LSK anno 2014
Collapse
X
-
Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.Kommentar
-
-
Berntsen og Ram til Kisa er en kjempemessig greie for LSK som jeg virkelig håper det er en langsiktig plan bak. Som nevnt vil det ihvertfall ikke gjøre det vanskeligere for våre unge lovende å få et fotfeste i Adecco. Regner med at man også vil legge seg tett opptil hverandre hva angår spilllestil slik at man virkelig har en mulighet til å utvikle spillertyper på et godt nivå.
Med Bob Bradley inn i Stabæk blir rotteracet om de beste spillerne og talentene i østlandsområdet enda tettere, og klubben er nødt til å agere.Kommentar
-
Berntsen og Ram til Kisa er en kjempemessig greie for LSK som jeg virkelig håper det er en langsiktig plan bak. Som nevnt vil det ihvertfall ikke gjøre det vanskeligere for våre unge lovende å få et fotfeste i Adecco. Regner med at man også vil legge seg tett opptil hverandre hva angår spilllestil slik at man virkelig har en mulighet til å utvikle spillertyper på et godt nivå.Sint og tverr på felt NKommentar
-
Ligger kanskje litt i korta at Kind Mikalsen drar tilbake på utlån. Tvilende til at at Osvold er god nok ennå, men Kisa er jo i beita på spisser. Han kan ihvertfall ikke rote rundt nok en sesong i tredje.Kommentar
-
I tillegg håper jeg vi henter/låner talenter av kisa som ikke er gode nok for 1. div enda, og lar disse spille i junior interkrets/3. div.Kommentar
-
Kommentar
-
Forventninger? Etter siste sesonger så er det ikke mye forventninger å spore vel... Hvem skal score mål? Hvem skal lære spillerne om 100% fokus og det å unngå unødvendig mål i mot? Jeg så mange gode ting å bygge videre på i 2013, men det kreves minst 1 forsterkning i hver lagdel før jeg får noen forventninger! Selv med gule briller blir det for dumt å snakke om forventninger.. Snakk med beina og hold kjeft frem til dere har noe å snakke om LSK!Kommentar
-
Enig at det kanskje ikke er grunn til de store forventingene med tanke på forsterkningene vi har fått eller kommer til å få foran 2014 sesongen.
Jeg tror at den stallen vi har per dags dato er gode til å havne lenger opp på tabellen enn vi har vært de siste årene. Helt i toppen; nei! Men å være med å kjempe om 3.-5. plass ja. Men da må vi ha en maks sesong med marginer på vår side.
Hvis man ser på stallen til feks Godset 2-3 sesonger tilbake så var ikke den all verdens. Men Deila fikk jobbe i fred og ro med sitt spill og system i 4-5 år. De havna mellom 7. og 11. plass men de fikk spilt inn et system/spill som holder til at de er Norges beste fotball lagmen langt i fra Norges beste stall. Hvis man ser på hvordan Godset spillere gjør det når de blir solgt til utlandet så er ikke det all verdens på mange av dem. De er ikke så veldig gode som enkelt spillere men utrolig samspilte som lag.
Det jeg prøver å si er at et samspilt lag fungerer vel så bra som et lag med mange stjerner som ikke fungere sammen.
Jeg håper vi får igjen får at det ble satset på kontinuitet med å beholde Haglund. Jeg vet ikke ikke hvor mye tro jeg har på Haglund lenger men jeg har klokketro på kontinuitet. Skulle Haglund motvise hva de fleste tror så kan det bli en opptur i forhold til fjor året.
Vi får garantert inn flere spillere men spørsmåler er om Per Berg åpner lommeboka og henter feks Sulimani eller om en så si gratis Karadas kommer inn. Jeg tror ikke vi behøver forsterkninger (som går rett inn i eleveren) i alle ledd for å være med å kjempe om 3. -5. plass. Men vi må ha inn en "stor" forsterkning.
Samtidig må vi ha marginer med oss og ikke mot oss. Sesongen i fjor var preget av at vi hadde flere av nøkkelspillerne våre skadet eller ute av form. Johan kom vel aldri i stabil god form som vi kunne forvente. Selv om han i enkelt kamper på slutten viste hva han var god for. Vi får håpe han slipper skader i år og får en kanll sesong. Vi hadde en spiss FG som var vaksinert mot å score. Den andre spissen Helstad brukte vi hele vårsesongen på å få i form. Når han endelig begynte å komme i form så ble han skadet. Så brukte vi hele sommeren på å få han i form igjen, noe han aldri klarte. Vil nesten si vi spilte nesten hele sesongen med 10,5 spillere for vi hadde Helstad på banen totalt ute av form.Om vi hadde brukt Friday like mange minutter som helstad spilte tror jeg han hadde putta langt flere mål. I tillegg hadde vi mange skader i Mai måned som var måneden det ble spilt flest kamper.
Det blir som vanlig selvfølgelig veldig mye dersom..hvis...!! Men skulle Haglund "mot normalt og forventet" få litt orden på spillet og spillere som feks Friday ta store steg så må vi ha litt troa.
Dette er jo ikke en håpløs tropp;
Origi/Udjus
Ødegaard - Østli - Kippe - Ringstad
Fofana/BHR - Lundemo/BHR - Johan - PVM/Fofana
Karadas/Sulimani/PVM
Friday
Reserver;
Knudtzon/Nordermoen - Mikalsen - Gabrielsen
Knudtzon/Palmi - Ohi - Mjelde
OsvoldKommentar
-
Kommentar
-
Får ikke dekt første treninga i dag 15.00, men håper andre skriver kort referat!
gilbertKommentar
-
-
gilbertKommentar
-
Jeg er MEGET skeptisk til denne sesongen dersom det er slik å forstå at LSK ikke kommer til å forsterke i vinter. Vi er helt nødt til å få tak i en spiss. Ellers blir 2014 like frustrerende som 2013 var.Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellumKommentar
Kommentar