LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • jeykey
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Sep 2012
    • 452

    Opprinnelig skrevet av mats
    Regner med og håper på at klubben har en meget god spiss på plass før jul.
    Jeg spent hvem Bjarmann drar opp av hatten - spesielt siden Helstad er borte.
    "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
    - Sitat Grusom B

    Kommentar

    • ynnor
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 857

      I dag hvor det er ca 1 mnd.til første trening 2014 ser laget fryktelig puslete ut. Enig i at det er lurt å spare lønnsutgifter men nå må det en del spillere inn for at vi skal ha mulighet for å klatre et par plasser opp. Redd nå men noe må jo skje. Håper vi finner gull et eller annet sted.

      Kommentar

      • magnuslt
        Seniormedlem
        Forumonanist
        • Oct 2011
        • 213

        det som tok oss i år var på mange måter en tynn stall, blir svært overrasket om vi er villige til å risikere det samme neste år.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4112

          Styret lot tidenes mulighet til å hente Ståle Solbakken hjem til Åråsen gå fra seg i sommer. Vi ville ganske sikkert også kunne ha sikret oss Norling i høst hvis de ikke hadde skrevet ny kontrakt med Haglund. Nå er Norling klar for Brann. Etter min mening er det flere enn Haglund som bør ha sin aller siste sjanse til å skaffe resultater i 2014.

          Derfor tror jeg ikke de ansvarlige på Åråsen, inkludert Per Berg, tar sjansen på å starte 2014 uten å forsterke stallen.
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

            Blir helt satt når man ser lønnsforskjellene for både trenere og spillere i Norge kontra Sverige. Men det sier vel bare sitt om den boblen vi fortsatt lever i her på bjerget, med større omfang enn bare fotballen, og når den sprekker......be somewhere else!

            Det er fortsatt en del brikker som må falle på plass, ikke minst er keepersituasjonen etter mange år ennå en akilleshæl. Helt vanvittig at man skal slite med to skadeutsatte keepere gjennom en hel sesong. Prestasjonene på begge må kraftig opp, man må få kontroll på skadene. Det beste man kan gjøre er å håpe på at det blir bedre, man henter neppe noen ny her.

            Har store forhåpninger til Lundemo, og jeg håper det er en plan om å matche ham direkte opp mot a-laget å gi ham masse tillit i oppkjøringa. Når Tjærnås er så positiv trigges nysgjerrigheten ytterligere. En liten dark horse, og ingen sentralt på midten bør føle seg sikre.

            Angående utlån til Kisa er jo stallen så tynn at det knapt gjør seg mulig, ikke engang med Ohi, pr. nå.

            Kommentar

            • Fugl1120
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2005
              • 3528

              Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
              Styret lot tidenes mulighet til å hente Ståle Solbakken hjem til Åråsen gå fra seg i sommer. Vi ville ganske sikkert også kunne ha sikret oss Norling i høst hvis de ikke hadde skrevet ny kontrakt med Haglund. Nå er Norling klar for Brann. Etter min mening er det flere enn Haglund som bør ha sin aller siste sjanse til å skaffe resultater i 2014.

              Derfor tror jeg ikke de ansvarlige på Åråsen, inkludert Per Berg, tar sjansen på å starte 2014 uten å forsterke stallen.
              Hvorvidt Solbakken faktisk var tilgjengelig vet man ikke. Tror aldri det var særlig aktuelt for Ståle å ta over LSK såfremt det ikke lå en skikkelig økonomisk satsning klar for han. Da FCK kom på banen var løpet kjørt. At Norling er klar for Brann er spennende, det kommer antagelig til å føre til en rimelig svart/hvitt diskusjon her inne. Lykkes han, vil klubben få det glatte lag for at de ikke kicka ut Haglund og hyra Norling. Mislykkes han vil alle på motsatt side peke nese og si "bra vi ikke ansatte han".

              Tipper det jobbes i kulissene for å forsterke i vintervinduet, men jeg tør ikke håpe på noen storfisker. Virker som kassa (fortsatt) er tom og ingen stor vilje fra investorer til å satse.
              Lauken er vår venn!

              Kommentar

              • DoubleHi5
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Nov 2011
                • 4112

                Opprinnelig skrevet av Fugl1120
                Lykkes han, vil klubben få det glatte lag for at de ikke kicka ut Haglund og hyra Norling. Mislykkes han vil alle på motsatt side peke nese og si "bra vi ikke ansatte han".
                Det er i prinsippet umulig å lykkes i Bergen. Det er det bare Mjelde/Andresen som har klart de siste femti år, så hvis han gjør det, er han nærmest å anse som en trollmann!

                Blir spennende å se, men med tanke på hvor vanskelig det er å lykkes i Bergen, ser jeg ikke bort fra at Norling er ledig på markedet igjen neste høst...
                Elska þetta félag

                Kommentar

                • G-Man
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2011
                  • 3209

                  Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  Blir spennende å se, men med tanke på hvor vanskelig det er å lykkes i Bergen, ser jeg ikke bort fra at Norling er ledig på markedet igjen neste høst...
                  Det ville ha vært en velsignelse. Da håper jeg vi kjenner vår besøkelsestid. Norling er en mester på å skape engasjement rundt laget, og det er ingen hemmelighet at han var mitt ønske for neste år.

                  Kommentar

                  • Errevs
                    Seniormedlem
                    Forumonanist
                    • Jun 2005
                    • 200

                    Hvis jeg hadde vært investor og skulle legge penger i Lillestrøm hadde jeg ventet med å punge ut til etter neste sesong.

                    - Vi gikk glipp av Solbakken fordi vi ikke sparket Haglund i sommer. (investorer ville punget ut, de har gjort det før og ville gjort det igjen)
                    - Vi gikk mest sannsynligvis glipp av Norling fordi vi ikke sparket Haglund fort nok. (fått inn treneren som tok gull i allsvenskan, investorer hadde punget ut her også).
                    - Vi kunne lurt til oss Jan Jønsson om vi hadde vært litt frekke når han satt på sidelinjen for kontraktsfornyelse i AAFK (hvem vil bo i Ålesund? Kortere vei til Sverige fra Åråsen er det også)

                    Vi sitter igjen med svarteper, en uengasjert middels trener som ikke tiltrekker seg hverken investorer, gode spillere eller tilskuere.

                    Det er bare å renske ut fra toppen og ned om noe skal snu på Åråsen, kommer ikke til å skje med det første så da fortsetter jeg å se kamper på TVen med god samvittighet.

                    Kommentar

                    • Børge
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Sep 2013
                      • 2558

                      Opprinnelig skrevet av Errevs
                      Det er bare å renske ut fra toppen og ned om noe skal snu på Åråsen, kommer ikke til å skje med det første så da fortsetter jeg å se kamper på TVen med god samvittighet.
                      I med og motgang!
                      Sint og tverr på felt N

                      Kommentar

                      • magnuslt
                        Seniormedlem
                        Forumonanist
                        • Oct 2011
                        • 213

                        Syns det blir litt feil å nevne Norling som frelseren selv, fordi han har tatt gull i allsvenskan. Vi har allerede en trener som har gjort det. Men skal si meg enig i andre kjennetegn som tilsier at han kunne vært en bedre mann for oss, feks. måten han tok gullet på (hvilke mider etc.), eller måten han fremstår på, fotballfilosofi osv.

                        Kommentar

                        • GIFKanari
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2009
                          • 8243

                          Opprinnelig skrevet av Børge
                          I med og motgang!
                          Og med bindestrek!

                          Men merker jeg er litt nedpå nå, Norling har den ekstra dimensjonen, med en veldig god teft for utvikling av talenter, som er en del av driften av en klubb som LSK og Haglund ikke virker veldig opptatt av. Med LSKs klare fordeler på fasilitetsdelen burde vi klart å fange langt flere unge lovende, selv i den sportslige situasjonen vi er i. Nå har man hatt en helårshall i over fem år, med alle de mulighetene det gir for utvikling av ferdighetsregisteret, og hva har man egentlig å vise for det? Hadde en klar filosofi for hvordan man skulle utnytte denne enorme investeringen vært der umiddelbart da alt sto ferdig, så hadde vi hatt våre egne Møller Dæhlier i dag. Virkeligheten er at seriemesteren trener i vår hall og mesteren de to foregående sesongene ofrer naturgresset på egen stadion for samme mulighet til helårstrening på godt nok underlag som vi har hatt et halvt tiår. Bajs!

                          Mathisen sa det treffende selv, med en nesten tragikomisk undertone, man har egentlig alt utenom et godt fotballag. Knusende dom over egen periode egentlig.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2558

                            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                            Og med bindestrek!
                            Den har jeg sjenket til Sportsklubben. Du vet hvor den savnes
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • Errevs
                              Seniormedlem
                              Forumonanist
                              • Jun 2005
                              • 200

                              Opprinnelig skrevet av Børge
                              I med og motgang!
                              Haha, ventet på den.

                              Synd at mange her inne har på skylapper og ikke ser hvor elendig denne klubben blir styrt.

                              Får jeg se et produkt som det er verdt å støtte , så kommer jeg, så lenge de pisser på fansen med bedritene beslutninger så blir jeg hjemme.. Det er faktisk så enkelt.

                              Kommentar

                              • ragnarrock
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2008
                                • 937

                                Opprinnelig skrevet av Errevs
                                Haha, ventet på den.

                                Synd at mange her inne har på skylapper og ikke ser hvor elendig denne klubben blir styrt.

                                Får jeg se et produkt som det er verdt å støtte , så kommer jeg, så lenge de pisser på fansen med bedritene beslutninger så blir jeg hjemme.. Det er faktisk så enkelt.


                                ..ok
                                *Kjempe gutta fighte gutta!!*

                                -RagnarRock-

                                Kommentar

                                • Kjell.T.Ring
                                  Poll St. Ring
                                  --==FORUMRUNKER==--
                                  • Dec 2005
                                  • 11796

                                  Opprinnelig skrevet av Errevs
                                  Haha, ventet på den.

                                  Synd at mange her inne har på skylapper og ikke ser hvor elendig denne klubben blir styrt.

                                  Får jeg se et produkt som det er verdt å støtte , så kommer jeg, så lenge de pisser på fansen med bedritene beslutninger så blir jeg hjemme.. Det er faktisk så enkelt.
                                  Jaja...

                                  Sees i medgang da?
                                  Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                  Kommentar

                                  • andee
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2004
                                    • 1191

                                    Opprinnelig skrevet av Errevs
                                    Synd at mange her inne har på skylapper og ikke ser hvor elendig denne klubben blir styrt.

                                    Får jeg se et produkt som det er verdt å støtte, så kommer jeg, så lenge de pisser på fansen med bedritene beslutninger så blir jeg hjemme.. Det er faktisk så enkelt.
                                    Tror aldri jeg har blitt pissa på, antar jeg hadde merka det, men med en sånn påstand du kjører ut der, syns jeg det er på sin plass med en del faktabasert info vi med skylapper tydeligvis har gått glipp av. Og etterpåklokskap teller ikke, hvert fall ikke i min bok.

                                    Ærlig sak å bli hjemme, helt ok, men syns ikke det er noe særlig å gå på klubb og supportere på den måten uten noen revolusjonerende, nye saker.
                                    TS05 - Felt C

                                    Kommentar

                                    • Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2558

                                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                                      Jaja...

                                      Sees i medgang da?
                                      Sannsynligvis.

                                      Ønsker man å gjøre noe med det, gå på årsmøte og forsøk deg på revolusjon. Ingen hører deg fra godstolen hjemme!
                                      Sint og tverr på felt N

                                      Kommentar

                                      • knut
                                        Make knut Great Again
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Dec 2006
                                        • 9463

                                        Fair enough av Errevs detta.


                                        Så kan andre leve med klisjene.

                                        Kommentar

                                        • andee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2004
                                          • 1191

                                          Fair å ha meninger, fair å sitte hjemme og fair å være kritisk, men syns det bør komme en solid argumentasjonsrekke når man går på supportere og klubb på en såpass tøff måte
                                          ( -> ref. supportere med skylapper, klubben styres elendig, klubben pisser på egne fans med bedritne beslutninger).

                                          Renske fra topp til bunn? Ny daglig leder, ny styreleder og en rekke nye styremedlemmer kommer (jobben rundt nye styremedlemmer skulle jeg ønske blei dekt av RB, kanskje kunne det dukka opp noen gullkandidater valgkomiteen ikke har kontroll på). Antar at det ikke er penger til en rekke sluttpakker i administrasjonen, så skjønner ikke helt hvordan man skulle få til en «rensking» (om den så var nødvendig).

                                          Solbakken var aldri villig til å signere her, med mindre det blei igangsatt en langsiktig, økonomisk storsatsning, penger det ikke var i nærheten av hos klubb og investorer til sammen. Mulig ved en seinere anledning, kanskje, men vi gikk ikke glipp av Solbakken i sommer (jeg gikk ikke glipp av DNB-aksjen da den kosta kr 14,80 – jeg hadde ikke penger – stor forskjell).

                                          En trener med gull i Allsvenskan har vi, antakelig en trener med bedre poengsnitt også (mulig Norling hadde passa oss bedre, det svaret får vi aldri, men skal vi signere alle trenere på ettårskontrakter, tilfelle vi ikke tar medalje og må hente inn «fjorårets» gulltrener i SE eller DK?)

                                          Og Haglund har i det minste fått inn Johan Rickard og Kind Mikalsen ved hjelp av investor, og forhåpentligvis greier vi min. én direkte forsterkning til i vinter (tror neppe Bjarmann hadde snakka om investorer i media om det var sjanseløst). Mulig at en karismatisk kjeftesmelle hadde vippa inn 3-400 tilskuere ekstra pr match, men ingen trener skaper enorm entusiasme og trekker tilskuere i Norge pr i dag.
                                          TS05 - Felt C

                                          Kommentar

                                          Working...