LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Tittil
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2009
    • 341

    Opprinnelig skrevet av andee
    Bjarmann tar garantert i mot et e-brev fra deg om du kjenner til en målgarantist innafor rimelighetens grenser. Thorstein skulle jo nettopp være en sånn, og etterpåklokskapen viser fem goaler på 22 matcher. Spisser _er_ gambling.
    Det må være Bjarmanns jobb å skaffe en spiss som er bedre enn Helstad, ikke min. Helstad er faktisk den som har scoret flest spillemål, selvom han fikk sesongen delvis ødelagt av skaden i mai. Hjelper ikke med 2 blad Riise hvis vi ikke har noen til å score mål. Det er nærmest forsøk på "selvmord" å gå inn i en ny sesong med enda dårligere dekning på spissplass enn man har hatt i denne sesongen.

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2558

      Opprinnelig skrevet av superbøffel
      Hva har skjedd med deg da? Er ikke Haglund magikeren som garantert kommer til å levere lenger?

      At vi kvitter oss med Stoor og Helstad, to spillere som har levert langt under pari tross klippekort, svekker oss ikke mye.
      Jeg ser på LSK har og mangler av spillere før 2013. Og er relativt bekymra. Jeg antar, ut fra ditt utsagn, at det også er feil?

      Tror du kan legge champagen tilbake i kjøleskapet og vente å se hvem som erstatter eller ikke erstatter dem. Heldigvis lenge til vinduet stenger, men Bjarmann sine uttalelser er jo ikke noe å bli i ekstase over.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Det er for mye *kan* og for lite *skal* i det Bjarmann sier rundt spissproblematikken. Har man egentlig en kurs, både spillemessig og mtp hva man ser etter?

        Kommentar

        • Børge
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Sep 2013
          • 2558

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          Det er for mye *kan* og for lite *skal* i det Bjarmann sier rundt spissproblematikken. Har man egentlig en kurs, både spillemessig og mtp hva man ser etter?
          Har en følelse av tilfeldigheter og ikke en plan. Klubben har manglet en spiss siden Sundgot ble lagt under kniven og BBS reiste. Friday er ung og lovende, men kan man bygge en klubb rundt en slik situasjon? Nei. Spisser har ikke vært Bjarmann sin beste plass for signaturer de siste årene...

          Understreker at det gjelder spisser. Har vært noen andre gode signeringer.
          Sint og tverr på felt N

          Kommentar

          • hthaug
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Nov 2004
            • 433

            Tror faktisk Kippe er den som skal "erstattes" på sikt, så skulle ikke forundre meg om han er en del på benken neste år. Når går kontrakten hans ut?

            Ser ut som LSK prøver å ta en "Molde", men med vesentlig lavere budsjett.

            Edit: Tipper det kommer en stor afrikaner. Aner ikke, men tipper vilt.

            Kommentar

            • Canário
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Sep 2005
              • 1471

              Ser heller på den lange jakten som et tegn på at vi fremdeles ikke har funnet rett man som passer inn på topp, og at vi heller legger det på is til det kommer et alternativ i vår prisklasse som man nesten er helt sikker på er god nok.

              Ad dagens hendelser er det kanskje ikke 100 % optimalt, men med vår anstrengte økonomi må vi prioritere. Her synes jeg klubben har prioritert riktig ved å frigjøre mer midler til å hente en spydspiss enn å gå for dyre resigneringer av Stoor og Helstad. Under Haglund bruker vi bare en spiss av gangen. Det gjør at flere av konkurrentene ikke får mye spilletid. Får vi en ny spiss inn, som det ikke blir satset mindre på å hente nå (tvert imot), blir Helstad bare å regne som en dyr konkurrent til de unge talentene, som allerede i utgangspunktet ikke kan regne med å få all verden med kamper.

              Ødegaard er kanskje ikke en komplett back, men jeg har alltid regnet han som en back siden han slo gjennom i 2009. Jeg tror han kommer til å gjøre en fin figur der, selv om det er stopper han helst vil spille. Ruben spilte også flere kamper for andrelaget i fjor, og han skal være uheldig for å ikke være i nogenlunde form til seriestart. Erling kan fungere som en helt OK stand-in både på back og som spiss. Gode taleneter som Nordermoen har det med å heve seg med oppgaven bare de får tilliten til å gjøre det. Dessuten er det disse spillerne vi skal ha glede av og bygge laget rundt i flere år fremover. Totalt kanskje ikke optimalt, men det er vanskelig med vår økonimi. Vi disponerer ressursene på en fornuftig måte, som vi mest sannsynlig får igjen med renter i fremtiden.

              Kommentar

              • mats
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2008
                • 621

                Synd at vi mister Torstein, desidert LSKs beste spiss i år. hadde han ikke vært uheldig med skade hadde han putta 12 mål, og vi hadde vært topp 6

                Kommentar

                • jonfugl
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Jun 2009
                  • 181

                  Rydding av stallen er i gang før 2014. Helstad og Stor ut bare i dag, inn med nye unge fremadstormende sultne spillere. Liker utviklingen må jeg si. En ny klasse spiss og muligens en midtbane til så er vi i mål med Haglunds plan. Planen er unge og etablerte sammen, ikke bare gamlinger. Det var det som var oppskriften for Elsborg i sesong tre for Haglund, da de tok gull. Så får vi se om han lykkes igjen. Spennende å følge med nå fram til januar vinduet.

                  Kommentar

                  • WAK
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Jul 2006
                    • 967

                    Uten Markus Furseth som jeg tror forsvinner er det 20 spillere i troppen. Hvis Ohi leies ut er det 19 spillere. Selvfølgelig kommer det 1-3 spillere inn.

                    Kommentar

                    • Fugl1120
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2005
                      • 3528

                      Opprinnelig skrevet av Børge
                      Har en følelse av tilfeldigheter og ikke en plan. Klubben har manglet en spiss siden Sundgot ble lagt under kniven og BBS reiste. Friday er ung og lovende, men kan man bygge en klubb rundt en slik situasjon? Nei. Spisser har ikke vært Bjarmann sin beste plass for signaturer de siste årene...

                      Understreker at det gjelder spisser. Har vært noen andre gode signeringer.
                      Våre to største salg så lenge Bjarmann har vært i klubben har vel vært spisser. Begge også hentet av Bjarmann.
                      Lauken er vår venn!

                      Kommentar

                      • armykanari
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Jan 2009
                        • 742

                        Ja tror alle kan slappe helt av! Selvfølgelig kommer det en spiss inn. Bjarmann er jo ikke født i går han heller...

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2558

                          Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                          Våre to største salg så lenge Bjarmann har vært i klubben har vel vært spisser. Begge også hentet av Bjarmann.
                          Legg merke til at det står "de siste årene". Er selvsagt klar over at Bjarmann (og Berg - viktig poeng å få med seg. Samt at Belsvik var delaktig i utviklingen deres, noe som ikke skal kjimses av) var med på å hente BBS og Ujah, men det begynner å bli en stund siden.

                          Opprinnelig skrevet av armykanari
                          Ja tror alle kan slappe helt av! Selvfølgelig kommer det en spiss inn. Bjarmann er jo ikke født i går han heller...
                          Det gjorde våren 2012 også. Luke Rodgers
                          Last edited by Børge; 27.11.2013, 08:43.
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • 307
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Mar 2007
                            • 358

                            Jeg syns det skjer mye bra om dagen med de som går ut og de som kommer inn. Og dere vet like godt som meg at å love at det kommer en klassespiss eller bare en spiss, men dersom de ikke finner en vil også det være feil. Det å love en spiss men det kommer en som folk mener ikke er bra nok er også det feil. Så jeg syns Bjarmann utaler seg helt riktig.

                            Kommentar

                            • HolterKanaris
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • May 2006
                              • 1603

                              Opprinnelig skrevet av Børge
                              Har en følelse av tilfeldigheter og ikke en plan. Klubben har manglet en spiss siden Sundgot ble lagt under kniven og BBS reiste. Friday er ung og lovende, men kan man bygge en klubb rundt en slik situasjon? Nei. Spisser har ikke vært Bjarmann sin beste plass for signaturer de siste årene...

                              Understreker at det gjelder spisser. Har vært noen andre gode signeringer.
                              Fælt så positiv De var om dagen da Har De helt glemt Anthony? Mannen som bøtta inn mål for oss og feiret reisen til utlandet med å stå sammen med Kanari-Fansen og være mental...
                              ***Større baller enn vett***

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2558

                                Opprinnelig skrevet av HolterKanaris
                                Fælt så positiv De var om dagen da Har De helt glemt Anthony? Mannen som bøtta inn mål for oss og feiret reisen til utlandet med å stå sammen med Kanari-Fansen og være mental...
                                Nei, jeg har ikke glemt Ujah. Og hadde du lest hva jeg skrev + vurdert det i 10 sekunder, ville du også fått med deg hva som står der.

                                Når Bjarmann sier at hvis vi ikke finner en ny spiss, så spiller vi med de som er her pr d.d. De som putta totalt to mål i serien i 2013. Dvs de to Erling putta.

                                Hyggelig for deg om du finner det optimistisk!
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • HSft
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2004
                                  • 6082

                                  Opprinnelig skrevet av Børge
                                  Når Bjarmann sier at hvis vi ikke finner en ny spiss, så spiller vi med de som er her pr d.d. De som putta totalt to mål i serien i 2013. Dvs de to Erling putta.
                                  Så om vi ikke finner en god spiss så burde vi signere en dårlig en? Friday har potensiale og det er helt riktig å ikke kjøpe nye ubrukelige spisser om vi ikke klarer å finne riktig spiller. Vil du ha en ny Luke Rodgers? Alle håper vi finner en ny god spiss, og Bjarmann jobber med saken. Men om man ikke finner riktig type, så er det ikke dumt å fortsette med de vi har fremfor å signere en som nesten er god nok og som koster.

                                  Ser heller ikke for meg at det er lett å få med investorer på å hente en spiss som ikke er mer enn ok god.

                                  Kommentar

                                  • Mynten
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Mar 2008
                                    • 484

                                    Uten en etablert spiss er jeg redd det blir en ny sesong med ryggen mot veggen for LSK. Heldigvis er det lenge igjen av overgangsvinduet, for vi kan ikke gå inn i sesongen med Osvold, Fred, Erling og Ohi som spissalternativene. Det lukter det ikke mye mål av.

                                    Kommentar

                                    • bema0806
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Sep 2011
                                      • 521

                                      ja for al del vær pesemistiske da tippeligaen og norsk fotball nettopp har avsluttet sesongen, og det er igjen 3-4mnd til å finne en god spiss og en bra midtbane!
                                      Vil heller at Bjarmann skal bruke 2mnd på å finne den "riktige" isteden for å få en Luke Rodgers igjen...

                                      Kommentar

                                      • magnuslt
                                        Seniormedlem
                                        Forumonanist
                                        • Oct 2011
                                        • 213

                                        jeg liker at det tenkes ungt og fornuftig mttp lønninger i klubben. Selv er jeg mer positiv til at vi ikke resignerer helstad og går en litt mer usikker fremtid i møte når det kommer til om vi får inn en ny spiss eller ikke, enn at vi forlenger med han og forblir middelmådig fremfor motstanders mål.

                                        Kommentar

                                        • GIFKanari
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Apr 2009
                                          • 8243

                                          Svarte faen! Norling kommer med sjokkbeskjed og gir seg i Malmø. Og han kobles til skarrepakket! #ønsketrener'n.

                                          Kommentar

                                          Working...