Sandnes/Ulf - Lillestrøm , Søndag 29.September kl 18.

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • general
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2004
    • 1150

BHR er god til å løpe mye. Alt annet er det så som så med..
    Seriegull 2016!!!

Kommentar

• OlaG
      Oversetterdrone
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 932

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Å rane med seg poeng er vel å ta i komemntator.
      Hadde vi tatt 3 (som var det han snakka om) så hadde det vel vært et (særdeles velkomment) ran

Ikke akkurat noen fantastisk kamp, men som noen påpekte tidlig i tråden så bytta Molde 9 spillere (var det vel?) til kampen i dag. Den luksusen har dessverre ikke vi.
      Når det gjelder Fofana så starta jo han mot Molde, men ble bytta ut fordi han ikke var i noe særlig form. I dag blir han bytta inn og gjør en knallkamp. Det er vel kanskje det at det er litt vanskelig å vite hva han klarer å prestere som gjør at vi ser mindre til han enn det mange kanskje skulle ønske?
      Til neste kamp kan vel Mjelde få lov til å erstatte PVM fra start?

Kommentar

• KrisB
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jan 2008
        • 2923

Opprinnelig skrevet av general
        BHR er god til å løpe mye. Alt annet er det så som så med..
        det har vært fasit tidligere i år ja, men i dag var det kvalitet i mye av det han gjorde.

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4359

I dag skjedde det mye bra på slutten! Vi utligna, og på Ullevaal scoret Odd 2-1 mot søpla etter 92 minutter! Kvelden ble ikke så verst likevel!
          Elska þetta félag

Kommentar

• Yellow-not-jella
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Mar 2009
            • 1606

Det ble en flott dag likevel, i hvert fall når Vrækdalgjengen tapte på slutten der. Bare tenk hvor mye de koste seg torsdag en sein kveld for tre dager sia.

Kommentar

• Herman
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Feb 2010
              • 1101

Riise vår beste igjen. Mjelde må starte neste. Og jeg vil se Palmi som spiss.
              Twitter

Kommentar

• Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

Vi er et dårlig lag fordi vi mangler gode spillere offensivt, så enkelt er det. Haglund, selv med sine taktiske svakheter, lider av en stall som ikke kan spille den fotballen han vil på det nivået det må være på.
                Nei, først og fremst MÅTEN vi spiller på offensivt. Plombert. Helt feil måte å gjøre det på. Stange-stange, og så opp med Kippe.

Kommentar

• KFL41
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • May 2004
                  • 3648

Helt utrolig at vi ikke fikk uttelling før enn vi fikk.

Men kampen oppsummerer vårt problem. Vi klarer ikke å spille mot svakere lag før vi ligger under. 2. omgang vil jeg si er mer en godkjent der vi skaper endel, men vi mangler folk som kan sette dem. I tillegg savner jeg trøkk i boksen.

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Fofana er symbolet på laget, vanvittige svingninger, men han er tross alt ung og i utvikling. Det er sånne spillere som må spille uke ut og uke inn for å vokse, å se spillere som Erling i gult er bare trist fordi det er gårsdagens TL-spiller, han har ingenting på dette nivået å gjøre lenger. Ihvertfall ikke i den stilen vi prøver å utvikle. Nå må man ta tak i dette en gang for alle, kvitte seg med det som ikke holder mål, dette er profesjonell idrett.

Kommentar

• trigz
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jan 2004
                      • 7154

Tja, jeg så bare den siste halvtimen, og den var da bra? Spilte mot et drittlag med 11 mann bak ballen, som ikke er interesserte i å spille fotball, og fikk velfortjent uttelling.

Dessuten tapte vif på overtid. På hjemmebane. Mot Odds. Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha hahahahahaha
                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Rønnern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Nov 2003
                        • 6690

Vi er et dårlig lag fordi vi mangler gode spillere offensivt, så enkelt er det. Haglund, selv med sine taktiske svakheter, lider av en stall som ikke kan spille den fotballen han vil på det nivået det må være på.
                        Makan til piss! Har drøssevis med gode spillere offensivt, problemet er at de ikke klarer å være gode sammen. Over tid. Hver eneste 45 minutters omgang. Dersom vi har dårlige spillere offensivt, lurer jeg på hva man skal si om for eksempel Sandnes Ulf sine. Hadde vi hatt de spillerne ville vi antagelig vært enda mer ræv og alle ville ropt på kvalitetsspillere som Riise, Mjelde, Andersson, PVM, Fofana, Helstad osv. osv. Spesielt dersom man hadde funnet en youtube-video av de nevnte spillerne.

Materialet er mer enn godt nok, det er faktisk skandaløst at vi ikke evner å ligge høyere på tabellen! Skandaløst og også merkverdig, for spillet totalt sett tilsier en bedre plassering. Jeg merker at poenget i dag gleder meg svært lite. Kun fornøyd med at vi tok to poeng fra Ulf, blir viktig i kampen mot nedrykk!
                        Mvh Ronnie "The Runner"
                        LSK for alltid

Kanari-Fansen Lillestrøm, sammen for Fugla!

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7154

Vårt problem er og blir at vi mangler en kvalitetsspiss, ferdig snakka. Helstad har blitt for treig: Gjør de samme bevegelsene han gjorde for ti år siden, men er ikke lenger rask nok, og kommer konsekvent litt for sent. Dette må man ta tak i i løpet av vinteren. Vi rykker ikke ned.

Kommentar

• knut
                            Make knut Great Again
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Dec 2006
                            • 9567

Opprinnelig skrevet av trigz
                            Tja, jeg så bare den siste halvtimen, og den var da bra?
                            Ingen sier deg imot der.

Men resten var på dybde med sesongværste. Til og med Haglund sa at første omgang var dårlig. Noe som faktisk var oppløftende å høre.

Kommentar

• trigz
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jan 2004
                              • 7154

Opprinnelig skrevet av knut
                              Men resten var på dybde med sesongværste. Til og med Haglund sa at første omgang var dårlig. Noe som faktisk var oppløftende å høre.
                              Tror deg på det, jeg så kun fra 60. minutt.

Uansett: Poeng på en (åpenbart) elendig dag. Tar med meg det: Bedre enn å tape. 120 minutter cup på torsdag satt sikkert også i beina.

Kommentar

• Rønnern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Nov 2003
                                • 6690

Vårt problem er og blir at vi mangler en kvalitetsspiss, ferdig snakka. Helstad har blitt for treig: Gjør de samme bevegelsene han gjorde for ti år siden, men er ikke lenger rask nok, og kommer konsekvent litt for sent. Dette må man ta tak i i løpet av vinteren. Vi rykker ikke ned.
                                Jeg venter med å slipper gleden løs over å spille nok et år i tippeligaen til det er sikret. Spillet denne kampen og mot Hønsa tyder på at vi er på vei mot en ny mai-måned, denne gangen uten skader, men enorm mangel på spilleglede!
                                Mvh Ronnie "The Runner"
                                LSK for alltid

Kommentar

• trigz
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Jan 2004
                                  • 7154

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                  Jeg venter med å slipper gleden løs over å spille nok et år i tippeligaen til det er sikret. Spillet denne kampen og mot Hønsa tyder på at vi er på vei mot en ny mai-måned, denne gangen uten skader, men enorm mangel på spilleglede!
                                  Om ikke annet holder vi plassen fordi lag som Tromsø, vif og Hønsefoss henholdsvis har enda verre form og selvtillit enn oss, har et spillesystem selv ikke en atomfysiker kunne forstått seg på og rett og slett er for ræva til å holde seg. Skal vi rykke ned må vi tape omtrent rubb og stubb i innspurten. Det tror jeg ikke vi gjør. Stryk det: Det HÅPER jeg ikke vi gjør. Innrømmer at jeg også har en liten usikkerhet, men syns laget spiller med en autoritet man ikke ser i nedrykksstriden, iallfall når det teller (som de siste 30 i dag).

Kommentar

• GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

Opprinnelig skrevet av Rønnern
                                    Makan til piss! Har drøssevis med gode spillere offensivt, problemet er at de ikke klarer å være gode sammen.
                                    Er PVM en god pasningsspillerspiller? Er Riise noen utpreget god paningsspiller? Helstad, Stoor, Ringstad, Kippe, Østli, Palmi? Vi har Johan og Fofana som de eneste som kan slå en pasning eller utfordre et forsvar til å gi fra seg rommene som trengs. Vi mangler pasningsspillere til en pasningsorientert stil og vi er i akutt beita på spillere som kan utfordre og stå imot en mot en.

Og løsningen er ikke å hente enda flere spillere i sin "karrieremessig beste alder", men å se på det som kommer opp av unge spillere og bygge et lag på deres ferdigheter, ikke Drillogenerasjonens.

Kommentar

• Dole
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2004
                                      • 1646

Jeg tror vi mangler mer i det offensive spillet; samhandlingsmønster, bevegelse, nøyaktighet, temposkifte. Her er det mye som kan forbedres.

Kommentar

• Ola
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2003
                                        • 1651

Vi trenger strengt tatt to nye spisser, kanskje tre. Helstad er ferdig og andre ekte spisser har vi ikke. Nå er sesongen over og man kan begynne å tenke på 2014, selvsagt i TL.

Kommentar

• Rønnern
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2003
                                          • 6690

Er PVM en god pasningsspillerspiller? Er Riise noen utpreget god paningsspiller? Helstad, Stoor, Ringstad, Kippe, Østli, Palmi? Vi har Johan og Fofana som de eneste som kan slå en pasning eller utfordre et forsvar til å gi fra seg rommene som trengs. Vi mangler pasningsspillere til en pasningsorientert stil og vi er i akutt beita på spillere som kan utfordre og stå imot en mot en.

Og løsningen er ikke å hente enda flere spillere i sin "karrieremessig beste alder", men å se på det som kommer opp av unge spillere og bygge et lag på deres ferdigheter, ikke Drillogenerasjonens.
                                          Tror både Riise og PVM er knallgode spillere på det rette laget i det rette spillesystemet. Noe av det kjipeste jeg veit om er etterpåklokskaphet...
                                          Mvh Ronnie "The Runner"
                                          LSK for alltid

Kommentar

Working...