Lillestrøm SK - Molde, lørdag 27.juli kl. 18.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • KrisB
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2008
    • 2923

Kamptråd Lillestrøm SK - Molde, lørdag 27.juli kl. 18.00

Greit å få opp en kamptråd nå. Da det er litt interessant hvem 11 Haglund velger som starter denne. Bak i banen blir det vel ganske likt som mot Sarpsborg. Mange som ønsker Knudtzon på topp, men tur nok at Haglund velger å starte med Helstad der.

Kanskje:

Origi
    Stoor - Østli - Kippe - Ringstad
    Knudtzon - Riise - Andersson - Fofana
    PVM
    Helstad
  • Holterkanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Aug 2009
    • 589

Tipper treningskampen mot Kisa gir svar på hva vi har i vente i høstsesongen.

Kommentar

• HSft
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Dec 2004
      • 6099

Hva med fyren fra Østerike, er han klar?

Kommentar

• KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

Opprinnelig skrevet av HSft
        Hva med fyren fra Østerike, er han klar?
        LSK.no:
        Han vil være spilleklar fra overgangsvinduet åpner, sier Torgeir Bjarmann til LSK.no. Det betyr at han først vil være tilgjengelig for Tippeligaen 27. juli når LSK møter Molde hjemme på Åråsen.

Så ja Thomas Piermayr er klar til molde kampen. Betyr vel også at han er klar til treningskampen mot Ull/kisa.

Kommentar

• G-Man
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2011
          • 3251

Skal bli meget interessant å se Piermayr i aksjon, men nesten enda mer hvem Haglund tar ut. Etter at FG startet i Sarpsborg har tilliten til Haglunds laguttak sunket (enda) et hakk hos meg. Har Haglund mot til å benke en av klippekortene sine (som har levert meget svakt over tid), eller tar han den feige varianten og benker Erling igjen? Eller kan kanskje Piermayr være tiltenkt backplassen på sikt og derfor tar plassen til Stoor? Eller løser Haglund det rett og slett ved å ikke la Piermayr spille? Dette skal bli interessant!

Kommentar

• Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3501

Opprinnelig skrevet av G-Man
            Skal bli meget interessant å se Piermayr i aksjon, men nesten enda mer hvem Haglund tar ut. Etter at FG startet i Sarpsborg har tilliten til Haglunds laguttak sunket (enda) et hakk hos meg. Har Haglund mot til å benke en av klippekortene sine (som har levert meget svakt over tid), eller tar han den feige varianten og benker Erling igjen? Eller kan kanskje Piermayr være tiltenkt backplassen på sikt og derfor tar plassen til Stoor? Eller løser Haglund det rett og slett ved å ikke la Piermayr spille? Dette skal bli interessant!
            Så lenge vi vant 1-0 og Fredrik Gulbrandsen ble matchvinner blir det vanskelig å kritisere han for laguttaket av noe annet enn følelsesmessige årsaker.

Håper at Helstad føler seg 100% matchfit og starter kampen på topp for oss. Erling er nærmeste utfordrer til den posisjonen, men kan jo også erstatte en etter min mening litt formsvak Palmi på høyrekant, selv om jeg tror Haglund velger sistnevnte i en sånn kamp.
            Piermayr må vel kanskje nøye seg med ett innhopp i den første kampen, men om han er så god som flere sier er han kanskje aktuell med en gang? Er i alle fall veldig spent på hva han kan tilføre oss.

Håper i alle fall veldig på tre poeng her, da bortekamper mot Viking og Brann ser veldig vanskelig ut med deres hjemmestatistikk i år.

Kommentar

• mats
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 621

Erling inn på kant, helstad på topp! Østerrike kan Evt komme inn for helstad, og da sette Erling opp og Riise på kant.

Kommentar

• MortenA
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2007
                • 3490

Den ønskede startelleveren: -----------Origi----------- -Stoor-Østli-Kippe-Ringstad (hvis han er klar)- -Fofana-Piermayer-Johan-PVM- -----------Ohi----------- ----------Erling--------- Sannsynligvis blir nok Erling, Ohi og Fofana benket til fordel for Riise, Palmi og Helstad.
                Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• KrisB
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jan 2008
                  • 2923

Opprinnelig skrevet av MortenA
                  - Sannsynligvis blir nok Erling, Ohi og Fofana benket til fordel for Riise, Palmi og Helstad.
                  Ser ikke for meg at Fofana skal bli benktet. Han starta mot Sarpsborg, spilte en god kamp, og ble bytta ut var fordi han kasta opp. Tviler på at Haglund velger å benke han.

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Opprinnelig skrevet av MortenA
                    Den ønskede startelleveren: -----------Origi----------- -Stoor-Østli-Kippe-Ringstad (hvis han er klar)- -Fofana-Piermayer-Johan-PVM- -----------Ohi----------- ----------Erling--------- Sannsynligvis blir nok Erling, Ohi og Fofana benket til fordel for Riise, Palmi og Helstad.
                    Benke Fofana? Basert på hva? Starte Palmi? Basert på hva?

Kommentar

• andersmm
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Aug 2006
                      • 5764

Vil gjerne se Piermayr som def. midtbane mot UllKisa. Om han er den ballsikre ryddegutten jeg håper på, så vil han være en perfekt makker for Johan. Da kan Johan slå seg litt mer løs framover og la Piermayr ta styringa bakover. Johan-Riise kombinasjonen har funker ganske bra i det siste, men i blandt føles det som rollefordelingen ikke er helt klar. Riise er heller ikke noen DM.

Samtidig skal man kanskje ikke tulle for mye med laget nå. De siste matchene har vi ikke latt motstanderne spille seg til veldig mange sjanser. Det største spørsmålstegnet er spissplassen. De fleste andre plassene gir seg selv, om vi ikke skal kjøre Piermayr rett inn på laget.

Muligens kanskje man skal vurdere Erling for Palmi. Tror dog ikke Erling får spille kant så lenge Fofana spiller på venstre. Virker som Haglund foretrekker å ha Palmi/Ohi på motsatt kant da de trekker mye innover og gir oss mer tyngde sentralt i banen. Med to mer utprega kantspillere mister vi litt sentralt i banen. Med tanke på at vi har to offensivt villige backer så er det ganske greit å spille med en relativt smal midtbane, da det gjør det lettere å finne passningsalternativ og dominere banespillet.

Håper vi går hardt ut mot Molde og satser på å trykke dem bakover slik vi gjorde mot Bartene. Det skal være mulig, for Bartene har et mye bedre lag enn Molde. Derfor ønsker jeg å se Helstad på topp, da farta til Erling ikke kommer like godt til sin rett. Løpene og initiativene Helstad tok på de få minuttene han spilte mot Sarpsborg så veldig lovende ut, og to ukers full trening med laget bør hjelpe på det. Jeg er ekstremt spent på hva Johan kan utrette fra sentral midt når Helstad ligger på topp og lurer. Smarte, timede løp kombinert med jubelpassninger fra Johan.

Forutsatt at Piermayr ikke viser seg som en latterlig bra def. midt mot UllKisa, så vil jeg se følgende lag:

----------Arnold----------
                      Stoor--Østli--Kippe--Stian
                      Palmi-Riise-Johan-Fofana
                      ----------Petter-----------
                      ---------Helstad----------
                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• WAK
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jul 2006
                        • 969

Håper Haglund stiller med følgende lag mot Ull/Kisa;

Origi

Stoor - Østli - Kippe - Ringstad

Riise - Piermayr - Johan - Fofana

PVM

Knudtzon

Helstad inn for Knudtzon ved pause.

Hvis dette fungerer så vil jeg se dette laget mot Molde også.

Vi vil få en midtbane med veldig bra løpekapasistet. Vil heller at Knudtzon starter og Helstad kommer innpå til Helstad er i matchform. Grunnen er at jeg synes Knudtzon er best som spiss når det er uavgjort (kampen fortsatt åpen) eller når vi leder. Da legger ikke motstanderen seg bakpå. Mot etablert forsvar synes jeg Helstad er bedre enn Knudtzon. Tror også det er lettere for Helstad å komme inn etter forsvarere er slitne etter å tatt noen saftige løp med Knudtzon.

Etter hvert som spillere blir slitene synes jeg de skal byttes ut. Med den benken vi får (Palmi, Ohi, Mjelde, Høibråten) bør ikke det bli noe problem. Tror faktisk Ohi gjør en bedre jobb som hengnde spiss enn en dønn sliten PVM som har løpt i 75 min.

Kommentar

• ken
                          Medlem
                          Hoffnarr
                          • May 2006
                          • 61

Kan ikke begripe hvorfor Johan har fått klippekort... Burde vært benket i lang tid!
                          Klubben består!

Kommentar

• andersmm
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Aug 2006
                            • 5764

Ord blir fattige... Har du sett de siste kampene våre? Johan har (kanskje med unntak for Kippe) värt vår beste spiller den siste tiden.
                            "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Jan
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Sep 2007
                              • 386

Mulig at Ken kanskje sliter litt med navn? Johan Gudmundsen du mener?

Kommentar

• Pingla
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Nov 2006
                                • 379

Tror vi akkurat har bevitnet hva som på nynorsk heter "a rift in space-time continuum", og at innlegget om Johan ble skrevet for et års tid siden.
                                ¯\_(ツ)_/¯

Kommentar

• Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

JEG skal på kamp!!!
                                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• 307
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2007
                                    • 358

Arnold
                                    Stoor Østli Kippe Ringstad

Piermayr

Riise Anderson Vaagan Moen

Helstad Knudson

Kommentar

• MortenA
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2007
                                      • 3490

Opprinnelig skrevet av KrisB
                                      Ser ikke for meg at Fofana skal bli benktet. Han starta mot Sarpsborg, spilte en god kamp, og ble bytta ut var fordi han kasta opp. Tviler på at Haglund velger å benke han.
                                      Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                      Benke Fofana? Basert på hva? Starte Palmi? Basert på hva?
                                      Basert på Haglunds vurderinger. I denne kampen er det gode sjanser for at han satser på defensiv trygghet, men jeg er selvsagt ikke enig i det.
                                      Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• Playboy1
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 2192

Vi bør aldri satse på defensiv trygghet på Åråsen. Iallefall ikke fra start, og på stillingen 0-0.

Kommentar

Working...