Sarpsborg 08 - Lillestrøm SK - Kamptråd

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • LasseN
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 1610

    En viktig kamp unnagjort, med riktig resultat. 14 viktige igjen.
    LasseN

    Kommentar

    • knut
      Make knut Great Again
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2006
      • 9453

      Det positive: 3 poeng

      Det negative: alt anna

      Så lenge vi vinner gir jeg faen.

      Kommentar

      • Fuglamannen
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Aug 2011
        • 543

        Helstad skapte 2 målsjanser på 2 min? VG kommenterte han til og med

        Kommentar

        • Percy Nilegård
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2003
          • 5146

          Han virka veldig skarp. Håper han fortsetter slik.
          "Alltid blodsprengt"!
          Fong/Macho

          Even Nordlien

          Kommentar

          • trigz
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 7080

            Helstad fra start mot Molde, så har vi kanskje en sjanse likevel. Drittkamp i dag, men vi holdt nullen uten å være VELDIG truet, og vi vant. Det er alt jeg krever.
            Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

            Kommentar

            • Ola
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2003
              • 1651

              Helstad virket svært sharp og god i bevegelsene. Positivt!!

              Fredrik, takk for bidraget - og lykke til videre!

              Kommentar

              • Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3499

                Synes dette var en av de bedre kampene vi har gjort på kunstgress jeg. Møter ett Sarpsborg 08 lag som stort sett styrer hjemmekampene sine, men i dag føler jeg vi nøytraliserer de ganske greit med unntak av to sjanser som Origi skaper for de i førsteomgang og en mulighet vi blokkerer i andreomgang.
                Fremover skaper vi ikke veldig mye, men allikevel mer enn Sarp og vinner derfor fullt fortjent. Er litt preget av viktigheten av kampen kanskje. Mer kan vi nesten ikke forvente i en bortekamp i Tippeligaen uansett hvem vi møter.

                Hører at "alle" her inne mener vi burde kjøre over Sarp på bortebane, men hjemmesupporterne mente også at dette var en kamp Sarp burde vinne, så en av gjengene måtte jo bli misfornøyd uansett.

                Kommentar

                • Kjell.T.Ring
                  Poll St. Ring
                  --==FORUMRUNKER==--
                  • Dec 2005
                  • 11796

                  Dårligste kampen på lenge men fortjent poeng!


                  Sier litt...
                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                  Kommentar

                  • Ola
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 1651

                    Sarp i Sarp er ingen enkel kamp, selv om man kanskje liker å tro det. All ære til gutta for en godt gjenomført kamp. Fornuftig coatching fra Haglund.

                    Vi ligger over kvalikk og har vel knapt nok ingen skader!?!? Positivt, jeg ser lyst på høsten.

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      Dere er så utrolig urealistiske! Vi har ikke vært på øvre halvdel på seks år, men likevel forventer dere at vi skal slå alle vi møter og rundspille kunstgresslag på bortebane. Vi skapte seks gode sjanse og en drøss halvsjanser, og slapp til to på personlige feil. Med tanke på at vi har BH superego på sentral midtbane er det en stor prestasjon. Han må snart irettesettes grundig, for per i dag er han en sabotør for begge lag, og det er ikke verdt en startplass. Regner med at det er ham Piermayr egentlig er hentet inn for å erstatte.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

                        Jepp, tre utrolig viktige poeng. Jeg forventet ingen overkjøring, men man kan forvente bedre pasningsspill og kvalitet en det som til tider blir presentert. Helt horribelt til tider. Men jeg forventer så lite av dette laget, så jeg feirer denne seieren som cupfinale!

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3499

                          Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                          men man kan forvente bedre pasningsspill og kvalitet en det som til tider blir presentert. Helt horribelt til tider.
                          Enig i at det kan bli bedre, men akkurat den delen av spillet har vi nå vært bedre enn vif, Start, rbk og Sarpsborg i på de siste 4 kampene, så da regner jeg med at deres supportere er enda mer frustrerte over nivået på pasningsspillet.

                          Kommentar

                          • Grusom B
                            Generalissimo Bellisimo
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2003
                            • 6248

                            Ja, pasningskvaliteten er elendig, men bare fra enkelte. Spesielt gjelder det Riise, som er for ambisiøs på egne vegne og derfor prøver pasninger han ikke mestrer. Det gjør at han fratar oss muligheten til å la spillet gå gjennom Andersson. Enten er han illojal mot spillestilen, eller så er ikke rollene godt nok definert. Palmi gjør mye av det samme, men har målpoeng i annenhver kamp og burde fått straffe da han ble sparka i magen i det han skulle heade oss i ledelsen. Da er det lettere å akseptere at han er i elleveren, men det er selvfølgelig ikke bra nok. Som sagt. Håper piermayr tar plassen til Riise. Ser forsåvidt også gjerne Knudtzon fra start, skaper og er smart.
                            Ni principe ni rey...

                            D10S!

                            Kommentar

                            • Uwes disippel
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2006
                              • 6039

                              Opprinnelig skrevet av Totti21
                              Enig i at det kan bli bedre, men akkurat den delen av spillet har vi nå vært bedre enn vif, Start, rbk og Sarpsborg i på de siste 4 kampene, så da regner jeg med at deres supportere er enda mer frustrerte over nivået på pasningsspillet.
                              Hva andre supportere mener om sine lag, driter jeg rett og slett i. Dette er første kampen jeg ser siden Haugesund, så jeg kan ikke uttale meg, men regner med at du har rett. Men om vi skal overleve i år må vi luke vekk småguttefeil. Men feirer med en ny whisky mens jeg pakker ut en koffert som har vær på farten i tre uker.

                              Kommentar

                              • *46*

                                Opprinnelig skrevet av Ola
                                Sarp i Sarp er ingen enkel kamp, selv om man kanskje liker å tro det.
                                Gjør som Aafk og Odd - som de tre eneste lagene med tre poeng i sekken hjem fra Sarpsborg. Første laget som spiller på naturgress med tre poeng i Sarpsborg - kun søpla som har tatt poeng der tidligere i år som spiller på naturgress.

                                Helt greit med tre poeng! Smaker godt syv dager i uka.

                                Kommentar

                                • knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9453

                                  Opprinnelig skrevet av Totti21
                                  Enig i at det kan bli bedre, men akkurat den delen av spillet har vi nå vært bedre enn vif, Start, rbk og Sarpsborg i på de siste 4 kampene, så da regner jeg med at deres supportere er enda mer frustrerte over nivået på pasningsspillet.
                                  Du får oppgaven med å finne ut hva alle de andre mener, da det tydeligvis er relevant.

                                  Her inne er vi alle enige om at feilpasningsprosenten ikke er LSK verdig(?)


                                  Grusom B har identifisert mye av problemet. Klarer Morgan å gjøre no med det mon tro, eller er det klippekort lenge leve?

                                  Kommentar

                                  • Wanker
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Aug 2005
                                    • 633

                                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                    Når Ringstad slår det innlegget, hvem forventer han å treffe? Er det noen plan over det i det hele tatt?
                                    My thoughts exactly. Som andre har skrevet, har spillerne full frihet i det offensive spillet, og de liker det veldig godt. Men når ikke alle har dagen, suger det balle.
                                    Coaching på trening er en uting, spillerne er jo voksne og erfarne, coaching hører ungdomsfotballen til.

                                    Hva er galt med et å jobbe inn et spillemønster som man kan falle tilbake til når enkeltprestasjonene ikke slår til? Det funker jo for andre lag, gjør det ikke?
                                    Hunter S. Thompson:

                                    There is an ancient Celtic axiom that says ‘Good people drink good beer.’ Which is true, then as now.
                                    Just look around you in any public barroom and you will quickly see: Bad people drink bad beer. Think about it.

                                    Kommentar

                                    • Totti21
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Mar 2004
                                      • 3499

                                      Opprinnelig skrevet av knut
                                      Du får oppgaven med å finne ut hva alle de andre mener, da det tydeligvis er relevant.

                                      Her inne er vi alle enige om at feilpasningsprosenten ikke er LSK verdig(?)
                                      Jeg driter forsåvidt i hva alle andre mener, men så lenge vi er bedre enn de fire siste motstanderne våre i akkurat den fasen, så sier det egentlig mer om nivået i ligaen enn nivået på oss. Er ellers 100% enig i det Grusom B skriver, da det egentlig er et par spillere som slår mange feilpasningene. BHR gjør uansett en fantastisk defensiv jobb, så spørsmålet må jo bli om han uansett kommer bra ut av en +/- statistikk.

                                      Kommentar

                                      • Fuglamannen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2011
                                        • 543

                                        Hvorfor er det 2 uker til neste kamp? Ferie igjen?

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4072

                                          I dag var de tre poengene livsviktige. I den situasjonen vi er, er det egentlig det eneste som betyr noe. Ikke ufortjent at vi vant, men det kunne bikka begge veier. Jeg synes ikke vi gjør noen spesielt god kamp mot et annet dårlig lag. Det er ikke snakk om at man forventer at vi skal rundspille et lag som Sarpsborg, men jeg blir oppriktig forundret hvis de som hausset opp laget etter spillemessig brukbare, men akk så ineffektive prestasjoner mot svake VIF- og RBK-lag, mener at de er fornøyd med det vi viser i dag. Var det ikke nå vi (endelig) skulle vise at vi er bedre enn tabellen viser? Yeah. Right. Det samme med spillene og trenerne. (Dette skrives før jeg har sjekket hvor fornøyd Magnus Haglund er.)

                                          Vi er nesten ufarlige foran mål når vi først kommer til sjanser. Ringstads avslutning i første omgang, som lsk.no kalte "et godt skudd", var en løs pasning rett på keeper. Kippes to headinger likeså. Selv om PVM har et par bra skudd, er han et godt stykke fra sin beste form. Jeg synes for øvrig at han er litt for enkel å lese. Han er god til å plassere skuddene, men de er ofte litt for løse, slik at en god og godt forberedt keeper tar dem. Alle keeperne vet at han må bruke venstrefoten. Den unge keeperen til Sarp hadde gjort hjemmeleksa si og avverget det PVM hadde å komme med.

                                          At Fredrik scora i dag, lå litt i kortene, og uansett hva som skjer i morgen, kan målet hans være det som til slutt redder klubben fra nedrykk.

                                          Helstads korte innhopp, hvor han kommer til to gode muligheter, gir håp om at han er raskt tilbake på nivået fra i vår, forhåpentligvis enda bedre. Det kan forhåpentligvis også heve Petter. Hvis det som sies og skrives om vår nye østerrikske Thomas også stemmer, kan det være håp i hengende snøre for at Sportsklubben skal få sitt 40. år på øverste nivå.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...