LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • 307
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Mar 2007
    • 358

    Opprinnelig skrevet av Totti21
    Fredrik Stoor blir ikke med videre iflg nyhetstråden. Ett bra valg hvis man føler man har gode alternativer til den plassen, men hvis dette betyr at vi skal bruke Erling Knudtzon på backen, så er jeg veldig skeptisk.
    Nordermoen og Ødegård kanskje?? Det står at de vil satse på de unge.

    Vi går ikke videre med Fredrik nå. Isteden velger vi å satse på yngre spillere i hans posisjon, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann.

    Kommentar

    • Patriot
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Nov 2010
      • 437

      Vi har så å si dobbel dekning på alle plasser.

      Keepere: Udjus og Arnold

      HB: Nordermoen og Ødegaard

      Stoppere: Kippe, Østli, Gabrielsen

      VB: Ringstad, Kind Mikalsen

      Venstre midt: Fofana, Ohi

      Sentral: Lundemo, Ohi, Riise, Palmason, Mjelde, Vaagan,

      Høyre midt: Palmason, Knudtzon

      Spisser: Friday, Osvold

      I tillegg kan flere av disse spille på flere posisjoner.

      Mitt tips: Vi henter inn minst én spiss til før sesongstart, i tillegg til en stopper og en ving.

      Kommentar

      • Totti21
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Mar 2004
        • 3500

        Opprinnelig skrevet av 307
        Nordermoen og Ødegård kanskje?? Det står at de vil satse på de unge.
        Ødegaard er jo først og fremst tiltenkt en plass som stopper iflg tidligere intervjuer, men sånn det ser ut akkurat nå kan jeg jo ikke se noen bedre alternativer enn han på backen. Nordermoen vet jeg ingenting om, men at han skal gå fra ingen spilletid til fast høyreback i Tippeligaen på så kort tid virker optimistisk. Frykter at man her vurdere Erling Knudtzon som back, som også er en ung spiller fremdeles.

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6082

          Mot Rosenborg ble vel egentig Knudtzon valgt på høyreback fremfor Stoor. Men så ble Knudtzon syk før kampen?

          Det kan tyde på at Knudtzon er førstevalg på høyreback, om vi ikke henter noen nye. Ødegaard er nok tiltenkt stopperplass.

          Riise er nok tiltenkt høyrevingen neste sesong, og Palmason bør kun spille hengende spiss om han skal brukes sentralt.

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Nordermoen er ikke lovt noe mer enn treningskamper, det er et langt steg til en TL-ellever. Han må ta megasteg for å være aktuell allerede neste år. EK er grei som back up som høyreback, men mangler både duellstyrken og posisjoneringsevnen til å ta denne posisjonen fast. Da må i så fall også han ta megasteg. Så lenge det er en prioritet å få orden på forsvarsspillet, som fortsatt lekker bakover, så kan jeg aldri tenke meg at man ser dette som en god nok løsning. Ødegård er først og fremst tiltenkt som midtstopper, ingen signaler ihvertfall jeg har fått med meg som tilsier noe annet.

            Jeg tror det fort kan gå imot et nytt lån for å finne den faste høyrebacken hvis midlene ikke er der.

            Kommentar

            • andee
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • May 2004
              • 1191

              Stemmer at Knutdzon skulle starte mot rbk, først og fremst for å demme opp for tempo til Skjelvik, virka det som, men så fikk toppskåreren vår fra 2012 omgangssyke.

              Tenkt lenge på Knudtzon som et opplagt HB-alternativ på sikt, kanskje med noe plasseringstrøbbel, men det kan vel jobbes med. Andre back-egenskaper har han en del av, slik jeg ser det, eneste negative jeg ser med EK på HB, er at Totti21 ikke er positiv. Og da er det normalt ikke noe godt valg.
              TS05 - Felt C

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                Opprinnelig skrevet av andee
                Stemmer at Knutdzon skulle starte mot rbk, først og fremst for å demme opp for tempo til Skjelvik, virka det som, men så fikk toppskåreren vår fra 2012 omgangssyke.

                Tenkt lenge på Knudtzon som et opplagt HB-alternativ på sikt, kanskje med noe plasseringstrøbbel, men det kan vel jobbes med. Andre back-egenskaper har han en del av, slik jeg ser det, eneste negative jeg ser med EK på HB, er at Totti21 ikke er positiv. Og da er det normalt ikke noe godt valg.

                Med tanke på at vi ønsker en ny spiss inn, samt at Friday skal få mere spilletid og at BHR trolig er tiltenkt høyrevingen så blir det nok lite spilletid på Knudtzon i disse posisjonene. Det kunne vært spennende å se hva han kan prestere på høyrebacken i sesongoppkjøringen. Usikker på hvilke svakheter han har. Duellstyrke er nok i hvertfall en av dem. Kanskje vil vi gå over til en mer klassisk 4231, med mer tydelig defensive ankere med større defensivt ansvar og mer offensive backer.

                Kommentar

                • MortenA
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2007
                  • 3447

                  Før sesongen var det vel en del som var usikker på om Ringstad hadde de nødvendige defensive egenskapene også?

                  Om Erling blir satt på hø.backen tror jeg han kommer til å gjøre det bra. Erling har egenskapene, og med litt mer erfaring vil han gjøre en bra jobb. Han har klart seg greit de fleste kampene han har blitt plassert på backen, selv om han aldri har spilt der, og med litt mer fokusert trening vil han utvilsomt gjøre det bra.
                  Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

                  Kommentar

                  • Folke
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Jun 2008
                    • 5955

                    Østli, Gabrielsen, Ødegaard og Erling kan alle bekle den plassen.. Pluss på med Nordermoen på sikt! Ser ingen negative sider ved at Stoor ikke fikk ny kontrakt med så mange potensielle hb i stallen. Siste dagers signeringer og rykter rundt nye spillere gjør meg vesentlig mer positiv enn hva jeg var tidlig i november! Så fort kan det snu.. Dog ikke helt overbevist om at 2014 blir ett bra år enda, må nok mer til!

                    Kommentar

                    • general
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2004
                      • 1150

                      selv om spillere som ruben og magnar er tiltenk stopperplass betyr det ikke at de ikke kan brukes som h.back. ref "tapet" av stoor.
                      Seriegull 2016!!!

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Førstevalget Stoor blir ikke med videre, sannsynligvis begrunnet både sportslig og aldersmessig. Nå vil folk her inne ha back-up'ene på plassen i en så viktig sesong der vi må prestere vesentlig bedre? Jeg har litt vanskelig for å forstå det.

                        Kommentar

                        • general
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Apr 2004
                          • 1150

                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                          Førstevalget Stoor blir ikke med videre, sannsynligvis begrunnet både sportslig og aldersmessig. Nå vil folk her inne ha back-up'ene på plassen i en så viktig sesong der vi må prestere vesentlig bedre? Jeg har litt vanskelig for å forstå det.
                          Tipper lønnskostnaden til stoor utgjør like mye som lundemo og mikalsen. Syns ikke han presterte godt nok sportslig ut i fra forutsetningene heller. Kanskje han er den med best potensial i stallen, men vi har sett svært lite av det!
                          Seriegull 2016!!!

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2558

                            Med Stoor og Piermayer ute, så er det tre posisjoner som må styrkes til neste år om man ønsker at laget skal ta ytterligere steg:
                            - Høyre back. Muligens man ser på Ødegaard som back, men det er langt i fra der han fungerer best. I så tilfelle er det omskolering som gjelder og man mangler en stopper. Regner Ruben som stopper og han er nok et stykke bak den beste formen etter hele 2013 på sidelinja.
                            - Sentral midtbane. Lundemo har kommet inn, men ønsker man seg høyere opp på tabellen - er nok Lundemo mer en mann for fremtiden enn en mann for 2014. Forventer spilletid, men ikke fast,
                            - Spiss. Behøver neppe andre argumenter enn å se på målprotokollen fra 2013. Friday blir en god spiss, men han er neppe mannen for 2014 øverst i banen.

                            Bjarmann og Haglund, samt de som sitter på sekken med penger, har litt å jobbe med frem til treningene starter opp i januar. Så mange som mulig bør være på plass innen den tid.

                            PS: kommer John Arne Riise, noe jeg håper på, så ser jeg på en han som en potet-bonus. Kan gå inn på en rekke plasser i laget og heve kvaliteten generelt i laget. Vil også se på han som en publikumsmagnet.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                              Førstevalget Stoor blir ikke med videre, sannsynligvis begrunnet både sportslig og aldersmessig. Nå vil folk her inne ha back-up'ene på plassen i en så viktig sesong der vi må prestere vesentlig bedre? Jeg har litt vanskelig for å forstå det.
                              Veldig mange unge gutter i stallen nå med stort potensiale, skal man få med disse videre må de få spille mer. Ellers blir det nye runder der de beste unge spillerne forlater klubben! Stoor til en halv mill i året er ikke jeg negativ til, men Stoor til lønn i millionklassen er uaktuelt med den økonomien klubben har nå.

                              Jeg skal ikke kappe hue av noen for å gi en av de unge sjansen, hvertfall ikke om det blir "balansert" med litt rutine samtidig.

                              Kommentar

                              • Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

                                Opprinnelig skrevet av general
                                Tipper lønnskostnaden til stoor utgjør like mye som lundemo og mikalsen. Syns ikke han presterte godt nok sportslig ut i fra forutsetningene heller. Kanskje han er den med best potensial i stallen, men vi har sett svært lite av det!
                                Med bakgrunn i hva han har tjent siste årene så overdriver du nok ikke.. Ville slengt inn MØ i regnestykket også! Dog blir det mye synsing her, men hva de ulike har tjent er jo offentlig..

                                Kommentar

                                • Marit
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • May 2010
                                  • 885

                                  Liker virkelig det som skjer i klubben nå etter at jeg var ganske lei ved sesongslutt. Eldre og godt betalte spillere ut, spennende yngre gutter inn. Virker som Bjarmann får svingt seg nå når han ikke lenger har jobben som daglig leder i tillegg.
                                  Andas in och andas ut
                                  Orkar jag så orkar du

                                  Kommentar

                                  • KFL41
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • May 2004
                                    • 3648

                                    Stoor og Helstad ut. Ryddes det plass til Jon Arne i lønnsbudsjettet?

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7092

                                      John Arne Riise som sentral midtbanespiller + en god spiss nå, så begynner det å likne noe. Regner med (håper) at Erling Knudtzon får sjansen til å spille seg inn som høyreback, en posisjon han har vist at han behersker. I motsatt fall må det inn noen der også.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • KFL41
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • May 2004
                                        • 3648

                                        Backene er veldig mye innvolvert i spillet og er blant spillere med flest innvolveringer. Vi kan ikke overlate denne plassen til en som ikke er komfortabel med ballen i beina. Posisjoneringen til Erling er heller ikke god nok. Sorry, men Erling kan ikke spille høyreback en hel sesong. Kan kun til nød gjøre gjesteopptredener dersom ingen andre kan ta plassen.

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          Må si at jeg ikke vet hvor positivt det er at både Stoor og Helstad forsvinner. Da betyr det at to nye må inn og vi vet alle handlingsrommet til LSK. Ser for meg Erling på høyre back og en eller annen som er i stallen på topp. Og det kjennes ikke veldig bra...

                                          Med dagens stall, så er topp ti ikke reelt. Flott med spennende unge gutter inn, men med store hull i de tre posisjonen så blir det nok et år med ryggen mot veggen. La oss håpe at Bjarmann har noen ess i bakhånd.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...