LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Jannis
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jun 2005
    • 266

    Opprinnelig skrevet av AG-3
    Fy f... hvor musestille det er rundt LSK om dagen. Nitrist. Ingenting i pressen, ingen rykter og det er ikke så lenge til ny sesong. Skjer det ingen verdens ting om dagen??
    Med treningsoppstart til mandag, lover ikke dette noe særlig godt.

    Hvor blir det av de "store" signeringene som skulle komme Bjarmann, eller kommer det ikke noen?

    Kommentar

    • Oddis
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Feb 2006
      • 2744

      Opprinnelig skrevet av Jannis
      Med treningsoppstart til mandag, lover ikke dette noe særlig godt.

      Hvor blir det av de "store" signeringene som skulle komme Bjarmann, eller kommer det ikke noen?
      Tipper det plutselig smeller, selv om jeg ikke har hørt noen ting selv.
      Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

      Kommentar

      • tullebukk
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Nov 2006
        • 5446

        Med et buskjett som går mot et vif underskudd skal vi ikke forvente det helt store ...Men at noe kommer til og skje det tror jeg..

        Kommentar

        • HSft
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Dec 2004
          • 6082

          Berntsen som ny trener for Kisa kan kanskje føre til flere utlån av LSK-juniorer. Osvold og Ohi er vel kanksje de to som kan ha mest nytte av et opphold i 1. div? Holmedahl kanskje?

          Kommentar

          • fotballfan
            Medlem
            Hoffnarr
            • Dec 2013
            • 51

            http://www.oa.no/sport/article7079129.ece Rocky lekaj på radaren?

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Berntsen og Ram til Kisa er en kjempemessig greie for LSK som jeg virkelig håper det er en langsiktig plan bak. Som nevnt vil det ihvertfall ikke gjøre det vanskeligere for våre unge lovende å få et fotfeste i Adecco. Regner med at man også vil legge seg tett opptil hverandre hva angår spilllestil slik at man virkelig har en mulighet til å utvikle spillertyper på et godt nivå.

              Med Bob Bradley inn i Stabæk blir rotteracet om de beste spillerne og talentene i østlandsområdet enda tettere, og klubben er nødt til å agere.

              Kommentar

              • Børge
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Sep 2013
                • 2558

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Berntsen og Ram til Kisa er en kjempemessig greie for LSK som jeg virkelig håper det er en langsiktig plan bak. Som nevnt vil det ihvertfall ikke gjøre det vanskeligere for våre unge lovende å få et fotfeste i Adecco. Regner med at man også vil legge seg tett opptil hverandre hva angår spilllestil slik at man virkelig har en mulighet til å utvikle spillertyper på et godt nivå.
                Uansett, er det veldig viktig å få 2-laget opp i 2. divisjon i 2014. Med Ull/Kisa som god samarbeidspartner, 2-laget i 2.div og a-laget i tippeligane vil man ha en meget god utviklingsarena for fremtiden. Legg til fasilitetene klubben besitter.
                Sint og tverr på felt N

                Kommentar

                • GIFKanari
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Apr 2009
                  • 8243

                  Opprinnelig skrevet av Børge
                  Uansett, er det veldig viktig å få 2-laget opp i 2. divisjon i 2014. Med Ull/Kisa som god samarbeidspartner, 2-laget i 2.div og a-laget i tippeligane vil man ha en meget god utviklingsarena for fremtiden. Legg til fasilitetene klubben besitter.
                  Jepp, viktig å få opp rekrutta også. Spørsmålet er jo egentlig om LSK både har bred nok stall og gode nok talenter til å klare begge deler, få inn et par spillere i Kisa og samtidig være gode nok til å ta steget opp i andre. Det må ihvertfall være et krav at de som ikke spiller i en TL-runde må stille for rekrutta. F.eks. Knudtzon kunne spilt langt mer rekruttfotball i fjor, spesielt i vårsesongen, og at han ikke gjorde det tror jeg faktisk ødela et opprykk. Så utslagsgivende er toppfarta hans i tredje.

                  Ligger kanskje litt i korta at Kind Mikalsen drar tilbake på utlån. Tvilende til at at Osvold er god nok ennå, men Kisa er jo i beita på spisser. Han kan ihvertfall ikke rote rundt nok en sesong i tredje.

                  Kommentar

                  • HSft
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2004
                    • 6082

                    Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                    Ligger kanskje litt i korta at Kind Mikalsen drar tilbake på utlån. Tvilende til at at Osvold er god nok ennå, men Kisa er jo i beita på spisser. Han kan ihvertfall ikke rote rundt nok en sesong i tredje.
                    Osvold har ikke noe mer å bevise i 3. Om han ikke klarer å spille seg inn fast på laget til Ull/kisa så vil han i hvertfall ha muligheten til langt flere innhopp der enn hos oss. Jeg er rimelig sikker på at et utlån av Osvold til Kisa vil være en langt større suksess enn utlånet av Bjerkenes til Strømmen i fjor.

                    I tillegg håper jeg vi henter/låner talenter av kisa som ikke er gode nok for 1. div enda, og lar disse spille i junior interkrets/3. div.

                    Kommentar

                    • Stan
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • May 2006
                      • 1082

                      Ute:
                      Piermayr, Helstad, Stoor, Faye-Lund, Høibråthen, Scheel og Gaudersen

                      Inn: Kind Mikalsen og Lundemo

                      Sesongoppkjøring starter mandag....Tynt?

                      Kommentar

                      • Percy Nilegård
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Dec 2003
                        • 5146

                        Opprinnelig skrevet av Jannis
                        Med treningsoppstart til mandag, lover ikke dette noe særlig godt.

                        Hvor blir det av de "store" signeringene som skulle komme Bjarmann, eller kommer det ikke noen?
                        Når lovet Bjarmann dette?
                        "Alltid blodsprengt"!
                        Fong/Macho

                        Even Nordlien

                        Kommentar

                        • reka
                          Seniormedlem
                          --==FORUMRUNKER==--
                          • Aug 2005
                          • 13277

                          Opprinnelig skrevet av Percy Nilegård
                          Når lovet Bjarmann dette?
                          2009,2010,2011,2012,2013

                          Kommentar

                          • glasgow
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Jan 2007
                            • 1252

                            Står på lsk.no at det er store forventninger til Lsk i 2014.
                            Noe jeg ikke har fått med meg ????

                            Kommentar

                            • Folke
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Jun 2008
                              • 5955

                              Opprinnelig skrevet av glasgow
                              Står på lsk.no at det er store forventninger til Lsk i 2014.
                              Noe jeg ikke har fått med meg ????
                              Forventninger? Etter siste sesonger så er det ikke mye forventninger å spore vel... Hvem skal score mål? Hvem skal lære spillerne om 100% fokus og det å unngå unødvendig mål i mot? Jeg så mange gode ting å bygge videre på i 2013, men det kreves minst 1 forsterkning i hver lagdel før jeg får noen forventninger! Selv med gule briller blir det for dumt å snakke om forventninger.. Snakk med beina og hold kjeft frem til dere har noe å snakke om LSK!

                              Kommentar

                              • WAK
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Jul 2006
                                • 967

                                Enig at det kanskje ikke er grunn til de store forventingene med tanke på forsterkningene vi har fått eller kommer til å få foran 2014 sesongen.

                                Jeg tror at den stallen vi har per dags dato er gode til å havne lenger opp på tabellen enn vi har vært de siste årene. Helt i toppen; nei! Men å være med å kjempe om 3.-5. plass ja. Men da må vi ha en maks sesong med marginer på vår side.

                                Hvis man ser på stallen til feks Godset 2-3 sesonger tilbake så var ikke den all verdens. Men Deila fikk jobbe i fred og ro med sitt spill og system i 4-5 år. De havna mellom 7. og 11. plass men de fikk spilt inn et system/spill som holder til at de er Norges beste fotball lagmen langt i fra Norges beste stall. Hvis man ser på hvordan Godset spillere gjør det når de blir solgt til utlandet så er ikke det all verdens på mange av dem. De er ikke så veldig gode som enkelt spillere men utrolig samspilte som lag.

                                Det jeg prøver å si er at et samspilt lag fungerer vel så bra som et lag med mange stjerner som ikke fungere sammen.

                                Jeg håper vi får igjen får at det ble satset på kontinuitet med å beholde Haglund. Jeg vet ikke ikke hvor mye tro jeg har på Haglund lenger men jeg har klokketro på kontinuitet. Skulle Haglund motvise hva de fleste tror så kan det bli en opptur i forhold til fjor året.

                                Vi får garantert inn flere spillere men spørsmåler er om Per Berg åpner lommeboka og henter feks Sulimani eller om en så si gratis Karadas kommer inn. Jeg tror ikke vi behøver forsterkninger (som går rett inn i eleveren) i alle ledd for å være med å kjempe om 3. -5. plass. Men vi må ha inn en "stor" forsterkning.

                                Samtidig må vi ha marginer med oss og ikke mot oss. Sesongen i fjor var preget av at vi hadde flere av nøkkelspillerne våre skadet eller ute av form. Johan kom vel aldri i stabil god form som vi kunne forvente. Selv om han i enkelt kamper på slutten viste hva han var god for. Vi får håpe han slipper skader i år og får en kanll sesong. Vi hadde en spiss FG som var vaksinert mot å score. Den andre spissen Helstad brukte vi hele vårsesongen på å få i form. Når han endelig begynte å komme i form så ble han skadet. Så brukte vi hele sommeren på å få han i form igjen, noe han aldri klarte. Vil nesten si vi spilte nesten hele sesongen med 10,5 spillere for vi hadde Helstad på banen totalt ute av form.Om vi hadde brukt Friday like mange minutter som helstad spilte tror jeg han hadde putta langt flere mål. I tillegg hadde vi mange skader i Mai måned som var måneden det ble spilt flest kamper.

                                Det blir som vanlig selvfølgelig veldig mye dersom..hvis...!! Men skulle Haglund "mot normalt og forventet" få litt orden på spillet og spillere som feks Friday ta store steg så må vi ha litt troa.

                                Dette er jo ikke en håpløs tropp;

                                Origi/Udjus

                                Ødegaard - Østli - Kippe - Ringstad

                                Fofana/BHR - Lundemo/BHR - Johan - PVM/Fofana

                                Karadas/Sulimani/PVM

                                Friday


                                Reserver;

                                Knudtzon/Nordermoen - Mikalsen - Gabrielsen

                                Knudtzon/Palmi - Ohi - Mjelde

                                Osvold

                                Kommentar

                                • Yellow-not-jella
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Mar 2009
                                  • 1606

                                  Opprinnelig skrevet av Stan
                                  Ute:
                                  Piermayr, Helstad, Stoor, Faye-Lund, Høibråthen, Scheel og Gaudersen

                                  Inn: Kind Mikalsen og Lundemo

                                  Sesongoppkjøring starter mandag....Tynt?
                                  Nnjaa, Gabrielsen inn igjen osv. Vi har 21 i stallen pr nu, inkl Jon Keepersen.

                                  Kommentar

                                  • gilbert
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2003
                                    • 3208

                                    Opprinnelig skrevet av Yellow-not-jella
                                    Nnjaa, Gabrielsen inn igjen osv. Vi har 21 i stallen pr nu, inkl Jon Keepersen.
                                    Siden Jon Knudsen er blitt keepertrener for LSK Kvinner er stallen nå på 20 spillere. Her er minst behov for, og plass til, to-tre forsterkninger, eller flere, hvis det blir utlån til f.eks. Ull/Kisa. Det trengs minst én spiss og ellers en i hver lagdel (med tredjekeeper, hvis det ikke blir Stian Christensen). Jeg regner med at vi vil få se flere prøvespillere i alle lagdeler nå som treningene starter opp fra i dag. Det har ikke vært særlig vits i å signe spillere før en fikk se dem på treninger, også hvordan de passer inn i miljøet. Men nå bør en (les: Bjarmann) ha kartlagt mange muligheter og raskt få mange aktuelle spillere til prøvespill.

                                    Får ikke dekt første treninga i dag 15.00, men håper andre skriver kort referat!

                                    gilbert

                                    Kommentar

                                    • Lillestrøm Kirke
                                      Seniormedlem
                                      Myklebust Light
                                      • Oct 2004
                                      • 1470

                                      Opprinnelig skrevet av gilbert
                                      Får ikke dekt første treninga i dag 15.00, men håper andre skriver kort referat!

                                      gilbert
                                      Treninga er idag 1330-1500
                                      "Når man har opplevd Tom Lund, blir det vanskelig å holde med noe annet enn Lillestrøm" - Arne Scheie

                                      Kommentar

                                      • gilbert
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Nov 2003
                                        • 3208

                                        Opprinnelig skrevet av Lillestrøm Kirke
                                        Tidligere meldt på lsk.no å starte 15.00, men nå står det altså 13.30-15.00. Da rekker jeg det ivæffall ikke.

                                        gilbert

                                        Kommentar

                                        • trigz
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Jan 2004
                                          • 7092

                                          Jeg er MEGET skeptisk til denne sesongen dersom det er slik å forstå at LSK ikke kommer til å forsterke i vinter. Vi er helt nødt til å få tak i en spiss. Ellers blir 2014 like frustrerende som 2013 var.
                                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                          Kommentar

                                          Working...