LSK anno 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • _Jonern
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 4397

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
    Svarte faen! Norling kommer med sjokkbeskjed og gir seg i Malmø. Og han kobles til skarrepakket! #ønsketrener'n.
    Det kunne jo han stuten sagt i fra litt før, så kunne vi bytta trener
    ..................

Kommentar

• andee
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2004
      • 1191

Opprinnelig skrevet av Tittil
      Det må være Bjarmanns jobb å skaffe en spiss som er bedre enn Helstad, ikke min. Helstad er faktisk den som har scoret flest spillemål, selvom han fikk sesongen delvis ødelagt av skaden i mai. Hjelper ikke med 2 blad Riise hvis vi ikke har noen til å score mål. Det er nærmest forsøk på "selvmord" å gå inn i en ny sesong med enda dårligere dekning på spissplass enn man har hatt i denne sesongen.
      Skjønner selvfølgelig at det er Bjarmanns jobb, men jeg syns du argumenterer merkelig.

Opprinnelig skrevet av Tittil
      Greit, men da må man være sikre på at man skaffer seg en solid spiss med målgaranti. Det er ren gambling på nytt dersom man som Bjarman sier ikke kan garantere en ny spiss før neste sesong.
      Skaffe en solid spiss med målgaranti? Hvem er det? Hvert fall ikke Helstad, om man sjekker fasiten for 1,5 år (han har 8 mål for oss på 34 kamper, brorparten fra start). Burde vi "beholdt" Helstad på en grunnlønn på ca. 1 mill, kanskje rundt 1,2 mill totalt? Jeg kunne også tenke meg å beholde Helstad, for en ok penge, men agenten hans er jo helt på tur, og de prisa seg ut. Så får vi se om noen vil lønne ham tilstrekkelig og om han putter 12-14 mål neste år. Ikke umulig skadefri i rett klubb.

Kan aldri tenke meg at Friday eller Knudtzon hadde putta mindre enn 5 mål i år med samme spilletid som spiss, uten at jeg mener at de kommer til å redde oss neste år.
      TS05 - Felt C

Kommentar

• Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2564

Opprinnelig skrevet av magnuslt
        Selv er jeg mer positiv til at vi ikke resignerer helstad og går en litt mer usikker fremtid i møte når det kommer til om vi får inn en ny spiss eller ikke, enn at vi forlenger med han og forblir middelmådig fremfor motstanders mål.
        Finner du noen garanti på at sportsklubben ikke forblir en middelmådighet foran motstanderens mål i 2014?
        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• andee
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2004
          • 1191

Ingen kan vel garantere det, Børge (med mindre magnuslt er Per Berg).

Historien viser at vi har vært middelmådige minus foran motstandergoalen med Helstad på topp. Spisser er dessverre det vanskeligste! Vi drømmer om at Friday er Ujah+ etter sommeren, eller at vi treffer med en Gytkjær i vinter, men se f.eks. på rbk - bruker mye penger på Nickie Bille og Søderlund, men det gjør dem ikke til målskårere av den grunn (Søderlund burde dem skjønt, har ikke vært god siden Djurdjic).

Kanskje Pär Ericsson kan bli «vår» Frode Johnsen neste år? Med statsa til Helstad siste 1,5 år forstår jeg hvert fall godt at Bjarmann ikke ville cashe ut for en sesong til med ham.
          TS05 - Felt C

Kommentar

• _Jonern
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Jan 2004
            • 4397

Opprinnelig skrevet av Børge
            Finner du noen garanti på at sportsklubben ikke forblir en middelmådighet foran motstanderens mål i 2014?
            Finnes vel ikke noen garanti for noe, men om vi hadde hatt med oss Helstad videre så er det mer tvilsomt om vi hadde hatt mulighet til å få inn en ny spiss? Å tro at Helstad plutselig skulle dunke inn 15 goaler neste år er urealistisk. Han har bevist i 1,5 år at han ikke holder det målet lenger, og blir tvilsomt noe bedre neste år. Vi må/bør ha inn en ny spiss, men om vi ikke skulle greie det så spiller det i mine øyne liten rolle om Helstad var med videre eller ikke. Da er vi fucked uansett, og da er det like greit å la Friday spille istedenfor, pga at jeg tror han kommer til å gjøre en minst like god jobb som det Helstad ville gjort, pluss at han får utviklet seg videre og er en mann for fremtiden. Men, det er syltynt å stole på Friday allerede neste år. Enda mer syltynt ville det vært å satsa på Helstad nok en gang.
            ..................

Kommentar

• magnuslt
              Seniormedlem
              Forumonanist
              • Oct 2011
              • 213

jeg har ikke snakket om noen garantier, men om vi skulle holdt på helstad ville det ikke blitt noe mer enn middelmådighet i mine øyne. Jeg mener vi kan forvente mye mer av en spiss. Jeg er heller middelmådig med unggutter, enn med spillere som allerede har hatt sin topp, fordi potensialet er annerledes. Når vi først skal ha en spiller over 30 forventer jeg at det vises til mer enn en god cv - jeg vil ha resultater. jeg føler at en spiller i midten av 30-åra som er middelmådig er på vei nedover, men det er ikke nødvendigvis en yngre spiller med samme utgangspunkt. Selvfølgelig finnes det unntak, bare se på odd feks, men her blir diskusjonen om en spiller passer inn i laget eller ikke mer dominerende. Helstad er ikke den spilleren som passer LSK best, annet enn som en typ "super-sub". Dette har også LSK fortsått, noe jeg også tror er grunnen til forslaget om betraktelig mindre lønn, - millionlønn er ikke innbytterlønn.

Om sportsklubben forblir en middelmådighet foran mål i 2014 garanteres ikke med ny spiss, men det er i hvertfall flere muligheter. Nå som bjarmann kan fokuere bare på det sportslige har jeg trua på at han finner en spiss som faktisk passer laget enda bedre enn helstad. hvis det ikke kommer noen nye inn får vi fortsette med å være middelmådige foran mål, men med en millionlønning rikere, eller håpe på et gjennombrudd i dagens stall.

Kommentar

• Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3501

Svarte faen! Norling kommer med sjokkbeskjed og gir seg i Malmø. Og han kobles til skarrepakket! #ønsketrener'n.
                Ikke akkurat LSK relatert, men at man i det ene øyeblikket har intervju med Alex McLeish for så å forhøre seg om Norling vitner vel ikke akkurat om at klubben vet hva de vil i fremtiden.

Kommentar

• GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

Opprinnelig skrevet av _Jonern
                  Det kunne jo han stuten sagt i fra litt før, så kunne vi bytta trener
                  Har ikke helt gitt opp Haglund ennå, men han er så jævla doldis og fremstår uinteressert i å dele sine visjoner for LSK. Man trenger ikke være noen supersosial person for å få frem hva man vil med laget, jeg trenger ingen klovn, men litt jævla passion!

Kommentar

• DoubleHi5
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Nov 2011
                    • 4263

Hehe, ja den som hadde oppfunnet noe slikt, hadde blitt mangemillionær.

Men for å være litt seriøs: Jeg må si at jeg finner det smått komisk hvordan det nærmest krisemaksimeres over at vi ikke har signert en ny spiss allerede! Jeg er jo helt enig i at vi må hente ny spiss av god TL-kvalitet, men det har de da for pokker sagt at de vil prøve å få til! Fortsatt har de god tid.

Jeg er, som de fleste andre, langt fra trygg på at vi kommer til å bli bedre i 2014. Likevel synes jeg det er for tidlig å gi opp sesongen 2014 mens vi ennå skriver 2013!

Som omtalt av flere, skjer det mye positivt i og rundt klubben i disse dager. Vi kan nevne unge og lovende spillere inn, men minst like viktig er nok det som skjer i klubbens ledelse og administrasjon. Det at vi har fått på plass daglig leder, at Bjarmann kan vie seg 100% til den viktige jobben han ble ansatt for å gjøre, og ikke minst, den prosessen som er i gang med å finne den neste styrelederen, gjør at det må tenkes nytt rundt hvordan klubben drives og skal utvikle seg. Jeg håper at den handlekraften som ble vist i den gryende konflikten med Ull/Kisa, er et tegn på at "Nye LSK" vil være langt mer offensive i forhold til hva vi har sett de siste årene. I dette håpet ligger det også at de ser hvor viktig det vil være å komplettere stallen med de siste, riktige spillertypene.

Forutsatt at vi får på plass en spiss, og gjerne JAR og en spiller eller to i tillegg, ser jeg relativt optimistisk på spillerstallen vår foran 2014.

Etter min mening er fortsatt den største usikkerheten rundt hvordan 2014 blir om Magnus Haglund klarer å legge opp et spill som passer den stallen vi har og hvordan han klarer å få laget til å utføre hans plan.
                    Elska þetta félag

Kommentar

• reka
                      Seniormedlem
                      --==FORUMRUNKER==--
                      • Aug 2005
                      • 13278

Har ikke helt gitt opp Haglund ennå, men han er så jævla doldis og fremstår uinteressert i å dele sine visjoner for LSK.
                      Det står jo her: http://www.rb.no/lsk-magasinet/article6746759.ece
                      Vi skal spille som Bayern München, og det innen utgangen av 2013. Var nervøs et øyeblikk før jeg husket denne artikkelen.

Kommentar

• jeykey
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Sep 2012
                        • 452

Jævlig spent hva på hvilke spisser Bjarmann drar opp av hatten. Han sa de trengte 1 til, om Helstad signerte.

Men klarer ikke helt se hvem det skal være, og får ikke noe inspirasjon fra forslagforumet vårt heller...

Tror Bjarmann må trylle.
                        "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
                        - Sitat Grusom B

Kommentar

• Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2564

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                          Hehe, ja den som hadde oppfunnet noe slikt, hadde blitt mangemillionær.

Men for å være litt seriøs: Jeg må si at jeg finner det smått komisk hvordan det nærmest krisemaksimeres over at vi ikke har signert en ny spiss allerede! Jeg er jo helt enig i at vi må hente ny spiss av god TL-kvalitet, men det har de da for pokker sagt at de vil prøve å få til! Fortsatt har de god tid.

Jeg er, som de fleste andre, langt fra trygg på at vi kommer til å bli bedre i 2014. Likevel synes jeg det er for tidlig å gi opp sesongen 2014 mens vi ennå skriver 2013!
                          Jeg forventet selvsagt ikke noen garanti for at sportsklubben ikke blir en middelmådighet foran mål. Den garantien er det ingen som kan utstede. Ei heller noen garanti at en ny spiss vil gjøre det bedre enn Helstad, noe som er bakgrunnen for spørsmålet. Tørre fakta: LSK sine fire spisser, som Bjarmann refererer til, satte to/2 mål i Tippeligaen i 2013. Begge ble satt av Erling. Det er faktum, selv om Osvold og Friday spilte lite. I tillegg var Fofana kant det meste av sesonge, men målfarlig var han ikke.

Det er vel ordet "prøve" og at hvis man ikke finner en spiss, så har man fire stk som kan bekle rollen. Det skremmer rett og slett meg ganske så mye, når man så hva jakten på spisser i 2012 og 2013 sesongene ga av utbytte på de posisjonene. Den jakten ga Helstad som putta noen mål og en Luke Rodgers som fikk ett eneste mål før dem rett og slett sendte han hjem/ba om å få reise hjem. Relativt stusslige resultater så langt. Fred Friday kan selvsagt bli en hit, men veldig uferdig pr d.d. Fofana har spilt ving og har ikke vist seg frem som noen avslutter så langt.

Og ikke minst, med begrensede midler skal man heller ikke glemme mangelen sentral midtbane og høyre back. Stallen har ganske store hull. Og de skal dekkes opp.

Selvsagt tror jeg det kommer spillere inn, men jeg er bekymret over hva man kan finne med en begrenset pott i lønnsmidler og fraværende pott til kjøp (med mindre investorer kommer på banen). Og det sier seg selv at sannsynligvis klarer man ikke å dekke opp alle hullene. I ren tradisjon, tror jeg da spissplassen vil lide - da den sannsynligvis er den mest kostbare. Så kan du bare finne det smått komisk eller hva du måtte ønske, da det ikke bryr meg spesielt mye hva du måtte mene om meg
                          Sint og tverr på felt N

Kommentar

• lillestroom
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1020

Må si det virker bekymrende dersom vi ikke får en ny, mer etablert spiss. Ser selfølgelig det at man ikke kan få alt man vil ha når man ikke har de nødvendige økonomiske midlene, men spissplassen er, etter min mening, kanskje den viktigste posisjonen å få inn en ny spiller på sånn laget ser ut nå. Ja, Bjarmann sier vi har fire spillere som kan bekle spissplassen, og jeg vil ikke hevde det er noen krise dersom vi ikke får inn en ny spiss, men et usikkerhetsmoment.

For å se på de fire spillerne det er snakk om
                            Osvold - Fortsatt veldig ung, har fått lite spilletid og har enda ikke vist seg god nok på toppnivå selv om han har scoret mye for rekruttlaget. Må muligens vente et par år til for å se hva han duger til.
                            Friday - Heller ikke sett noen voldsom storhet av han foreløpig, men her ligger det et potensiale. Kan selfølgelig slå gjennom i 2014, men det er ikke noe man kan være helt trygg på. Tror det er for tidlig å sette sin lit til han allerede neste sesong.
                            Fofana - Han har gjennombruddshissigheten og teknikken, men avslutningene vi har sett fra ham i år har ikke vært særlig tilfredstillende. Dog kan han bli det vi trenger hvis han knekker målkoden.
                            Knudtzon - Den mest rutinerte vi kan bruke på denne plassen per dags dato. Kunne nok scort noen mål gjennom en sesong som spiss, men han er ikke den store goalgetteren.

Det optimale ville være å få inn en etablert spiss, som man vet kan score mål. Kanskje må man se til utlandet, da etablerte tippeligaspisser kan bli for dyre. Er vel ikke akkurat flust med storscorere i tippeligaen heller om dagen. Kanskje har Bjarmann en ny nigeriansk diamant i kikkerten (?)
                            Last edited by lillestroom; 27.11.2013, 18:25.

Kommentar

• DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4263

Tørre fakta: LSK sine fire spisser, som Bjarmann refererer til, satte to/2 mål i Tippeligaen i 2013. Begge ble satt av Erling. Det er faktum, selv om Osvold og Friday spilte lite. I tillegg var Fofana kant det meste av sesonge, men målfarlig var han ikke.
                              Jeg deler din bekymring, men forutsetter at noe vil skje.

Det er vel ordet "prøve" og at hvis man ikke finner en spiss, så har man fire stk som kan bekle rollen. Det skremmer rett og slett meg ganske så mye, når man så hva jakten på spisser i 2012 og 2013 sesongene ga av utbytte på de posisjonene. Den jakten ga Helstad som putta noen mål og en Luke Rodgers som fikk ett eneste mål før dem rett og slett sendte han hjem/ba om å få reise hjem. Relativt stusslige resultater så langt. Fred Friday kan selvsagt bli en hit, men veldig uferdig pr d.d. Fofana har spilt ving og har ikke vist seg frem som noen avslutter så langt.
                              Igjen er jeg enig. Og igjen forutsetter jeg at de har lært en hel del siden fiaskoen med postordre-Luke!

Og ikke minst, med begrensede midler skal man heller ikke glemme mangelen sentral midtbane og høy re back. Stallen har ganske store hull. Og de skal dekkes opp.

Selvsagt tror jeg det kommer spillere inn, men jeg er bekymret over hva man kan finne med en begrenset pott i lønnsmidler og fraværende pott til kjøp (med mindre investorer kommer på banen). Og det sier seg selv at sannsynligvis klarer man ikke å dekke opp alle hullene. I ren tradisjon, tror jeg da spissplassen vil lide - da den sannsynligvis er den mest kostbare.
                              Poenget mitt er nettopp at det for tidlig å krisemaksimere alt nå. La oss ta opp denne debatten hvis det ikke har skjedd noe mot slutten av januar. Da slipper vi å diskutere hypoteser.

Så kan du bare finne det smått komisk eller hva du måtte ønske, da det ikke bryr meg spesielt mye hva du måtte mene om meg
                              Synd du tar det personlig. Jeg kjenner deg ikke og mener ikke noe om deg. Det jeg kommenterer er en debatt som jeg oppfatter tar utgangspunkt i en hypotetisk situasjon hvor spillerjakten ender i et "worst case scenario". Det er den debatten jeg bruker uttrykket smått komisk om.
                              Elska þetta félag

Kommentar

• Folke
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jun 2008
                                • 5955

Mye man kan bekymre seg for vedrørende LSK.. Men det å finne penger dersom den rette spissen dukker opp er nok ikke noe å bekymre seg for. Pengene kommer alltid på bordet når de trengs! Bekymringene er vel heller på om Haglund evner å gjøre de grep som må til for å gå laget til å prestere i 90 min hver eneste kamp, at klubben finner opp kruttet på nytt og får produktet attraktivt nok til at tilskuertallene går opp, at NFF ikke får ut fingern og kaster vålerengen på hue ut av eliteserien osv osv.

NB! Osvold er vel det nærmeste vi kommer en målgarantist.. Men han skal ikke få prøve seg?!

Kommentar

• Dinho
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Jan 2006
                                  • 884

Alle ungutta vil få mye spilletid i vinter. Den ekstremt lange oppkjøringen i Norsk fotball vil være viktig for oss i år. I Friday og Osvold har vi to mål-garantister fra 3 div. Så får vi se om de har utviklet seg nok til å være 2014 og ikke 2015 spillere for oss. Jeg ikke i tvil i at de to vil spille A-lags fotball for oss i fremtiden. Men for 2014 er det vanskelig å forutsi hvordan de kommer til å fremstå. Det er opp til gutta å prestere og for Haglund å kunne se det, viktig at han har øya åpne i vinter.

Er en Spiss som scora nesten 30 mål i Asker i 2.div i fjor som ser etter ny klubb. Bjarmann har nok kontroll på det.
                                  twitter @amundsakis
                                  ΘΥΡΑ 13

Kommentar

• GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

Opprinnelig skrevet av Dinho
                                    Er en Spiss som scora nesten 30 mål i Asker i 2.div i fjor som ser etter ny klubb. Bjarmann har nok kontroll på det.
                                    Har anbefalt Ajeti i prøvespiller-tråden. Er det slik at man starter neste sesong med det vi har pr. nu, noe jeg jo egentlig ikke tror, så bør man uansett i det minste kunne svare med at man har vendt på hver stein uten å ha funnet noe. Skulle ønske Bjarmann hadde sagt "ingen kommentar" og jobbet videre istedenfor å komme med dette "det får i så fall duge med det som har vist seg ikke å duge"-utspillet.

Kommentar

• krogen
                                      Seniormedlem
                                      Forumonanist
                                      • Aug 2009
                                      • 228

Har anbefalt Ajeti i prøvespiller-tråden. Er det slik at man starter neste sesong med det vi har pr. nu, noe jeg jo egentlig ikke tror, så bør man uansett i det minste kunne svare med at man har vendt på hver stein uten å ha funnet noe. Skulle ønske Bjarmann hadde sagt "ingen kommentar" og jobbet videre istedenfor å komme med dette "det får i så fall duge med det som har vist seg ikke å duge"-utspillet.
                                      Kirkevold i Mjøndalen kunne bli en hit, tror jeg. Ellers kan man ikke beskylde de vi har, for ikke å duge. Til det har de fått prøvd seg for lite. Da snakker jeg ikke om Erling, han er ingen spiss slik Haglund formaterer laget.

Kommentar

• Totti21
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Mar 2004
                                        • 3501

Opprinnelig skrevet av krogen
                                        Kirkevold i Mjøndalen kunne bli en hit, tror jeg. Ellers kan man ikke beskylde de vi har, for ikke å duge. Til det har de fått prøvd seg for lite. Da snakker jeg ikke om Erling, han er ingen spiss slik Haglund formaterer laget.
                                        Kirkevold har signert for Sandefjord allerede. Ønsker meg uansett en noe mer merittert spiss enn han er.

Kommentar

• mats
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Mar 2008
                                          • 621

Regner med og håper på at klubben har en meget god spiss på plass før jul.

Kommentar

Working...