LSK - Molde, semifinale i cupen! Torsdag 26.september kl. 20.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Hamburg & Kanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Aug 2005
    • 3006

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
    Tom Gulbrandsen på nrk håper tydelig på LSK-seier nå i pausa. Bukken er fugl, uansett hvor Fredrik spiller!
    Helt klart, vi hadde mange som heide på LSK i studio. Arne Scheie også, helt klart. Og veeeldig tydelig hvem Bukken ønsket videre selvom han forholdt seg diplomatisk. Synd fru Fortuna ikke jobber i NRK...

Også synes jeg at Geitekillingen skulle valgt å være en suksessfull ving i LSK hvor hele bukkefamilien hører hjemme, fremfor å gresse rundt som ubrukelig spiss et eller annet sted på vestlandet. At det er fjellknauser der betyr ikke automatisk at det er bukkeland. Kanskje han skjønner det når han blir en voksen geit og gammel grabukk. Geiter (og sunnmøringer) som kan å spille ball hører hjemme på Åråsen.
    LSK Norges beste lag

Kommentar

• LasseN
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • May 2005
      • 1610

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
      Tom Gulbrandsen på nrk håper tydelig på LSK-seier nå i pausa. Bukken er fugl, uansett hvor Fredrik spiller!
      Det er bare EN bukk i Norge!
      LasseN

Kommentar

• trigz
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2004
        • 7154

Opprinnelig skrevet av Johnny Sack
        Denne var surere enn finaletapet mot RBK på overtid i ´92.
        Nei nei nei nei nei nei nei!

Finaletapene i 86, 92 og 05 var da MYE verre enn dette! Semifinaletap kan ikke sammenliknes med å tape en finale. Aldri! Aldri!

Tapet i 05 ødela hele vinteren for meg. Jeg er allerede ferdig med tapet i går.
        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

Opprinnelig skrevet av trigz
          Nei nei nei nei nei nei nei!

Finaletapene i 86, 92 og 05 var da MYE verre enn dette! Semifinaletap kan ikke sammenliknes med å tape en finale. Aldri! Aldri!

Tapet i 05 ødela hele vinteren for meg. Jeg er allerede ferdig med tapet i går.
          Så lenge gutta ga alt, så takler jeg det lett. Er heller litt småstolt enn skuffa. I går trodde jeg det var likegydlighet, men jeg var nok heller letta over det gutta presterte.

Kommentar

• bjarmann
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2005
            • 3034

Fy faen for en jævelig natt og dag dette har vært. Deppa, furten, sur og grinete. Egentlig er det litt deilig for dette er første gang på mange, mange år og det sier meg faktisk at jeg ikke er blitt så likegyldig til fugla som jeg har vært redd for de siste åra. Viser meg at hjertet fortsatt banker like sterkt for fugla som før i tida og det kommer rett og slett av at gutta igår viste en innstilling som i gode gamle dager. En innstilling Lillestrøm verdig. Hadde vi tapt 3-0 igår hadde jeg gitt faen. Vi tapte med minst mulig margin, først i ordinær, så i konk. Det skal faen meg egentlig ikke være mulig. Grunnen til at dette er så jævla surt er fordi vi fortjente så utrolig mye mer. Stolt av fugla i dag. Stolt av gutta. Hadde vært så deilig med finale, og det hadde betydd så mye for klubben.Hvorfor er det bare i film at de gode vinner mot de onde?

Angående Ole Gunnar som nok en gang driter seg ut i media og står frem som Norges mest uspiselige fyr. Dette kommer fra en som virkelig hater United på enganivå, men Ole Gunnar hadde jeg ikke noe særlig i mot før etter han kom tilbake til Norge. Makan til drittsekk. På mange måter skitna til norsk fotball på linje med det trøndera dreiv med på 90 tallet. Molde vant fortjent? De kjørte kun første ekstraomgang. Resten var vårt, eller i alle fall helt jevnt. Molde putter på et vingleskudd og keepertabbe, samt et skudd fra en fyr som egentlig ikke klarer å sette ballen i kassa med høyre på blank fra en meter. Det hele toppes med redning på LSK's siste straffe. Det kalles flaks det Ole Gunnar. Flaks! Du kalles svin du Ole Gunnar. Svin! Ser ut som en nykonfirmant gjør du og
            I år så tar vi alt

Kommentar

• Totti21
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Mar 2004
              • 3501

Opprinnelig skrevet av Bukkenbruse
              For meg blir konklusjonen helt motsatt. Kampen i går (og noen til i år) har til fulle vist det jeg har ment hele tiden. Vi har et av de aller beste og mest meriterte lagene i Norge. Spiller for spiller er det særs få lag som matcher oss og laget bør være godt nok til langt fler poeng og bedre prestasjoner enn det vi har vist jevnt over i år. Alikevel er prestasjonene jevnt over langt unna det vi så i går.
              Jeg står fortsatt på at sesongen sett under ett er det vel bare Molde som har underprestert i samme grad som oss med tanke på spillermateriale. Innsatsen til gutta i går var formidabel, men understreker også at å skape den tenninga vi så i går har vi vært milevis unna å skape i 90% av kampene før i år. Nivået vi så mot Molde er det nivået jeg forventer å se av det mannskapet vi har. Da hadde vi vunnet langt fler enn 1 av 3 seriekamper denne sesongen.
              Vi har en bra 11'er, og har også tatt poengsnitt som hadde holdt til medaljekamp i den perioden vi har hatt de 12-13 beste spillerne tilgjengelig.
              At man prestasjonsmessig holder ett høyere nivå i kampene mot de beste lagene er veldig naturlig. Dette går igjen for alle gode lag i alle ligaer. Man Utd har en helt annen tenning når de spiller hjemme mot Chelsea og Manchester City enn når de vinner 1-0 mot Sunderland etter ett billig straffespark fire minutter før slutt.
              Det som derimot kjennetegner ett lag som vinner serien, er at de tar med seg poeng i kamper hvor de heller ikke presterer så veldig bra, og som er noe som har kjennetegnet oss i høst. RBK har gjort det gang på gang i år, mens Molde viste det både i fjor og sesongen før der.

Så basert på faktiske tall denne sesongen, så er det en for tynn stall som har skilt oss fra å kjempe om en topp-4 plass. Derfor er det ett ansvar som hele klubben må ta, da jeg er helt sikker på at om man hadde hentet inn spillere som Magnar Ødegaard og Thomas Piermayr før sesongstart, så ville vi tatt flere poeng i den ekstremt dårlige perioden som kom med alle skadene.

At vi er bedre enn Molde spillemessig i går handler vel først og fremst om at vi hadde en bedre inngang til kampen og gjorde de beste grepene ved pause da det faktisk så ut som vi var i ferd med å tape banespillet det siste kvarteret i 1.omgang.
              Det er i alle fall ingen tvil om at Molde har en bedre stall enn oss, og det samme mener jeg om RBK og i alle fall Godset. Viking er litt i samme situasjon som oss med en god 11'er, men svak stall, men har unngått like mange skader på samme tid som oss. Aafk har også en undervurdert stall i mine øyne, og henter inn en spiss for 15 mill for seriestart som holder ett meget høyt nivå. I sjiktet til Viking og Aafk er jeg uansett enig med deg i at vi bør ligge, og der ville vi også ligget med en bredere stall i skadeperioden hvis man skal tro poengsnittet fra resten av sesongen.

Kommentar

• superbøffel
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Aug 2005
                • 5611

Opprinnelig skrevet av Børge
                Hvis det kan være med på å løfte laget frem, så skal tilskuertall og liv fra 89 tilsi at det ikke har noe å si?
                Jeg sier ikke at det ikke kan løfte laget frem, jeg sier vi har feil spillere og støtteapparat om de kun klarer å mobilisere skikkelig tenning om fansen pisker de frem. De skal da klare å trigge seg selv - det da man vinner borte mot møkkalag som Ulf, Haugesund, Hønefoss og Kaerjeng. Og det er nettopp de kampene man må vinne for å bli stabile i toppen over tid.
                Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3313

Opprinnelig skrevet av bjarmann
                  Angående Ole Gunnar som nok en gang driter seg ut i media og står frem som Norges mest uspiselige fyr. Dette kommer fra en som virkelig hater United på enganivå, men Ole Gunnar hadde jeg ikke noe særlig i mot før etter han kom tilbake til Norge. Makan til drittsekk. På mange måter skitna til norsk fotball på linje med det trøndera dreiv med på 90 tallet. Molde vant fortjent? De kjørte kun første ekstraomgang. Resten var vårt, eller i alle fall helt jevnt. Molde putter på et vingleskudd og keepertabbe, samt et skudd fra en fyr som egentlig ikke klarer å sette ballen i kassa med høyre på blank fra en meter. Det hele toppes med redning på LSK's siste straffe. Det kalles flaks det Ole Gunnar. Flaks! Du kalles svin du Ole Gunnar. Svin!
                  Kunne ikke vært mer enig.

Husker fortsatt første hjemmekampen mot Molde etter at OGS kom tilbake til Norge som selve frelseren. Jeg satt da rett bak boksen til bortelaget. Der var det mange i LSK-utstyr som klappa for fyren - før kampen mot oss!!!

Da han holdt på med ablegøyene sine utpå sidelinja ble jeg lei til slutt, reiste meg opp og ropte "sett deg ned og hold kjeft". Da snudde flere titalls LSK-supportere seg mot meg med det olme blikket.

Hvorfor denne nesegruse beundringen? Jeg fatter det ikke.

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Spillemessig hadde lagene sine hver sin omgang. Det som slo meg i andre var hvordan Palmi plutselig lykkes med stikkerne han har hatt en egen evne til å skusle vekk før. I første omgang ble det altfor mye rett opp på en sjanseløs EK. Det var egentlig en studie i ballspillere mot litt færre ballspillere, vi ble løpende imellom Moldes trekanter med stor fart på kula og det føltes mye farligere når de hadde ball enn oss. Vi ble nesten spilt inn i egen seksten i store deler.

Men mye ble snudd på hodet i andre, og det jeg har likt kanskje aller best med Haglunds fotball, variasjonen i presshøyden, funket veldig bra igjen. Pluss at kombinasjonene satt overraskende ofte. En kamp i flomlys en høstkveld på Åråsen er sjelden dårlig, det er egentlig alltid sånn det bør være.

Kommentar

• bjarmann
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3034

Opprinnelig skrevet av G-Man
                      Kunne ikke vært mer enig.

Husker fortsatt første hjemmekampen mot Molde etter at OGS kom tilbake til Norge som selve frelseren. Jeg satt da rett bak boksen til bortelaget. Der var det mange i LSK-utstyr som klappa for fyren - før kampen mot oss!!!

Da han holdt på med ablegøyene sine utpå sidelinja ble jeg lei til slutt, reiste meg opp og ropte "sett deg ned og hold kjeft". Da snudde flere titalls LSK-supportere seg mot meg med det olme blikket.

Hvorfor denne nesegruse beundringen? Jeg fatter det ikke.
                      Håpløst! Fyren er egentlig like gammal i huet som han ser ut som. En liten unge. Han framstår som ydmyk og verdens beste fyr utad, men egentlig er han en møkkamann uten like. Sutrer som et barn når ting går i mot og tar i bruk alle midler.
                      I år så tar vi alt

Kommentar

• maxpayne
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2006
                        • 1308

Håpløst! Fyren er egentlig like gammal i huet som han ser ut som. En liten unge. Han framstår som ydmyk og verdens beste fyr utad, men egentlig er han en møkkamann uten like. Sutrer som et barn når ting går i mot og tar i bruk alle midler.
                        OGS vet hva som skal til for å skape suksess og det han bedriver fra sidelinja og andre steder hver dag kalles vinnermentalitet. Dette ordet har blitt visket ut fra Åråsen for mange år siden derfor er det vanskelig å skjønne hva som skal til for å lykkes.

Kommentar

• bjarmann
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2005
                          • 3034

Opprinnelig skrevet av maxpayne
                          OGS vet hva som skal til for å skape suksess og det han bedriver fra sidelinja og andre steder hver dag kalles vinnermentalitet. Dette ordet har blitt visket ut fra Åråsen for mange år siden derfor er det vanskelig å skjønne hva som skal til for å lykkes.
                          Og en skurk i fåreklær
                          I år så tar vi alt

Kommentar

• DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4359

Ser ut som en nykonfirmant gjør du og
                            Denne er så herlig usaklig, uten å være slem, at den fortjener mer enn en tommel opp! Kudos!!

Når det gjelder LSK vs Molde i 2013 kan vi bokføre følgende for historiebøkene: Sportsklubben har tre ganger møtt regjerende seriemester Molde i obligatoriske kamper. Molde ledes av OGS, "verdens mest berømte nålevende nordmann" (jadda, intet mindre), og klubben eies av Norges (nest?) rikeste mann som åpner pengebingen for å hente de spillerne og trenerne OGS ønsker. Molde er ikke bare regjerende seriemester, de er faktisk dobbelt sådann.

Mot denne "storheten" har Lillestrøm Sportsklubb vært best i samtlige tre kamper. Vi har tatt 6 av 6 poeng i serien. Etter at vi slo dem på Åråsen i serien, uttalte flere Molde-spillere at det var den kampen i år hvor de hadde vært lengst fra poeng. I cupen tapte vi med minst mulige margin i semifinalen, etter å ha vist det beste spillet og skapt de fleste og største sjansene.

Det er fakta, og det er det all grunn til å ta med seg!
                            Elska þetta félag

Kommentar

• vermu
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2008
                              • 1729

Flere som var forbanna etter kampen.

Kommentar

• Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2565

Opprinnelig skrevet av vermu
                                http://www.tv2.no/play/sport/fotball...en-757252.html

Flere som var forbanna etter kampen.
                                Jeg har ikke tenkt å vise den til unga
                                Sint og tverr på felt N

Kommentar

Working...