LSK - Strømsgodet, mandag 19. august kl. 19.00, Åråsen

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7154

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Vi får altfor lite ut av overtaket i banespillet, vi skaper altfor få kvalifiserte sjanser og mangler presisjon i alt vi foretar oss. At man skal ta trigz for å sette fingeren på det helt åpenbare er bare komisk.
    Ser ikke at han nevner meg ved navn, men...

De som evt. mener jeg alltid er negativ, vet jo faktisk ikke hva de snakker om. Jeg ser på resultatene, ikke noe annet. Mht Haglund er jeg verken veldig for eller veldig imot. Det er bare å sjekke innleggshistorikken min på dette forumet.

Faktum er at vi fremdeles har mye ball, akkurat som i fjor, men klarer ikke å bruke ballinnehavet til å skape sjanser og få tellende resultat - akkurat som i fjor. I går ser jeg ikke at det var veldig mye å være fornøyd med, all den tid vi forvaltet et stort, spillemessig overtak på en slik måte at det krevde et selvmål like før slutt for å berge oss.

Dette var et svekket Strømsgodset, som på ingen måte er uslåelige på bortebane. Mange er sikkert fornøyde så lenge vi klarer uavgjort og har mest ballinnehav, det er ikke jeg. Si hva f dere vil.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• reka
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Aug 2005
      • 13278

Strømsgodset har fire seire, to uavgjorte og fire tap på bortebane denne sesongen. Mao et lag vi ikke trenger å være takknemlige for å klare uavgjort mot.

Kommentar

• Mynten
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Mar 2008
        • 484

Opprinnelig skrevet av trigz
        Faktum er at vi fremdeles har mye ball, akkurat som i fjor, men klarer ikke å bruke ballinnehavet til å skape sjanser og få tellende resultat - akkurat som i fjor.
        Det er definitivt her skoen trykker, også i kampen i går mot godset. Det store spørsmålet er jo hvorfor det er sånn. Er det fordi Haglund ikke aner hvordan han skal få spillerne til å score? Er det fordi spillerne vi har ikke er gode nok? Er det fordi vi spiller med spillere i feil posisjoner?

Svaret er sikkert at det er en kombinasjon av alt, men kampen i går viste at LSK ikke klarer å skape mange nok gode målsjanser i etablert spill. Det går for sakte og det blir forutsigbart hva vi gjør. Ikke har vi en spiss som klarer å gjøre noe på egen hånd heller.

Kommentar

• Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

Man kan si hva man vil om at Godset manglet Stefan Johansen, men de er likefullt en gullkandidat og blant de sterkeste lagene i Tippeligaen. I går har de vel én avslutning før pause, en offsideplassert Kovacs som triller ballen i sniletempo på vei utafor som Udjus får fingern på. I andre omgang har de scoringa som blir satt opp av Riise og et skudd fra 17 meter. Det er med andre ord god grunn til å være fornøyd med den defensive biten, der Godset ikke lykkes med noe som helst eget angrepsspill.

Offensivt har vi fortsatt mer å gå på, jeg synes det er synlig at vi mangler gode innløp og en targetspiss i boksen. Vi ruller oss ofte fint fram, men har ingen alternativer å treffe når vi først er ute på kanten. Alt for mange innlegg blir klarert, mens avslutningene våre ofte blir blokkert. Det er likevel helt feil å si at vi ikke skaper store sjanser i begge omgangene. Vaagan Moen blir blokkert på et innløp hvor han avslutter fra 10 meter, Erling stryker kula på en heading fra 5-6 meter, Riise har et godt skuddforsøk som bare trenger noen centimeter lenger ut til siden. I andre omgang har vi både tverrliggertreff og dobbel stangtreff. Det er utopi å forvente at vi skal skape 8-10 sjanser mot en gullkandidat, selv om jeg er enig i at vi har mye å gå på i det offensive spillet. Jeg synes det er tydeligst at vi mangler en kvalitetsangriper, vi trenger noen som lukter mål og er sterke i boksen. Kampen er likevel brukbart gjennomført, det er slettes ingen dårlig kamp og vi styrer store deler av den. Det blir tydeligere og tydeligere at andre lag sliter fælt mot oss, da nesten ingen lykkes i å gjennomføre sitt eget spill. Dette tyder mer på at vi er godt organiserte og at kampplanen vår er god, enn at motstanderen hver eneste gang hadde en dårlig dag på jobben.

Når det gjelder Godsets syting på dommeren er den helt uberettiget. Scoringa vår er helt grei, Adam Larsen stormer ut fra streken og driter seg ut da han kræsjer i et innløp. Godset snytt for en straffe etter hands fra Kippe, vi snytt for en straffe etter holding av Helstad i boks. Linjemann avvinker Fofana fullstendig feilaktig på vei gjennom, mens Kovacs får slippe gjennom i første. Horn bør etter min mening få rødt i det han klipper ned Helstad som er aleine med keeper, generelt slapp Godset alt for billig unna gule kort. Synes generelt Godset fremsto langt mer som et møkkalag enn "samba-fotball"-laget de har blitt hyllet som i hele år.
          Lauken er vår venn!

Kommentar

• Totti21
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2004
            • 3501

Opprinnelig skrevet av reka
            Strømsgodset har fire seire, to uavgjorte og fire tap på bortebane denne sesongen. Mao et lag vi ikke trenger å være takknemlige for å klare uavgjort mot.
            Det er vel få her inne som er spesielt fornøyd med uavgjortkamper på Åråsen?
            I forhold til hvordan kampen utviklet seg så tror jeg at man er brukbart fornøyd med å få med seg ett poeng i en kamp vi var 2 minutter unna å tape, men som PVM sier etter kampen så føltes 1 poeng i en kamp som dette som ett tap.
            Godset er langt svakere borte enn hjemme som du påpeker, noe vi også så tydelig i kampen i går som vi stort sett styrer det meste av tiden. Vi har noen klare mangler i den siste fasen av spillet vårt fremdeles, men der vi tidligere ble stoppet på midtbanen kommer vi oss nå i alle fall til en del gode innleggsposisjoner og avslutningsposisjoner.

Hjemmeformen vår er heldigvis langt bedre nå enn tidligere og med unntak av ranet mot vif og en svak kamp mot Viking så har vi vel til gode å tape hjemme i år. Fremgang!

Kommentar

• Mynten
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Mar 2008
              • 484

Det som er litt bekymrende er at måten LSK spiller på i stor grad setter krav til spiss(er) og offensive midtbanespillere som kan gjøre ting på egenhånd/være god 1 mot 1. Vi har mye ball, og dermed vil vi ofte angripe mot lag som ligger i balanse. Det skjedde i stor grad i går. Hvem er det da som skal sørge for at vi scorer? Erling har ikke disse evnene (var helt usynlig i går), PVM har de heller ikke (i hvert fall ikke nå) og Helstad er heller ikke den som skaper mye mot et etablert forsvar. Johan ligger ofte så dypt at han ikke kan kan inneha posisjon til å kunne gi mange assist.

Har vi rett og slett de rette typene til å kunne spille Haglunds fotball?

Kommentar

• GIFKanari
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Apr 2009
                • 8243

Opprinnelig skrevet av Mynten
                Har vi rett og slett de rette typene til å kunne spille Haglunds fotball?
                Nei.

Kommentar

• superbøffel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Aug 2005
                  • 5611

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                  Nei.
                  Og da blir spørsmålet: skal vi bytte ut spillerne? Eller...?
                  Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• plantemiddel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Feb 2012
                    • 831

... eller videreutvikle de vi har?

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Opprinnelig skrevet av superbøffel
                      Og da blir spørsmålet: skal vi bytte ut spillerne? Eller...?
                      Gradvis, ja. Dyrke en stil og finne spillertypene som passer den. Presisjon i det man driver med, på og utenfor banen.

Kommentar

• mooph
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Aug 2005
                        • 1496

Opprinnelig skrevet av Mynten
                        Det som er litt bekymrende er at måten LSK spiller på i stor grad setter krav til spiss(er) og offensive midtbanespillere som kan gjøre ting på egenhånd/være god 1 mot 1.
                        Egentlig ikke (selv om det er et alternativ). Måten og spille på er at flere løp skjer samtidig og at ballen går hurtig i et par-tre trekk. Ref. Spania med sin Etabler-Eksploder greie. Vanskelige greier. Problemet vil alltid være at en ikke får beholde spillertypene som kan gjennomføre slikt ofte (god forståelse, nærteknikk og balanse), da blir en nødt til å nøye seg med to/tre avsluttninger pr. omgang.

Kan hjelpe litt om en får med en type som kan stange kula (Friday?) i tillegg. Dagens største utfordring er at tradisjonelle innlegg er bortimot verdiløse, det gir lite muligheter for variasjon. Mangelen på slike typer vises forøvrig også på corner statistikken (Spania kjører forøvrig ofte korte hjørnespark, hvilket nok er planlagt).
                        Fugla mot nye høyder

Kommentar

• G-Man
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2011
                          • 3313

Var stort sett ganske positiv etter kampen i går, jeg. Hadde vi hatt en skarp spiss hadde vi vunnet komfortabelt. Det er også meget interessant å lese forumet til Godset-supporterne. Med unntak av de sveiseblinde (som finnes på alle forum), er det stor enighet om at Godset-seier ville ha vært tidenes ran, og at selv ett poeng var langt i overkant. Mange mener også at Keita skulle vært utvist (er vel trolig bare dommeren som ikke mener det...), og at sutringen på dommeren fra Godsets side er bare piss. Mange er også overraskende positive til LSK. Får nesten inntrykk av at vi spilte en bedre kamp når jeg leser der inne enn når jeg leser om kampen her...

Kommentar

• Folke
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2008
                            • 5955

Hvor gode LSK var i forhold til Godset, som er ett av Norges aller beste lag over siste 2-3 år, er jo selvsagt imponerende. Å hevde at LSK ikke spilte en god kamp er direkte pisspreik! Det man derimot kan sette fingeren på som negativt er jo akkurat det som fotball handler om.. Evnen til å score mål er nesten fraværende! Kun 5 lag har skapt flere målsjanser (Tromsø er eneste lag som ikke ligger i toppen) og det er jo dette klubben må finne løsningen på. Hvordan skal man score mål?!

Kommentar

• reka
                              Seniormedlem
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Aug 2005
                              • 13278

Opprinnelig skrevet av Folke
                              Å hevde at LSK ikke spilte en god kamp er direkte pisspreik!
                              Herregud.

Poling av langballer på EK og null vilje til offensive bevegelser uten ball. en eller maks to spiller i boksen ved innleggssituasjoner. Er tydelig at den kula skal trilles uten balltap for enhver pris. Nå skirker faenmeg folk på en stor sterk targetspiss som er god på hodet, fullstendig uten å skjønne at nettopp det er en total mistillitserklæring i forhold til den fotballen man må anta forsøkes bli spilt.

Må gå an å spille MYE bedre fotball med dette erfarne og samspilte mannskapet.

Kommentar

• Herman
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 1101

Opprinnelig skrevet av reka
                                Herregud. Nå skirker faenmeg folk på en stor sterk targetspiss som er god på hodet, fullstendig uten å skjønne at nettopp det er en total mistillitserklæring i forhold til den fotballen man må anta forsøkes bli spilt.
                                Er det virkelig det, reka? Stort sett alt av lag topplag eller lag som spiller en moderne pressing-fotball med fokus på ballbesittelse har en targetspiss (som også er god med ball, noe vi også ønsker.) Mandzukic i Bayern, Lewandowski i Dortmund, Zlatan i PSG, RVP i United osv osv.

Hjemme i Norge ble jo ikke Godset en medaljekandidat før Kovacs kom inn. Var det en mistillitserklæring? Tror det er du som ikke skjønner noe her.
                                Twitter

Kommentar

• Grusom B
                                  Generalissimo Bellisimo
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2003
                                  • 6248

Ingen tvil om hvor skoa trykker. Om fotball handlet om å spille best hadde vi vært på medaljeplass, dessverre handler det om mål. Vi slipper knapt inn noe lenger, men vi må bli mer effektive. Jeg tror det løsner, men jeg vil gjerne se at de tre offensive på midten roterer mye mer. Pvm på vv, fofana på hv og palmi i midten. Da vil alle få frem abdre elementer ved spillet sitt mens det blir mye vanskeligere for motstanderene å forsvare seg. Palmi er i mine øyne vår beste tekniker og avslutter (-TH), og jeg tror han kunne gjort underverker som hengende spiss. Har alle forutsetninger.
                                  Ni principe ni rey...

D10S!

Kommentar

• G-Man
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Sep 2011
                                    • 3313

Opprinnelig skrevet av Grusom B
                                    Palmi er i mine øyne vår beste tekniker og avslutter (-TH), og jeg tror han kunne gjort underverker som hengende spiss. Har alle forutsetninger.
                                    Har stor tro på vår nye østerriker i den rollen også. Han skyter åpenbart som en hest sparker, og er god til å både holde på ball og strø pasninger når det trengs.

Kommentar

• andersmm
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2006
                                      • 5764

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Har stor tro på vår nye østerriker i den rollen også. Han skyter åpenbart som en hest sparker, og er god til å både holde på ball og strø pasninger når det trengs.
                                      Nå har han vel strengt tatt spilt back, stopper og DM i hele sin karriere, så det spørs om han kanskje mangler et par egenskaper for å ta denne rollen. Tror han og Johan sammen sentralt på midten er den midtbaneduoen som har størst potensial pdd. Johan med en noe mer offensiv rolle og Thomas med defensivt ansvar. Sånn som vi spiller om dagen passer det oss bra å ha to rolige smarte spillere med bra passningsfötter på midten. Ser heller at vi pusher opp Bjørni i rollen som hengende spiss. Legger ned en betydelig innsats og vil sammen med spissen gjøre live surt for motstanderne når de skal spille seg ut. I den posisjonen blir feilpassningene heller ikke så fatale som de har blitt for Bjørn Helge i 2 av de 3 siste matchene. Skuddfoten hans begynner også å se bra ut, og vi skal ikke glemme at han spilte en del matcher i den posisjonen i tiden før han forsvant til Fulham.
                                      "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Yellow-not-jella
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2009
                                        • 1606

Vi skaper ikke store, kvalifiserte, sjanser i første omgang. Det er det som bekymrer oss. I hvor stor grad vi skal legge dette på den med ansvaret, er jo spørsmålet. Det er jo veldig lett å legge seg bakpå mot oss, EK uten bakrom liksom. Sif er ikke noe møkkalag av den grunn, de prøver å utnytte muligheten for gull i år. Skjønner jeg veldig godt.

Kommentar

Working...