vif - LSK, søndag 25. august kl 18:00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • *46*

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    Du også tydeligvis? Har argumentene blitt borte? For den siste uken har alltid diskusjonen pendlet inn på at vi ikke drar på kamp. Hvorfor jeg ikke er på kamp kan dere drite i, det har ingenting med saken å gjøre. Men slik er det vel, har man ikke gode argumenter så går man på person. Enkel hersketeknikk.
    Å så snurt... Jeg driter i hvorfor du ikke går på kamp. Du kan holde det for deg sjæl.

Jeg har vært på cup med junior i dag. Viktigere for meg å se hans første fotballkamp og første mål (mot vif faktisk. Nærmest synkront i tid med Østli sitt) enn å reise bort. Mitt oppmøte på LSK sine kamper, er det siste noen skal ta meg på.

Derimot er det en gjeng suttrehuer som sitter her inne hver bidige kamp. Og fra tid til annen et det faktisk stor humor å lese her inne etter kamp. Det oppfattes som oftest rimlig forskjellig fra oss som går på kamp.

Opprinnelig skrevet av LS89
    Hehe, artig forsøk. Men nå er det jo alltid slik at en ikke alltid har anledning til å dra på kamp - og likefullt må jeg og alle andre her inne ha en mening om dette laget.

Men du ser som de fleste andre klar spillemessig fremgang og et enormt overtall av sjanser og possession.

Vi realistiske ser på tabellen - andre ser på sjansestatistikken.
    Laget har slutta å tape kamper. Tre poeng mot Odds til helga vil sårt hjelpe på, men jeg tipper at da er det ikke underholdene nok....

Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Det går an å ha to ranker i hodet på en gang. Prøv det en gang.
    Jeg har ofte opptil flere tanker i hodet på en gang, men ranker har jeg aldri forsøkt før. Jeg tror jeg lar være - man blir tydligvis forbanna negativ av det

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Dessuten kan dommern brenne helvete. Er på nippet til å slutte å gå på kamp til det kommer videodømming. Er så hes at jeg ikke har antydning til stemme uten at det har med synginga å gjøre (man lærer jo fort hvilket volum man tåler i 2*45+) men etter skriking etter dommeren.
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

Opprinnelig skrevet av *46*

Derimot er det en gjeng suttrehuer som sitter her inne hver bidige kamp. Og fra tid til annen et det faktisk stor humor å lese her inne etter kamp. Det oppfattes som oftest rimlig forskjellig fra oss som går på kamp.
        Kall det hva du vil, sutrehue, javel. Jeg kaller det realist. Det er poengene som teller. Vi har fire uavgjorte på rad. Nå kommer dere vel med "er ikke det bra med tanke på hvilke lag vi har møtt?" Svaret er nei, et rungende svært nei. I fjor hadde vi seier i tre av kampene.

Kommentar

• ynnor
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 857

Så mange her inne som har blitt en gjeng TAPERE , som faktisk er fornøyd så lenge vi tar et poeng eller to i mnd. Er dere virkelig fornøyd med flere tap enn seiere? Kan ikke bruke et poeng om at vi har tapt lite når det kun er 4 lag bak oss på tabellen. Dere er ødelagt av de siste årene og er fornøyd når dere tipper for 96 kr og vinner 50 på tippekupongen.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av ynnor
            Så mange her inne som har blitt en gjeng TAPERE , som faktisk er fornøyd så lenge vi tar et poeng eller to i mnd. Er dere virkelig fornøyd med flere tap enn seiere?
            Selv om man ikke er fornøyd, behøver man ikke å fremstå som om man er manisk depressiv og har skriftlig Tourettes.

Er selvsagt ikke fornøyd så lenge LSK ikke vinner, men man kan klare å holde fatningen for det. Går an å ha to tanker i hodet på en gang, selv om man er fotballtilhenger. Konstruktive tanker og i sinnet vinner alltid over destruktiv tankegang.

Kommentar

• Xavi
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2008
              • 1275

Selv om vi ikke skriker etter trenerbytte betyr det ikke at vi fornøyde hele tiden. Er mer snakk om å se helheten og ikke dømme alt nord og ned.
              Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
              Anders, Tidligere styremedlem KFL

Kommentar

• AG-3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 1081

Hadde vært interessant å sett Erling som spiss istedet for Helstad på de utallige gjennomspill situasjonene - hvor Helstad sto i offside...Bodde jo i offside!
                Nesten litt sjokkert over plasseringsevne og timing i forbindelse med offside hos våre mest rutinerte karer...

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Opprinnelig skrevet av Xavi
                  Selv om vi ikke skriker etter trenerbytte betyr det ikke at vi fornøyde hele tiden. Er mer snakk om å se helheten og ikke dømme alt nord og ned.
                  Jeg lengter heller ikke etter trenerbytte, men det er rimelig enkelt å se at flere av de såkalt erfarne og som skal styre skuta ikke møter til kamp hver helg. Det må man ta konsekvensen av, ellers blir det bare flere år med frustrasjon. De som skal være de beste er ikke de beste, kort og greit.

Kommentar

• Bukkenbruse
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2008
                    • 515

Vi mangler så utrolig mye gjennombruddskraft. Vi har omtrent ikke spillere som klarer å dra av en mann og passere ledd. Dette i kombinasjon med en ambisiøs spillestil gjør at vi blir statiske, forutsigbare og langt mindre farlige enn det spillemessige burde ført til. Med det mannskapet vi har er det vel bare Molde som underpresterer i like stor grad. Spill mer som et tysk lag og mindre som et italiensk....vi må også slutte å bli så jævlig passive når vi tar ledelsen. Peis på. Dortmund er foregangslaget...har de scora 2, går de for å score 4 (noe de ofte gjør), de starter ikke med tversoverfotball og rygging.

Taktikken er for passiv, valg av spillertyper vi anskaffer oss er merkelig og bruken av de få vi har med gjennombruddskraft tyder på at det ikke er et ønsket mål. Jeg klarer ikke å bli helt klok på Haglund, men noe må skje snart med måten vi gjør ting på. Det har blitt bedre, men det er fortsatt langt fra forventet...med vårt lag burde vi vunnet langt flere kamper og liggi topp 4 lett.

Kommentar

• Stan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 1094

Ok. Da må jeg spørre. Denne helheten. Var den under eller over pari ifjor?

Kommentar

• Uwes disippel
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2006
                        • 6039

Helt enig i den. Men vi tolker helheten forskjellig. Jeg ser fremgang i forsvaret og at Johan har bundet midtbanen. Men utover det er det fortsatt enkelmannsprestasjoner som er beholdningen. Helheten er for meg lik som i fjor, poengmessig. Det er det fotball handler om og hva prestasjoner summeres ut i fra. Vi logger farlig nære nedrykk og vi er vaksinert fra å vinne.

Kommentar

• Mynten
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Mar 2008
                          • 484

Jeg er en av de som er usikker på om Haglund er rett mann eller ikke. Kampen i dag er blitt veldig typisk for LSK nå som vi stiller med våre beste menn klare til kamp. Vi har gjerne ballen mye, men det blir ikke det helt store ut av det. Vi skaper ikke mange gode kvalifiserte målsjanser, ikke i dag heller. Forsvarsspillet synes jeg sitter bra, vi slipper ikke til mange sjanser imot.

Hva er det som skal sørge for at vi faktisk klarer å skape mer sjanser? Jeg vurderer det slik at vi er veldig fastlåst i en måte å spille på, og den måten behersker vi ikke med de spillerne vi har tilgjengelig. Det er nesten slik at vi for enhver pris skal ha fokus på å holde ballen i laget, og da går det sakte fremover. Det betyr at også i denne kampen så er motstanderlaget nesten alltid i balanse defensivt og da har vi ikke noen skarpe nok boksåpnere. Den eneste vi har (Johan) ligger så lavt at han ikke er noen trussel på siste tredel av banen.

Motstanderen i dag var dårlig, men vi er ikke gode vi heller. Det bekymrer meg at vi ikke klarer å vinne kamper.

Kommentar

• *46*

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Jeg lengter heller ikke etter trenerbytte, men det er rimelig enkelt å se at flere av de såkalt erfarne og som skal styre skuta ikke møter til kamp hver helg. Det må man ta konsekvensen av, ellers blir det bare flere år med frustrasjon. De som skal være de beste er ikke de beste, kort og greit.
                            Nå er vi inne på noe. Og der må Haglund bedre seg. Når Palmason eller Helstad ikke presterer, så må man sette dem på benken. Bredden er der til å kunne gi andre sjansen.

En takknemlig egenskap er at LSK ser ut til å ha slutta å tape kamper, men nå må man vinne kamper fremover. Tre poeng utgjør forskjeller på tabellen, men ett poeng gir lite positive utslag i rett retning.

Kommentar

• Ola
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2003
                              • 1651

Jeg mener det er kun en kvalitetsspiss som skiller oss fra teten. En Clayton-overgang kunne gjort underverker. Det må da finnes brukbare spisser til en ok penge?

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

Opprinnelig skrevet av Ola
                                Jeg mener det er kun en kvalitetsspiss som skiller oss fra teten. En Clayton-overgang kunne gjort underverker. Det må da finnes brukbare spisser til en ok penge?
                                Helstad, Friday og Erling kjemper jo om samme plassen. Håper Friday kan bli denne.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Ola
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1651

Og hva angår dette oppgjøret så er de to klubbene i god ferd med å ødelegge noe unikt i norsk fotball. Når frykten for å tape er der så til de grader, så vil på sikt folk slutte å mobilisere til kampene, og mediene slutte å dekke oppgjørene mer enn normale TL-kamper. 12.000 på Ullevål sier egentlig sitt, og ser man de siste 10-20 oppgjørende under ett så har de ikke vært mye champage-fotball. Stort sett 1-1 og knepne ettmåls seire etter elendig spill, nerve og personlige feil, samt en helt ekstrem frykt for å tape. Fra begge lag.

Kommentar

• *46*

12.000 på Ullevål sier egentlig sitt, og ser man de siste 10-20 oppgjørende under ett så har de ikke vært mye champage-fotball.
                                    Litt over 8 000 innenfor portene.

Kommentar

• Mynten
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2008
                                      • 484

Hadde det bare vært så enkelt. Jeg tror nok det er litt mer komplisert som så, og mener nok at måten Haglund ønsker å spille på krever flere spillere som er bedre med ball.

Kommentar

• andersmm
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Aug 2006
                                        • 5764

Bra med folk på bortefeltet. Må jo ha värt ekstremt få hjemmesupportere...
                                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Lars
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Feb 2004
                                          • 6156

Det tallet som ryktes er bare tull. Det var så vidt jeg kunne se ingen billetter på bortetribunen som ble registrert. Det er ingen tvil om at det var langt mer enn 8000 på stadion i dag, selv om drøyt 12.000 uansett er dårlig.

Kommentar

Working...