Jeg vet ikke hva som ligger bak avgjørelsen, men tydligvis er de som skal ha kontroll over de frivillige ikke spesielt godt likt og/eller har null tillitt hos de frivillige. Den tillitten eller hva det måtte være, må jo bygges opp igjen. Der har de som blir nye ansvarlige i administrasjonen en relativt stor oppgave å gå løs på kan det virke som. For man må jo bevare så mange som mulig av de dyktige menneskene som gjør en jobb frivillig for klubben.
LSK anno 2014
Collapse
X
-
Skjønner virkelig ikke poenget med at Haglund går ut og sier at han gjerne ville beholde Stoor. At han var "jättegod" under sitt opphold her stemmer jo heller ikke, totalt sett underpresterte han som flere andre av de etablerte. Helt unødvendig signal til en spiller som Nordermoen også.
Svensken snakker knapt med pressen, er gråere enn Murmansk, og så bruker han tid på dette. Rett og slett uforståelig.Kommentar
-
Skjønner virkelig ikke poenget med at Haglund går ut og sier at han gjerne ville beholde Stoor. At han var "jättegod" under sitt opphold her stemmer jo heller ikke, totalt sett underpresterte han som flere andre av de etablerte. Helt unødvendig signal til en spiller som Nordermoen også.
Svensken snakker knapt med pressen, er gråere enn Murmansk, og så bruker han tid på dette. Rett og slett uforståelig.Kommentar
-
Stoor var en spiller som hevet god lønn for knapt middelmådige prestasjoner, og Halgund mener det var noe å beholde. Synes det sier det meste om akkurat hvilken type trener vi har, og hvorfor hans disposisjoner er som de er. Stoor har ikke prestert på nivå siden han var i RBK. Ser ingen visjoner i det Haglund sier, jeg ser bare mer og mer av den personen som ble beskyldt for å få veldig lite ut av veldig mye i Elfsborg.
Han har jammen mye å bevise i år.Kommentar
-
Stoor var en spiller som hevet god lønn for knapt middelmådige prestasjoner, og Halgund mener det var noe å beholde. Synes det sier det meste om akkurat hvilken type trener vi har, og hvorfor hans disposisjoner er som de er. Stoor har ikke prestert på nivå siden han var i RBK. Ser ingen visjoner i det Haglund sier, jeg ser bare mer og mer av den personen som ble beskyldt for å få veldig lite ut av veldig mye i Elfsborg.
Han har jammen mye å bevise i år.
Jeg tror du overvurderer Haglunds rolle i den lille notisen der, at han rett og slett fikk en telefon der han svarte at Stoor er en spiller som han gjerne skulle beholdt. En vurdering jeg er enig i, da han ville vært vårt beste alternativ på høyrebacken også neste år. Forøvrig er jeg enig med deg i at han er tam i media, generelt synes jeg LSK er alt for passive i sesongoppkjøringa. Med unntak av Anita Westby som jeg synes er flink til å kommunisere ut via sin nye "blogg", er det helt dødt fra LSK sin side. De må ut i lokalpressen og skape engasjement, og det er liten tvil om at det er hovedtrener og spillere som er i best stand til å gjøre nettopp det.Lauken er vår venn!Kommentar
-
Han har jammen mye å bevise i år.Kommentar
-
Selv jeg som har Haglund langt opp i ¤#%#¤ ser ikke noe galt i at han sier dette. Generelt er negative kommentarer om enkeltspillere lite lurt, uansett om de har forlatt klubben eller ei. Hvilke spillere vil gå til en arbeidsgiver som henger dem ut offentlig?
Stoor var jo tross alt bedre enn vår nåværende høyrebekk, Diger T. Vakum.Kommentar
-
Kommentar
-
Jeg er sjeleglad for at type Stoor ikke er med videre, det viser virkelig at det er så dårlig stilt at man ikke lenger kan pisse i buksa og lukke øyenene. Svensken fungerte ikke og ville aldri vært en back god nok for et lag med virkelige ambisjoner om å hevde seg i TL. LSK bør være en klubb som signaliserer at "greit nok" ikke lenger er bra nok, Haglund viser en fullstendig mangel på selvtillit i sitt utsagn. Jeg leser resignasjon. Han kunne lett vært grei nok med Stoor uten å legge til at han gjerne ville beholdt ham, faktum er at Stoors beste år er langt bak ham, en mental knekk i Fulham satt tydeligvis sine spor.
Jeg ser også et godt argument blant de som mener at det å ha Palmason foran seg ikke er noen takknemlig jobb da han etterlater seg enorme rom, men det er akkurat den jobben Stoor skulle være god nok til å fikse, og som tross alt Murmansk/Haglund aldri valgte å gjøre noe med. Nettopp Palmason bør være neste på lista når det gjelder etablerte spillere som bør sitte langt mer på benken, ellers vil LSK stå på stedet hvil.Last edited by GIFKanari; 06.02.2014, 19:16.Kommentar
-
Selvfølgelig vet jeg at bydelslaget dekket mesteparten av lønna hans, men likevel mener jeg det viser noe av den feilaktige tankegangen i LSK som sterkt har bidratt til at man nå er i den situasjonen man er i. En god deal der og da, men ingenting langsiktig, og nå står vi egentlig uten en skikkelig høyreback i det hele tatt og null penger. En situasjon LSK visste de ville havne i! Man visste hele tiden at dette bare ville være en god deal for LSK så lenge lønna nesten ble dekket i sin helhet av andre pluss at han leverte. Men Stoor leverte ikke, kort og godt. Og ingenting annet ble prøvd når han var ute med skade utenom poteten EK. Bare de mest interesserte av oss hadde engang hørt om Nordermoen før Haglund plutselig nevnte han som en man ville satse på like i etterkant av sesongavslutninga i fjor. Med bare noen minutter i marerittet i havgapet. Og nå er midstopper Østli back på bakgrunn av lite penger og enda mindre planglegging for fremtida. Det sier sitt, ta problemene når ikke lenge kan ignoreres, vær aldri i forkant!
Jeg er sjeleglad for at type Stoor ikke er med videre, det viser virkelig at det er så dårlig stilt at man ikke lenger kan pisse i buksa og lukke øyenene. Svensken fungerte ikke og ville aldri vært en back god nok for et lag med virkelige ambisjoner om å hevde seg i TL. LSK bør være en klubb som signaliserer at "greit nok" ikke lenger er bra nok, Haglund viser en fullstendig mangel på selvtillit i sitt utsagn. Jeg leser resignasjon. Han kunne lett vært grei nok med Stoor uten å legge til at han gjerne ville beholdt ham, faktum er at Stoors beste år er langt bak ham, en mental knekk i Fulham satt tydeligvis sine spor.
Jeg ser også et godt argument blant de som mener at det å ha Palmason foran seg ikke er noen takknemlig jobb da han etterlater seg enorme rom, men det er akkurat den jobben Stoor skulle være god nok til å fikse, og som tross alt Murmansk/Haglund aldri valgte å gjøre noe med. Nettopp Palmason bør være neste på lista når det gjelder etablerte spillere som bør sitte langt mer på benken, ellers vil LSK stå på stedet hvil.Kommentar
-
En interessant tanke. Ville du sett på disponeringer eller uttalelser angående spillere om det hadde kommet en ny trener DU hadde tillit til??? Haglund har jo fått kritikk for ikke å prøve ut nye ting ofte nok når det gjelder spillere og hvor de kunne ha sin styrke andre steder på banen. Og det er nettopp det han gjør nå i vinter. F.eks. ved å prøve Anderson som offensiv midtbane og Nordermoen og Østli som back og Kind Mikalsen på venstre midtbane sammen med Ringstad bak seg. Werni var vel ikke noen utpreget back han eller. men gjorde en bra jobb med tillitt. Er ikke vinteren tiden for å prøve ut nye konstellasjoner?? Og det med Stoor kan jeg ikke si jeg er enig med deg. Syns han gjorde en grei jobb. en forsvars firer bytter man egentlig ikke på for ofte. Håpet er at vi får frem en ung back. Det kan bli Nordermoen.
At man nå prøver ut så mange nye kontellasjoner i forhold til samme tid i fjor blir bare bekreftelsen på skippertaksmentaliteten i LSK, det skjer bare noe når man absolutt er piska til det. Tilliten min til Haglund er tynnslitt, men den er der fortsatt. Han har ikke vært den ryddegutten i LSK, både mentalt og sportslig, som jeg håpet på. Mulig jeg hadde for store forhåpninger til en trener fra en svensk toppklubb. At man ikke skifter en forsvarsfirer ofte har ingenting med dette å gjøre, poenget er at kvalitetsspilleren Stoor ble hentet inn som aldri leverte på det stabile nivået man burde forvente av ham. Og baklengsmålene rant inn i omtrent den størrelsesorden som vi har blitt vant til. Så at Haglund velger å ordlegge seg slik om ham synes jeg er illevarslende for en klubb som vil "følge utviklinga" og hevde seg blant de beste. At han var "jättegod" føles nesten som et slag i ansiktet. Så får du mene at greit nok er bra nok, der er vi uenige.
Det virkelig bra man har gjort var å hente Lundemo, her føler jeg meg helt overbevist om at vi har endelig har funnet noe som faktisk kan levere på et høyere nivå enn også lønninga skulle tilsi. Blir enormt skuffa hvis han skvises ut etterhvert og ikke får den tilliten han trenger for å vokse seg inn.Kommentar
-
Føler ikke dette er noe svar på det problemet som er at Haglund helt ignorerte faktumet at det eneste som holdt Stoor her var en svært gunstig låneavtale. Både Haglund og Bjarmann visste at han ikke kunne bli med videre uansett pga. økonomi, og man gjorde ingenting for å forberede seg på det. Jeg har også håp for Nordermoen, og Østli gjorde en helt ok jobb mot Häcken, men det er jo temmelig langt unna en bra situasjon vi er i nå foran en sesong som er så viktig.
At man nå prøver ut så mange nye kontellasjoner i forhold til samme tid i fjor blir bare bekreftelsen på skippertaksmentaliteten i LSK, det skjer bare noe når man absolutt er piska til det. Tilliten min til Haglund er tynnslitt, men den er der fortsatt. Han har ikke vært den ryddegutten i LSK, både mentalt og sportslig, som jeg håpet på. Mulig jeg hadde for store forhåpninger til en trener fra en svensk toppklubb. At man ikke skifter en forsvarsfirer ofte har ingenting med dette å gjøre, poenget er at kvalitetsspilleren Stoor ble hentet inn som aldri leverte på det stabile nivået man burde forvente av ham. Og baklengsmålene rant inn i omtrent den størrelsesorden som vi har blitt vant til. Så at Haglund velger å ordlegge seg slik om ham synes jeg er illevarslende for en klubb som vil "følge utviklinga" og hevde seg blant de beste. At han var "jättegod" føles nesten som et slag i ansiktet. Så får du mene at greit nok er bra nok, der er vi uenige.
Det virkelig bra man har gjort var å hente Lundemo, her føler jeg meg helt overbevist om at vi har endelig har funnet noe som faktisk kan levere på et høyere nivå enn også lønninga skulle tilsi. Blir enormt skuffa hvis han skvises ut etterhvert og ikke får den tilliten han trenger for å vokse seg inn.
Og en ting til. Når du snakker om negative ting du mener Haglund eller klubben legger du skylda på enkeltmennesker. Og jeg legger merke til det positive klubben/Haglund har gjort ved å hente Lundemo så nevner du at MAN har hentet Lundemo. Og jeg regner med at dersom Lundemo ikke får den tillitten du mener han skal ha vil du legge skylden på Haglund???Kommentar
-
Sier det igjen, vi kommer til å vake rundt 13.-plassen i år. Krav om lønnskutt midt i sesongoppkjøringen er sikkert gull verdt for lagmoralen. Hold på hatten, dette kommer til å bli guffent.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Nå er det vel ikke sikkert at det blir lønnskutt da , det er ikke kommet noe krav om dette enda.Kommentar
-
Jeg regner med at spillerne legger det meste bak seg når de entrer banen. Man kan være sur på trener og ledelse, men forventer at de fleste har vinnerinnstinkt nok til at i de 90 min. kampene pågår så er det der fokus er.
Men jeg bommet stygt på Frankrike og ryktene rundt lagets krangling forrige mesterskap så det er mulig at fotballspillere er rarere enn jeg tror.Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?Kommentar
-
Nå må virkelig kynismen inn i spillestilen. Vi trenger desperat en god start, og må belage oss på å gjøre det beste ut av de spillerne vi har. Hadde det vært opp til meg hadde vi gått over til 4-5-1, basert på den spillerstallen som er tilgjengelig. Primært Fofana og Riise på hver flanke, og Mjelde/Friday som spiss. Indreløpere har vi. Sentrale rollen er naturligvis Johans, om han er skadefri. På høyreback må vi bruke det beste vi har.Kommentar
-
Nå må vi få investorene med på å handle inn en spiss med videresalgspotensiale. Hele laget vil bli bedre med en skikkelig tanksenter på topp; og investorene har jo eierandeler i spillerne våre. Dette er en vinn-vinn-deal for alle parter. Vi trenger en spiss, nå!Kommentar
Kommentar