningsanlegg og en flott stadion. I tillegg mangler det ikke mye på fotballen før man er noen hakk høyere på tabellen.

                Kommentar

                • mooph
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Aug 2005
                  • 1496

                  #9
                  Jeg har ingen posisjon til å mene noe om styret i klubben og jeg synes dessuten Haglund virker som en helt ok fyr. Jeg møter også opp på Åråsen så ofte jeg har anledning, om ikke annet for å nyte det sosiale på kampdagene.

                  Jeg er imidlertid grepet av en slags sportslig depresjon/maktesløshet. Har ikke trua på at dagens måte å spille på noengang vil gi frukter fordi jeg mener det blir for komplisert. Det virker også som om taktikken skal gjennomføres uansett hvem som er tilgjengelig av spillere, noe som ofte fører til at positive egenskaper hos den enkelte spiller ikke kommer til sin rett (brukes på feil plass etc).
                  I stedenfor å tilpasse spillemåte etter eget mannskaps styrker og motstanders svakheter skal samme greia gjennomføres hver gang. De som passer best inn i den fastsatte spillemåten velges helt uavhengig av hva som er den enkelte spillers positive egenskaper.

                  Interessen min synker sakte, men sikkert. Antagelig grunnet mangel på overraskelser, en får liksom det en forventer hver gang. Det er ikke noe poeng med engasjement når ruta er satt, planen er gitt og døra er stengt.

                  Dersom spillera sjøl virkelig ønsker å gjøre det på denna måten burde de sette igang med en drøss 12 timers økter. Her må det prates, koordineres og terpes. De må virkelig få samhandlinga på linje, nærmest sånn at løpene blir mekaniske (autopilot). Ting må skje både kjapt og presist skal det bli til noe.
                  Defensivt gir spillemåten store muligheter for hurtig ballgjenvinning. En vil jo alltid ha flere folk tett på der hvor ballen tapes.

                  Det som virker å være tapt er muskelfotballen med tilhørende kraft, engasjement og innsats. Greia hvor det holder å slå bra innlegg for å skape kaos i motstandern's 16 meter og hvor forsvaret er basert på skremme motstandera fra å prestere. Du vinner når krigslysten er tilstede og har en eller to spillere på laget som er gode å fordele kula.

                  Dengang holdt det med innsats for å engasjere, nå må gutta kunne fremvise kunst isteden.
                  Fugla mot nye høyder

                  Kommentar

                  • WAK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 966

                    #10
                    Hvis det seriøst er noen som tror at det som blir sagt på forumet er ikke påvirker klubbens resultater så må de tro om igjen.

                    Det er mange som er inne på forumet og leser det meste som står her. Desverre blir det færre og færre. De er dritt lei all negativiteten. Er du ikke negtativ så blir du det ihvertfall når du har lest her inne.

                    Et eksempel er hvis du har vært på kamp og faktisk er litt positiv. Du synes spillet var bedre en sist og laget spilte til tider bra fotball. Men så klikker du deg inn på forumet for å lese i kamptråden når du kommer hjem. Der er faen meg folk negative og slenger dritt om spillere som ikke bør være i startelveren allerede lenge før kampen har begynt. De er nesten alltid negative og det er DE jeg og mange andre er drittlei. De skaper mer negativitet enn det allerede er.

                    Og tror dere helt ærllig at spillerne leser inne på forumet her?? Når de leser all dritten som blir slengt om enkelte spillere tror jeg ikke akkurat det hjelper på selvtilliten. At spillere får "konstruktitv" kritikk er helt greit. Da bør de bare gå i seg selv. Men kritikken Knudtzon (et par år tilbake) fikk og det er ikke langt unna Johan opplever det samme nå.

                    "Han" som sitter et lite stykke oppe på tribunen bak trener benken er et godt eksempel på det. Hver gang Johan gjør en feil skriker han ut så alle inkludert Johan hører det. Flere ganger når Johan har blitt byttet inn skriker han "FAEN HAGLUND HAR DU IKKE NOEN ANDRE Å SETTE INN ENN HAN DER". Når da Johan står og skal innpå og hører det tror jeg ikke det akkurat hjelper på selvtilliten.

                    Kommentar

                    • *46*

                      #11
                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Og hvem andre er det egentlig som har gitt opp? Jeg savner Folke her inne, muligens er han på ferie, men ellers er det stort sett de samme som gir lyd fra seg. I motgang, så engasjementet er der det. Enig med Kay, jeg har som regel også vært enig med deg, men det irriterer meg mer og mer hvordan du syter over påstått syting og negativitet, men selv i så liten grad begrunner dine egne synspunkter for at ting skal få fortsette som før. Vil du ha konstruktiv diskusjon må du selv bidra. Vil du at Andersson fortsatt spiller back? Vil du fortsatt ha Mjelde og Riise sentralt? Formasjon som før? Er det greit at Ohi sliter så mye benk som vår fremste målscorer i det siste? Og hva med styret som sparker og ansetter over en lav sko?

                      Det er en grunn til at man har de supporterne man har også, klubben har alltid hatt hårete ambisjoner. Jeg tror vi alle er enige om at klubben skal holde på ambisjonene, men vi trenger strengt tatt ikke være enig i mye mer.
                      Det er vel slik at man behøver ikke å ha så veldig mange poster for å vende forumet ryggen? Eller må man ha x-antall poster før man regnes som en deltaker her inne?

                      Ja - jeg irriterer meg over syting og negativitet her inne. Det grines og sytes så mye av enkelte her inne at man få mark av langt mindre! Å utelukkende syte og klage på de samme tingene, kan da umlig kalles konstruktiv diskusjon? Kollektiv kollaps etter tap borte mot TIL - sterkt hjemmelag og hele Sportsklubben er fylt opp av idioter som må gå etter tap der? Forøvrig er min deltakelse i forumet, alltid lavest i mai og juni pga mye jobb.

                      Formasjon? Jeg ville helst sett en annen formasjon. Dagens mannskap er som skapt for 4-3-3, men Haglund sin filosofi er ikke den veien. Da hjelper det lite å sitte her inne å rop til veggen om at man skal legge om formasjon. Og ja, pr dags dato er Mjelde og Riise det beste LSK har å stille opp med sentralt. For en som har sett det som gikk av treningskamper i hallen i vinter, så er det åpenbart at alternativene pr d.d. ikke er noe å rope etter. Ohi bør brukes enten på kant eller lengre frem i banen. Faktisk er jeg fornøyd med at han brukes som innbytter om dagen - han gjør seg bra mot trøtte bein i andre omgang. Dagens spiss kommer til mange sjanser, men setter for få av dem - noe han nok er veldig enig i selv. Aller helst vil jeg ha Erling på topp - han er det nærmeste LSK har skadefritt pr d.d. som er en effektiv spiss. Dette har jeg gitt uttrykk for i andre tråder. Gjerne kamptråder.

                      Styret? Ja - hvis du ønsker å gjøre noe med styret, da er det bare å melde seg inn i LSK (hvis du ikke er medlem - noe jeg ikke vet) og påvirke på årsmøte. Det er der styret velges og du selv kan være med å ta veivalg for neste år. Jeg har ikke vært på årsmøte og holder derfor som regel kjeft vedrørende styret. Dem har selvsagt ikke gjort bare kloke valg, men å tro at kritikk her inne gjør at styret kan byttes ut over natta eller at noen skal gå - blir litt som å være 30 år, sitte foran peisen 24 desember og vente på at nissen kommer ut av pipa med pakker.

                      Ellers har Twitter blitt en kjærkommen kanal for gode diskusjoner. En kommunikasjonsform og et fora jeg trives i.

                      Kommentar

                      • Totti21
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Mar 2004
                        • 3499

                        #12
                        Opprinnelig skrevet av superbøffel
                        Faktum er at LSK har gått fra solide plasseringer, fulle tribuner og en posisjon som maktfaktor i norsk fotball til å bli en klubb få eller ingen bryr seg om. Og akkurat det er forferdelig trist, men det har ingenting med diskusjonen på forumet å gjøre. Diskusjonen kommer som en følge av situasjonen. Ikke omvendt.
                        Eksempelet med tilskuere er jo ett godt eksempel på en kritikk som Magnus Haglund får skylda for uten at det er noe som helst som tilsier at han kan gjøre noe for å snu dette ved å endre spillestilen til en mer direkte stil som flere her inne ønsker.
                        Sammenligner man med det 2011 som var det siste året før han ble ansatt, så ser man at LSK er blant klubbene som har mistet færrest tilskuere siden den gang, og det kan faktisk hende vi ender på omtrent det samme som den gang om kampene mot RBK og vif selger som de pleier å gjøre.
                        Problemet med tomme tribuner er dessverre noe som går igjen i hele Tippeligaen, og selv i Aalesund har de mistet dobbelt så mange tilskuere som oss siden 2011 på tross av at de spiller bedre fotball på hjemmebane enn de noen gang gjorde under Kjetil Rekdal og har Tippeligaens kanskje største profil i Barrantes.

                        vif har mistet 4 ganger så mange tilskuere som oss i samme periode, selv om de har blitt kvitt Martin Andresen sin possession fotball og fått på plass Kjetil Rekdal som skulle få tilbake entusiasmen med sin direkte stil og resultatfokus.

                        Det er kun to klubber som har høyere snitt enn den gang og det er Strømsgodset og RBK som etter at de mistet nesten 6000 av alle tilskuerne sine fra toppåret 2007 til bunnåret 2012 har hatt en liten opptur igjen.

                        At vi kan skille oss fra resten og i det minste stabilisere tilskuertallet må jo være ett mål, men da må klubben, spillere, sponsorer og oss supportere gå sammen for å skape den rette rammen rundt kampene og utstråle litt optimisme igjen.
                        Jeg har sagt det tidligere, men jeg mener definitivt at jeg som supporter av laget i mange år, og langt over gjennomsnittet interessert i det som skjer i klubben er med på å påvirke de rundt meg ift deres interesse rundt LSK. Gir jeg faen, så gjør flere av de det også.

                        Du har selvfølgelig rett i at man skal diskutere årsaken til at interessen er borte, resultatene er dårlige osv, men når man slenger ut "Få den sulliken hjem til Sverige før vi rykker ned!" så bidrar ikke det i det hele tatt til den diskusjonen.

                        Det er definitivt mange av motstanderne til Haglund som kommer med gode bidrag i diskusjonene her på forumet, men jeg føler i likhet med "46" at man heller inviterer folk til å argumentere for seg enn å kalle de for "fanboys" eller idioter for at man mener noe annet. Uten at jeg har noe nøyaktig tall for det utover avstemmingen for ett års tid siden, så tror jeg ikke man er så langt fra 50/50 i synspunktene rundt Magnus Haglund, og da fortjener begge synspunktene respekt.

                        Samtlige som ønsker noe godt for klubben må se hva de selv kan bidra til for at det skal bli bedre før man ser på alt man ikke kan påvirke.
                        Det er alltid ett spørsmål jeg stiller under spillersamtalene med mine unge talenter; "Hvem er den viktigste personen for at du skal lykkes på fotballbanen". Jeg har til gode å se en spiller som svarer noe annet enn seg selv lykkes noe særlig videre.

                        Vi supporterne kan også bidra til fullere tribuner ved å møte opp. Vi kan skape bedre trøkk og vinne tilbake frykten motstanderne hadde for Åråsen ved å lage ett helvete på tribunen. Sponsorer kan bidra ved å bidra med penger, kompetanse eller tjenester som gjør at LSK igjen kan være en foregangsklubb. Lokalavisen kan bidra ved å spre positive budskap om klubben. Og ikke minst kan spillere og støtteapparat bidra med å levere sportslige resultater og være positive i nærmiljøet.

                        Men viktigst av alt er at JEG selv må starte med å stille opp på Åråsen igjen hver eneste kamp istedenfor å skylde på dårlig vær, høye billettpriser, lang reisevei, at jeg ser bedre på TV'en osv.
                        Det siste her er faktisk rettet på meg selv, da jeg etter at jeg flyttet til Vestfold har tatt meg selv i å bli for lat til å dra på Åråsen hvis jeg klarer å finne en god unnskyldning for å la være. Tidligere var jeg med på masse borteturer og viktigst av alt bidro jeg alltid på Åråsen ved å komme hjem uten evnen til å prate fordi jeg hadde brukt opp det jeg hadde av krefter på å støtte laget. Nå er jeg tilstede på ca halvparten av hjemmekampene, samt bortekamper i nære byer som Drammen og Skien. Det er i alle fall ikke Magnus Haglund eller noen andre enn min egen skyld, men min egen latskap da kampdag alltid er moro, uansett hva vi presterte i forrige uke når jeg først har tatt turen.

                        Og drar jeg på Åråsen så vet jeg også at minimum 1-2 av mine venner er med på lasset, da de ikke reiser alene på kamp, men alltid er med hvis jeg drar for det sosiale.
                        Derfor er det beste jeg kan bidra med for LSK i dag å være tilstede på kamper og forsøke å motivere andre til å gjøre det samme.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #13
                          Takk for svar, 46.

                          Men igjen altså, når du selv til stadighet klager over nivået her inne, hva tror du selv du bidrar til? Dessverre ser man det samme her som i alle andre fora, klikkmentalitet. Som går så langt at man til slutt er uenig og krangler med hverandre av prinsipp. Jeg håper man kan bli enige om å få lov til å være uenige, og faktisk også gi hverandre tomler når man er enig i noe.

                          På det siste punktet er det jo faktisk ennå håp.

                          Kommentar

                          • fjacob82
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 1507

                            #14
                            Tror i bunn og grunn ikke problemet er oss som er faste "spaltister". Vi stiller opp på kamp og støtter selv om vi ufordragelige negative eller naive optimister på forumet. Og på Åråsen så støtter vi (hovedsakelig) laget og maner de frem.

                            Problemet er heller manglende resultater (sportslig og økonomisk), mangel på spennende profiler, mediedekning, generelt dårlig TL fotball, etc., som gjør at det blir færre "tilfeldige" tilskuere, og de som ikke er like hard-core som oss gidder ikke dra på åråsen for å se laget bli pissa på eller på mangel av god fotball.
                            Det er udiskutabelt at LSK har spilt til dels elendig fotball i flere år nå, og gjort mye rare og feil valg i styre og stell. Og det tærer såklart på interessen hos de som er middels interesserte.
                            Klubbens administrasjon prøver innimellom også å gjøre enkelte grep for å øke interessen rundt klubben med varierende hell.
                            - "Gratis" aksjonen til LSK og DNB er ett flott eksempel på hva som er mulig å få til ifht. å få til litt blest og få tilbake noen tilskuere til stadion. Synd ikke spillerne klarte å følge opp med 3.poeng
                            - Billige billetter er ett tiltak klubben gjør for å få flere familier på stadion. Bare synd det kun gjelder de kjipeste stedene på stadion. Men bra de innser at noe må gjøres.
                            - Kommunikasjonen utad er under kritikk spør du meg. Mye som sies som oppfattes som om det kommer ut av munnen på en dreven stortingspolitiker.
                            --> "Vi har ingen penger" Da hører jeg: Ikke forvent noe ekstra fra oss. Vi har gitt opp å finne noen som vi kanskje kan få inn via investorer e.l.
                            --> "Vi har mye ballinhav, men..." gjerne sagt for å forklare ett tap. Gjentas til det kjedsommelige. Hjelper fint lite med ballinhav når man sliter med å se ett fungerende spillesystem som alle er tro mot. Skal vi kælke eller spille oss gjennom midten? osv.
                            --> "samhandling....."

                            Jeg vil gjerne være entusiastisk og positiv, og skal virkelig mobilisere til kampen på søndag, men føler desverre at jeg alt for ofte blir skuffet både av spillerne og ledelsen.
                            Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                            *Brasseberget*

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              #15
                              Opprinnelig skrevet av WAK
                              Hvis det seriøst er noen som tror at det som blir sagt på forumet er ikke påvirker klubbens resultater så må de tro om igjen.

                              Det er mange som er inne på forumet og leser det meste som står her. Desverre blir det færre og færre. De er dritt lei all negativiteten. Er du ikke negtativ så blir du det ihvertfall når du har lest her inne.
                              Men i kampsituasjon får de en støtte få om noen andre supportere i landet er i stand til å gi dem. Selv i dyp motgang. Og det er vel der det tross alt teller? I profesjonell idrett?

                              Kommentar

                              • *46*

                                #16
                                Opprinnelig skrevet av WAK
                                Et eksempel er hvis du har vært på kamp og faktisk er litt positiv. Du synes spillet var bedre en sist og laget spilte til tider bra fotball. Men så klikker du deg inn på forumet for å lese i kamptråden når du kommer hjem. Der er faen meg folk negative og slenger dritt om spillere som ikke bør være i startelveren allerede lenge før kampen har begynt. De er nesten alltid negative og det er DE jeg og mange andre er drittlei. De skaper mer negativitet enn det allerede er.
                                Det er til tider nærmest absurd å komme hjem etter kamp og lese forumet! Tror kanskje man skal komme seg ut av stua og på kamp - det er der det skjer

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Men igjen altså, når du selv til stadighet klager over nivået her inne, hva tror du selv du bidrar til? Dessverre ser man det samme her som i alle andre fora, klikkmentalitet. Som går så langt at man til slutt er uenig og krangler med hverandre av prinsipp. Jeg håper man kan bli enige om å få lov til å være uenige, og faktisk også gi hverandre tomler når man er enig i noe.
                                Jeg er så høyt på står, at jeg faktisk påstår at jeg i det minste ikke trekker forumet ned.

                                Klikkmentalitet? Det er vel lov å ha noen man deler flere synspunkter med enn andre? På samme måte som man har lov til å være uenig. Og jeg er ikke redd for å være enige med noen, da det er synspunktene jeg er ute etter - ikke person. Jeg gir tommel opp eller takker hvis jeg er enig i noe. Jeg er heller ikke spesielt redd for å gi tommel ned hvis jeg er særdeles uenig.

                                Synes forøvrig Totti21 har meget bra synspunkter rundt saken. Og de som ikke tror det som skjer her inne, påvirker spillerne tar feil.

                                Kommentar

                                • nebbjævel
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Mar 2009
                                  • 511

                                  #17
                                  46,
                                  Jeg har bare skumlest introen din på tråden, så med alle forbehold:

                                  Hvis du har en hest og en karjol, hvem vil vrinske ? Skal karjolen trekke hesten ? Jeg mener at du har overdrevne oppfatninger av forumets betydning for spillet på banen. Min ydmyke påstand er at forumet blomstrer/råtner på rot i takt med det som leveres i ballforstand. Hvis forumet hadde hatt så stor betydning som du antyder ville det vært lett å starte og vedlikeholde en toppklubb. Kun strømlinger og Oslofolk ville mislykkes i så fall.

                                  Det er uhyre søkt å demonisere forumsbrukere som i frustrasjon over spillet utgyter sin misnøye digitalt. Mange av forumbrukerne her oppfatter seg sjøl som kunder, noe som i blårussforstand kan ha sin gyldighet. Nok om det, jeg er ikke der.

                                  Det er en helt overdreven oppfatning at forumet påvirker spillet. Det er spillet, eller snarere mangelen på spill som er den direkte årsaken til at folk får spykuler her inne. Det er et sunnhetstegn å få magasår etter kampen i Tromsø, og det skulle bare mangle om det ikke skulle være mulig å gi uttrykk for det her på forumet. Når hjerteinfarktet kommer er det for seint.

                                  Jeg er motstander av å rope halleluja når Frodes frispark er det nærmeste vi kommer goalen.
                                  Vi er nede i en bølgedal der gutta ser sitt snitt til å spille fra seg ballen til en mann med annen farge på skjorta enn seg sjøl. Sånn har det vært i mange år nå, vi har kommi i klypa på det andre laget. Det blir litt av en jobb å endre dette. Hard er stridsmanns skjebne.

                                  Vi spiller for trangt. Det må bli slutt på å beine fra seg ballen som skulle den vært uønsket, og jeg oppfatter ikke Haglund som vår mann lenger, selv om hans prestasjon ikke er verre enn andre trenere vi har hatt de siste fem åra.
                                  Last edited by nebbjævel; 25.06.2013, 15:13. Begrunnelse: PS tillegg

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    #18
                                    Noen her inne mener at absolutt alt henger på supporteren, at han skal stille opp no matter what. Slik er det kun i en perfekt verden. Det er gi og ta, og klubben og dens ledelse har forsømt seg gjennom flere år og støttet seg til at man har en fanskare som er der uansett. Vi skriver 2013, men jeg er usikker på hva som er årstallet på Åråsen. Hele samfunnet er under radikal forandring, fotballens standing forandres nærmest med demografien. Det er stadig mer å bruke fritida si på. Summa summarum, man må jobbe steinhardt for å holde på interessen.

                                    Man skaper ikke positivitet når man ikke klarer skape entusiasme og tro rundt det man driver med. Heller ikke supportere er maskiner. Klubben har ikke selvtillit lenger. Best illustrert ved at man hverken klarer vise tegn til noe som kan gi håp til de som vil se et LSK som spiller hardt og ekstremt direkte, eller de som helst ser den noe, kanskje subjektivt sett, finere fotballen.

                                    Kommentar

                                    • knut
                                      Make knut Great Again
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2006
                                      • 9453

                                      #19
                                      Skulle ønske forumet var levende, men interessen rundt lsk er nå en gang sånn som den er, så da får man nesten ta til takke med oss negative søplefolk som gidder å være her og "ytre" oss.

                                      LSK er selv de eneste som kan endre på hvordan "stemninga" er. Piss på enga, så er steg 1 i boks.


                                      (kan ta med at selv om alt bare er über driiit, piss poor, så leiter jeg med lommelykt, lupe og pinnsett (tilfeldigheter vil ha det til at det er slik jeg bedriver andre, mer personlige, aktiviteter og) etter positive ting. Eks. sist mot Tromsø synes jeg Origi var solid, så da skreiv jeg det i tråden hans)

                                      Kommentar

                                      • *46*

                                        #20
                                        Opprinnelig skrevet av nebbjævel
                                        Hvis du har en hest og en karjol, hvem vil vrinske ? Skal karjolen trekke hesten ? Jeg mener at du har overdrevne oppfatninger av forumets betydning for spillet på banen. Min ydmyke påstand er at forumet blomstrer/råtner på rot i takt med det som leveres i ballforstand. Hvis forumet hadde hatt så stor betydning som du antyder ville det vært lett å starte og vedlikeholde en toppklubb. Kun strømlinger og Oslofolk ville mislykkes i så fall.
                                        Nå har vel jeg neppe gitt uttrykk for at spillet på banen er en avspeiling av forumet sitt generelle humør, men at det i en viss grad påvirker miljøet i og rundt klubben, spillere og de som jobber med laget tror jeg. Ikke nødvendigvis i direkte forstand, men indirekte tror jeg det gjør det ja. Så negative som manger er rundt klubben om dagen - både her på forumet, på gata, på tribuna osv osv er jeg sikker på påvirker prestasjonene på banen.

                                        Se de gangene klubben har retta seg opp i ryggen og det må presteres - rbk hjemme i 2008, Godset borte i 2009 mfl. Tilnærmet alltid vinner laget. En fandivolsk stremming, alle i ryggen og laget vinner.

                                        Kampen mot Tromsø har jeg uttalt meg svært lite om, da jeg for en gangs skyld gikk glipp av kampen pga tidlig kamptidspunkt kom i konflikt med familiære gjøremål som jeg bare måtte rette meg etter. Forstår spontante utbrudd under en kamp, men når det gnåles på i flere dager. Og se på kamptråden fra kampen mot FKH som LSK vinner 3-0. T.o.m. den kampen er det flere som er veldig lite fornøyd...

                                        Kommentar

                                        Working...