LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6082

    Opprinnelig skrevet av trigz
    Ellers blir 2014 like frustrerende som 2013 var.
    Enig i at vi ser alt for tynne ut for øyeblikket, men med rett utvikling og mer spilletid til Friday så kan vi fort bli litt bedre enn i fjor uansett. Om Lundemo lykkes godt kan det kanskje gi oss muligheten til å bruke Andersson lengre frem, slik planen opprinnelig var. Andersson bak Friday kan se en del bedre ut enn det vi hadde i fjor.

    Men enig i at vi burde se en ny spiss inn i tillegg til midtbanemann og høyreback.

    Kommentar

    • krogen
      Seniormedlem
      Forumonanist
      • Aug 2009
      • 228

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Jeg er MEGET skeptisk til denne sesongen.
      Det er jeg også. Hovedgrunnen for min del er at vi resignerte Haglund.

      Kommentar

      • krogen
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Aug 2009
        • 228

        Opprinnelig skrevet av HSft
        Enig i at vi ser alt for tynne ut for øyeblikket, men med rett utvikling og mer spilletid til Friday så kan vi fort bli litt bedre enn i fjor uansett. Om Lundemo lykkes godt kan det kanskje gi oss muligheten til å bruke Andersson lengre frem, slik planen opprinnelig var. Andersson bak Friday kan se en del bedre ut enn det vi hadde i fjor.

        Men enig i at vi burde se en ny spiss inn i tillegg til midtbanemann og høyreback.
        Ohi var i særklasse vår mest effektive spiss i 2013 (minutter/mål):

        Ohi 553/3=184
        Thorstein 1342/5=268
        Fredrik 1726/6=287
        Petter 2369/8=296

        Med tillit, som spiss, er Ohi en soleklar 10-15-målskandidat.
        Last edited by krogen; 06.01.2014, 14:46.

        Kommentar

        • Uwes disippel
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Apr 2006
          • 6039

          Opprinnelig skrevet av krogen
          Det er jeg også. Hovedgrunnen for min del er at vi resignerte Haglund.
          Skulle virkelig ønske han hadde resignert...

          Kommentar

          • blahbla
            Medlem
            Bøffel
            • Jul 2008
            • 35

            Opprinnelig skrevet av HSft
            Om Lundemo lykkes godt kan det kanskje gi oss muligheten til å bruke Andersson lengre frem, slik planen opprinnelig var. Andersson bak Friday kan se en del bedre ut enn det vi hadde i fjor.
            middelmådig som hengende spiss i mine øyne, men fantastisk som playmaker. Han må ligge bak på banen å starte angrepene, eneste i troppen med de egenskapene. Mannen er jo Ståle Solbakken 2

            Kommentar

            • HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6082

              Opprinnelig skrevet av blahbla
              middelmådig som hengende spiss i mine øyne, men fantastisk som playmaker. Han må ligge bak på banen å starte angrepene, eneste i troppen med de egenskapene. Mannen er jo Ståle Solbakken 2
              Enig i at han var middelmådig som hengende spiss når vi brukte han der. Men jeg tror det kan ha like mye med formen hans å gjøre som posisjonen.

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                3-4 spillere må inn. Mangler høyre back, sentral midtbane og spiss. Kommer Azar Karadas som er mye mulig, da må det vel en spiss til inn.

                Uten disse forsterkningene, er det 1 av 2:
                - man lærte ikke noe av den tynne stallen våren 2013
                - klubben er helt på bånn økonomisk.
                Sannsynligvis er det nr 2. Og kommer det ikke inn forsterkninger, da er det kjørt nærmest før sesongen er i gang er jeg redd.

                Oppkjøringsdepresjonen slår inn over meg for full kraft. Biter faen meg mer negler nå enn i oktober og med laber poengfangst.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • WAK
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jul 2006
                  • 967

                  At vi får flere spillere inn i stallen er det ikke tvil om. Spørsmålet er om det virkelig er en forsterkning eller om det bare er stallfyll. Stikkordet er vel PER BERG. Kassa til LSK er tom når det gjelder spørsmålet om forsterkninger.

                  Jeg har ikke noe forhåpninger om det kommer inn forsterkninger i hvert ledd. Kanskje i et eller to ledd men ikke i tre ledd. Tenker da på spillere som går inn og gjør elveren bedre.

                  Er egentlig mer spent på om vi får en som kan ta den sentrale plassen sammen med Johan så Riise kan flyttes ut på kant. Får vi Fofana og Riise på hver sin kant så tror jeg vi ser et helt annet LSK. Ikke noe imot Palmi som spiller men han mangler totalt fart noe som er viktig som kantspiller. Når i tillegg Stoor sentra 90 % av pasningene i støtte når han kom på overlapp så var høyre siden vår så si "død."

                  Det sises at Lundemo er et vannvittig talent. Med nye bedre spillere rundt seg kan det hende han tar nivået fort men vi kan vel ikke forvente. Blir veldig spennende å se han i treningskapmene framover.

                  Personlig tror jeg ikke Ohi er mannen vi skal satse på som sentral midtbane. Tror hengnede spiss er plassen han passer best til.

                  En Ruben Gabrielsen i toppform tror jeg faktisk kunne fungert. Stablisatoren og det defensive ankeret tror jeg kler han. Har mangler når det gjelder kreativitet og være ballfordeler og styre spillet. Men det er det Johan som står for.

                  Et alternativ jeg håper de prøver er PVM. Han ble satt sentralt på slutten i noen kamper i fjor og jeg synes det fungerte. Han er nok ikke den defensive stablisatoren vi trenger så Johan får en litt friere rolle offensivt men bør prøves. Ihvertfall i kamper på Åråsen hvor vi skal styre spillet.

                  Det mest spennende spm er vel kanskje hvordan Friday blir. Fikk en del innhopp i fjor og får med seg hele sesongoppkjøringa i år.

                  Ringstad blir ikke nevnt som noen nøkkelspillere akkurat. Men jeg tror faktisk han har potensialle til å bli en av de beste venstrebackene i tippeligaen. Hvis Fofana fortsetter sin utvikling og blir mer stabil er det ei venstre side det virkelig kan lukte svidd av.


                  Alltid optimist....gleder meg til sesongoppkjøringa!

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6082

                    Opprinnelig skrevet av WAK
                    Personlig tror jeg ikke Ohi er mannen vi skal satse på som sentral midtbane. Tror hengnede spiss er plassen han passer best til.

                    En Ruben Gabrielsen i toppform tror jeg faktisk kunne fungert. Stablisatoren og det defensive ankeret tror jeg kler han. Har mangler når det gjelder kreativitet og være ballfordeler og styre spillet. Men det er det Johan som står for.

                    Et alternativ jeg håper de prøver er PVM. Han ble satt sentralt på slutten i noen kamper i fjor og jeg synes det fungerte. Han er nok ikke den defensive stablisatoren vi trenger så Johan får en litt friere rolle offensivt men bør prøves.

                    Her ser jeg for meg den sentrale midtbanesammensetningen litt annerledes enn deg. Slik jeg ser det spiller vi med en stabilisator/playmaker og en ballvinner. Johan er den defensive stabilisatoren som ligger forran stopperene og henter ballen defensivt og fordeler den. Den andre midtbanespilleren har en litt friere rolle og beveger seg mer etter hvor ballen er og går oftere i dueller og prøver å vinne ballen.

                    Den siste rolla har vært Riise sin, og er rolla vi trenger en ny spiller i for å kunne bruke Riise på kanten. Her kan vi godt ha en spiller som også er hakket mer duellsterk enn Riise. Denne spilleren skal være en ballvinner og ikke en defensiv stabilisator som tillater Johan å bidra mer offensivt.

                    F.eks tror jeg denne rolla kunne passa Roger bra om han fortsatt var i klubben. Ogude hadde vært en bra mann om man kunne reversert skaden søpla har gjort på han. For noen år siden hadde vi en meget talentfull junior som hadde passet veldig godt i denne rolla, men som ble sendt hjem uten oppholdstillatelse. Lurer på hvordan ståa er med han nå.

                    Jeg ser for meg at vi skal ha en midtbaneduo som er sammensatt på omtrent samme måte som Liverpool var under benitez da Alonso spilte bak Mascherano på midten. Andersson er vår Alonso og vi må finne vår Mascherano. Lundemo blir først og fremst sett på som et alternativ til Alonso-rollen så vidt jeg forstår.

                    Kommentar

                    • Canário
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Sep 2005
                      • 1471

                      Opprinnelig skrevet av HSft
                      Enig i at han var middelmådig som hengende spiss når vi brukte han der. Men jeg tror det kan ha like mye med formen hans å gjøre som posisjonen.
                      Imponerte ikke der for Stabæk heller, selv om det kan være faktorer som form og dårlig relasjoner som kan ha bidratt til det. Tror ferdighetene hans kommer mer til nytte når han involveres tidlig i spillet, og kan sette i gang angrep, som blahbla beskriver. Som hengende spiss har han i mine øyne lett for å bli anonym, og må slite store stoppere konstant i hæla uten at han har fysikken til å skape rom for andre eller få muligheten til å sette fart med ball. Enig i at han isolert sett har ferdigheter som kan passe inn der, men i en lagsammenheng har han vist seg betydelig bedre som dyp midtbanespiller eller kantspiller.

                      Interessant innlegg fra krogen. På topp er det dårlig med alternativer og ulike spilletyper. Så lenge det er ståa bør vi ha ingenting å tape på å gi Ohi et forsøk høyere i banen, der han faktisk kan vise seg å være god. Savner forstatt et svar på hva Haglund tenker om Ohi som spiss.

                      Kommentar

                      • HSft
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2004
                        • 6082

                        Opprinnelig skrevet av gilbert
                        Tidligere meldt på lsk.no å starte 15.00, men nå står det altså 13.30-15.00. Da rekker jeg det ivæffall ikke.

                        gilbert
                        RB sender live video fra treninga:

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Det er når tidene er harde som man må vise tegn til nytenkning og en vilje til å ta tak i ting. Vet ikke helt hva man skal håpe på med en trener på korttidskontrakt, det ligger an til et LSK som fortsatt vil gå i opptrådte stier. Som fortsatt vil satse på det påstått "trygge" som likevel så og si aldri leverer. Det er stor konkurranse i norsk fotball når det kommer til kunsten å underprestere, men det er også her LSK hevder seg best. Ni seire i serien fem år på rad, det er stabilt ræva det!

                          Spørsmålet er om man er fornøyd med tingenes tilstand så lenge erkerivalen også famler i blinde.

                          Kommentar

                          • Stan
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • May 2006
                            • 1082

                            Noen nye fjes?

                            Kommentar

                            • HSft
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Dec 2004
                              • 6082

                              Opprinnelig skrevet av Stan
                              Noen nye fjes?
                              Ser det er en afrikaner der som er et hode høyere enn alle andre. Fofana så jeg derimot ikke, så det er mulig han bare har vokst en halv meter over ferien.

                              Ellers ser det ut til at simen trener alternativt og Lundemo er med for fult. Fra juniorlaget er i hvertfall Nordermoen med.

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2558

                                Opprinnelig skrevet av HSft
                                Ser det er en afrikaner der som er et hode høyere enn alle andre.
                                Det er Kippe. Han har akkurat kommet hjem fra Syden.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • Øystein
                                  Medlem
                                  Møteplager
                                  • Feb 2006
                                  • 79

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Det er når tidene er harde som man må vise tegn til nytenkning og en vilje til å ta tak i ting. Vet ikke helt hva man skal håpe på med en trener på korttidskontrakt,
                                  Nå har vi vel hatt trenere på lange kontrakter de senere årene også uten at det har hjulpet, det at haglund har ett, pluss evt ett, år igjen tror jeg har lite å si.

                                  Gleder meg som en unge til sesongen igjen!

                                  Kommentar

                                  • HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6082

                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Det er Kippe. Han har akkurat kommet hjem fra Syden.
                                    Kippe har jeg heller ikke sett. Så det kan godt stemme.

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      Deilig å se Ruben <3 i trening i hvertfall

                                      Ser ut som Kippe, Fofana mangler bl.a.

                                      Kommentar

                                      • WAK
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Jul 2006
                                        • 967

                                        Er ikke det han fra juniorlaget?

                                        Kommentar

                                        • HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6082

                                          Opprinnelig skrevet av WAK
                                          Er ikke det han fra juniorlaget?
                                          Kevin Arinze Echem? Kan godt være det... Vrient å se med et lite videovindu med dårlig oppløsning. Sett han for lite til å kjenne han på kroppsspråket.

                                          Kommentar

                                          Working...