LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Totti21
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Mar 2004
    • 3500

    Opprinnelig skrevet av andee
    Mulig at en karismatisk kjeftesmelle hadde vippa inn 3-400 tilskuere ekstra pr match, men ingen trener skaper enorm entusiasme og trekker tilskuere i Norge pr i dag.
    Supportere kan derimot skape entusiasme og ekstra tilskuere. Brann tilhengere møtte opp i stort antall med bengalske lys og sang for Rikard Norling mens vår hovedtrener ble presentert i ro og mak på Åråsen i 2011. Det skaper avisoverskrifter og interesse blant andre supportere som blir nysgjerrige på hva dette er for en person. I tillegg gjør jo det at Rikard Norling blir ekstra tent på å prestere fra dag 1.
    Det hadde ikke skjedd på Åråsen i 2013 heller, så om han hadde klart å skape samme engasjement her som han klarte ved presentasjon i Bergen er vel lite trolig.

    Kommentar

    • GIFKanari
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Apr 2009
      • 8243

      Opprinnelig skrevet av Totti21
      Supportere kan derimot skape entusiasme og ekstra tilskuere. Brann tilhengere møtte opp i stort antall med bengalske lys og sang for Rikard Norling mens vår hovedtrener ble presentert i ro og mak på Åråsen i 2011. Det skaper avisoverskrifter og interesse blant andre supportere som blir nysgjerrige på hva dette er for en person. I tillegg gjør jo det at Rikard Norling blir ekstra tent på å prestere fra dag 1.
      Det hadde ikke skjedd på Åråsen i 2013 heller, så om han hadde klart å skape samme engasjement her som han klarte ved presentasjon i Bergen er vel lite trolig.
      Pressekonferansen med Haglund gikk stille for seg ja, men både første trening og treningskamp var det godt trykk rundt. Det er en helt avgjørende forskjell også, forventningene til fotballen som skal spilles. Skarsfjord fikk sparken for sin lite tiltalende fotball, Brannsupportere forlangte en trener som står for en fotball som er representativ for et tradisjonelt storlag fra en storby. Så spørs det hvor tålmodige man er, men Norling starter med en respekt på bakgrunn av meritter som egentlig ingen annen Branntrener kan vise til. Jeg tror han vil stagge bergensermentaliteten en god stund, selv om Wathne nok i vant stil vil drive med sine klovnerier.

      Blant LSK-supportere er ting litt annerledes, et tradisjonrikt lag i utkanten av storbyen. Her er det to leire, med de som vil ha et LSK etter den gode gamle myten - det fysiske laget som kriger seg til seire, kontra de som vil ha inn en mer kontinental stil slik den både Norling og Haglund står for. Men hverken Haglund eller LSK har vært tydelige på det fotballfilosofiske veivalget, som nevnt før har det blitt en bastard som egentlig begge supporterleire har vanskelig for å svelge.

      For LSK handler det fortsatt om å finne seg sjæl.
      Last edited by GIFKanari; 04.12.2013, 15:56.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Og altså, Henning Berg ble sparket fordi styret og RB ville det slik, blant supporterne ville vel faktisk de fleste beholde ham. I Bergen var Skarsfjord mislikt av alle, presse og supportere, noe styret til slutt ikke lenger kunne ignorere. Med samme utgangspunkt hadde nok velkomsten til Haglund også fortonet seg annerledes.

        I Bergen vet man hva man har fått og har higet etter det, i LSK er fortsatt alt i det blå.

        Kommentar

        • ynnor
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • May 2008
          • 857

          Jeg kjøper jo sesongkort igjen og kommer alltid til å gjøre det , men for andre som ikke liker selvpining like så mye som meg så må jeg virkelig stille spm. Hva gjør klubben med laget for å,få opp entusiasmen til neste år ?

          Kommentar

          • Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2558

            Opprinnelig skrevet av GIFKanari
            Og altså, Henning Berg ble sparket fordi styret og RB ville det slik, blant supporterne ville vel faktisk de fleste beholde ham.
            Enten er det du eller jeg som har sellektiv hukommelse - jeg mener å huske at de aller fleste var fornøyd med å få han ut porten på Åråsen. For min egen del, så ønsker jeg ikke tidene med Henning Berg tilbake.
            Sint og tverr på felt N

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av Børge
              Enten er det du eller jeg som har sellektiv hukommelse - jeg mener å huske at de aller fleste var fornøyd med å få han ut porten på Åråsen. For min egen del, så ønsker jeg ikke tidene med Henning Berg tilbake.
              Avstemningen vant de som ville beholde ham. Jeg stemte også for å beholde ham, riktignok mest i frykt for hva som kunne komme inn istedenfor, og for kontinuitetens skyld. Det forandra seg da Haglunds navn kom opp som erstatter. KFL gikk vel også ut i RB med støtte for Berg, gjorde de ikke?

              Uansett har det ikke så mye med poenget mitt kontra Brann å gjøre. Der ble gleden unison, her var man allerede fra start delte i meningene om Haglund. En ny giv ja, men likevel mer nøkterne og tilbakeholdne.

              Kommentar

              • Yellow-not-jella
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2009
                • 1606

                Opprinnelig skrevet av Folke
                Mye man kan bekymre seg for vedrørende LSK.. Men det å finne penger dersom den rette spissen dukker opp er nok ikke noe å bekymre seg for. Pengene kommer alltid på bordet når de trengs! Bekymringene er vel heller på om Haglund evner å gjøre de grep som må til for å gå laget til å prestere i 90 min hver eneste kamp, at klubben finner opp kruttet på nytt og får produktet attraktivt nok til at tilskuertallene går opp, at NFF ikke får ut fingern og kaster vålerengen på hue ut av eliteserien osv osv.

                NB! Osvold er vel det nærmeste vi kommer en målgarantist.. Men han skal ikke få prøve seg?!
                Ossie Oswald ska nok få prøvd seg i træningskampan ja.

                Mer usikker på dine første setninger der... at penga er på plass når den rette osv.

                Kommentar

                • Yellow-not-jella
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Mar 2009
                  • 1606

                  Opprinnelig skrevet av mats
                  Regner med og håper på at klubben har en meget god spiss på plass før jul.
                  Håper han er på plass senest march thirtyfirst. Samhandling versus økonomi.

                  Kommentar

                  • KFL41
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • May 2004
                    • 3648

                    Når kommer terminlista? Pleier å være ute i disse tider.

                    Kommentar

                    • ulfpulf
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • May 2004
                      • 2505

                      Opprinnelig skrevet av KFL41
                      Når kommer terminlista? Pleier å være ute i disse tider.
                      Jeg leste en notis i en eller annen papiravis som sa at terminlista vil være klar før jul.
                      Vanligvis har den vært ute rundt 5. desember. Det greide de ikke i år, men helt sikkert før jul, sa NFF.

                      Kommentar

                      • sparwasser
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jun 2005
                        • 3185

                        Spilleplan Tippeligaen
                        Mandag 9. desember offentliggjør NFF spilleplanen for Tippeligaen sesongen 2014
                        Det vil bli sendt ut pressemelding klokken 14, parallelt med at spilleplanen publiseres på fotball.no

                        Kommentar

                        • Børge
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Sep 2013
                          • 2558

                          Opprinnelig skrevet av sparwasser
                          Spilleplan Tippeligaen
                          Mandag 9. desember offentliggjør NFF spilleplanen for Tippeligaen sesongen 2014
                          Det vil bli sendt ut pressemelding klokken 14, parallelt med at spilleplanen publiseres på fotball.no

                          http://www.fotball.no/Landslag_og_to...n-Tippeligaen/
                          Alle 16 lagene møter hverandre to ganger, en gang borte og en gang hjemme - det går tipset mitt ut på.
                          Sint og tverr på felt N

                          Kommentar

                          • tullebukk
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2006
                            • 5446

                            Opprinnelig skrevet av Børge
                            Alle 16 lagene møter hverandre to ganger, en gang borte og en gang hjemme - det går tipset mitt ut på.
                            ikke så sikker på det vi snakker om nff.

                            Kommentar

                            • DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4112

                              Rosenborg får nok noen flere hjemmekamper enn de andre laga. Som vanlig.

                              Litt OT: OGS har bedt om betenkningstid før han bestemmer om han vil bli i Målle. Blir artig der oppe i nord-vest kulingen for alle som kom for å trene under ham hvis han drar.
                              Elska þetta félag

                              Kommentar

                              • Kjell.T.Ring
                                Poll St. Ring
                                --==FORUMRUNKER==--
                                • Dec 2005
                                • 11796

                                Jeg sitter med følelsen at hvis vi får henta Ogude (for småpenger så klart), får inn Björn og sikrer høyrebacken burde vi ha en bra stall.

                                Dette KAN være realistisk.
                                Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Når damelaget henter en spiller fra Twente av alle ting, er det for optimitisk å spekulere i om noe skjer mellom klubbene også på herresiden? Et samarbeid med en av Nederlands fremste talentfabrikker hadde jo vært kanon.

                                  Kommentar

                                  • ynnor
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • May 2008
                                    • 857

                                    En veldig viktig mnd.på kontorene på Åråsen. Per 30.12.13 ser vi svekket ut i forhold til 2012 på samme tid og det skremmer vettet av meg. Skeptisk er bare fornavnet.

                                    Kommentar

                                    • Uwes disippel
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2006
                                      • 6039

                                      Opprinnelig skrevet av ynnor
                                      En veldig viktig mnd.på kontorene på Åråsen. Per 30.12.13 ser vi svekket ut i forhold til 2012 på samme tid og det skremmer vettet av meg. Skeptisk er bare fornavnet.
                                      Helt enig. Jeg frykter gamle spillere inn, som er på hell og ikke i nærheten av å prestere på jevnt høyt nivå over tid. Om vi ender opp med Azar og en tilsvarende på midtbanen, så står vi mye verre stilt enn ved sesongstart 2013. Dette er dystre tanker og jeg håper jeg blir motbevist med noen spennende signeringer, men jeg tviler desverre.

                                      Kommentar

                                      • Trønderkanari
                                        Medlem
                                        Møteplager
                                        • Aug 2004
                                        • 84

                                        Blir iallefall ikke Riski neste år. Signerte for rbk idag..

                                        Kommentar

                                        • AG-3
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Jul 2006
                                          • 1081

                                          Fy f... hvor musestille det er rundt LSK om dagen. Nitrist. Ingenting i pressen, ingen rykter og det er ikke så lenge til ny sesong. Skjer det ingen verdens ting om dagen??

                                          Kommentar

                                          Working...