Sogndal - Lillestrøm SK - 23. runde, 14.09.13 - 15:30

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kanariz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • May 2005
    • 2507

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
    Nei. Jeg ser ingen forskjell i spillet fra for et år siden. En god og en usannsynlig ræva omgang.
    Blind? Eller født negativ?

Hadde aldri sett for meg 3 poeng i Sogndal i dag, sykt deilig!

Takk Haglund, for en taktisk bra dag! Gode i første omgang, i andre omgang forsvarer vi oss bra mot Sogndal sine høye baller.

Gleder meg til neste kamp

Kommentar

• Uwes disippel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2006
      • 6039

Opprinnelig skrevet av Kanariz
      Blind? Eller født negativ?
      Dust? Eller takler du ikke andres meninger?

Jeg ser det som god første omgang, fryktelig andre og passivitet fra benken.

Kommentar

• _Jonern
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 4397

Hvis man ikke ser forbedringer fra fjoråret så skjønner jeg ingenting. 4-4-0 på de 8 siste. I fjor tapte vi 1-4 for et latterlig dårlig Stabæk, og 0-4 mot Bodø/Glimt. Latterlig at folk syter så jævlig til enhver tid.
        ..................

Kommentar

• Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

Opprinnelig skrevet av _Jonern
          Hvis man ikke ser forbedringer fra fjoråret så skjønner jeg ingenting. 4-4-0 på de 8 siste. I fjor tapte vi 1-4 for et latterlig dårlig Stabæk, og 0-4 mot Bodø/Glimt. Latterlig at folk syter så jævlig til enhver tid.
          31 vs 27 poeng, en fantastisk forbedring. Stor forskjell på syting og påstand. For meg er andre omgangen i dag fryktelig og slik er det i de fleste kampene vi spiller. Vi har bedre toppnivå i år, men bunnivået er der enda og det gjentar seg gang etter gang. Hadde vi hatt stallen til Sogndal hadde det vært syting, men vi har meritterte spillere i alle ledd.
          Latterlig at noen ikke takler andres meninger.

Kommentar

• DoubleHi5
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2011
            • 4260

Opprinnelig skrevet av Kanariz
            Hadde aldri sett for meg 3 poeng i Sogndal i dag, sykt deilig!
            Jeg er helt enig! Men det sier ganske mye om hvor lave forventningene til laget har blitt. Jeg hadde heller ikke turt å tro på 3 poeng i dag. Har blitt skuffa så altfor mange ganger når jeg har trodd at laget skulle innfri! Enig i at det var sykt deilig!!

Hvis de nå kan følge opp når det forventes og slå Hønsa, tror jeg også publikum sakte begynner å komme på kamp igjen. Det er ikke minst viktig før semi'n, selv om den kampen nok får godt med besøk uansett!
            Elska þetta félag

Kommentar

• _Jonern
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Jan 2004
              • 4397

31 vs 27 poeng, en fantastisk forbedring. Stor forskjell på syting og påstand. For meg er andre omgangen i dag fryktelig og slik er det i de fleste kampene vi spiller. Vi har bedre toppnivå i år, men bunnivået er der enda og det gjentar seg gang etter gang. Hadde vi hatt stallen til Sogndal hadde det vært syting, men vi har meritterte spillere i alle ledd.
              Latterlig at noen ikke takler andres meninger.
              Prøv å se utviklingen og grunnene til at vi ligger der vi ligger. Vi startet sesongen ganske bra, hvertfall poengmessig. Så fikk vi skader på værst tenkelige tidspunkt i ett tett mai-program uten bredde i stallen. Etter ferien har det blitt bedre og bedre. På de 8 siste så snitter vi på 2 poeng, noe som er medaljetakter, minst. Er enig i at bunnivået fortsatt er dårlig, men det er milevis bedre enn i fjor. Nå plukker vi poeng på dårlige dager, det gjorde vi ikke fjor. Bortsett fra de poengene Björn trylla frem på egenhånd. For meg så er det ufattelig at man mener vi er like dårlige som fjoråret, men det skal du selvfølgelig få lov til å mene.
              ..................

Kommentar

• maurakanari
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2005
                • 641

Vær så snill og slutt med cornerflagg-drøying når det er igjen 10 min inkl tillegg. En ting er når man er på overtid, men det får da være grenser. Dette var jo en av grunnene til at Røsler fikk sparken.
                VI ER LILLESTRØØM, LILLESTRØØM SK, VI ER NORGES BESTE LAG, JA VISST FAEN ER VI DET!!

Kommentar

• Uwes disippel
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2006
                  • 6039

Prøv å se utviklingen og grunnene til at vi ligger der vi ligger. Vi startet sesongen ganske bra, hvertfall poengmessig. Så fikk vi skader på værst tenkelige tidspunkt i ett tett mai-program uten bredde i stallen. Etter ferien har det blitt bedre og bedre. På de 8 siste så snitter vi på 2 poeng, noe som er medaljetakter, minst. Er enig i at bunnivået fortsatt er dårlig, men det er milevis bedre enn i fjor. Nå plukker vi poeng på dårlige dager, det gjorde vi ikke fjor. Bortsett fra de poengene Björn trylla frem på egenhånd. For meg så er det ufattelig at man mener vi er like dårlige som fjoråret, men det skal du selvfølgelig få lov til å mene.
                  Er enig i mye av det du sier her. Vi startet bra og lå frem til mai ann til en god plassering. Men det jeg påpeker, og jeg mener ikke det er syting, er kvalitetsforskjellene på to omganger slik det nå snart har vært i to sesonger. Jeg klarerer ikke, i mitt fotballukloke hode, å forstå hvorfor vi varierer så forferdelig fra omgang til omgang. Der har vi ikke forandret oss noe som helst på 53 seriekamper under Haglund. Joda, jeg var litt for direkte tidligere, selvfølgelig har vi utviklet oss. Da spesielt bakover på banen. Men fremover er vi ikke akkurat nådeløse selvom vi plukker poeng. Hva burde man gjøre da når det ikke fungerer over tid? Jo, foreta endringer. Hvorfor prøver vi ikke Fofana på topp, eller hva med Friday i noen minutter på slutten? Jeg opplever Haglund som passiv og at han ikke klarer å endre kamper taktisk. Dere sier Sogndal er så vanskelig hjemme på Fosshaugane, javel, de har 14 poeng hjemme i år. Kun Ulf, Start og Hønefoss som har færre.

Kommentar

• Rønnern
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2003
                    • 6690

Dere sier Sogndal er så vanskelig hjemme på Fosshaugane, javel, de har 14 poeng hjemme i år. Kun Ulf, Start og Hønefoss som har færre.
                    Verdt å merke seg er at Sogndal hadde "bare" to tap på hjemmebane inntil i går. Ikke at de vinner så mange kamper hjemme, men de er vanskelig å slå og pleier å hanke med seg minst en uavgjort på Fosshaugane Campus.

Strålende godt fornøyd med 3 poeng bort på kunstgresset til en vanskelig motstander som vi har slitt en del med siden de rykket opp igjen. En god førsteomgang holdt lenge nok og for oss som reiste og så kampen live var man meget fornøyd med resultatet. Stemningen var høy etter kampslutt!
                    Mvh Ronnie "The Runner"
                    LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                      Strålende godt fornøyd med 3 poeng bort på kunstgresset til en vanskelig motstander som vi har slitt en del med siden de rykket opp igjen. En god førsteomgang holdt lenge nok og for oss som reiste og så kampen live var man meget fornøyd med resultatet. Stemningen var høy etter kampslutt!
                      Jeg også er strålende fornøyd med tre poeng. Førsteomgangen holdt denne gangen, men hvor mange ganger har det holdt tidligere? Har ikke tall i hodet og kan godt hende jeg bommer.

Kommentar

• DoubleHi5
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2011
                        • 4260

VG Live har Marius som banens beste! Godt jobba, unge mann!

Lillestrøm (4-4-2) VG-børsen
                        1 K. Udjus 5
                        27 F. Stoor 4
                        2 A. Østli 5
                        24 M. Høibråten 6
                        20 S. Ringstad 5
                        14 P. Pálmason 4
                        8 B. Riise 4
                        7 J. Andersson 5
                        11 E. Knudtzon 4
                        10 P. Vaagan Moen 5
                        22 T. Helstad 4
                        Elska þetta félag

Kommentar

• Håkon Henriksen
                          Administrator
                          • Nov 2003
                          • 6411

Jeg lurer på om vi trenger medisinering av enkelte medlemmer her.
                          Vi nekter å tape fotballkamper, 8 på rad, og dere ser ikke det?
                          Håkon Henriksen
                          -
                          Nestleder/Kasserer Kanari-Fansen Lillestrøm
                          -
                          ALT FOR FUGLA

Kommentar

• _Jonern
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2004
                            • 4397

En klaging og generell negativitet jeg aldri har vært borti i mitt 26-årige liv som LSK supporter. Alt var ikke perfekt før heller, men det var en helt annen evne til å backe laget uansett. Nå kritiseres hver minste ting, uavhengig om vi vinner eller ikke. Selvfølgelig har det vært noen tunge år på rad, og jeg skal innrømme at jeg holdt på å revne i fjor sommer da alt så bekmørkt ut. Men for faen da, vi tar steg for steg og har faen ikke tapt på over 2 måneder. Selvtilliten stiger i laget og håpet for alle er jo at vi kan klare å gjøre to bra omganger hver gang. Klarer vi det er det ikke et lag som har sjangs her i landet. Og det er vår plikt som supportere å støtte laget frem til å klare det. Heldigvis er det færre og færre som er negative uansett, men at det fortsatt er såpass mange er forjævlig.
                            ..................

Kommentar

• DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4260

En klaging og generell negativitet jeg aldri har vært borti i mitt 26-årige liv som LSK supporter.
                              Helt enig! (Bortsett fra at jeg har en del flere år med LSK enn deg.) Men, i motsetning til deg, er det klagingen til dere som ikke klarer å akseptere at andre ikke er like nesegrus beundrere av absolutt alt laget og klubben gjør, og som prøver å hindre den frie og åpne diskusjonen på forumet, jeg reagerer på. Prøv å akseptere at noen har andre meninger enn dere! Hvorfor er dere så redde for en kritisk vurdering av det som åpenbart trengs å forbedres?

Selv er jeg er enig med Johan Anderson i hans analyse av kampen: Fra rb.no: "Men Johan Andersson var langt fra fornøyd med kampen. – Spillemessig var dette langt unna der vi skal være. Som Sogndal begynte vi også å slå langt etter pause. Slik de spilte er vi nødt til å ha større bevegelse og bedre presisjon, sa han."

Fra lsk.no: "- Det var en kjedelig kamp. Sogndal kom i rytme på slutten og sendte mange langballer og fikk mange dødballer. Vi klarte ikke å skape et ordentlig spill, men i første omgang styrte vi kampen litt og var bedre."
                              Elska þetta félag

Kommentar

• _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4397

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                Helt enig! (Bortsett fra at jeg har en del flere år med LSK enn deg.) Men, i motsetning til deg, er det klagingen til dere som ikke klarer å akseptere at andre ikke er like nesegrus beundrere av absolutt alt laget og klubben gjør, og som prøver å hindre den frie og åpne diskusjonen på forumet, jeg reagerer på. Prøv å akseptere at noen har andre meninger enn dere! Hvorfor er dere så redde for en kritisk vurdering av det som åpenbart trengs å forbedres?

Selv er jeg er enig med Johan Anderson i hans analyse av kampen: Fra rb.no: "Men Johan Andersson var langt fra fornøyd med kampen. – Spillemessig var dette langt unna der vi skal være. Som Sogndal begynte vi også å slå langt etter pause. Slik de spilte er vi nødt til å ha større bevegelse og bedre presisjon, sa han."

Fra lsk.no: "- Det var en kjedelig kamp. Sogndal kom i rytme på slutten og sendte mange langballer og fikk mange dødballer. Vi klarte ikke å skape et ordentlig spill, men i første omgang styrte vi kampen litt og var bedre."
                                Skjønner hva du mener. Du er vel etter hva jeg kan huske en av de som både beundrer og kommer med kritikk når det er fortjent og det er greit. Synes det er for mange som konstant er kritiske uansett hva som skjer. Det evige maset om sparking av trener begynner jeg også å bli lei. Etter 4-4-0 på de 8 siste så skulle man jo tro at stemningen ville lette litt, men det har dessverre blitt bare nettopp litt.
                                ..................

Kommentar

• GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

Handler nok mest om fotballen som presenteres. Det er en særdeles drøy påstand å hevde at vi har spilt god fotball, selv om resultatene har vært gode, slik Haglund til stadighet messer om. Kampen i går var en forbannet lidelse, vi spilte dårligere fotball enn landets ukronede rævvalag. Godt ihvertfall Andersson er enig. Moldekampen var god og solid, ellers har LSK fremstått som et kokoslag selv i en lang periode med gode resultater.

Slikt synes ihvertfall jeg det ikke burde være kontroversielt å hevde i det hele tatt. Kampene taler for seg selv. Bunnivået er uakseptabelt, og det virker umulig å få bukt med.

Kommentar

• _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4397

La du egentlig merke til hvor ufattelig ræva Sogndal var i første omgang? I andre omgang gjør de ikke noe annet enn å kælke ballen mot 16-meteren til LSK, og brukte 5 minutter på hvert lange innkast fra alle mulig vinkler. Tipper du hadde vært happy hvis LSK ønsket å fremstå på den måten. Jeg er enig i at vi kan stole mer på oss selv og tørre å spille vår fotball selvom vi leder. Men jeg velger å tro at det kommer etterhvert som at laget får mer selvtillit og blir trygge på seg selv. Strømsgodset måtte vente lenge på akkurat det for eksempel. I mellomtiden er jeg strålende fornøyd med trepoengere og støtter laget istedenfor å kritisere.
                                    ..................

Kommentar

• GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

La du egentlig merke til hvor ufattelig ræva Sogndal var i første omgang? I andre omgang gjør de ikke noe annet enn å kælke ballen mot 16-meteren til LSK, og brukte 5 minutter på hvert lange innkast fra alle mulig vinkler. Tipper du hadde vært happy hvis LSK ønsket å fremstå på den måten. Jeg er enig i at vi kan stole mer på oss selv og tørre å spille vår fotball selvom vi leder. Men jeg velger å tro at det kommer etterhvert som at laget får mer selvtillit og blir trygge på seg selv. Strømsgodset måtte vente lenge på akkurat det for eksempel. I mellomtiden er jeg strålende fornøyd med trepoengere og støtter laget istedenfor å kritisere.
                                      Ja, første omgang var en solid borteprestasjon. Men andre omgangen er jo hele problemet. Og nei, det handlet ikke bare om et Sogndal som måket lange baller, de utlignet ett ballinnehav som var 60-40 til fordel LSK. Riises slakt av hjemmelaget faller bort når man leser statistikken, det var vi som slutta å spille fotball i andre omgang. Ringstad og Stoor måket bort klareringer istedenfor å finne medspillere med en god pasning, for eksempel. Vi bidro sterkt til å holde ballen i lufta inntil "99%".

Og jeg støtter laget i tykt og tynt, drar på både rekrutt- og treningskamper i tillegg til a-lagets. Det forhindrer meg ikke i å påvise ting jeg mener rett og slett ikke er bra nok for en klubb som fortsatt vil hevde seg og "følge utviklinga". Og dette er ikke en gjeng ungfoler, men den mest rutinerte stallen i TL. Selvtillit og ihvertfall trygghet skal allerede ligge der, og det er vel også først og fremst dette som gjør en så kritisk over det som presteres.

Kommentar

• DoubleHi5
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2011
                                        • 4260

Vi støtter alle laget og vi er alle strålende fornøyd med tre poeng. Det er urimelig å insinuere noe annet. Men vi må da kunne ha to tanker i hodet på én gang! I tillegg til det Johan sier, som er sitert tidligere, tar jeg med hva Magnus Haglund sa i samtale med rb.no etter kampen: "Det han ikke likte var at laget ikke maktet å roe ned og spille ball de siste 45 minuttene.– Vi må ha mer tålmodighet og legge vekt på å være presises med pasningene. Det fikk vi ikke til. Heldigvis sto vi opp og vant den krigen det ble den siste halve timen."

Til og med Haglund sier altså at dette ikke var godt nok (2. omgang). Da må vi også kunne diskutere det her!
                                        Elska þetta félag

Kommentar

• Frode D. Homb
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 982

Nå må enkelte folk våkne opp! LSK spiller god fotball og tar masse poeng. Da står vi bak klubben og laget!

Kommentar

Working...