LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Det man vil høre når økonomien ikke er der er vettuge uttalelser. Ikke piss som å finne en billig målgarantist, men en spiller som passer inn i stilen man vil innføre. Og at den stilen handler om en type fotball som kan få LSK til å hevde seg igjen. At det er slutt på å hente etablerte fiaskoer, at det handler om å bygge noe slagkraftig. 7-8 mill i kutt, er jo bare en Brenne-signering det! LSK er helt lost, helt clueless, men jeg håper inderlig Westbye er et friskt pust som faktisk klarer riste løs i det gubbeveldet som har regjert. You go, girl! Du sier mye riktig, nå er det opp til deg å få dette vraket på rett kjøl og å vise at du kan sette pene ord ut i praksis.

    For tiltroen til resten er nærmest ikke-eksisterende, det lukter Adecco lang vei. Om ikke neste år så 2016.

    Kommentar

    • Xavi
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • May 2008
      • 1275

      Folk her inne har vel meldt adecco siden 2008, samme visa år etter år.

      Ikke alle synger med når optimist spilles på Åråsen.
      Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
      Anders, Tidligere styremedlem KFL

      Kommentar

      • MortenA
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2007
        • 3447

        Opprinnelig skrevet av trigz
        Erling er en flott fyr, men bør være uaktuell som førstevalg i angrep for et lag som vil dominere sine kamper og ha mye ballbesittelse. Det er ikke slik han kommer til sin rett.
        I utgangspunktet enig i at mye ballbesittelse gjør det vanskeligere for Erling å spille på sine styrker, men hvis Haglund legger opp et spillesystem hvor Erling kan kryssløpe inn i feltet kan han gjøre en bra jobb. Få midtstoppere i TL kan matche farten hans, og det gjelder ikke kun på kontringer. Haglunds oppgave blir å drille inn en taktikk som lar Erling få utnytte farten sin, selv om vi spiller med mye ballbesittelse.

        Opprinnelig skrevet av GIFKanari
        Det er mer et korstog mot en sportslig ledelse som bruker spillere til å takle oppgaver de ikke mestrer og tilsynelatende forventer at ting på en magisk måte skal bli bedre. Det handler om en bestemt posisjon på banen som er svært viktig for hvordan hele laget spiller sin fotball. Moralen her er å bruke spillerne tilgjengelig på det de kan, og er det noe Erling ikke kan så er det å være ballfordeler.

        Det utvikler seg til å bli en elefant i rommet, som blir enda mer tydelig når Haglund blir sitert på at Erling var "skarp i bakrommet", som om det skulle overraske noen som følger LSK. Men hva mer? Det er nettopp det Haglund ikke legger til om Erlings prestasjon som er problemet når det handler om å bli et troverdig førstevalg som spiss, en god del av the missing link i hele LSKs offensiv.
        Hvis kritikken er ment mot sportslig ledelse, så er vi nesten helt på bølgelengde. Slik kritikken blir presentert, oppleves den som rettet mot Erling og hans ferdigheter enn hvordan Haglund ønsker å utnytte dem.
        Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

        Kommentar

        • Canário
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Sep 2005
          • 1471

          Ikke overraskende at melding om kutt kommer, kanskje spesielt siden vi fremdeles ikke har noen hovedsponsor. Det er en generell trend i hele eliteserien. Følger ikke helt kritikken om at vi ikke har vært gode på smarte avgjørelser sportslig. Stort sett gode signeringer da vi startet på ganske bar bakke høsten 2011 (ut fra 30 kamper i 2012 og anvendeligheten i fjor er også Palmi den type signering). Det har vært lovende talentutvikling og spennede kjøp både via agent Aneke og fra divisjonen under, samtidig var etablerte og dedikerte spillere som Vaagan Moen, Andersson og til slutt Mjelde nødvendig. FG og Høibråten fikk levert i perioder, i år popper det opp interessante navn som opp som er aktuelle for å bidra. Det vitner om et godt arbeid. Jeg var ganske pessimistisk for tilgangen av talenter etter at Høibråten dro. Her er det imidlertid mange navn for fremtiden, som jeg ikke var ordentlig klar over før etter Godset-kampen. (Noen var jeg klar over, men ikke at for eksempel Echem, Ghaedamini, Nordermoen og Ajer var så klare ennå, og spillere ved navn Åretun og Rødsand er på G-16).

          Det som kan stilles litt spørsmålstegn ved er den mangelfulle logikken på spissfronten siden Haglund tok over: I "halve" 2012 manglet vi en bakromspiss - når så Bergmann dro manglet vi et oppspillspunkt, men da kommer isteden bakromsspissen i Helstad. Samtidig ble etter hvert FG skadefri og kunne tatt over denne rollen. Lite god bruk av ressurser. Helstad ble klar på grunn av tilgjengelighet og navn og ikke fordi han passet inn i laget. Spørsmålstegnet ved spisspolitikken er med "litt" foran siden det den gang var en stor strek i regninga at FG skulle bli skadet allerede etter 12 min av første kamp i 2012, og vi dermed sårt savnet bakromsdimensjonen som kunne gjort oss farlige den våren. Oppsummert er jeg tiltreds over signeringene, det som skjer i junioravdelingene og de sportslige valgene (som den geniale singeringen av Stoor og valget om å ikke resignere han), dessverre med et feilskjær sommeren 2012: Da skulle resurssene gått til targetmannen vi trengte og ikke Helstad. I tillegg kan vi selvfølgelig stille spm ved disposjonene til Haglund, men det er kun hans ansvar. Om ikke kraftspissen kommer "må" også Haglund komme til konklusjonen om at vi må gjøre noe, og prøve for eksempel Ohi lenger framme eller la Friday få sjansen i mye større grad enn i fjor.

          Kommentar

          • HSft
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Dec 2004
            • 6082

            Opprinnelig skrevet av Canário
            Her er det imidlertid mange navn for fremtiden, som jeg ikke var ordentlig klar over før etter Godset-kampen. (Noen var jeg klar over, men ikke at for eksempel Echem, Ghaedamini, Nordermoen og Ajer var så klare ennå, og spillere ved navn Åretun og Rødsand er på G-16).
            Rødsand er ikke fra g16. Han er førsteårs senior. Ajer derimot er g16 og har fått mye omtale de siste årene. Veldig spennende spiller. Ajer, åretun, holter og ødegaard er nok de g16-spillerne som kommer til å få landskamper i år for g16- og g15-landslaget i år.

            Håper Ajer får spilletid i tippeligaen i år. Han så ut som han har utvikla seg veldig det siste året.

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Ødegaard, er det en jeg ikke har fått med meg eller mikser du navn? Forøvrig veldig spent på hva som skjer på juniorsida nå som rammene blir enda strammere og vi har mista trenerparet, samtidig som vi har såpass mange spennende navn. Walstad er en som vel ikke var med i siste treningskamp og Kevin Lang var også innom G16-landslaget i fjor. Hvordan er ståa med disse? Ofkir også for den saks skyld.

              Kommentar

              • HSft
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Dec 2004
                • 6082

                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Ødegaard, er det en jeg ikke har fått med meg eller mikser du navn?
                Emil Ødegaard, Keeper på G16, født i 1999, tipper han blir tatt ut på G15-landslaget i år.

                Kommentar

                • bjarmann
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2005
                  • 2936

                  Opprinnelig skrevet av Xavi
                  Folk her inne har vel meldt adecco siden 2008, samme visa år etter år.
                  "Pessimist, jeg veit det går ned til sist. Så lenge jeg lever her, er jeg en pessimist"
                  I år så tar vi alt

                  Kommentar

                  • Playboy1
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Dec 2003
                    • 2151

                    Opprinnelig skrevet av Grusom B
                    Pust ut. Du kunne vært West Ham-fan også.
                    Eller enda verre , Leeds Fan som jeg er

                    Kommentar

                    • Grusom B
                      Generalissimo Bellisimo
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Nov 2003
                      • 6248

                      Opprinnelig skrevet av Playboy1
                      Eller enda verre , Leeds Fan som jeg er
                      Eller verst av alt, Portsmouth.

                      Men fra misere til alvor, jeg synes kampen i dag var et stort skritt i riktig retning. Vi var effektive og spilte tildels hurtig og fin kombinasjonsfotball i angrep. Jeg er bekymret for ballgjenvinningsfasen på midten, men samtidig overbevist om at Bjørn Helge går sin beste sesong i møte. Han var enorm i andre omgang, og kan være en målpoenggarantist i nær sagt samtlige kamper. Osvold så også bra ut, og Ruben så ikke ut til å ha mistet noe som helst. Nordermoen kan være neste mann ut av egne produkter. God fart, rolig med ballen. Må se ham utfordres mer defensivt før jeg henger høyrebacken på hans skuldre. God kamp, men ingenting som skjer i januar kan tillegges betydning utover å gi kamptrening.
                      Ni principe ni rey...

                      D10S!

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4384

                        Kan man ane at vi prøver å spille litt mer direkte til tider? Håper virkelig vi blir bedre i balansegangen mellom å holde ballen i laget og ta kontringer. Var veldig deilig å se 3-0 målet i dag hvertfall. Vi må bare fortsette å ta de åpenbare kontringsmulighetene vi får. I fjor syntes jeg vi holdt på ballen unødvendig mye.
                        ..................

                        Kommentar

                        • Totti21
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Mar 2004
                          • 3500

                          Opprinnelig skrevet av _Jonern
                          Kan man ane at vi prøver å spille litt mer direkte til tider? Håper virkelig vi blir bedre i balansegangen mellom å holde ballen i laget og ta kontringer. Var veldig deilig å se 3-0 målet i dag hvertfall. Vi må bare fortsette å ta de åpenbare kontringsmulighetene vi får. I fjor syntes jeg vi holdt på ballen unødvendig mye.
                          Det er jo det Magnus Haglund har sagt at man ønsker i større grad enn vi har fått til. De beste kampene våre under Magnus Haglund har jo også vært de kampene der vi har variert mellom balltrilling og direkte spill i perioder. Det krever omstilling både mentalt og i beina på spillerne å evne denne variasjonen.

                          Kommentar

                          • G-Man
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2011
                            • 3209

                            Opprinnelig skrevet av Playboy1
                            Eller enda verre , Leeds Fan som jeg er
                            Westham? Leeds? LUXURY!!! laget mitt i england er AFC Wimbledon...

                            Kommentar

                            • Børge
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2013
                              • 2558

                              Sportsklubben, 2014 og en ond sirkel

                              LSK anno 2014 - ja hva skal man si? Blir det feiring av 40 år i toppen av norsk fotball, året man bøyer seg ned for å ta skippertaket og hele bukseræva rakner? Fra en relativt harmonisk klubb fra sesongstart i 2013, har det vel i grunn bare gått en jævla vei - rett nedover...

                              Publikum kom knapt nok på Åråsen høsten 2013. Laget kjempa seg til en plass i semifinalen i cupen, men tapte på målstreken. Når det tapet kom, ja da gikk faktisk all lufta ut av spillerne også. Etter det presterte dem, slik jeg husker det, bra fotball i 45 min mot nedrykkslaget Tromsø. Bjørn Helge snudde kampen nesten alene på ren vilje. Resten må jeg ærlig talt si at er fortrengt. Litt som når man kjører bil og tenker her har jeg vært før, men jeg husker ikke når - hadde jeg drømt om det? Jeg var der på alle hjemmekampene, men kan knapt huske annet enn de 45 minuttene og ydmykelsen man tok i mot fra rbk.

                              Så kom høsten. Litt små-kjekling åpenlyst i media med Ull/Kisa vedrørende samarbeid. Per Berg åpna kjeften (de fleste med vett holder kjeft når han prater - en mann som har autoritet og man lytter til). Ull/Kisa og LSK satte seg ned og ble enige. Inn kom Mikalsen. Lovende U21 spiller. Inn kom også Lundemo fra Bærum. For første gang siden Tokstad, Ruben (etter min hukommelse) og de gutta signerte (H08 og 2009?), hentet man inn en ung lovende sentral midtbanespiller. Endelig! Og på mirakuløs måte, fikk man forlenga lån av Magnar Ødegaard - en mann jeg tror kan bli en meget habil midtstopper i tippeligaen. Faktisk en relativt bra høst.

                              Ny daglig leder kommer inn. Ei dame mange her inne har trua på skal røske opp i gangene. Styrets leder har annonsert sin avgang, noe mange her inne ser frem til etter hva jeg forstår.

                              Ny daglig leder er helt greit. Og jeg tror hun har kapasitet til ikke å la seg pille på nesa, men så gjenstår det å se om hun kan faget med å lede et team av godt samkjørte mennesker og få det til å virke i fortsettelsen.

                              At Per Mathisen forsvinner, er noe jeg ikke liker. Jeg er ikke en gambler og liker det trygge. Per Mathisen er tryggheten selv. "Ja, men han kan faen meg ikke drive noen fotballklubb. Hakke kompetanse" er noe som går igjen. Han har sikkert ikke fotball og spillerlogistikk ut i fingerspissen, men han er en forretningsmann. LSK trenger det. "Ja, men han ekke særlig god. Bare røde tall" lyder ordene. Jo, visst er han forretningsmann. Vis meg den som har drevet slik han har drevet Åkrene Mek. Aldri gått med underskudd. Fotball er en forbanna kompleks bransje.

                              Fotball, der er innsatsfaktoren 22 menn. 22 menn som skal spille sammen og byttes ut hvert år ettersom alderen tar fra dem den unge kroppen, spillere blir gode og flytter på seg og noen stagnerer eller ikke er gode nok. Det er 22 menn i varelageret. Lagersjefen er en trener som byttes med jevne mellomrom. Her skal kjemien spille inn. Presterer dem ikke sammen, så er det ingen som kommer for å se laget i kamp. Ukurans er ikke bare å kaste ut, men du må kjøpe ukuransen ut! Kommer ingen på kamp, er det ikke penger til å kjøpe ut ukuransen. Kommer ingen på kamp, er det ikke penger til å erstatte ukuransen som er kjøpt ut. Det er en jævla ond sirkel når den først for fart. Og "omløpshastigheten" på ukuransen har vært ganske så stor i LSK de siste årene....

                              Per Mathisen er sikkert ikke den som drar i alle trådene når lagret fylles opp, men han har jobba jævlig hardt i de årene han har vært leder for å ha de rammene som skal være der. Se bare på hvilket anlegg LSK har? Hall, treningsbaner med naturgress med og uten undervarme. Svært få klubber kan vise til det samme. MFK fikk 125 mill for å få til noe lignende. LSK har bygd det opp selv. Per Mathisen har vært en unik person for LSK. Han har jobba hardt og nå er han nok sliten av all jobben. Uten Per Mathisen, tror jeg ikke LSK hadde vært i toppen av norsk fotball den dag i dag. Enten du liker det eller ikke. En kjernekar som har gjort veldig mye. En fyr jeg alltid har hat ubegrensa tillit til.

                              Forsesongen starta som nevnt bra med signeringer og fornyet lån. Men rett over nyttår kom likene ut av skapet representert av krav om kutt på mellom 5-8 mill. Det sies 3,5 på adm og 4 på sportslig avdeling. Ikke spesielt mye, men har du skjært deg ned til beinet ved tidligere anledninger - ja da er du på beinet allerede. Hvor skal du da kutte? Kjell Hulby var første ut porten med blomster i hånda og takk for lang og tro tjeneste. Til store protester. Burde man ikke sett det på forhånd? En virkelig hyggelig fyr. En som er god på dialog og tydeligvis de frivillige har et veldig godt samarbeid med. På kortsiktig hold ser det ut som om mange frivillige forsvinner med han. Man sparer penger og mister frivillige. Jeg skal ikke konkludere, da jeg vet lite om det. Derimot våger jeg å si at det ikke ser bra ut.

                              Kutt i sportslig avdeling er det ikke kommet noe ut om enda. Det som er kjent, er at Tommy Berntsen m/assisten er borte. Vil dem bli erstatta? Man kan med gru se frem til hva kuttene vil bli. Lønnskutt? Den mest ydmykende måtene å kutte på - å ikke kunne dekke de kontraktene man har inngått. Er vel bare å sette seg ned å vente på hva som skjer.

                              Fra LSK sitt hold, forkynnes det at stallen er komplett. RB sier det jaktes på en spiss, som vil bli finansiert av eksterne. Spissen skal ikke koste penger og lønna skal være så lav som mulig. Høres ikke akkurat ut som om en som bøtter inn mål eller baner vei for andre. Sikkert stygt sagt, men tankene mine streifer ca ett år tilbake i tid hvor en svenske var på prøvespill. Han som skulle bli den nye Zlatan, men som hadde endt opp på nivå tre i Sverige. Jeg tror ikke at man finner en ny spiss. Må satse på at Fred, Erling og Joakim slår til. Høyre back er det ikke råd til. Han skal finnes internt. Sannsynligvis i en omskolert Anders Østli eller junioren Nordremoen.

                              Slik feirer altså LSK 40 år i toppen. Vi lo så vi pissa på oss av bydelslaget sitt 100 årsjubileum i 2013 - 100 år i skam som endte opp med ræva resultater, en grinete trener og nesten konkurs. Hva skal vi le av i år? Jeg har mer trua på tårer.

                              Greit, de to første treningskampene har vært helt greie. Tap mot Godset og seier mot Häcken. Bjørn Helge, Erling mfl har funnet veien til mål allerede. Noen av unggutta har vist seg bra frem, da flere etablerte sitter på sidelinja enda. Laget er neppe styrka prestasjonsmessig, men stallen er bredere. Noe som er bra i forhold til skader.

                              Men.... Jeg klarer ikke å se så forbanna lyst på det. Økonomien er ræva. Den er så ræva at man spøkefullt kan si at laget kanskje kan haike med KFL på bortetur? Man er enda dårligere stilt i forhold til spisser i år enn i 2013 - Helstad er borte. Det mangler en høyre back og en sentral midtbanespillere. Det kuttes over hele linja i klubben og frivillige sier i fra at dem ikke stiller opp i 2014 da Hulby forsvinner. Haglund går fortsatt på oppsigelse, slik han gjorde i hele 2014. To lokale unggutter stiller på andre banehalvdel i år og en av de beste LSK har hatt de siste 10 årene skal utgjøre spisspar med den ene lokale unggutten. Styrets leder takker av - en som har levd og åndet for klubben. Han har sikkert noen barn som er forbanna på at deler av arven deres er lagt igjen i LSK. Hvem tar over? Er den som tar over kompetent til å drive sportsklubben videre?

                              Dette borger ikke for noe spesielt med tilskuere. Sportslig er det mørke skyer over klubben. Klubben feirer 40 år i toppen av norsk fotball. Ta godt vare på dette året, for dette kan fort bli det siste. Med slike utsikter som det er nå, så synes jeg det ser ut som om hele klubben bare smuldrer opp i biter og ingen synes å se noe positivt. Jeg er oppriktig redd for at klubben aldri vil kunne feire 100 år. Ender det med nedrykk i år, da ser jeg ærlig talt ikke hvordan klubben skal klare seg.

                              Den som har lest hele denne smørja fra en bitter, grinte små-fet fyr som driver med røykeslutt - fortjener faktisk en premie. Den som gjør det, skal få lov til å lete etter lysbryteren. Den som ble skrudd av når Piermayer bomma på straffa mot MFK. For siden har det vært helt mørkt over hele linja. Og selv begynner jeg å bli drittlei, men kommer vel til 2. serierunde uansett...
                              Sint og tverr på felt N

                              Kommentar

                              • Uwes disippel
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2006
                                • 6039

                                Når dette kommer fra en som deg, så er det faktisk krise.

                                Kommentar

                                • Børge
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Sep 2013
                                  • 2558

                                  Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                  Når dette kommer fra en som deg, så er det faktisk krise.
                                  Jeg er en ekstremt negativ person i utgangspunktet (spesiell på egne veiene), men jeg prøver for det meste å fremstå positivt. Er som regel langt mer negativ enn hva jeg gir uttrykk for, men prøver å dyrke det positive fremfor det negative. Nå har det derimot tippa helt over. Summen av ting som peker i feil rettning har helt og holdent overskya de spirene av positivitet man ser.

                                  Det som kan slå positivt ut, er at ingen forventer en dritt av fotballaget LSK i 2014. Uansett hvor mange ganger Bjarmann kommer med uttalelser om at laget er bra osv osv, stallen er solid bla bla. Det endrer ikke det gjengs syn på at LSK sitt lag er grått, trist og tilnærmet ingen X-faktor som kan overraske (Fofana gjør ingen sommer alene). Null forventningspress og kan sannsynligvis være helt i fred med unntak av Romerikes Blad. Går det til helvete, vil få rope høyt og Haglund får sitte i fred da klubben ikke har cash til å gjøre endringer på trenersiden. Ei grå mus av en klubb ingen bryr seg om lengre.
                                  Sint og tverr på felt N

                                  Kommentar

                                  • Uwes disippel
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2006
                                    • 6039

                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Jeg er en ekstremt negativ person i utgangspunktet (spesiell på egne veiene), men jeg prøver for det meste å fremstå positivt. Er som regel langt mer negativ enn hva jeg gir uttrykk for, men prøver å dyrke det positive fremfor det negative. Nå har det derimot tippa helt over. Summen av ting som peker i feil rettning har helt og holdent overskya de spirene av positivitet man ser.

                                    Det som kan slå positivt ut, er at ingen forventer en dritt av fotballaget LSK i 2014. Uansett hvor mange ganger Bjarmann kommer med uttalelser om at laget er bra osv osv, stallen er solid bla bla. Det endrer ikke det gjengs syn på at LSK sitt lag er grått, trist og tilnærmet ingen X-faktor som kan overraske (Fofana gjør ingen sommer alene). Null forventningspress og kan sannsynligvis være helt i fred med unntak av Romerikes Blad. Går det til helvete, vil få rope høyt og Haglund får sitte i fred da klubben ikke har cash til å gjøre endringer på trenersiden. Ei grå mus av en klubb ingen bryr seg om lengre.
                                    Velkommen etter til klubben. Jeg er stort sett positiv, men de siste årene har fått frem det negative i meg. Så fort jeg ser et lyspunkt, kommer det uvær på uvær.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Opprinnelig skrevet av Børge
                                      Det som kan slå positivt ut, er at ingen forventer en dritt av fotballaget LSK i 2014.
                                      Dette har også slått meg. Vi har truffet bånn og det har gått opp for alle, og plutselig er det en forløsende faktor for en klubb fullstendig prega av sin fortid. Når det gjelder Mathisen er det ingen tvil om at han har gjort mye bra, men nettopp alt det man ikke har fått ut av alt det man har investert i fasiliteter, med en sju år gammel hall i front, kan han ikke gjemme seg unna. Vi har vært en dinosaur sportslig altfor lenge, og kanskje er det for seint å snu det.

                                      Kommentar

                                      • klippen
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Aug 2009
                                        • 251

                                        Den sportslige biten er det som bekymrer meg minst i år. Det som bekymrer meg klart mest er entusiasmen rundt klubben, og hvordan man skal klare å bedre denne. Her må det gjøres noen svært lure grep. Grep jeg har vanskeligheter for å se at noen i klubben klarer å ta, men overrask meg gjerne.

                                        Kommentar

                                        • DoubleHi5
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2011
                                          • 4112

                                          I dag har dagen blitt 2 timer lenger! Det er det grunn til å glede seg over! Vi må trekke frem lyspunktene vi kan på en dag som dette.

                                          BBS er historie for oss, vi får minnes de magiske opplevelsene vi fikk da han var vår, og huske at det var hos oss han vokste opp. Det tror jeg ikke han vil glemme heller, uansett hvilken drakt han har på seg. Hvis både BBS og FG spiller mot oss 16. mai, tror jeg det vil være en viss forskjell på mottakelsen de to får på Åråsen.

                                          Men i dag er også dagen for å trekke frem den gamle floskelen at laget er større enn alt, større enn noen enkeltspiller, eller trener eller leder for den sakens skyld.

                                          Vi har mange lovende spillere, i tillegg til en rekke i sin beste alder, som vi i alle fall burde kunne forvente at de endelig presterer opp mot sitt potensiale. Vi har sett enkelte lovende takter i de to treningskampene så langt, selv om vi har manglet flere av våre antatt beste.

                                          Nei, jeg har ikke blitt så veldig mye mer optimistisk etter de to kampene, jeg har fortsatt en vente-og-se holdning til sesongen, men jeg bærer alltid det lille, om enn så utopiske håpet om at vi kan bli bedre enn jeg frykter. Det er vel på det nivået mine forventninger ligger.

                                          At BBS skulle komme "hjem" har bare vært en fjern og egentlig totalt urealistisk drøm. Håpet om dette har vært like utopisk som ledelsens "fjerne håp" om at ting skulle ordne seg uten å ta grep.

                                          Vi kan ikke slutte å støtte våre egne gutter selv om en fjern drøm brister!! Tenk på hva spillerne tenker når de hører at vi "gir opp" "bare" fordi BBS går til Molde! Jeg ser ikke bort fra at Bjørn får en mystisk føling med ett eller annet før Åråsen-kampen, og om han spiller kommer han aldri i verden til å gjøre noen stor kamp mot oss! Sett i så fall Ruben på ham og han er ute av kampen! Vi må ha tro på våre gutter!

                                          Come on, folkens! Jobb dere gjennom blodtåka! Klubben LSK trenger oss mer enn noen gang!
                                          Elska þetta félag

                                          Kommentar

                                          Working...