Hvor lenge er Nordermoen ute? Sliter vel fortsatt med skaden han pådro seg i cupen?
LSK anno 2014
Collapse
X
-
Kommentar
-
Trolig ikke så totalt uaktuelt når forsvaret vårt pdd består av fire mann. Selvom det finnes løsninger som Riise og Knudtzon så tviler jeg på at SKM er et veldig mye dårligere alternativ. Sistnevnte vil også gjøre at man slipper større rokkeringer fremover i banen. Mulig at man også tenker Ringstad på feil side og SKM på riktig, men det hsr jeg liten peiling på...................Kommentar
-
Lest VG papir i dag?!
Topp 5 min per scoring:
Nr 1 Tommy, 76 min per scoring.
Nr 2 Fredrik, 99 min per scoring.
Topp 5 hodedueller:
Nr 2 Marius H, 80% vunnet.
Nr 3 Frode, 77% vunnet.
Topp 5 redningsprosent:
Nr 1 André H, 80% reddet.
Nr 4 Arnold, 75% reddet.
Topp 5 min per baklengs:
Nr 2 André H, 96 min per baklengs.
Nr 4 Arnold, 85 min per baklengs.
Topp 5 effektivitet:
Nr 5 LSK, 12% med 24 mål på 204 avslutninger.
Litt div: Kun Aalesund med 53 stk målsjanser har skapt færre målsjanser enn LSK med sine 62. Soleklart best er "ræva" enga med 107 stk. LSK har ingen på poengligaen, toppscorer, best på børs, råtassen, gjenvinninger, ballbesittelse, pasningssikkerhet og er helt nede på plass nr 10 på tilskuertoppen med ett snitt på 5830.
Trist å se at spillere som har vært i klubben før gjør det bedre andre steder enn hva de gjorde i LSK, og ikke minst at "våre" erstattere er dårligere. Alt handler ikke om tall, Kippe har f.eks. helt sikkert møtt flere "gode" hodespillere enn Marius H. Men man kan lese mye ut fra tallene, som f.eks. at vålerengen har skapt veldig mange sjanser og er mer på "riktig" spor enn F.eks. LSK som har knapt halvparten. Må skape sjanser for å score mål, som er avgjørende for å vinne kamper! Men på kort sikt så er vel det "verste" å lese at spilleren klubben hadde gratis er mest effektiv i eliteserien og at han forsvant uten å bli brukt!Kommentar
-
Og det er også klubbens største akilleshæl. Man kan ikke forvente at laget er med å kjempe om medaljer når interessen for klubben ikke er større. Forskjellen i inntekter mellom et snitt på 10000 og 6000 er ganske stor, både direkte og gjennom tapte sponsormuligheter. Er ikke såå lenge siden det var omtrent fullsatt i hver (stor)kamp, vi nærmet oss 9000 i snitt og det ble snakket om å bygge større stadion. Med tanke på at befolkningsveksten både i Lillestrøm og på Romerike har eksplodert siden den gang er det ubeskrivelig trist å se at interessen har dalt så kraftig. Vi snakker faktisk om en nedgang på nesten 35% siden 2008!Kommentar
-
Lest VG papir i dag?!
Topp 5 min per scoring:
Nr 1 Tommy, 76 min per scoring.
Nr 2 Fredrik, 99 min per scoring.
Topp 5 hodedueller:
Nr 2 Marius H, 80% vunnet.
Nr 3 Frode, 77% vunnet.
Topp 5 redningsprosent:
Nr 1 André H, 80% reddet.
Nr 4 Arnold, 75% reddet.
Topp 5 min per baklengs:
Nr 2 André H, 96 min per baklengs.
Nr 4 Arnold, 85 min per baklengs.
Topp 5 effektivitet:
Nr 5 LSK, 12% med 24 mål på 204 avslutninger.
Litt div: Kun Aalesund med 53 stk målsjanser har skapt færre målsjanser enn LSK med sine 62. Soleklart best er "ræva" enga med 107 stk. LSK har ingen på poengligaen, toppscorer, best på børs, råtassen, gjenvinninger, ballbesittelse, pasningssikkerhet og er helt nede på plass nr 10 på tilskuertoppen med ett snitt på 5830.
Trist å se at spillere som har vært i klubben før gjør det bedre andre steder enn hva de gjorde i LSK, og ikke minst at "våre" erstattere er dårligere. Alt handler ikke om tall, Kippe har f.eks. helt sikkert møtt flere "gode" hodespillere enn Marius H. Men man kan lese mye ut fra tallene, som f.eks. at vålerengen har skapt veldig mange sjanser og er mer på "riktig" spor enn F.eks. LSK som har knapt halvparten. Må skape sjanser for å score mål, som er avgjørende for å vinne kamper! Men på kort sikt så er vel det "verste" å lese at spilleren klubben hadde gratis er mest effektiv i eliteserien og at han forsvant uten å bli brukt!Kommentar
-
Selv har ikke jeg tilgang til noe annet, så om du sitter på tilgang til andre tall så del de gjerne med oss.Kommentar
-
Kommentar
-
Vg kan ikke tas på alvor. Faktisk er dette bare tull, da det er en fullkommen umulighet at vif kan ha hatt flest sjanser i serien på tross av at de spillemessig har vært underlegne i nesten alle kamper. Jeg mener VG hadde 6-6 i sjanser i 2-2 kampen, mens RB hadde noe sånt som 2-11 i favør oss. Jeg regner med du så kampen og kan bedømme selv hvem som er nærmest sannheten.
Ja, det er bare ett eksempel, men det har fuck all å si. Det er ikke random hvordan oslopressen konstant bygger opp sin eneste lokale melkeku. Medieoppmerksomhet forsterker medieoppmerksomhet som igjen har flerdoblet søplas supporteroppslutning totalt uten sportslig grunnlag over de siste tjue åra. Alt vg, dagbladet og aftenposten skriver om søpla må tas med flere spader salt.Ni principe ni rey...
D10S!Kommentar
-
Vg kan ikke tas på alvor. Faktisk er dette bare tull, da det er en fullkommen umulighet at vif kan ha hatt flest sjanser i serien på tross av at de spillemessig har vært underlegne i nesten alle kamper. Jeg mener VG hadde 6-6 i sjanser i 2-2 kampen, mens RB hadde noe sånt som 2-11 i favør oss. Jeg regner med du så kampen og kan bedømme selv hvem som er nærmest sannheten.
Ja, det er bare ett eksempel, men det har fuck all å si. Det er ikke random hvordan oslopressen konstant bygger opp sin eneste lokale melkeku. Medieoppmerksomhet forsterker medieoppmerksomhet som igjen har flerdoblet søplas supporteroppslutning totalt uten sportslig grunnlag over de siste tjue åra. Alt vg, dagbladet og aftenposten skriver om søpla må tas med flere spader salt.Kommentar
-
Ja, det er bare ett eksempel, men det har fuck all å si. Det er ikke random hvordan oslopressen konstant bygger opp sin eneste lokale melkeku. Medieoppmerksomhet forsterker medieoppmerksomhet som igjen har flerdoblet søplas supporteroppslutning totalt uten sportslig grunnlag over de siste tjue åra. Alt vg, dagbladet og aftenposten skriver om søpla må tas med flere spader salt.Kommentar
-
Kan nok forklares med at VG setter børsen selv. Statistikken, som tidligere nevnt av PetterH, utføres av Opta.Kommentar
-
Med Pelle inn tror jeg vi har en god løsning på det åpenbare problemet vårt denne sesongen - effektiviteten. Jeg er spent på hvilke konstellasjoner som nå åpner seg og vurderes. Dersom han går mer eller mindre rett inn, snakker vi 4-4-1-1 med Palmi hengende? Eller som hengende med Erling/Friday foran? Kan vi få en flat 4-4-2 eller i situasjoner mot lag som står høyt spille 4-3-3-aktig med Moryke og Erling på kantene?Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!Kommentar
-
Kommentar
Kommentar