LSK anno 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

Godset er vel alltids på jakt etter en midtbanespiller, og de er vel fortsatt i hallen vår, er det ikke bare å pushe PVM på dem? Eller hvis Brann er så intressert som supporterne er så er det bare å ta en telefon dit. En gedigen lønnspost fjernet for et navn som hverken har vært stabilt god eller (etter min mening) passer særlig bra inn i Haglunds filosofi.

En ting er å komme seg igjennom denne sesongen, men det er hvor vi står foran neste sesong som virkelig er nøkkelen. Denne møkkastormen har man utsatt lenge, og nå lar den seg ikke stagge lenger.

Kommentar

• Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2564

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
      Godset er vel alltids på jakt etter en midtbanespiller, og de er vel fortsatt i hallen vår, er det ikke bare å pushe PVM på dem? Eller hvis Brann er så intressert som supporterne er så er det bare å ta en telefon dit. En gedigen lønnspost fjernet for et navn som hverken har vært stabilt god eller (etter min mening) passer særlig bra inn i Haglunds filosofi.

En ting er å komme seg igjennom denne sesongen, men det er hvor vi står foran neste sesong som virkelig er nøkkelen. Denne møkkastormen har man utsatt lenge, og nå lar den seg ikke stagge lenger.
      Smart. Virkelig smart!

Du har ofte mye bra å komme med, men å tuppe ut PVM er et hårreisende dårlig forslag. Da har du ikke fått med deg mye av de to siste sesongene med LSK og hvem som står bak mål osv. 16 assist og 14 mål på to sesonger. Nei, slike spillere har ikke LSK brukt for. Spesielt ikke når målscorere er manko.
      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

Opprinnelig skrevet av Børge
        Smart. Virkelig smart!

Du har ofte mye bra å komme med, men å tuppe ut PVM er et hårreisende dårlig forslag. Da har du ikke fått med deg mye av de to siste sesongene med LSK og hvem som står bak mål osv. 16 assist og 14 mål på to sesonger. Nei, slike spillere har ikke LSK brukt for. Spesielt ikke når målscorere er manko.
        Uansett hva man mener PVM har bidratt med så er det en av jævla få spillere vi kan kvitte oss med for en sum penger. Du lister jo opp de selv også, selv om jeg ikke er enig i salgspotensialet i dem alle. Neste år er PVM etter alle solemerker historie uansett. Og hvor står vi da?? Dessuten har han nå mistet mye av nok en forsesong til skader. Dette handler om det samme som det alltid har gjort for LSK, quick fixes og en aversjon mot å ta noen harde og kanskje upopulære avgjørelser med tanke på at man på sikt skal kunne fronte noe virkelig slagkraftig.

En dårlig ledet klubb på veien mot avgrunnen, kanskje er det for seint å snu skuta.

Kommentar

• kjellfjell
          Juniormedlem
          Bøffel
          • Jun 2006
          • 29

Man satser nok på et salg av Ringstad eller Fofana til sommeren for å dekke opp de resterende millionene.
          LSK rykker aldri ned. De hører hjemme i den norske eliteserien, slo Erik Mykland fast i TV2-studioet.

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2564

Opprinnelig skrevet av kjellfjell
            Man satser nok på et salg av Ringstad eller Fofana til sommeren for å dekke opp de resterende millionene.
            Jeg tipper Ringstad blir solgt i løpet av året. Erstatteren er jo her allerede.
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• vermu
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Aug 2008
              • 1729

Opprinnelig skrevet av tullebukk
              Håper alle her inne melder seg inn i Lsk. Koster 350 kr.
              Noen som har fått medlemskontigenten ennå? Pleier å komme i januar, men jeg har ikke fått den.

Kommentar

• Lars
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Feb 2004
                • 6156

Opprinnelig skrevet av vermu
                Noen som har fått medlemskontigenten ennå? Pleier å komme i januar, men jeg har ikke fått den.
                Jeg fikk giroen i starten av januar.

Kommentar

• nebbjævel
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Mar 2009
                  • 511

Giroen ankommet og ekspedert her på Finnskogen også.

Kommentar

• Fuglamannen
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Aug 2011
                    • 543

Mye negativt her.

Se på noen av de nyopprykkede klubbene! Ikke bare i år, men i fjor og året før. De har ikke stallen vår, busjettet vårt.

Ikke svartmal det her. Nedrykk bør ikke være et tema!

Vi er ikke på topp, vi er ikke mellom 5-7 . Vi er 8-12.

Kommentar

• GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

Opprinnelig skrevet av Fuglamannen
                      De har ikke stallen vår, busjettet vårt.
                      Budsjetter har fint lite å gjøre med prestasjon, om noe er vel Tippeligaen bekreftelsen på det. Det suverent viktigste er å finne sin måte å spille på og gå etter spilletypene man trenger. Det er en grunn til at Godset kan mønstre nærmest hva som helst, som de gjorde mot oss, og likevel fremstå tro mot seg selv og konkurransedyktig. LSK gjorde bare litt av det samme mot Raufoss og fremsto med ett som en seig grå grøt.

Det handler om å våge, om å tenke annerledes. Godset kan til forveksling minne om et LSK fra en svunnen tid. Cockyness til tusen, faktumet at de trener i våre lokaler forhindrer dem ikke fra å stjele våre spillere, til og med en lokal unggutt med et uttrykt stort hjerte for klubben. Men vi er ikke aleine om å få smake den realitetssjekken, selv ikke norsk fotballs ubestridte powerhouse får unngjelde, og har måttet tåle et skambud på ett av sine talenter fra samme klubb.

Og Hoftun og co må bare svelge det fordi de vet at resultater dikterer spillereglene, det sporstlige kan trumfe budsjetter og økonomiske muskler, og så lenge giganten RBK ikke klarer finne en identitet etter Eggen vil plassen om hegemoniet i norsk fotball være "up for grabs". Alle har en mulighet til å hevde seg og bygge noe som kan vare, men hvem virkelig omfavner muligheten?

Nå leder Godset an til tusen, mister nøkkelspillere og svarer med å hente fra klubber som Inter og Everton. City er så fornøyd med samarbeidet at de aktivt veilleder Abu i retning Godset selv om større klubber kan friste med mye mer penger. Og spilleren selv er glad til, han vil som vanlig dominere i TL. Godset har en modell som gjør at de kan manøvrere vekk samtlige andre norske klubber, slik kan de som "liten" klubb være en faktor. De følger ikke utviklinga, de leder an!

LSK dilter etter, skal følge utviklinga, men viser i egne uttalser som at alt er på plass utenom et godt fotballag at de hverken kan økonomi eller fotball. Og alt ledes an av en svenske som er tydelig ukomfortabel med manglende penger og som unnskylder seg med å ha undervurdert norsk fotball. Det grelle faktum er at navn har trumfet ferdigheter også under hans styre. Jeg har egentlig ingen tro på at han skal få mye ut av lite heller, mangelen på prøvespillere er en av grunnene til det.

Nå lurer jeg egentlig bare på hvor fort Ajer forsvinner.

Kommentar

• Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

Synes det er smått komisk at enkelte skylder på at vi starter med et par unggutter når vi møter et andredivisjonslag med 2-3 prøvespillere. I tillegg klarer vi først å være særlig bedre enn dem når de setter inn et par juniorer. Klasse!
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

Even Nordlien

Kommentar

• reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13278

Kippe har iallefall skjønt det; LSK spiller for å overleve i året sesong

Det er viktig at LSK overlever som toppklubb.
                          .

Kommentar

• kunden
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jun 2005
                            • 2429

Opprinnelig skrevet av reka
                            Kippe har iallefall skjønt det; LSK spiller for å overleve i året sesong

.
                            Men du har ikke skjønt det. Sitat tatt ut av sammenheng.

Kommentar

• DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4263

Ser at Heidi Scheie er innstilt som ny LSK-leder. Fra artikkelen på rb,no: "For å bringe klubben tilbake i toppen er Scheie også veldig opptatt av at man må tørre å bringe fram nye ideer." Og: "Faren er fetteren til Arne Scheie."

Arne på laget!
                              Få med deg fatter-fetter Arne som speaker på Åråsen, Heidi, så kommer det fort mellom 500 og 1000 ekstra bare for å høre ham! Kanskje enda flere! Det må jo være den perfekte pensjonisttilværelsen for Arne å bli med på å bygge nye LSK!

Elska þetta félag

Kommentar

• Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2564

Heidi Scheie. Økonom og erfaring fra styrearbeid, men ikke fotballfaglig erfaring overhodet velges sannsynlig som styrets leder i morgen. Hvem skal inn i styret med fotballfaglig bakgrunn? Håper valgkomiteen har tenkt den veien og at det velges inn noen med tanke på fotball.

Viktig at økonomien prioteres, men produktet LSK og fotballen må ikke glemmes.
                                Sint og tverr på felt N

Kommentar

• xeR
                                  Seniormedlem
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Jan 2004
                                  • 11206

Heidi Scheie. Økonom og erfaring fra styrearbeid, men ikke fotballfaglig erfaring overhodet velges sannsynlig som styrets leder i morgen. Hvem skal inn i styret med fotballfaglig bakgrunn? Håper valgkomiteen har tenkt den veien og at det velges inn noen med tanke på fotball.

en miks av folk med solid erfaring innen næringslivet og folk med fotball/idrettsbakgrunn vi vel være det optimale. Hvordan ser styret vårt ut nå?
                                  Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• HSft
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Dec 2004
                                    • 6103

Opprinnelig skrevet av xeR
                                    Hvordan ser styret vårt ut nå?

Det burde vel egentlig gå ann å finne ut av det på LSK.no. Men jeg tror ikke det er veldig oppdatert.

Håper også grunnen til at vi har en økonomiavdeling med tre ansatte er at det mangler litt oppdateringer på den siden. Det virker litt voldsomt.

Kommentar

• GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

Målet er nok å få i stand et klart skille mellom det sporstlige og det økonomiske, og at man i fremtidens LSK skal ha folk som jobber med det de kan og ikke stikker hendene og interessene sine inn i noe annet.

Kommentar

• Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2564

Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Det burde vel egentlig gå ann å finne ut av det på LSK.no. Men jeg tror ikke det er veldig oppdatert.

Den er oppdatert når det kommer til styre.
                                        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6103

Den er oppdatert når det kommer til styre.
                                          Har vi fire forskjellige styrer? Hvilket skal heidi inn i?

Kommentar

Working...