Jeg takker deg indirekte for å spekulere i potensielle spillere i stedet for å bitche om økonomi, tilskuere, treneren, mora hans eller noe annet enerverende som nittini prosent av alle innlegg her inne inneholder.
LSK anno 2014
Collapse
X
-
Om tilbudet kun er til eksisterende sesongkortinnehavere, tipper jeg den nedadgående publikumsinteressen fortsetter neste år dersom ikke Haglund får vesentlig sving på sakene.Kommentar
-
Å gi 40% rabatt til de trofaste, som det uansett er store muligheter for at vil fornye sesongkortet pga. nettopp denne trofastheten, virker nærmest som penger ut av vinduet. En kjempefin gest for all del, men flere folk og mer penger i kassa blir det jo ikke av slikt hvis det blir med det tiltaket. Er det helt gjennomtenkt egentlig?Kommentar
-
Å gi 40% rabatt til de trofaste, som det uansett er store muligheter for at vil fornye sesongkortet pga. nettopp denne trofastheten, virker nærmest som penger ut av vinduet. En kjempefin gest for all del, men flere folk og mer penger i kassa blir det jo ikke av slikt hvis det blir med det tiltaket. Er det helt gjennomtenkt egentlig?
Hvis dette tilbudet bare gjelder de som skal fornye, er det selvfølgelig en fin gest til dem, men det er nærmest verdiløst markedsføringsmessig.Elska þetta félagKommentar
-
Jeg vurderer å kjøpe to sesongkort på denne prisen, hvis det er mulig. Da jeg ofte prøver å få med meg noen på kamp som ikke har sesongkort, så slipper jeg å stå i kø for å kjøpe billett til dem.Skal du eller noen du kjenner ta teoriprøven til bil, last ned appen våres gratis https://itunes.apple.com/no/app/f-rerpr-ven/id577233339Kommentar
-
Slapp litt av. Og vent og se. Det står ved kjøps av sesonkort før 10 Des. Det er helt sikkert til andre og. Slutt å finn små negative ting som skal kritiseres. Dette er et supert initiativ fra Lsk.Kommentar
-
Hvis dette stemmer (har kun lest om det her på forumet), så er det en fin gest overfor oss trofaste i grunnfjellet. I tillegg tror jeg som Robiwan at det kan utløse et ekstra kort hos ganske mange hvis det er en mulighet. Å klage på dette offensive tiltaket viser at behovet for å finne noe å klage - unasett - på er blitt altoverskyggende for enkelte.Kommentar
-
Jeg forstod det slik at de trofaste er de som ønsker å kommer hver kamp. Altså at alle som kjøper sesongkort nå får 40%.
Om ikke, og det kun er for dere som har sesongkort, så er det veldig merkelig at noen kan se det som negativt. Markedsføring eller ei, de gir en kjempegave til de som har møtt opp uansett hvor trått det har gått det siste året. Det viser i mine øyne storhet og at LSK vil gi noe tilbake.Kommentar
-
Cluet må jo være å senke prisene generelt. Det koster såpass mye å ta med to barn på kamp nå at folk holder seg hjemme. De som kan mer om økonomi enn meg kan jo godt regne på hva utfallet ville blitt hvis LSK hadde kuttet en hundrelapp på alle billetter. Da er jeg sikker på at vi ville trukket en god del flere til kampene, men hvor mange flere tilskuere ville man trengt for å gå i pluss?Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
-
Cluet må jo være å senke prisene generelt. Det koster såpass mye å ta med to barn på kamp nå at folk holder seg hjemme. De som kan mer om økonomi enn meg kan jo godt regne på hva utfallet ville blitt hvis LSK hadde kuttet en hundrelapp på alle billetter. Da er jeg sikker på at vi ville trukket en god del flere til kampene, men hvor mange flere tilskuere ville man trengt for å gå i pluss?
Pris i snitt pr billett i dag: 250,-
Ny pris i snitt pr billett: 150,-
Ved 5000 i snitt, må man ved refusjon på kr 100,- trekke i underkant av 8400 for å ende opp med samme inntekt.
Ved 6000 i snitt, må man ved refusjon på kr 100,- trekke 10 000 for å ende opp med samme inntekt.
Med i regnestykket er ikke variabler som økt kiosksalg eller økt salg i shopen. Positive virkninger vil være publisitet, trøkk under kampene (og da spiller alltid spillerene best - det vet vi!) og sannsynligvis en positivitet hos sponsorene.
Alt er ca-tall og man vet ikke mange fler vil komme på kamp.
Jeg setter pris på reduksjonen i prisen for sesongkort. Hadde kjøpt uansett, men greit å kjenne seg verdsatt. En annen nyhet for 2014, er popcorn og kaffekort - kort med 15 klipp som kan benyttes i kiosken.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Cluet må jo være å senke prisene generelt. Det koster såpass mye å ta med to barn på kamp nå at folk holder seg hjemme. De som kan mer om økonomi enn meg kan jo godt regne på hva utfallet ville blitt hvis LSK hadde kuttet en hundrelapp på alle billetter. Da er jeg sikker på at vi ville trukket en god del flere til kampene, men hvor mange flere tilskuere ville man trengt for å gå i pluss?
Om vi vekter snittet ut i fra hvor for kjøper billetter er snittprisen 232,-Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
-
-
Hvis tanken var å gi alle som allerede kjøper sesongkort rabatt, så er det et hyggelig tiltak som ikke hjelper klubben nevneverdig med å få flere tilskuere, i beste fall begrenser den flukten. Nå har de fortsatt tid til å revurdere tilbudet, takket være konstruktiv diskusjon på forumet!Kommentar
-
En ting jeg forsåvidt må rose LSK for, eller egentlig Lauritzen personlig, er responstiden på mailen jeg sendte. Jeg sendte mailen, smurte en brødskive, så kom svaret. Tok kanskje to minutter...
Her er forsåvidt mailen jeg sendte og svaret jeg fikk:
Henvendelse:
"Hei Robert.
Jeg mailer deg angående det annonserte tilbudet på sesongkort for sesongen 2014.
Forstår jeg det riktig når jeg sier tilbudet gjelder for de som allerede har sesongkort og skal fornye? Hvis så er tilfelle, er ikke det en litt merkelig markedsføringsstrategi?
De som hadde sesongkort i år, vil mest sannsynlig kjøpe neste år uansett. Dette vil jo bare medføre tapte billettinntekter. Ville det ikke vært bedre å satse inn mot de som ikke hadde kort i år?"
Svar:
"Hei igjen!
Det vil sannsynligvis som du sier, bidra til at LSK taper penger dersom KUN de som har sesongkort i år kjøper før 10.desember. Håpet er at mange flere vil kjøpe sesongkort, samtidig er vi veldig opptatt av å premiere dagens sesongkortkunder for at de trofast følger klubben i tykt og tynt. Vi kan vel ikke si at dere har fått 100% valuta for deres investering, så dette er en gave og bli gjerne med å spre budskapet slik at flere kjøper sesongkort i 2014"***Større baller enn vett***Kommentar
-
Tenk om man nå, samtidig som nyheten sprakk, med noen enkle tastetrykk kunne sikret seg sesongkortet. Tenk så mange impulskjøp klubben nå går glipp av. Det er knapt grunnkurs i markedsføring dette, å smi mens jernet er varmt.
Fantastisk tilbud som fortjener all mulig ros, men i 2013 skjer det meste på nettet! Bli proffe!Kommentar
-
Tror nok på langt nær alle sesongkortinnehaverne i år har bestemt seg for at de skal ha sesongkort neste år. Sånn sett tror jeg en sånn avtale kan føre til at flere velger å fornye. Det er selvfølgelig svært gunstig for LSK å selge mange sesongkort, virket sikrer billettinntekter til hver eneste kamp, i tillegg til at det øker likviditeten deres betraktelig. Det er også viktig å opprettholde incentivene for å være trofast, for at et sesongkort skal lønne seg er man nødt til å møte opp på et visst antall kamper. Derfor er det viktig at det ligger en antagelse i bunn blant kundene om at ikke prisene på enkeltbilletter blir så dumpet neste år at det blir billigere å kjøpe enkeltbilletter.
Dette er en veldig bra gest av LSK, både mot sesongkortinnehavere og annet publikum og BØR kunne føre til en ganske bra økning i salg av sesongkort. Det kan også bli en interessant studie for å finne priselastisiteten med tanke på fremtidige prisreduksjoner på enkeltbilletter. Jeg synes dog det er spesielt at LSK kjører en SÅ god kampanje (40% er et helt vanvittig avslag), uten at jeg klarer å oppdrive noe som helst informasjon på hjemmesiden. Tilbudet ligger også bare som en liten notis på RB-nett i en annen artikkel. Dette er et kanontiltak fra LSK, her må man presse på med markedsføring med en gang tilbudet slippes. Ut i lokalmedia og skap en stor sak på det, ut på nett, både LSK.no og sosiale medier. Her har dere endelig lov til å "misbruke" Facebook-siden med å daglig minne supporterne på at de kan kjøpe sesongkort med 40% avslag. Ikke minst må betalingssystemer og bestillingssystemer være enkle og i orden når salget starter på søndag. Klarer LSK å nå ut med dette tilbudet til mange, tror jeg fort de kan nå utrolig gode tall på sesongkortsiden. Men da må de være på offensiven, for guds skyld, klistre det øverst på LSK.no!Lauken er vår venn!Kommentar
-
Tror nok på langt nær alle sesongkortinnehaverne i år har bestemt seg for at de skal ha sesongkort neste år. Sånn sett tror jeg en sånn avtale kan føre til at flere velger å fornye. Det er selvfølgelig svært gunstig for LSK å selge mange sesongkort, virket sikrer billettinntekter til hver eneste kamp, i tillegg til at det øker likviditeten deres betraktelig. Det er også viktig å opprettholde incentivene for å være trofast, for at et sesongkort skal lønne seg er man nødt til å møte opp på et visst antall kamper. Derfor er det viktig at det ligger en antagelse i bunn blant kundene om at ikke prisene på enkeltbilletter blir så dumpet neste år at det blir billigere å kjøpe enkeltbilletter.
Dette er en veldig bra gest av LSK, både mot sesongkortinnehavere og annet publikum og BØR kunne føre til en ganske bra økning i salg av sesongkort. Det kan også bli en interessant studie for å finne priselastisiteten med tanke på fremtidige prisreduksjoner på enkeltbilletter. Jeg synes dog det er spesielt at LSK kjører en SÅ god kampanje (40% er et helt vanvittig avslag), uten at jeg klarer å oppdrive noe som helst informasjon på hjemmesiden. Tilbudet ligger også bare som en liten notis på RB-nett i en annen artikkel. Dette er et kanontiltak fra LSK, her må man presse på med markedsføring med en gang tilbudet slippes. Ut i lokalmedia og skap en stor sak på det, ut på nett, både LSK.no og sosiale medier. Her har dere endelig lov til å "misbruke" Facebook-siden med å daglig minne supporterne på at de kan kjøpe sesongkort med 40% avslag. Ikke minst må betalingssystemer og bestillingssystemer være enkle og i orden når salget starter på søndag. Klarer LSK å nå ut med dette tilbudet til mange, tror jeg fort de kan nå utrolig gode tall på sesongkortsiden. Men da må de være på offensiven, for guds skyld, klistre det øverst på LSK.no!***Større baller enn vett***Kommentar
Kommentar