LSK anno 2014
Collapse
X
-
-
Ikke overraskende er det mangel på målscorere som preger LSK. Verken Erling eller Tommy har tidligere vist i Tippeligaen at de er blant spisser som scorer noe særlig med mål. Når LSK i tillegg spiller den type fotball vi gjør med mye ballbesittelse og (med eller uten vilje) dårlig framdrift, får vi ikke brukt de fremste egenskapene til spissene (hurtigheten).
Så lenge vi spiller den type fotball vi gjør og vi har de spissene vi har vil det bli lite må fremover. Ikke er det noen av midtbanespillerne som de siste årene heller har framstått som utpregede målscorere.Kommentar
-
Erling putta vel 10 mål for et par år siden, som back, kant og spiss. Det er da bra det? Svært få spillere over 10 mål i løpet av en tippeligasesong.***Større baller enn vett***Kommentar
-
Dette er femte sesongen hans i LSK.
0 mål og 3 assist i 2010 (18 kamper fra start)
2 mål og 4 assist i 2011 (18 kamper fra start)
8 mål og 2 assist i 2012 (25 kamper fra start)
2 mål og 0 assist i 2013 (14 kamper fra start)
Så altså på fire hele sesonger, der han har startet 75 og kommet inn i 21 kamper har han puttet svimlende 12 mål. Jada, flere er som back og ving. Hvor mange har han startet som spiss, ca 50%?Kommentar
-
Det var 8 i en sesong.
Dette er femte sesongen hans i LSK.
0 mål og 3 assist i 2010 (18 kamper fra start)
2 mål og 4 assist i 2011 (18 kamper fra start)
8 mål og 2 assist i 2012 (25 kamper fra start)
2 mål og 0 assist i 2013 (14 kamper fra start)
Så altså på fire hele sesonger, der han har startet 75 og kommet inn i 21 kamper har han puttet svimlende 12 mål. Jada, flere er som back og ving. Hvor mange har han startet som spiss, ca 50?
HÆ??? Hva med 15?Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.Kommentar
-
Vi har 1 seier på 5 kamper og 4 av de 5 lagene vi har møtt er blant de 6 som er under oss på tabellen. Blir sikkert mye bedre når vi etter hvert begynner å møte de lagene som faktisk preger toppen av tabellen...heldigvis har vi de 2 siste bunnlagene i de 2 neste, men øker ikke poengfangsten snart blir dette fort mer enn blytungt.
Under Haglund har vi vel vunnet ca 1 av 3 seriekamper de 2 siste sesongene...nå har vi vunnet 1 av 5, det går ihvertfall ikke kjempefort fremoverKommentar
-
Man kan vel snakke om marginer imot en stund, men når det begynner å bli en trend ut av det, er det ikke lenger snakk om marginer, men manglende ferdigheter. Dette var vel den tredje kampen på rad uten at vi har scoret. Folk har påpekt i hele vinter at vi mangler målscorere. Jeg kan ikke si dette overrasker meg så veldig, og jeg tviler på at det vil bedre seg nevneverdig utover i sesongen. Laget har få mål i seg.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Kommentar
-
Fotballen har utviklet seg siden 90-tallet, alikevel så betyr ikke det at alle lag behøver å spille som Haglund for å få suksess. Selv i moderne 2014 og i verdens mest pengesterke liga har Tony Pulis ført et høyst middels Crystal Palace mannskap til den 8 eller 9 høyeste poengfangsten i ligaen siden han tok over.Kommentar
-
Handler ikke bare om "målskårere", for det har vi. Det er noe med hvilke målsjanser vi skaper, og hur vi skaper dem. Er vi veldig presset, som Riise nå sist, når vi skal trekke av? Eller er det vidåpent som for Team Storflor/Kåvakkchsjzch og rbk i storhetstida. Det er ikke målsjansene som teller.Kommentar
-
Vi var kjent som det tøffe dødball-laget med langpasninger og toppet som regel statistikkene over gule og røde kort.
Nå scorer vi knapt på egne dødballer, men slipper inn mål imot på noen av motstandernes. Dagbladet bruker formuleringen "det velspillende LSK-laget". Vi er den snilleste gutten i klassen og ligger nederst på kort-statistikken!
Skjer'a?Elska þetta félagKommentar
-
Nå spiller vi en litt annen type fotball. Gode ballspillere i Lundemo, Anderson, Fofana bla. Rask spiss som løper opp og vinner ball uten å måtte sparke ned bakfra. Blitt bedre til å styre kampen. Blir da ikke hengende etter og må takle. Smarte spillere bak.Kommentar
-
Kommentar
-
Den kontringa der Fofana fikk sjansen alene med keeper, kan jeg se om og om igjen. Magisk!Kommentar
-
gilbertKommentar
-
Jeg ble ikke presset ut eller var uønsket på noen måte. Jeg sa opp selv etter at Spoon kom med et tilbud jeg ikke kunne si nei til.
mvh
Ole KristianKommentar
-
Kommentar
Kommentar