LSK - Molde, semifinale i cupen! Torsdag 26.september kl. 20.00

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Playboy1
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2003
    • 2199

Opprinnelig skrevet av Funchaloe
    Er ikke vi garantert Europacup uansett om vi når finalen, hvis RBK vinner serien?
    Ikke om Rbk taper mot Haugesund ? Da må vi vinne finalen

Kommentar

• Canário
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2005
      • 1471

Med Friday som begynner å tilpasse seg nivået og beviser at han kan gjøre en forskjell på banen har vi en ekstra faktor å benytte oss av! Scorer på andrelaget også! Heldigivs ser også laget og skadesituasjonen bra ut til kampen. Sjelden jeg føler lignende sult for å vinne en kamp som denne. Om det var noe positivt med å tape mot Hønefoss sammen med at Gulbrandsen ser ut til å bli klar, må være den enorme ytterligere motivasjonen alle LSK-supportere -og spillere kjenner på før dette oppgjøret! Billettsalget bør ta av de nærmeste dagene inn mot kampstart - når folk begynner å innse viktigheten. De 8000 som garantert kommer til å stå i kø for billetter i en eventuell finale bør komme seg på Åråsen på semi også! Det har vært få semifinaler på Åråsen siden 1917. Det er ikke minst dårlig stil å gå rett på desserten når hovedretten har vært der!

Kommentar

• LasseN
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2005
        • 1610

Er ikke vi garantert Europacup uansett om vi når finalen, hvis RBK vinner serien?
        Sannsynligvis ikke. Jeg mener jeg leste om noe regelendringer UEFA har kommet med som gjør at tapene cupfinalist ikke får spille Europacup. Skal se om jeg finner linken.
        LasseN

Kommentar

• Canário
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1471

Den regelendringen vil ikke gjelde før neste år, slik jeg har forstått det.

Kommentar

• pattriot
            Seniormedlem
            Forumsadist
            • Aug 2011
            • 108

Gjelder ikke før 2015.

Kommentar

• GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

Opprinnelig skrevet av Rønnern
              Gundersen er også kampklar for Molde og det er duket for et gjensyn med ham på Åråsen, denne gangen i blått.
              Om jeg skal få komme med en eneste liten oppfordring. La ham bli møtt med likgyldighet. Ikke bruk energi på å pipe og bue, støtt laget og skap en skikkelig atmosfære rundt denne semifinalen og for vårt eget lag!
              Kan man ikke få til begge deler? Og hvem prøver vi å lure, møte en eks-spiller som i praksis vokste opp i katakombene på Åråsen med likegyldighet??! Har tantekulturen helt tatt over? Uten at jeg er noen hardcore supporter selv må jeg si det skurrer hvis det er slik at man bare skal fokusere på eget lag, å skape en skikkelig ramme bør handle om å hjelpe sine egne med alle midler man kan. Monotonien har blitt KFLs største fiende, det mangler like mye trykk der som det gjør ute på banen. Det er vel også en grunn til at LSK-flaggene er stadig vanskeligere å få øye på, spesielt borte, å møte opp handler ikke lenger om klubben.

Velkommen til jungelen, velkommen til helvete! Man beundrer tribunekulturen i Tyrkia etc, men så overser man en helt vesentlig del av grunnen til at det er slik, galskapen som også går ut over motstanderen. Men hølet i gjerdet på Gaustad er vel tetta igjen

Kommentar

• Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

Veit du hva? Kan vi la dette ligge. Trur dere det er 50/50 om det blir finale? Har vi fortjent no øvropakøpp a?

Nå må vi mobilisere så vi får 8-10.000 på kamp. Så lager vi et helvete for dem. Da øker sjansene, så teller vi opp til slutt. Takk.

Kommentar

• kunden
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Jun 2005
                  • 2449

Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                  Veit du hva? Kan vi la dette ligge. Trur dere det er 50/50 om det blir finale? Har vi fortjent no øvropakøpp a?

Nå må vi mobilisere så vi får 8-10.000 på kamp. Så lager vi et helvete for dem. Da øker sjansene, så teller vi opp til slutt. Takk.
                  Synes dette er en relativt interessant problemstilling fordi det er LSK-RBK i siste serierunde.
                  En kan jo bare tenke seg hva slags dritt vi får vår vei om vi går på en Brann (2001) der (hvis vi når finalen vel og merke).
                  Selv er jeg nesten villig til å ofre e-cup for å snyte RBK for gullet på oppløpet. Blir allikevel total nedverdigelse ute i Europa,
                  og større sjanse for å miste Fofana og Friday (raskere enn ønsket).

Kommentar

• nebbjævel
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Mar 2009
                    • 511

Køpp er køpp, men å møte Molde nå er muligens den vanskeligste oppgaven et norsk lag kan stilles overfor. Hoseth er tilbake i form, unge Dæhlie briljerer som bare f.... bortsett fra sjølmålet sist, og Forren har funnet tilbake til lederrollen bakerst. Det kryr av talent og tæl over hele banen, de har flere fotballspillere enn oss, og de har mye å hevne etter to serienederlag, samtidig som de i likhet med oss ikke kan vinne noe annet enn cupen i år. Legger man også Solskjærs taktiske ferdigheter i forhold til Haglund på vektskåla er det ikke rare håpet tilbake i krystallkula, som forteller meg at det eneste som peker i vår favør før kampen er det gamle ordtaket: Køpp er Køpp.

Kommentar

• _Jonern
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 4400

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Kan man ikke få til begge deler? Og hvem prøver vi å lure, møte en eks-spiller som i praksis vokste opp i katakombene på Åråsen med likegyldighet??! Har tantekulturen helt tatt over? Uten at jeg er noen hardcore supporter selv må jeg si det skurrer hvis det er slik at man bare skal fokusere på eget lag, å skape en skikkelig ramme bør handle om å hjelpe sine egne med alle midler man kan. Monotonien har blitt KFLs største fiende, det mangler like mye trykk der som det gjør ute på banen. Det er vel også en grunn til at LSK-flaggene er stadig vanskeligere å få øye på, spesielt borte, å møte opp handler ikke lenger om klubben.

Velkommen til jungelen, velkommen til helvete! Man beundrer tribunekulturen i Tyrkia etc, men så overser man en helt vesentlig del av grunnen til at det er slik, galskapen som også går ut over motstanderen. Men hølet i gjerdet på Gaustad er vel tetta igjen
                      Faen meg det beste innlegget på lang tid!

Gode gamle kanarifansen var mye av grunnen til at Åråsen var en så fryktet bortearena. Var ikke alltid like kult å være spiller hos motstanderen. Hvis en lokal unggutt, som velger å stikke fra klubben, komme med løgner i intervjuer før overgangen og prate dritt om klubben i ettertid skal bli møtt med likegyldighet så er faen meg alt håp ute!
                      Last edited by _Jonern; 24.09.2013, 11:21.
                      ..................

Kommentar

• fjacob82
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Sep 2005
                        • 1509

jeg skal ihvertfall på kamp, og skal stå på feltet for første gang på flere år! Uhyre viktig kamp både økonomisk, sportslig og mentalt for hele regionen!
                        Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                        *Brasseberget*

Kommentar

• rugbar
                          Seniormedlem
                          Forumonanist
                          • Apr 2007
                          • 152

Fyll Åråsen!
                          Tror det blir få forandringer hva gjelder laguttak. Haglund ser ut til å ha sine favoritter som spiller så si alle kampene. Det er sjelden lurt med store forandringer fra kamp til kamp, men det er lov til å håpe på litt nytt blod nå.

---------------------Udjus-------------------------
                          Piermyer----Ødegaard----Kippe-------Ringstad
                          Riise----Palmason-------Andersson------PVM---
                          ----------Fofana-------Fred-----------------------

Kommentar

• Totti21
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Mar 2004
                            • 3501

Nå merker jeg nervene komme for fullt for denne kampen. Semifinalene i 2005 og 2007 hadde jeg en veldig god følelse i forkant av, men denne tror jeg blir utrolig vanskelig. Sjeldent at nervene i forkant av kamp er så ille som nå, men en repetisjon av hele cupfinalehelga i 2007 frister så utrolig mye. En cupfinaleseier vil kanskje være vendepunktet etter flere år som "taperlag", og en fantastisk start på 2014 sesongen. I tillegg ligger det en gulrot der i form av at det blir bortetur i Europa.

Tapet mot Hønefoss er kanskje det som gjør at vi er ekstra skjerpet her, men ett Molde som kunne spare samtlige mann som skal spille i morgen i helga og fremdeles vinne 4-1 mot Sandnes blir tøft. Vi er nødt til å laget ett helvete for Molde i denne kampen både på tribunen og på banen. Selv om vi ikke scoret på dødball mot de sist, så skapte vi fortsatt en god del på dette. Derfor tror jeg med litt ekstra terping at det fort kan bli det avgjørende for oss.

Håper Magnar Ødegaard får tillit istedenfor Anders Østli, da han virket veldig lysten på å revansjere seg på OGS i intervjuet med rbnett. Akkurat den innstillingen til kamp er kanskje det som krangler inn en dødball eller blokkerer ett skudd fra 7 meter på overtid.

Nå blir det bare ett helvete frem til 22.00 i morgen med vondt i magen. For en supporter gir det langt mindre magesår å ryke ut i en 4.runde mot Asker enn i det siste hinderet før finalen.
                            Last edited by Totti21; 25.09.2013, 07:28. Begrunnelse: feil årstall

Kommentar

• Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

Null forventninger og null nerver før denne kampen! Det skal bli flott med en fest på åråsen igjen.. Bare synd det er Molde som står på andre banehalvdel, for det er uten tvil det laget jeg frykter mest per dags dato.

Nå håper jeg at LSK og resten av verden ikke glemmer årets viktigste kamp, seriekampen på søndag. Vinner man der blir det elitserie i 2014 også, blir det tap er man med i nedrykkskampen igjen. Ser man på kampene som står igjen av sesongen så kan dette bli vanskelig, alle lag man møter kjemper enten for medalje eller mot nedrykk!

Kommentar

• GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

Spiller Yohan? That's the question!

Kommentar

• G-Man
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2011
                                  • 3313

Fytte rakkern, jeg kjenner på hvor intenst jeg misliker Frida Gundersen. Nest etter seier vil den av Fugla som først moser Frida ned i gresset få kveldens største jubelbrøl fra meg!

Kommentar

• Roll75
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Dec 2007
                                    • 834

Tror det er viktig å tørre og spille fotball dersom vi tar ledelsen. Altfor mange ganger i det siste har man blitt baktunge og presset omtrent helt inn i eget mål etter et ledermål.

Cup er som sagt cup. Synes ofte at vi hever oss betraktelig mot antatt bedre lag. Det er håpet også i morgen kveld. Jeg har litt trua på seier nå!

Kommentar

• nebbjævel
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Mar 2009
                                      • 511

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                      Fytte rakkern, jeg kjenner på hvor intenst jeg misliker Frida Gundersen. Nest etter seier vil den av Fugla som først moser Frida ned i gresset få kveldens største jubelbrøl fra meg!
                                      For meg holder det at vi tar fra ham ballen.

Kommentar

• ragnarrock
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2008
                                        • 937

Opprinnelig skrevet av G-Man
                                        ettersom han forventer en stygg motagelse skulle jeg ønske at han heller fikk en SUPER mottakelse.. prøve å psyke han ut litt ved å minne han på hva han var glad i en gang.. piping kommer han bare til å bli tent av.. vil heller at han spiller med en liten klump i halsen, ikke så lett å konse da
                                        *Kjempe gutta fighte gutta!!*

-RagnarRock-

Kommentar

• DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4359

Jeg ser for meg følgende scenario: Det står 0-0 etter 94 minutter. FG har bommet alene med keeper tre ganger, etter å ha løpt fra Kippe og Østli. Fjerde gangen han kommer alene med keeper, fire minutter på overtid, har Kippe fått nok, og meier Gulbrandsen ned bakfra inne i feltet. Straffe til Molde, rødt kort til Kippe og beinbrudd på Gulbrandsen. Udjus redder straffa fra Hoseth, vi kontrer og Friday dribler Moldes keeper og scorer seiersmålet seks minutter på overtid!

Køpp er køpp! Alt kan skje! Alle mann til pumpene! Kom dere på kamp!!!
                                          Elska þetta félag

Kommentar

Working...