Enig i at Erling bør spille en del kamper som spiss slik stallen er nå. Men selv om han eventuelt scorer flest mål neste år så synes jeg Haglund bør bli flinkere til å vurdere hvilke kamper han skal starte. På hjemmebane mot drittlag som ligger lavt så blir det ofte bom å starte med Knudtzon, uavhengig av hvor mange mål han har scora før, det har vi sett mange ganger at ikke funker. Riktig spiss til riktig match tror jeg kan være lurt. For å sette det litt på spissen så kan Knudtzon score 10 mål på bortebane og være toppscorer, men hvis han ikke takler et annet kampbilde så kan vi ikke bruke han kun fordi han har scora mest.
LSK anno 2014
Collapse
X
-
I tillegg mangla vi Fofana. Så vi mangla vel 5-6 spillere som ganske sikkert vil starte hvis de er skadefri og i form.
Vi må huske at Godset har en av den største stallen i Tippeligaen. Etter at de har mista Kamara, Diomande, Abdi og Johansen så har de fortsatt 25-26 spillere i stallen. Mens vi har vel 20-21 spillere.Kommentar
-
Enig der, og så mangla vel Fofana også? Prøvde å si at det virka greit å gi Godset match i nesten fulle 90 min, spesielt med tanke på en fel utilgjengelige spillere. Og at Deila beit seg merka i dette, at Fugla var på høyde, til tross for et lag som var verre en mai i fjor ( jo, jeg nevner mai i fjor så ofte jeg vil).TS05 - Felt CKommentar
-
På hjemmebane mot drittlag som ligger lavt så blir det ofte bom å starte med Knudtzon, uavhengig av hvor mange mål han har scora før,Kommentar
-
Gitt at stallen ser ut som den gjør bør vi spille med spissen som skårer flest mål. Jeg har ikke noe mancrush på Knudtzon, ei heller noen tro på at mannen vil fremstå som en åpenbaring på topp. Men å sette ut den som skårer flest mål på bakgrunn av hans pasningferdigheter eller andre mer irrelevante egenskaper blir bare teit. Samtlige spillere i stallen har begrensinger, borsett fra de som ikke har fått anledning til å drite seg ut ennå.
Om vi skal ha noen forhåpning om å få til et bedre possession-spill må de banale balltapene minimeres.Kommentar
-
Å kalle pasningsferdigheter for en irrelevant egenskap er en drøy påstand. At samtlige spillere har begresninger er en avledningsmanøver, hele poenget må være å satse på den som har best forutsetninger for å takle rollen som ensom spiss i Haglunds foretrukne formasjon. Og der stiller Friday soleklart bedre enn Erling. Når Erling har en så lav treffprosent på sine avleveringer får det konsekvenser for hele måten LSK både kan angripe og forsvare seg på. Erling har f.eks et feilpass som i et par trekk seinere fører til frisparket som Storflor scorer på.
Om vi skal ha noen forhåpning om å få til et bedre possession-spill må de banale balltapene minimeres.Enøyd i de blindes dal.Kommentar
-
Det er ikke et godt tegn at vi som forum-troll sitter å sjonglerer med hvem som skal spille spiss i 2014. Mitt syn på saken er at vi har to spisser. Osvold og Friday. Erling er en kantspiller, god eller dårlig, en kantspiller. Om Han skal brukes som spiss, med suksess så må trenerne slutte å bruken i alle posisjoner og la han konsentrere seg om kun det å spille spiss. hvis ikke blir det aldri bra nok. Han har for mye å jobbe med.
Ohi som er et talent, som spiller litt over hele fløya han også, må få lov til å spesialisere seg i en posisjon. Så er det for trenerne å bestemme seg for hvilken. Slik jeg ser det, sentralmidtbane eller rollen bak spissen. Tempo svakheter, det går ikke på dette nivået når du spiller sentralt. Så, om han skal spille bak spissen eller som spiss, slik han gjør på Ulandsen, det MÅ LSK ta stilling til nå som han er i sluttfasen av talentutviklinga. Før det blir for sent, enten for han eller oss. Om han ikke spiller mer forsvinnern.
oppsummert: vi har kun to spisser. begge juniorer. Erling veit ikke sjæl hva han er, Ohi har ikke funnet seg selv.twitter @amundsakis
ΘΥΡΑ 13Kommentar
-
Synes egentlig det er helt utrolig at en som mener godt pasningsspill er en uvesentlighet i fotballen kan få så mange tomler. Spesielt når man ser så mange kamper i TL der lag som leder har problemer med å holde på den og som helt skifter karakter. Nå var det bare en treningskamp mot Godset sist, men måten LSK detter sammen på etter utligninga i første omgang har vi sett utallige ganger før. Det bunner nettopp i et manglende grunnspill og kynisme i forhold til å kunne holde ballen i laget, og om ikke å styre kampen, så ihvertfall å ha en viss kontroll. Utligninga lå i lufta i en periode før den kom, heller ingen uvant greie for LSK.
Lundemo ble noe av en syndebukk, RB påviste tempoproblemer utover i omgangen. Forsåvidt riktig det, men langtifra hele forklaringa, og jeg synes det er på tide at noen setter halen på grisen snart. Det kan like gjerne være RB som noen andre, som tross alt er blant dem som bruker aller mest tid på å skrive om klubben. Noen dypere analyser er ikke å forakte.
Jonern er inne på det over her, Haglund er jo en trener i utvikling, men jeg savner også at han gjør bevisste valg etter hvilken type motstand vi møter, og kanskje enda mer etter kampbilde. Å ha en one trick pony på topp, spesielt i hjemmekamper, løser ingen av LSKs problemer. Det er det eneste som er helt sikkert. Så er det opp til Haglund og spillerne å vise om man står opp om morran og går på jobb først og fremst for å brødfø seg selv og sine og fordi det er for at det er et trygt og varmt sted å oppholde seg, eller om man bruker hver dag på å utvikle seg som spiller/trener, som prestasjonsgruppe og som menneske.Kommentar
-
I dag bringer rb.no nyheten om at klubben i år må kutte enda mer enn tidligere antatt. Det dreier seg om 7.5 - 8 millioner, hvorav størte delen faller på det sportslige, der reduksjonen er anslått til rundt 4 millioner, mens administrasjonen barberes med 3.5 mill. Folk vil måtte finne seg en annen jobb. Hvorfor er det slik at det sportslige skal ta det tyngste løftet ?Kommentar
-
Personlig er jeg ikke overrasket, men må ærlig innrømme at det er enkelte personer som skuffer litt her. Om man så dette komme, hvorfor ikke ta grep før? Hvorfor ikke selge dyre middelmådigheter? Selv om man ikke høster kroner på salg, spares det på budsjettet osv. Positivt er vel at påtroppende DL faktisk tar grep med en gang, flott å se.Kommentar
-
Det er nok der det er mest å hente.. Har ikke oversikt over budsjett, men vil vel tro at admin bidrar vesentlig mer i % enn hva sportslig avd gjør? Uansett en veldig dårlig start på det nye året. Klubben sier at stallen er komplett, bortsett fra en spiss.. Fansen sier at stallen er dårligere enn i fjor, at man trenger forsterkning i alle lagdeler..
Dette går mot ett fantastisk år!
Kommentar
-
Den økonomiske krisen i LSK er ikke overraskende.
Det som er oppsiktsvekkende, er at det har fått gå så langt som det tydeligvis har gjort, uten at det har blitt tatt nødvendige grep tidligere.
Nå kan vi skrinlegge alt snikk-snakk om nye spillere, enten det er spiss eller annet. Men det har vi jo forstått en stund nå.
Det positive i all elendigheten er at Anita ser ut til å være en dame med kompetanse og som har forstått viktigheten av større åpenhet.
Samling i bånn!Elska þetta félagKommentar
-
Kommentar
-
Dette kom ikke som noen overraskelse men merkelig at det ikke er blitt tatt grep før nå. Blir nok en blytung sesong det her, med kamp om å overleve som hovedfokus er jeg redd. En toppspiss kan vi se langt etter nå, så det blir vel et avdanka navn på free transfer eller enda en unggutt. Håper nesten på det siste. Får virkelig håpe at Friday & Fofana kan blomstre nok til å bli solgt for gode penger og at Per Berg nok en gang vil spytte i noen kroner. Huff, man vil jo så gjerne være optimist.livet er en gamp for de som ikke kan si k
https://twitter.com/#!/KjetiIKommentar
-
Når vi er så langt nede økonomisk så er det rart vi ikke har tilbudt Bajram Ajeti prøvespill. Er han ikke god nok så koster det ikke Lsk 1 kr og sende han ut døren igjen.Kommentar
-
Lav pris, lav lønn, vant til TL, "målgarantist"... Var det noen flere urealistiske krav? Selvsagt håper jeg også at klubben finner gull som ingen andre har oppdaget. Men tror jeg på det? Tror de det selv...Elska þetta félagKommentar
-
TS05 - Felt CKommentar
Kommentar