LSK anno 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Kjell.T.Ring
    Poll St. Ring
    --==FORUMRUNKER==--
    • Dec 2005
    • 11796

Opprinnelig skrevet av superbøffel
    Tja, 58 matcher for LSK bør da har gitt noe erfaring?
    Hvor mange som spiss på a-nivå?

Når det er sagt har jeg pitcha han som oppspillspunkt før... Reagerte mer på at han skulle være erfaren i spissrollen.
    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• superbøffel
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Aug 2005
      • 5611

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
      Hvor mange som spiss på a-nivå?
      Få, men erfaringen fra toppnivå har han uansett - det er jo ikke slik at den forsvinner ved å skifte plass på banen. Spesielt ikke til en plass han vel har endel erfaring med fra lavere nivå.
      Enøyd i de blindes dal.

Kommentar

• Folke
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Jun 2008
        • 5955

Fofana, Friday, Osvold og Ohi (mulig Palmi) er de jeg ser som mest opplagte spissalternativer. Disse burde alle få prøve seg nå i vinter!

Kommentar

• Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

Opprinnelig skrevet av superbøffel
          Få, men erfaringen fra toppnivå har han uansett - det er jo ikke slik at den forsvinner ved å skifte plass på banen. Spesielt ikke til en plass han vel har endel erfaring med fra lavere nivå.
          Mente han var midtbane på aldersbestemt?

Uansett trur jeg Ohi har godt av et år som 1. valg i adecco.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• gilbert
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Nov 2003
            • 3218

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
            Mente han var midtbane på aldersbestemt?
            Ohi har spilt mye midtspiss på aldersbestemte landslag. Og skåra i ca annenhver kamp fra den posisjonen.

Enig i at det er et langt sprang fra G-landslag, og at han har lite erfaring fra den posisjonen/rollen i LSK, men jeg mener absolutt han bør testes der i treningskampene. Min største bekymring for om Ohi virkelig slår gjennom, er noen små tegn (blant annet innsats på andrelaget?) på at han ikke har holdningene og innsatsviljen til å bli skikkelig helprofesjonell; håper han motbeviser dette i år.

gilbert

Kommentar

• HSft
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Dec 2004
              • 6104

Opprinnelig skrevet av gilbert
              Min største bekymring for om Ohi virkelig slår gjennom, er noen små tegn (blant annet innsats på andrelaget?) på at han ikke har holdningene og innsatsviljen til å bli skikkelig helprofesjonell; håper han motbeviser dette i år.

gilbert
              Pussig å høre. Jeg har hatt inntrykk av at Ohi er seriøs og har de rette holdningene. Men jeg kjenner han jo ikke. Har bare merka meg ting som at han har kritisert andre juniorspillere for å ikke være seriøse nok og gå 100% inn for fotballen på twitter og at han drev med ekstratrening i vinter.

Kommentar

• 307
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2007
                • 358

Det jeg savner og dette gjelder ikke kun LSK. Dette har irritert meg også angående Landslaget. Når det filmes fra trening eller er intervjuer er det alltid noe tull og fjas. Fult av konkurranser hvor taperen skal gjøre et eller annet. Jeg savner spilletyper som Rekdal, Solbakken, Henning Berg, Myggen osv. Ja, det var noen situasjoner med noen av de også, men de virket profesjonelle på trening hele tiden. De hatet og tape på trening. Ja, man kan være både profesjonell og spilloppmaker. Vi har Riise, Kippe og antagelig flere gode typer. Men det er dette småtullet innimellom. Er man på trening så er man på trening. Da skal man trene. De som er fotball spiller 24 timer i døgnet. Det er de typene jeg savner. Hva som egentlig skjer på trening vet jeg egentlig ikke, men har en følelse.

Kommentar

• magnuslt
                  Seniormedlem
                  Forumonanist
                  • Oct 2011
                  • 213

Opprinnelig skrevet av 307
                  Det jeg savner og dette gjelder ikke kun LSK. Dette har irritert meg også angående Landslaget. Når det filmes fra trening eller er intervjuer er det alltid noe tull og fjas. Fult av konkurranser hvor taperen skal gjøre et eller annet. Jeg savner spilletyper som Rekdal, Solbakken, Henning Berg, Myggen osv. Ja, det var noen situasjoner med noen av de også, men de virket profesjonelle på trening hele tiden. De hatet og tape på trening. Ja, man kan være både profesjonell og spilloppmaker. Vi har Riise, Kippe og antagelig flere gode typer. Men det er dette småtullet innimellom. Er man på trening så er man på trening. Da skal man trene. De som er fotball spiller 24 timer i døgnet. Det er de typene jeg savner. Hva som egentlig skjer på trening vet jeg egentlig ikke, men har en følelse.
                  Når det er intervjuer med spillerne så er det som regel litt dødtid mellom øktene, eller nedtrapping/restituering? Intervjuer prioriteres kanskje ikke når det er fullt fokus på den profesjonelle treningsøkten. Dette er hvertfall mine første tanker, uten at jeg vet noe sikkert.

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Fjorårets knappe tredjevalg som spiss og generelle potet seiler visst opp som et førstevalg øverst, blir nesten provosert. Mulig det er taktikkeri fra Haglund, men føles mer som resignasjon.

Kommentar

• Rune
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Aug 2008
                      • 1229

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                      Fjorårets knappe tredjevalg som spiss og generelle potet seiler visst opp som et førstevalg øverst, blir nesten provosert. Mulig det er taktikkeri fra Haglund, men føles mer som resignasjon.
                      Hvis han skårer to mål i hver kamp han spiller, så er det helt greit for meg.
                      "Wax on, wax off!" (Mr. Miyagi, 1984)

Kommentar

• reka
                        Seniormedlem
                        --==FORUMRUNKER==--
                        • Aug 2005
                        • 13278

Fjorårets knappe tredjevalg som spiss og generelle potet seiler visst opp som et førstevalg øverst,
                        ikke glem at han var lagets toppskårer sesongen 2012 når du sprer om deg med adjektiver.

Kommentar

• KFL41
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2004
                          • 3648

I mine øyne handler det ikke om hvor mye Erling scorer, men hvor mye laget scorer når vi bruker ulike spisser. Hvis vi scorer flere mål med Erling som spiss, er det selvsagt naturlig å bruke ham. Hvis vi scorer flere mål ved å bruke en annen spiss (uavhengig av hvor mange mål denne spissen scorer) så bør han spille. Dette er det naturligvis vanskelig å måle. Erling scorer på gjennomløpninger og når han lurer i feltet. I banespillet ellers er han ganske begrenset. Har ikke evne til å skjerme ball og vi mister ballen lett. Det er det forøvrig ikke bare han som gjør. Mange baklengsmål i 2013 kom som følge av at vi mister ballen umotivert.

Kommentar

• GIFKanari
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Apr 2009
                            • 8243

Opprinnelig skrevet av reka
                            ikke glem at han var lagets toppskårer sesongen 2012 når du sprer om deg med adjektiver.
                            Jepp, da vi spilte en annen type fotball enn den som etterhvert trykte ham langt ned på rangstigen og gjorde ham til en back-up i flere posisjoner. Sesongen da vi var best borte, med renter. Og nå har vi en trener på kortidskontrakt som langt på vei sier svart på hvitt at han er innstilt på å dra tilbake til fortida. Det baktunge laget som sparker ballen i et tilsynelatende høl i mellomrommet som med maks uttelling sender Erling aleine med keeper. Å satse på slike spillere på topp er ikke "å følge utviklinga" for å bruke Bjarmanns ord, det er å følge eksistensen til lag som Sandnes Ulf. Vi kan like godt vinke farvel til et tosifra antall seire i serien for alltid, vi er jo allerede godt vant forsåvidt.

Skulle ønske man hørte stemmen til Haglund like klart som Deilas hver gang Erling sendte en pasning rett til en Godsetspiller. Jeg sluttet å telle da han rundet ti. Hvordan kan et lag forsvare å sende ballen så ofte til en spiller som i praksis aldri klarer å prikke en medspiller? Jeg tipper svensken er inneforstått med at det bare er sånn det er i LSK, og å prøve noe annet er grådig fali'. Og lønna for å jatte med er dessuten mer enn grei nok uansett, yrket går som kjent for luselønn i hjemlandet.
                            Last edited by GIFKanari; 19.01.2014, 02:33.

Kommentar

• MortenA
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2007
                              • 3492

Dette korstoget mot Erling begynner å bli patetisk. To mål mot fjorårets seriemester burde være akseptabelt, selv om begge lag var B-pregede.
                              Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

Kommentar

• trigz
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 7135

Erling er en flott fyr, men bør være uaktuell som førstevalg i angrep for et lag som vil dominere sine kamper og ha mye ballbesittelse. Det er ikke slik han kommer til sin rett.
                                Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• knut
                                  Make knut Great Again
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2006
                                  • 9539

Opprinnelig skrevet av trigz
                                  Erling er en flott fyr, men bør være uaktuell som førstevalg i angrep for et lag som vil dominere sine kamper og ha mye ballbesittelse. Det er ikke slik han kommer til sin rett.
                                  Jeg vil pule Voe. Dessverre er det like aktuelt at jeg får til det som at LSK dominerer kamper med sin høye possession, basert på endeløse tversoverpasninger og støttepasninger som dessverre er og blir en taktisk bommert da vi mangler de generelle ferdighetene i laget til å penetrere typ Stabæk j98.

Vanligvis er jeg med på hylekoret når det skorter på ferdighetene, feks Stoor sin innleggsfot, men når det kommer til Erling, så lider han også helt klart av taktikken til farbror Melker. Men det er klart, nå tok det bare 2 år før BHR kom på høyre kant, så kanskje det er håp om at Erling skal få brukt styrkene sine han og?

Kommentar

• GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

Opprinnelig skrevet av MortenA
                                    Dette korstoget mot Erling begynner å bli patetisk. To mål mot fjorårets seriemester burde være akseptabelt, selv om begge lag var B-pregede.
                                    Det er mer et korstog mot en sportslig ledelse som bruker spillere til å takle oppgaver de ikke mestrer og tilsynelatende forventer at ting på en magisk måte skal bli bedre. Det handler om en bestemt posisjon på banen som er svært viktig for hvordan hele laget spiller sin fotball. Moralen her er å bruke spillerne tilgjengelig på det de kan, og er det noe Erling ikke kan så er det å være ballfordeler.

Det utvikler seg til å bli en elefant i rommet, som blir enda mer tydelig når Haglund blir sitert på at Erling var "skarp i bakrommet", som om det skulle overraske noen som følger LSK. Men hva mer? Det er nettopp det Haglund ikke legger til om Erlings prestasjon som er problemet når det handler om å bli et troverdig førstevalg som spiss, en god del av the missing link i hele LSKs offensiv.

Kommentar

• reka
                                      Seniormedlem
                                      --==FORUMRUNKER==--
                                      • Aug 2005
                                      • 13278

Gitt at stallen ser ut som den gjør bør vi spille med spissen som skårer flest mål. Jeg har ikke noe mancrush på Knudtzon, ei heller noen tro på at mannen vil fremstå som en åpenbaring på topp. Men å sette ut den som skårer flest mål på bakgrunn av hans pasningferdigheter eller andre mer irrelevante egenskaper blir bare teit. Samtlige spillere i stallen har begrensinger, borsett fra de som ikke har fått anledning til å drite seg ut ennå.

Kommentar

• andee
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • May 2004
                                        • 1191

Moralen her er å bruke spillerne tilgjengelig på det de kan, og er det noe Erling ikke kan så er det å være ballfordeler.
                                        Fikk dessverre ikke anledning til å se matchen, derav spørsmålet, spilte vi "4-4-1-1", og hvilken posisjon kledde Erling på seg? Leste i RB at Deila igjen hadde trua på Fugla, og at han så en tydelig stil i laget. Men han drar oss garantert i beinet, igjen, i og med at Godset lekte seg til 4-3 mot et fullstendig toppa Fugla.
                                        TS05 - Felt C

Kommentar

• HSft
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Dec 2004
                                          • 6104

Opprinnelig skrevet av andee
                                          Fikk dessverre ikke anledning til å se matchen, derav spørsmålet, spilte vi "4-4-1-1", og hvilken posisjon kledde Erling på seg? Leste i RB at Deila igjen hadde trua på Fugla, og at han så en tydelig stil i laget. Men han drar oss garantert i beinet, igjen, i og med at Godset lekte seg til 4-3 mot et fullstendig toppa Fugla.

Knudtzon
                                          Mjelde
                                          Palmi - Ohi - Lundemo - Riise
                                          Keivan - Ødegård - Østli - Nordermoen
                                          Origi

Fullstendig toppa vil jeg ikke si vi var akkurat. Vi mangla vel PVM, Kippe, Ringstad, Udjus, Johan og Ruben som fort hadde tatt en plass i elveren. Riise var vel den eneste på dette laget som garantert starter seriepremieren om han er skadefri.

Kommentar

Working...