LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7092

    I lønnsmidler er vel Stoor + Helstad omtrent dss. 2 millioner. Får fint en god spiss til den lønna. Og vi har jo investorer, vi også.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • _Jonern
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Jan 2004
      • 4384

      Greit at Helstad ikke blir med videre. Hadde kanskje putta noen mål neste år, men det kunne sikkert Solskjær greid og. Ikke noe å satse noe mer på, kamma neste for han. Regner med at dette betyr en spiss inn!
      ..................

      Kommentar

      • Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2558

        Opprinnelig skrevet av trigz
        I lønnsmidler er vel Stoor + Helstad omtrent dss. 2 millioner. Får fint en god spiss til den lønna. Og vi har jo investorer, vi også.
        Så skal John Arne Riise sannsynligvis inn, man mangler høyre back og en spiss. De 2. mill det tippes at det går med i lønn, er ikke mye til tre spillere.
        Sint og tverr på felt N

        Kommentar

        • Fugl1120
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2005
          • 3528

          Spennende at vi har hentet inn to talentfulle unggutter, i tillegg til låneforlengelsen av Ødegaard. Jeg synes i og for seg at både Stoor og Helstad har vært solide, men ikke spesielt gode. Helstad fikk en lei skade som ødela mye av sesongen for han, men var heller ikke i nærheten av å være like skarp som i glansdagene. Stoor hadde sine perioder hvor han var god synes jeg, mens han i enkelte kamper var veldig svak.

          Jeg synes det er bra at vi har valgt å satse yngre mot neste år, samtidig håper jeg det finnes midler til å hente etablerte spillere. Vi ble nummer 10 i år og var i realiteten ikke i nærheten av topp 6. Vi kommer heller ikke til å være i nærheten av topp 6 neste år dersom unggutter blir det eneste som dukker opp i vinter.

          Jeg tror forsvaret er godt nok dekket. Dersom Ruben er klar for spill igjen neste sesong, har vi solid dekning på alle plasser. På stopperplass kan Kippe, Østli, Ruben, Ødegaard og Kind Mikalsen spille. På venstrebacken er Stian et opplagt førstevalg med Kind Mikalsen bak. Høyrebacken håper og tror jeg blir en kamp mellom Ruben og Ødegaard, mens Erling nok kan fungere som backup. Det er mange unge spillere i forsvarsleddet, men samtidig er mange av dem såpass gode at vi tåler å gi dem tillit.

          På midten håper jeg først og fremst vi sikter etter minst én solid sentral midtbanespiller. Det ligger i kortene at Riise er tiltenkt høyrekanten neste år. Fofana blir sannsynligvis på venstrekanten. Både Ohi, Erling og Palmi vil kjempe om vingene. Det er sannsynlig at Johan fortsetter sentralt i midten, alternativt kunne man forsøkt å trekke ned PVM og flytte Johan lenger opp i banen. Vi trenger en solid sentral midtbanespiller ved siden av Johan. Jeg tviler på at Lundemo er god nok til å ta en plass der enda, men en naturlig konkurrent. Dersom man signerer John Arne Riise i vinter, vil jeg tro mye tyder på at han vil ta en sentral midtbaneplass. Jeg må ærlig innrømme at jeg gjerne skulle sett en spiller med god pasningsfot og høyt tempo i spillet på midten, jeg synes Johan er for treg med å finne løsninger. Synes uansett det virker opplagt at den sentrale midten må styrkes, mens noen må ut før vi henter noen nye kantspillere inn. Kind Bendiksen hadde vært et utrolig spennende alternativ, men mye tyder vel på at han snappes opp av andre med mer penger. Ikke vanskelig å forstå at en ettertrakta ungdom som han velger noe annet enn fjorårets 10 plass.

          På topp er det helt opplagt at en ny spiss må inn. Det har gått rykter om både Riski og Ondraszek, personlig er jeg større fan av kobraen enn den lille finnen. Vi trenger en boksspiller og en targetspiss som veit hvor målet står, Ondraszek hadde en bra sesong i fjor og en moderat sesong i år for et lag som rykka ned. Jeg er småskeptisk til Haglunds 4-4-1-1 da jeg ikke synes vi har noen spillere som fungerer tilstrekkelig godt i mellomrommet. Jeg synes ikke PVM har vært i nærheten av å holde nivået i år, håper man vurderer muligheten for to spisser neste år. Friday kan bli spennende, jeg har fortsatt ikke særlig troa på at Osvold blir det helt store.

          Konklusjonen er at det mest prekære er en ny spiss og en ny sentral midtbanespiller. Det kan virke til at man har troa på at John Arne Riise kommer til vintern, det ville i såfall vært en solid signering jeg synes man burde satse hardt på. Vi er uansett nødt til å få inn en spiss til, hverken Osvold, Friday eller Erling holder per i dag nivået til å være fast spiss på et topplag. Dette kan selvsagt endre seg i løpet av vintern, men jeg har mine tvil.
          Lauken er vår venn!

          Kommentar

          • taraldsen
            Seniormedlem
            Forumonanist
            • Sep 2006
            • 161

            Deilig å se at LSK endelig har tatt til fornuften og fjerne død kjøttet som bare gjør at hele greia går i minus. Spillere som koster mye, men presterer minimalt kan vi ikke ha plass til. Også godt å se at det blir satsa på ungdommen. Får bare håpe at det ikke bare er noe de sier, men faktisk tørr å gjennomføre.

            Kommentar

            • general
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Apr 2004
              • 1150

              igjen en riktig avgjørelse av klubben. To på en dag!! virker som om klubben vet hvor de vil. Med de lønnsmidlene vi har frigjort kan vi nok lønne 2-3 spillere. En ung, en "stjerne og en middels! Kjøpesummen/sign on fee dekkes nok av investorene. Men kjenner jeg klubben rett så henter de en type mjelde, og sparer seg til nye år i sumpa.
              Seriegull 2016!!!

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                HBK ønska seg 8 mill for Riski tidligere i år, så han kan man nok skyte en hvit pil etter. Kobra'n blir heller ikke billig. Det er ikke på de hyllene LSK kan lete. Spennende navn, men er nok mer sannsynlig at man kan hente frem lista over bosmanspillere. Og her hjemme finner jeg ingen åpenbare navn....

                2014 blir et viktig år med billige sesongkort nå i høst. Publikum må vinnes tilbake. Alt for mange år med gjørme til opp etter legga i bunne av Tippeliagen. Og slik det ser ut nå, så er følelsen av 16 plass mer nærliggende enn 6 plass. Større undre hR skjedd før, men pr dags dato bygges det lag for 2015 og 2016 - ikke 2014. Tåler klubben det?
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • andee
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • May 2004
                  • 1191

                  Ser ikke helt at investorene kan hjelpe oss med en målgarantist på topp, da de helst vi være med og hente spillere med videresalgspotensiale, men håper selvfølgelig jeg tar feil (vi finner vel neppe en "målgarantist" på 21-22 år).

                  Strålende at klubben ikke strekker seg på Stoor og Helstad, og jeg tror det er litt gambling av sistnevnte å takke nei til en totalpakke som trolig hadde endt rundt 700'.

                  Hadde vært artig om Bjarmann hadde uttalt noe rundt en overgang på mr x eller y "da må vi i så fall selge 5000 sesongkort før 10. des", og sett hva det hadde gjort med folk.
                  TS05 - Felt C

                  Kommentar

                  • Totti21
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Mar 2004
                    • 3500

                    Jeg synes faktisk det er greit at Helstad må gå hvis det var snakk om en lønn på opp mot millionen som RB antyder. I utgangspunktet mener jeg klubben vil være best tjent med å finne en annen type spiss enn han, selv om jeg synes Helstad er en herlig type og god spiller som sikkert vil levere scoringer for en enda mer typisk 4-4-2 klubb som er mer direkte enn oss.

                    Vi har uansett EK som kan bekle en sånn rolle i stallen, og spennende spillere i Fred Friday og Joachim Osvold. Men jeg tror ingen av disse vil være gode nok til å være vårt førstevalg hvis vi ønsker å ta noen plasser på tabellen neste sesong, og mener at vi pr.dd med Stoor og Helstad ut er klart svekket. Håper dette vil endre seg de neste ukene ved at det kommer inn en spiss som passer bedre inn i vår filosofi og en midtbanespiller som hever oss.

                    Kommentar

                    • Tittil
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Apr 2009
                      • 341

                      Opprinnelig skrevet av taraldsen
                      Deilig å se at LSK endelig har tatt til fornuften og fjerne død kjøttet som bare gjør at hele greia går i minus. Spillere som koster mye, men presterer minimalt kan vi ikke ha plass til. Også godt å se at det blir satsa på ungdommen. Får bare håpe at det ikke bare er noe de sier, men faktisk tørr å gjennomføre.
                      Greit, men da må man være sikre på at man skaffer seg en en solid spiss med målgaranti.Det er ren gambling på nytt dersom man som Bjarman sier ikke kan garantere en ny spiss før neste sesong. Man kan ikke satse på at Osvold og Friday slår til. Håpløs strategi igjen av Bjarmann. Han må elske måltørke og spenninga med å kjempe mot nedrykk.

                      Kommentar

                      • GIFKanari
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Apr 2009
                        • 8243

                        Tottis forslag om Ericsson i Mjällby ser stadig mer spennede ut. Trenger ingen akklimatisering, vet hvor målet står, kan klare seg bra noenlunde aleine på topp og kommer fra en klubb med begrensa ressurser også etter norske forhold. Vil utenlands og blir neppe dyr i drift. En god kalkulert risiko vil jeg si. Følger Børge, akkurat nå er jeg litt redd for hva vi kan stille med foran skjebneåret, spesielt på topp, slik Bjarmann uttaler seg. Joda, vi kan bruke EK i bakrommet, men er det bra nok å ha en spiller der oppe som egentlig ikke klarer seg selv? Synes sesongen i år har gitt svar nok på at EK ikke bør sees som noe alternativ som spiss, hvis vi virkelig har mål om å forbedre plasseringen.

                        Men regner med at noe mer skjer, bare knapt halvannen uke siden siste spark på ballen.

                        Kommentar

                        • andee
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • May 2004
                          • 1191

                          Opprinnelig skrevet av Tittil
                          Greit, men da må man være sikre på at man skaffer seg en en solid spiss med målgaranti.Det er ren gambling på nytt dersom man som Bjarman sier ikke kan garantere en ny spiss før neste sesong. Man kan ikke satse på at Osvold og Friday slår til. Håpløs strategi igjen av Bjarmann. Han må elske måltørke og spenninga med å kjempe mot nedrykk.
                          Bjarmann tar garantert i mot et e-brev fra deg om du kjenner til en målgarantist innafor rimelighetens grenser. Thorstein skulle jo nettopp være en sånn, og etterpåklokskapen viser fem goaler på 22 matcher. Spisser _er_ gambling.
                          TS05 - Felt C

                          Kommentar

                          • KrisB
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Jan 2008
                            • 2923

                            Så langt i høst har LSK signert tre spillere. Magnar Ødegaard, Simen Kind Mikalsen og Marius Lundemo er alle spillere i alderen 19-20 år.
                            Og ut med helstad og stoor på 36 og snart 30. Liker det!
                            Får vi ginger Riise (kanskje BBS <3) så ser jeg meget lyst på sesongen 2014.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4112

                              Opprinnelig skrevet av andee
                              Ser ikke helt at investorene kan hjelpe oss med en målgarantist på topp, da de helst vi være med og hente spillere med videresalgspotensiale, men håper selvfølgelig jeg tar feil (vi finner vel neppe en "målgarantist" på 21-22 år).

                              Strålende at klubben ikke strekker seg på Stoor og Helstad, og jeg tror det er litt gambling av sistnevnte å takke nei til en totalpakke som trolig hadde endt rundt 700'.

                              Hadde vært artig om Bjarmann hadde uttalt noe rundt en overgang på mr x eller y "da må vi i så fall selge 5000 sesongkort før 10. des", og sett hva det hadde gjort med folk.
                              Her har klubben og Bjarmann en mulighet til å skape entusiasme og kanskje øke sesongkortsalget. Og Bjarmann starter bra når han snakker med rb.no: – Vi ønsker å hente en etablert spiss som har god historie når det gjelder å score mål.

                              Så fortsetter han med å si følgende:

                              - Det ikke sikkert vi finner den spilleren. Hvis vi ikke klarer det, så stiller vi med de vi har.

                              Nei, for all del. La oss ikke være offensive. Vi må passe oss for å skape skape forventninger, enn si entusiasme! Jippie!!
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Canário
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Sep 2005
                                • 1471

                                Opprinnelig skrevet av Børge
                                Må si at jeg ikke vet hvor positivt det er at både Stoor og Helstad forsvinner. Da betyr det at to nye må inn og vi vet alle handlingsrommet til LSK. Ser for meg Erling på høyre back og en eller annen som er i stallen på topp. Og det kjennes ikke veldig bra...

                                Med dagens stall, så er topp ti ikke reelt. Flott med spennende unge gutter inn, men med store hull i de tre posisjonen så blir det nok et år med ryggen mot veggen.
                                Helstad er mer kvittet enn mistet. Målet har hele tiden vært å signere en ny toppspiss. Hvis ikke det går i orden, vil jeg uansett se Friday i rollen han skal utvikle seg til å bli en toppspiss enn en aldrende Helstad legge beslag på plassen ett år til. Helstad hadde trolig ikke vært noe førstevalg neste år. Istedenfor en reserve med en mill i lønn, har vi heller reserver i Knudtzon, Osvold og Fofana, mens vi forhåpentlgvis får diponert enda mer midler til en ny spydspiss. I tillegg er det en kjensgjerning at Helstad kun har vært god i nesten bare en klubb hele karrieren - sagt på en annen måte er Brann kanskje den eneste klubben som har fått han til å prestere.

                                På høyre back har vi i tillegg til Knudtzon spillere som Ødegaard, Nordermoen og mest sannsynligvis Gabrielsen. Heller ikke noe prekær situasjon, og det er bedre at spilletid blir resvert juniorer framfor spillere over middagshøyden med tilhørende gasje. Tvert imot virker det ytterst fornuftig å ikke bruke dyre lønninger på resverer og spillere i posisjoner der prioriteten ikke er størst.

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2558

                                  Opprinnelig skrevet av KrisB
                                  Og ut med helstad og stoor på 36 og snart 30. Liker det!
                                  Får vi ginger Riise (kanskje BBS <3) så ser jeg meget lyst på sesongen 2014.
                                  BBS? Litt edruelighet på en tirsdag skader vel ikke...

                                  Uten høyre back, sentral midtbanespillere (husk: en har forsvunnet ut - Thomas) og en spiss som har god kjennskap til å putte mål på høyere nivå - så ser 2014 særdeles mørkt ut. Faktisk så mørkt at man kan bekymre seg for nedrykk.

                                  Bjarmann er passiv og snakker om de spillerene man har. Faktum nå er at stallen er veldig tynn på tre viktige posisjoner. De spillere Bjarmann regner som spisser for 2014, putta hele 2/to mål i 2013!
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4384

                                    Tviler på at LSK hadde kvitta seg med Piermayr, Stoor og Helstad hvis man ikke hadde noenlunde kontroll på at vi får inn noe nytt. Bjarmann er ikke akkurat kjent for å ta av i media og love ditt og datt. Har trua på at vi får inn en spiss og en sentral midt.
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • superbøffel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Aug 2005
                                      • 5611

                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Faktisk så mørkt at man kan bekymre seg for nedrykk.
                                      Hva har skjedd med deg da? Er ikke Haglund magikeren som garantert kommer til å levere lenger?

                                      At vi kvitter oss med Stoor og Helstad, to spillere som har levert langt under pari tross klippekort, svekker oss ikke mye. Det som kommer til å fortsette å svekke oss neste år, som i år, er den totale mangelen på en kompetent trener.

                                      Jeg er enig i at det ser mørkt ut for neste år, men det har da ingenting med spillerlogistikken å gjøre. Det har det blitt gjort mye riktig siden serieslutt.
                                      Enøyd i de blindes dal.

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2558

                                        Opprinnelig skrevet av Canário
                                        På høyre back har vi i tillegg til Knudtzon spillere som Ødegaard, Nordermoen og mest sannsynligvis Gabrielsen. Heller ikke noe prekær situasjon, og det er bedre at spilletid blir resvert juniorer framfor spillere over middagshøyden med tilhørende gasje. Tvert imot virker det ytterst fornuftig å ikke bruke dyre lønninger på resverer og spillere i posisjoner der prioriteten ikke er størst.
                                        Skal love deg at kritikken ikke kommer til å utebli hvis det er Erling som blir høyre back. Eller Ruben som ikke har spilt ball på over ett år og vil bruke tid på å komme tilbake. Og hvis du har sett litt på U21, så ser du at Ødegaard ikke er noen høyre back - offensivt er han ikke noe å skryte av. Gutten er en god stopper og bør dyrkes der, etter min mening. Nordermoen er junior og knapt tid på a-laget i kamp fra tidligere.

                                        Spilletid til juniorer/unge spillere, blir veldig fort glemt når resultatene ikke kommer. Det husker mange av oss fra årene med Henning Berg.
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4112

                                          Opprinnelig skrevet av Børge
                                          Spilletid til juniorer/unge spillere, blir veldig fort glemt når resultatene ikke kommer.
                                          Enig. Men det er et mindre dårlig alternativ enn at resultatene ikke kommer med dyrere og mer rutinerte spillere. Som med Haglund.
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...