Levende forum eller kollektiv søpplebøtte for forumister?

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • WAK
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jul 2006
    • 966

    #21
    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Men i kampsituasjon får de en støtte få om noen andre supportere i landet er i stand til å gi dem. Selv i dyp motgang. Og det er vel der det tross alt teller? I profesjonell idrett?
    Lurer på hvor du får det fra at de får den støtte det er få andre i landet som klarer å gi dem?!?!?!?

    Det er jo akkurat det de ikke gjør. Hvis du hadde lest resten av innlegget mitt så skriver jeg jo nettopp at i kampsituasjon opplever spillere å direkte bli disset for de gjør feil. Skulle tror de fleste som har litt peiling på fotball skjønte at noe av det viktigste er hva som foregår i hodet spillerne. Hvis publikum/trener klarer å få inn i hodet på en spiller at han er jævli god og klarer dette lett så hjelper det på selvtilliten. Spilleren vil garantert prestere bedre enn om han blir raket ned på.

    I siste hjemmekamp ble jeg så dritt lei han som hele tiden må skrike negative ting til Johan at jeg gikk bort til han i pausen å spurte han hvorfor han var her? Om han var her for å støtte laget? Han spurte hva jeg mente med det. Jeg sa at når han skriker sånn og henger ut spilleren så hjelper ikke akkurat det på selvtilliten til spilleren. Da fikk til svar at han betalte for å se på kamp og da måtte få lov å si sin mening og det var også mange andre som slang dritt til spillerne.


    Da kan man vel ikke akkurat si at spillerne får den støtte få andre supportere i landet kan gi??


    Jeg bor i Lier og jobber i Oslo. Så de fleste kompisene mine er naturligvis Godset supportere og arbeidskollegane mine er Søpplasupportere. Et par år tilbake så var faktisk de fleste enig med meg på at Kanarifansen var kanskje de beste supportere i Norge. Lagde vannvittig liv og sang hele kampen og støttet spillerne uansett.

    Nå bare ler de av meg. De sier at nå er alle "medgangssupporterne" borte fra Åråsen og de 2500 som virkelig heier på fugla er igjen. En av Godset supporterne er ofte med meg til Åråsen/LSK-hallen hvis vi spiller mot Godset eller Godset skal ha hallen etterpå. Har faktisk vært med på noen andre kamper på Åråsen. Han sier at sånn buing og "sukking" når spillerne gjør feil har han aldri opplevd på Marinlyst.

    Han skjønner at det er fortvilelse blant Kanarifansen over at vi har vært et bånnlag i flere år mot tidligere å være et lag som kjempet om medaljer. Men han tror aldri vi blir et topplag før vi får kontinuitet blant spillere og trenere og får "taper" kultur ut av veggene på Åråsen. Han har aldri opplevd sånn negativiet i media og blant kanarifansen som han gjør nå.


    Jeg er ikke veldig flink til å fram poenget men poenget er at det er kanskje for mange som ikke skjønner at vi faktisk er et bånnlag og det ikke snur seg av seg selv. Vi har like bra stall som flere av lagene som er over oss på tabellen. Det er selvfølgelig Haglunds oppgave å få det beste ut av stallen. Men når har vært en rekke både spillere og trenere ut og inn av klubben de siste årene. Det sitter en "taper" kultur i veggene på Åråsen før Haglund kom inn i bildet. "Hodet" på spilleren er garantert ikke på "riktig plass." Så er det sikkert ikke så veldig enkelt å snu dette uansett om du heter Haglund, Erlandsen eller Solbakken. Ihvertfall ikke når men i tillegg har supportere som disser spillere.


    Eneste måten å snu dette på er å gjøre det sammen. Uansett om det er med Haglund eller ????????. Som en nevnte tidligere i tråden. Ofte når vi må snu ting og alle står bak så klarer vi det. Som mot RævBK noen år tilbake.

    Jeg tror ikke det er som noen sier at det ikke er avgjort om Haglund forlenger eller ikke. Jeg tror det er avgjort. Så da synes jeg alle skal gi faen i alt det negative resten av sesongen og kom på kamp. Slutt med sukking og skriking til spillere. Støtt laget og hver positiv. Sikker på at ting snur fortere da en om det forsetter slik.

    Kommentar

    • plantemiddel
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Feb 2012
      • 806

      #22
      Mange gode poenget fra trådstarter. Vil bare trekke inn to poster fra de to siste dagene, det finnes sikkert hundre andre eksempler:

      Verre enn Anderson på det aktuelle målet, må jo være Bjørn Helge. Han løper ved siden av de to TIL spillerne, men snur og løper innover i banen når han ser at Johan kommer luntende 10 meter bak Ikke viser noen av de tegn til skuffelse over mål imot heller. Få begge de jævla svina til helvete ut av sportsklubben ASAP!!!
      Dette her er trist. ingen rykter? Vi vet at pengene ikke finnes i klubben, men er det ikke investorer der ute dersom rett mann er tilgjengelig? Har man helt sluttet å lete? Vi trenger nytt blod for å få fart på denne potetsekken av ett lag.
      I min egen gjeng er jeg den eneste som er innom forumet av og til, de andre bare rister på hodet og sier de ikke gidder å følge det lenger. Om hovedårsaken er stemningen eller bare at vi har blitt eldre vet jeg ikke. Av og til skulle jeg ønske det fantes et seniorhjem på internett, hvor vi over tredve kan diskutere temaer uten alt dramaet. Gjerne med opptakskrav hvor det dokumenteres historieferdigheter og språkforståelse.

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3438

        #23
        Negativiteten er fortsatt et tegn på engasjement, spesielt med tanke på hva som blir presentert om dagen. Dagen den blir borte er klubben virkelig i krise.

        Det må være en trøst at de fleste av oss tar frustrasjonen ut digitalt fremfor verbalt som idioten bak trenerbenken.

        Mye av min egen frustrasjon handler om at vi har en ubalanse i laget aldersmessig. Av Haglunds optimale startellever er det kun Ringstad som ikke lukter eller har passert 30, så det ser ikke ut til at laget vi har p.d.d. vil bli bedre med tid, og det er min største bekymring. Hadde flere av unggutta fått mer spilletid slik at de var bedre utstyrt med tanke på å ta over en plass i startelleveren neste sesong eller sesongen etter ville jeg vært mer komfortabel, men for øyeblikket gresser de i 3 div.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • vermu
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Aug 2008
          • 1729

          #24
          Opprinnelig skrevet av WAK
          I siste hjemmekamp ble jeg så dritt lei han som hele tiden må skrike negative ting til Johan at jeg gikk bort til han i pausen å spurte han hvorfor han var her? Om han var her for å støtte laget? Han spurte hva jeg mente med det. Jeg sa at når han skriker sånn og henger ut spilleren så hjelper ikke akkurat det på selvtilliten til spilleren. Da fikk til svar at han betalte for å se på kamp og da måtte få lov å si sin mening og det var også mange andre som slang dritt til spillerne.
          Vil gi deg 10 tomler opp for at du gjør dette. Det er alt for få som ikke sier fra til "sånne" folk.

          Kommentar

          • G-Man
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2011
            • 3201

            #25
            Opprinnelig skrevet av vermu
            Vil gi deg 10 tomler opp for at du gjør dette. Det er alt for få som ikke sier fra til "sånne" folk.
            Helt enig. Det siste spillerne trenger nå er idioter på tribunen. Blir også oppgitt over noen av de karakteristikkene som brukes av enkelte her inne, spesielt om Johan Andersson. Åpenbart at mange har null peiling på hvilken spillertype Johan er, og hva han kan bidra med. Tross enkelte glipper (og hvem i gult og sort har ikke hatt det?) - har Johan vært kanskje vår beste spiller sett over de 4-5 siste kampene. Han er kreativ og skapende, jobber som besatt og dekker rom både fremover og bakover - mye fordi andre ikke gjør sin jobb. Når han da til slutt er helt sluttkjørt er det ikke måte på hva han er fordi han ikke makter nok et 60-meters løp.
            Ja, jeg liker LSK-spillere som trøkker til så det lukter svidd. Nei, Johan er ikke den typen - har aldri vært det og vil aldri bli det. Likevel har jeg utrolig sans for fyren, og det løftet han har vist utover sesongen. Men for enkelte her inne som ikke ser forskjell på Vinnie Jones og Johan Andersson er altså sistnevnte et jævla svin. Det er flere enn spillerne som trenger å ta seg sammen, for å si det sånn.

            Kommentar

            • mooph
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Aug 2005
              • 1496

              #26
              Johan er god han og faktisk en av de få spillerne hvis egenskaper passer til måten laget ønsker å spille. Som back kommer han fremover i riktig tid, alle andre burde jo være tilstede slik at det finnes folk å tre baller gjennom til. Det er ikke dumt at han har den posisjonen når klubben først velger å spille med den stilen.
              Fugla mot nye høyder

              Kommentar

              • Kjell.T.Ring
                Poll St. Ring
                --==FORUMRUNKER==--
                • Dec 2005
                • 11796

                #27
                Opprinnelig skrevet av vermu
                Vil gi deg 10 tomler opp for at du gjør dette. Det er alt for få som ikke sier fra til "sånne" folk.
                Hvor sitter disse? Med unntak av en gang på VIP-tribunen har jeg alltid stått med fansen. Er det så ille vil jeg gjerne være med å snakke om deres prestasjoner på tribunen.
                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                Kommentar

                • *46*

                  #28
                  Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                  Hvor sitter disse? Med unntak av en gang på VIP-tribunen har jeg alltid stått med fansen. Er det så ille vil jeg gjerne være med å snakke om deres prestasjoner på tribunen.
                  Det er noen svært få. Stort sett veldig greie folk, men som over alt ellers så er det noen få som skiller seg ut som mer hissige enn andre.

                  Jeg er ei kjeftesmelle selv i blant, men det går utelukkende ut over dommeren....

                  Kommentar

                  • Boing
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2005
                    • 711

                    #29
                    Greit, det er mange som skriver mye negativt om LSK, selv om vi er LSK-supportere. Men har vi ikke lov til å være kritiske til det LSK gjør??? Det skremmer meg enda mer hvis jeg hadde blitt likegyldig til valgene LSK foretar, og ikke forlangt svar eller tiltak når man ser det var feil valg dem har tatt.

                    Likegyldighet er faktisk mer farlig enn å være kritisk engasjert om LSK.

                    Kritisere og rope høylytt stygge ting til en LSK-spiller skal jeg være enig i ikke passer seg under kamp. Ingen er vel så tøffe att dem tør å gjøre det på gata eller utenfor åråsen, så da er det forumet igjen. Og det synes jeg dem for tåle. Men ellers så synes jeg det er på sin plass att alle ansatte i LSK for tåle kritikk, og så for dem heller se om det er noe dem kan gjøre for å få kunden fornøyd.

                    Kommentar

                    • knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9453

                      #30
                      Dakar Johan Andersson. Som bare tjener million på million, mens han blir "misbrukt" av Haglund på backen. Dakar han som ikke har kondis nok til å holde en hel kamp på midtbanen. Dakar han som er fislete, men allikavæl står bak årets takling... Dakar Johan som det er så synd på at denne tråden blei hijacka.

                      Noen blir gæren av negativitet. Jeg blir gæren av naivitet.

                      Kommentar

                      • G-Man
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2011
                        • 3201

                        #31
                        Opprinnelig skrevet av knut
                        Dakar Johan Andersson. Som bare tjener million på million, mens han blir "misbrukt" av Haglund på backen. Dakar han som ikke har kondis nok til å holde en hel kamp på midtbanen. Dakar han som er fislete, men allikavæl står bak årets takling... Dakar Johan som det er så synd på at denne tråden blei hijacka.

                        Noen blir gæren av negativitet. Jeg blir gæren av naivitet.
                        Jeg blir gæren av å tenke på hvor mange timer jeg bruker her inne på å lese innlegg som dette.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          #32
                          Opprinnelig skrevet av WAK
                          Lurer på hvor du får det fra at de får den støtte det er få andre i landet som klarer å gi dem?!?!?
                          Jeg tror du glemte både minst ett spørsmålstegn og et utropstegn der. Er du ute etter diskusjon eller bare å ta meg? Hva tror du jeg sikter til da? KFL, selvfølgelig. KFL er blant de beste supporterne i landet uansett hvordan det går. Det overveldende flertallet støtter LSK uansett, uavhengig av hva de skriver her inne. De skriker ikke dritt etter spillerne på kamp, de som du skriver om som gjør det har absolutt ingenting med denne diskusjonen å gjøre, og jeg kan bare spekulere i hvorfor flere på død og liv vil dra de inn her. Dessuten, kritikk og negativitet er ikke nødvendigvis en og samme ting. Jeg har imidlertid selv flere ganger her inne tatt opp hvor lite konstruktivt det er når det pipes og kjeftes mot LSK-spillere som prøver på noe kreativt og mislykkes. Men akkurat den uvanen har dype røtter i LSK.

                          Det er klubben som velger deg og ikke omvendt, det vil gjelde i forholdet mellom LSK og meg uansett hvordan det går. Men sterke meninger om hva jeg liker og ikke liker i og rundt klubben vil jeg alltid ha.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3201

                            #33
                            Opprinnelig skrevet av Boing
                            Greit, det er mange som skriver mye negativt om LSK, selv om vi er LSK-supportere. Men har vi ikke lov til å være kritiske til det LSK gjør???
                            Jo, absolutt. Vi både kan, bør og skal være kritiske når noen i klubben ikke gjør jobben sin. Jeg har flere ganger sagt det direkte til spillere som ikke har gjort sin del av jobben. Min erfaring er at de det gjelder lytter og tar det til seg når det er berettiget. Ofte ligger det også noe bak en middelmådig innsats som vi supportere ikke alltid kjenner til.

                            Mitt poeng er å kalle spillere som virkelig prøver "jævla svin" og lignende neppe bidrar til noe positivt, enten det skrives her inne eller på Åråsen i det en spiller er i ferd med å bli byttet inn.

                            Kommentar

                            • WAK
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Jul 2006
                              • 966

                              #34
                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Jeg tror du glemte både minst ett spørsmålstegn og et utropstegn der. Er du ute etter diskusjon eller bare å ta meg? Hva tror du jeg sikter til da? KFL, selvfølgelig. KFL er blant de beste supporterne i landet uansett hvordan det går. Det overveldende flertallet støtter LSK uansett, uavhengig av hva de skriver her inne. De skriker ikke dritt etter spillerne på kamp, de som du skriver om som gjør det har absolutt ingenting med denne diskusjonen å gjøre, og jeg kan bare spekulere i hvorfor flere på død og liv vil dra de inn her. Dessuten, kritikk og negativitet er ikke nødvendigvis en og samme ting. Jeg har imidlertid selv flere ganger her inne tatt opp hvor lite konstruktivt det er når det pipes og kjeftes mot LSK-spillere som prøver på noe kreativt og mislykkes. Men akkurat den uvanen har dype røtter i LSK.

                              Det er klubben som velger deg og ikke omvendt, det vil gjelde i forholdet mellom LSK og meg uansett hvordan det går. Men sterke meninger om hva jeg liker og ikke liker i og rundt klubben vil jeg alltid ha.
                              Da misforsto jeg deg. Riktig som du sier at det er ikke KFL som står for drittslening. Jeg trodde du mente generelt alle som var på stadion.

                              Kommentar

                              • Marit
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • May 2010
                                • 885

                                #35
                                Jeg tror dette ikke nødvendigvis handler så mye om hvor fornøyd eller misfornøyd man er med klubben, men om hvordan man velger å håndtere denne fornøydheten eller misfornøydheten. Det finnes kritiske røster her som ikke gir meg lyst til å kutte pulsåra. Det er mulig å mene at klubben gjør det dårlig og at det gjøres noen dårlige valg uten å komme med gjentatte negative karakteristikker av absolutt alle som har befatning med klubben. Dessverre oppleves det til tider som at den siste gruppen er i flertall.

                                Personlig så opplever jeg at syting og klaging stort sett bidrar til senket stemningsleie og håpløshetsfølelse, det bidrar sjelden til at jeg føler meg bedre på noen som helst måte. Å grave seg ned drar også fort andre med seg. Jeg syns det er synd at forumet som egentlig skal være koselig stort sett kun gjør meg mismodig om dagen. Hvordan i alle dager hjelper det klubben? Skjønner liksom ikke helt mentaliteten om at "Nei nå går alt galt med klubben og jeg må gjøre noe. Men hva? Joda, jeg logger meg inn på forumet og slakter alle involverte over en lav sko. Da har jeg ihvertfall gjort mitt. Og det er superviktig at jeg gjentar dette igjen og igjen og igjen til alle tilløp til positivitet dør." Og alle som ikke er enige i at det hjelper å spy ut dritt og dommedagsprofetier er naive. Akkurat ja.

                                Men for all del, jeg har bare meg selv å skylde siden mitt behov for å holde meg oppdatert om lsk gjør at jeg fortsatt leser her.
                                Andas in och andas ut
                                Orkar jag så orkar du

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9453

                                  #36
                                  Opprinnelig skrevet av Marit
                                  Jeg tror dette ikke nødvendigvis handler så mye om hvor fornøyd eller misfornøyd man er med klubben
                                  Jeg tror det handler akkurat om det der, og at reaksjonene, positive som negative, impulsive som gjennomtenkte, kommer utifra fra hvor man er i begeret sitt.


                                  Opprinnelig skrevet av Marit
                                  Og alle som ikke er enige i at det hjelper å spy ut dritt og dommedagsprofetier er naive. Akkurat ja.
                                  Nå er det vel også kun jeg som har ment at noen er naive her, og jeg mente ikke at de som ikke spyr dritt er det. Jeg mener at de som syr puter under arma til spellera siden de er så skjøre og ikke tåler noen ting, er det.

                                  Spillera tåler mye de. Maskiner. De bare velger å framstå veike, for da slepper de lettere unna. Stusslig opplegg.

                                  Kommentar

                                  • *46*

                                    #37
                                    Opprinnelig skrevet av Boing
                                    Greit, det er mange som skriver mye negativt om LSK, selv om vi er LSK-supportere. Men har vi ikke lov til å være kritiske til det LSK gjør??? Det skremmer meg enda mer hvis jeg hadde blitt likegyldig til valgene LSK foretar, og ikke forlangt svar eller tiltak når man ser det var feil valg dem har tatt.

                                    Likegyldighet er faktisk mer farlig enn å være kritisk engasjert om LSK.
                                    Det er absolutt mulig å være kritisk til klubben selv om man ikke snakker i de mest depressive ordene eller skriver som en rabiat emo-kid. Man kan diskutere på en saklig måte uten å rakke ned på folk som ikke like negative uten å påstå at dem går på sterke medisiner.

                                    Selvsagt er det lov å være kritisk. Selvsagt skal man diskutere.

                                    Kommentar

                                    • *46*

                                      #38
                                      Opprinnelig skrevet av knut
                                      Nå er det vel også kun jeg som har ment at noen er naive her, og jeg mente ikke at de som ikke spyr dritt er det. Jeg mener at de som syr puter under arma til spellera siden de er så skjøre og ikke tåler noen ting, er det.

                                      Spillera tåler mye de. Maskiner. De bare velger å framstå veike, for da slepper de lettere unna. Stusslig opplegg.
                                      Sorry, men dette er tullprat. Fotballspillere er mennesker som alle andre og man finner både sterke og svake sjeler blant dem også. Det skal ikke være slike at jo større lønnspose noen har, jo hardere kan dem behandles.

                                      Og slik du omtaler Johan Andersson på sist side, så håper jeg du smører tykt på med ironi. Om så ikke er tilfelle, så er jeg meget overrasket over at noen kan snakke slik om andre mennesker og se ned på dem.

                                      Kommentar

                                      • G-Man
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2011
                                        • 3201

                                        #39
                                        Opprinnelig skrevet av *46*
                                        Sorry, men dette er tullprat. Fotballspillere er mennesker som alle andre og man finner både sterke og svake sjeler blant dem også. Det skal ikke være slike at jo større lønnspose noen har, jo hardere kan dem behandles.

                                        Og slik du omtaler Johan Andersson på sist side, så håper jeg du smører tykt på med ironi. Om så ikke er tilfelle, så er jeg meget overrasket over at noen kan snakke slik om andre mennesker og se ned på dem.
                                        Jeg sitter og tenker akkurat det samme, 46. Jeg prøver å bli enig med meg selv om Knut kjører humor og ironi her, eller om han faktisk mener det han sier.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4072

                                          #40
                                          Med fare for å bli stemplet som negativ, tror jeg mye kunne ha vært annerledes hvis klubben hadde kommunisert bedre med fansen. Jeg kan bare snakke for meg selv. Men jeg tror mange føler at klubben oppfører seg arrogant og ovenfra-og-ned og slipper ut lite viktig informasjon om hvordan man tenker. Om situasjonen i dag og fremover. Brevet til klubben fra kfl i forkant av 16.mai kampen tyder på at flere oppfatter det slik. Det ble vel også skrevet at dette hadde blitt forverret bare siden i fjor, om jeg husker rett. Reaksjonen fra markedssjefen var vel heller ikke noe sjakktrekk.

                                          Det samme hører og leser jeg mange sier om hvordan Haglund vil at laget skal spille. Hvis han hadde gjort et skikkelig forsøk på å fortelle hvilken filosofi han har og hvordan han vil bruke denne i LSK, tror jeg han kunne fått mer forståelse. Men når han kommer med uttalelser som "å fortsette det gode offensive spillet" etter 1.omgangen i Tromsø, står folk bare hoderystende tilbake og lurer på om mannen er helt i vater. Det er ikke veien å gå. Tror nå jeg.

                                          Folk ønsker å føle seg involvert. På det området synes jeg LSK anno 2013 har en vei å gå.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...