LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • GIFKanari
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Apr 2009
    • 8243

    Opprinnelig skrevet av Rune
    Jeg synes at det er et pussig signal at man forsøker å hente nye spillere samtidig som at man sier opp ansatte. Det er sikkert nødvendig å kutte i administrasjonen, men synes det er litt ubehagelig at man forsøker å hente nye spiller (uavhengig av hvordan dette er tenkt finansiert).
    Slik har klubben drevet i mange år, prøvd å kjøpe seg ut av problemene og endt på å hente noe som ikke får det til. At det først reageres på fremgangsmåten nå som deler av støtteapparatet på ta støyta sier kanskje vel så mye om supporterne. Jeg mener også man trenger en spiss, men går ikke det må man ihvertfall prioritere de i stallen med både utviklings- og videresalgspotensial.

    Kommentar

    • xeR
      Seniormedlem
      --==FORUMRUNKER==--
      • Jan 2004
      • 11206

      Nå er det vel neppe slik at vi sparker noen for å finansiere en ny spiller. Selv om jeg ser en negativ symboleffekt i det, jeg blir langt mer provosert hvis vi går inn for lønnskutt i spillergruppa samtidig mens vi signerer nye spillere. Nå kan vi fort havne midt oppi samme situasjonen som v*f e i.. og som vi ler av.. Selv om jeg gjerne skulle likt å fått inn en ny spiss så vil jeg heller at de penga går inn og redder spillere fra lønnskutt, selv om det er lite trolig at investorene har lyst til å tippe penger ned i det store sorte hullet. Så får vi heller tilby lavere lønn ved fornyelse av kontrakter i stedet og prøve å selge/gi bort en spiller og redusere kostnadene på den måten.
      Det er bedre å væra døv enn vålenga.

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        Når en femtenåring kan skape furore ved å komme inn på slutten av en kamp og gjøre fint lite annet enn å dra et par finter så skjønner man jo hvor skoa trykker. Folk vil ha spillere som byr på seg sjæl, som skjønner at de er i underholdningsbransjen. Sånt betaler folk for å se, mens de bare ler fra sofakroken av en trener og spillere som hevder at de spiller fantastisk fotball når de i essens viser frem en støttepasningsorgie rundt midtsirkelen eller slår langt opp mot en som oftest feilvendt kontringsspiss.

        Nå har vi fått en daglig leder som tar omgivelsene på alvor og som skjønner hvordan man kommuniserer i 2014, forhåpentligvis smitter det over på det sportslige. Gi oss en plan!

        Kommentar

        • trigz
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 7092

          Opprinnelig skrevet av andee
          Sier ikke at du tar feil, trigz, kan fort bli en kamp for å overleve, igjen, men hvilke ni klubber, slik du ser det, er så sterke/lite dårlige at max'en vår er tiende?
          Hvorfor skal vi være noe bedre nå enn vi var i fjor? Vi har fått inn et par svært unge, helt ubeskrevne spillere og mistet han som spilte spiss det meste av fjoråret. Klubben går ikke rundt økonomisk og må kutte mange millioner. Vi er inne i en negativ spiral med økonomi, tilskuertall og entusiasme på et bunnpunkt, med en uengasjerende trener på ettårskontrakt.

          Laget vårt er ikke spesielt bra i utgangspunktet. Mange spillere er over middagshøyden, og vi har ikke råd til å hente inn noe nytt. Nei, jeg ser heller på hvilke lag vi skal holde bak oss enn hvilke lag som er bedre enn oss. Tror vi bare kan glemme å se oppover i år. Det føles som om klubben ligger på det siste. Når kontraktene til de etablerte spillerne begynner å gå ut, frykter jeg virkelig at LSKs tid i toppen er over.
          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

          Kommentar

          • Gjest

            Sogndal , VIF, Sarpsborg og Odd og Start er vel lagene vi muligens kan ta poeng fra i år. Hvem som tar minst er umulig å vite. Tviler på om Haugesund kan gjenta 3 plassen fra i fjor. Bg knuste oss sist vi møtte dem , og siste kamp på Nadderud endte med et ydmykende stortap. Resten er et nivå over oss...

            Kommentar

            • Frode D. Homb
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Dec 2003
              • 982

              Opprinnelig skrevet av trigz
              Hvorfor skal vi være noe bedre nå enn vi var i fjor? Vi har fått inn et par svært unge, helt ubeskrevne spillere og mistet han som spilte spiss det meste av fjoråret. Klubben går ikke rundt økonomisk og må kutte mange millioner. Vi er inne i en negativ spiral med økonomi, tilskuertall og entusiasme på et bunnpunkt, med en uengasjerende trener på ettårskontrakt.

              Laget vårt er ikke spesielt bra i utgangspunktet. Mange spillere er over middagshøyden, og vi har ikke råd til å hente inn noe nytt. Nei, jeg ser heller på hvilke lag vi skal holde bak oss enn hvilke lag som er bedre enn oss. Tror vi bare kan glemme å se oppover i år. Det føles som om klubben ligger på det siste. Når kontraktene til de etablerte spillerne begynner å gå ut, frykter jeg virkelig at LSKs tid i toppen er over.
              Det er noe med å bryte en negativ spiral. Klubben ser bra ut i kampene hittil. At vi sliter med økonomien, er ikke noe nytt hverken for LSK eller for klubbene i norsk toppfotball. Det er vel bare Molde som har romslighet nok i økonomien til å hente det de vil av spillere. Sitter det nok av supportere og furter på et forum, så vil dette sakte men sikkert forplante seg i klubben og klubben blir en taperklubb som rykker ned. Vil du det? Det finnes nok av positive ting å ta tak i fra de to første kampene i år. Er man negativ, overser man ofte de positive trekkene.

              Kommentar

              • zkinny
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Nov 2012
                • 322

                Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                Det er noe med å bryte en negativ spiral. Klubben ser bra ut i kampene hittil. At vi sliter med økonomien, er ikke noe nytt hverken for LSK eller for klubbene i norsk toppfotball. Det er vel bare Molde som har romslighet nok i økonomien til å hente det de vil av spillere. Sitter det nok av supportere og furter på et forum, så vil dette sakte men sikkert forplante seg i klubben og klubben blir en taperklubb som rykker ned. Vil du det? Det finnes nok av positive ting å ta tak i fra de to første kampene i år. Er man negativ, overser man ofte de positive trekkene.
                Kunne ikke vært mer enig.

                Kommentar

                • Gjest

                  Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                  Det er noe med å bryte en negativ spiral. Klubben ser bra ut i kampene hittil. At vi sliter med økonomien, er ikke noe nytt hverken for LSK eller for klubbene i norsk toppfotball. Det er vel bare Molde som har romslighet nok i økonomien til å hente det de vil av spillere. Sitter det nok av supportere og furter på et forum, så vil dette sakte men sikkert forplante seg i klubben og klubben blir en taperklubb som rykker ned. Vil du det? Det finnes nok av positive ting å ta tak i fra de to første kampene i år. Er man negativ, overser man ofte de positive trekkene.
                  At Kfl forumet er en katalysator for furting og frustrasjon ift. Møkkaresultater i snart 10 år, ser jeg på som utelukkende positivt. Det er HER det bør ut. Det er vel også en smule naivt å tro at skepsis på forumet vil spre seg inn i klubben. Det er vel snarere omvendt. For oss som var tilstedeværende i kampen mot godset var det nok noe positivt, men med 4 baklengs og TAP var det også ting som ikke ga grunn til optimisme. Kampen mot hæcken var imidlertid en opptur. Ser vi på de siste seriekampene hvor vi bla annet ble pissa på hjemme av et begrenset RBK, er det vel mye som taler for at LSK ikke blir seriemester i 2014! Det er mye værre å sulle seg inn i en tankegang hvor man er storfornøyd med å unngå nedrykk.
                  Last edited by Gjest; 03.02.2014, 23:08.

                  Kommentar

                  • andee
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2004
                    • 1191

                    Opprinnelig skrevet av trigz
                    Hvorfor skal vi være noe bedre nå enn vi var i fjor? Vi har fått inn et par svært unge, helt ubeskrevne spillere og mistet han som spilte spiss det meste av fjoråret. Klubben går ikke rundt økonomisk og må kutte mange millioner. Vi er inne i en negativ spiral med økonomi, tilskuertall og entusiasme på et bunnpunkt, med en uengasjerende trener på ettårskontrakt.

                    Laget vårt er ikke spesielt bra i utgangspunktet. Mange spillere er over middagshøyden, og vi har ikke råd til å hente inn noe nytt. Nei, jeg ser heller på hvilke lag vi skal holde bak oss enn hvilke lag som er bedre enn oss. Tror vi bare kan glemme å se oppover i år. Det føles som om klubben ligger på det siste. Når kontraktene til de etablerte spillerne begynner å gå ut, frykter jeg virkelig at LSKs tid i toppen er over.
                    Hvorfor bedre enn i fjor - det er selvfølgelig et sabla godt spørsmål, så jeg må lokke fram den blåøyde optimisten i meg og gi det et forsøk (takk for et utfyllende svar, forresten, veit at vi begge ønsker klubben alt godt);

                    Jeg tror vi blir bedre enn i fjor fordi Origi, Ringstad, Bjørn Helge og Fofana kommer til å vise seg mer stabile og toneangivende i 2014, samtidig som to sistnevnte kommer til å plukke flere poeng. En stabil, skadefri målmann, hadde aleine gitt oss 3-6 poeng ekstra i fjor (joda, alle opplever blemmer, men ikke fjorårsantallet vårt, det er mot normalt). Til dels tror jeg også Johan kommer til å løfte seg noe.
                    Ungguttene du selv trekker fram, bl.a. Lundemo, Kind Mikalsen, Osvold, Nordermoen, Magnar og Ruben har alle lyst til å være her, er sultne som faen og kommer til å banke på Tippeliga-døra fra dag én. Samtlige gir allerede gass på trening og vel så det.

                    Jeg følger deg selvfølgelig på at økonomien vår er et sted mellom tynnslitt og elendig, men likevel tror jeg ikke vi stiller til sesongstart med et sportsbudsjett som pluss/minus står noe tilbake for snittet i TL.

                    Thorstein H så pigg ut på våren inntil han strakk seg litt for langt i Skien, men jeg tror neppe 5-målsskoa hans er umulig å fylle. Vi har putta seks mål på de to første treningskampene, begge mot ålreit motstand, så helt hjelpeløse foran kassa er vi tydeligvis ikke.

                    Umulig å spå Fred Fridays sesong, men at det er noe der, noen ekstreme ferdigheter, er helt sikkert. Spørsmålet er om og når han knekker koden, vi krysser fingra for når og sier kjør da, Fred.

                    Noe jeg er skeptisk til, og som kanskje gir noe troverdighet til «tungetalen» min, er om PVM når opp i fjorårets 15 målpoeng. Han hemmer tidvis flyten i offensiven vår, men samtidig er han en få som kan skaffe oss poeng med et par magiske tøtsj. Skal han starte, og hvilken posisjon er han best i?

                    Du nevner spillere over middagshøyden, samtidig som du gruer deg til dem stikker, ett år eldre? BHR har heldigvis kontrakt ut 2015. 36 år gamle Kippe må erstattes på ett eller annet tidspunkt. Johan Rickard bør forlenges om han blir skadefri og litt raskere i tøfla. Tror ikke dommedag er nær her heller, og sover godt i den tro at Bjarmann nå har kontroll i en 100 % sportsrolle.

                    Samtidig tror jeg vi har en mer sulten, sammensveisa og jevn tropp enn i fjor, ingen nye stjerner, helt enig der, men vi kan derimot nyte et nærmest fravær av forventningspress. Pluss på færre skader i den viktigste delen av sesongen, og vi kommer til å heve oss. Det blir neppe seriegull, selv ikke jeg tror det, men at vi ikke skal løfte oss 4-6 poeng, og f.eks. ta tilbake sjuendeplassen vår, har jeg ingen tro på. Om vi selv ikke vil, da.

                    Du nevner negativ spiral med tilskuertall og entusiasme på et bunnpunkt, oh yes fo’shizzle, men er ikke det, én av få ting faktisk, som er litt opp til oss 300 iddiota som går på treningsmatch uansett, vi 3000 som går på Åråsen uansett vær, motstander og form? Jada, både sportslig og klubb kan tråkke i salaten, bevares, men stå nå rolig, da, klubben vår, så skal vi supportere løfte deg opp igjen.
                    TS05 - Felt C

                    Kommentar

                    • Frode D. Homb
                      Seniormedlem
                      Myklebust Light
                      • Dec 2003
                      • 982

                      Opprinnelig skrevet av daf
                      At Kfl forumet er en katalysator for furting og frustrasjon ift. Møkkaresultater i snart 10 år, ser jeg på som utelukkende positivt. Det er HER det bør ut. Det er vel også en smule naivt å tro at skepsis på forumet vil spre seg inn i klubben. Det er vel snarere omvendt. For oss som var tilstedeværende i kampen mot godset var det nok noe positivt, men med 4 baklengs og TAP var det også ting som ikke ga grunn til optimisme. Kampen mot hæcken var imidlertid en opptur. Ser vi på de siste seriekampene hvor vi bla annet ble pissa på hjemme av et begrenset RBK, er det vel mye som taler for at LSK ikke blir seriemester i 2014! Det er mye være å sulle seg inn i en tankegang hvor man er storfornøyd med å unngå nedrykk.
                      I prestasjonsgrupper er det viktige å ha troa. Er fansen surmaga og negativ selv når det går bra sportslig, så blir det ikke noe positiv opplevelse for spillerne å være på Åråsen.

                      Begynner man hvert år med å være negativ og surmaga, så blir det dårlig til slutt.

                      Det finnes nok av positive ting å ta til seg så langt i år. Lar man sitt lettere depressive sinn få altoverskygge de positive faktorene, skapes en taperkultur her inne.

                      Klubben er på rett vei, men må ha fans som støtter opp om og står bak laget. Det synes jeg ikke du gjør ved ditt innlegg. Du får skrive hva du vil, men du bidrar fint lite. Du får komme løsninger på årsmøtet til LSK istedenfor å male over de samme negative tingene her inne; tingene du forsterker for deg selv og andre.

                      Jeg tror LSK vil gjøre det bedre enn i fjor, på tross av alt det negative som skrives her inne.

                      Kommentar

                      • andee
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2004
                        • 1191

                        Det skal være takhøyde og rom for kritikk og noen utblåsninger på forumet, spesielt fra de som argumenterer godt, spør du meg, men jeg håper folk lar det bli med det de skriver her inne.

                        Lillestrøm Sportsklubb er på børs, vi har alle hver vår andel, så snakk sportsklubben din opp!
                        TS05 - Felt C

                        Kommentar

                        • Frode D. Homb
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Dec 2003
                          • 982

                          Ingen er uenig i at kritikk er viktig. Men ikke alt er kritikk, noe er ubegrunnet syting, klaging og negativt fokus. Men jeg er enig at det skal være takhøyde, også for folk som er lei alle surmaga innlegg.

                          Kommentar

                          • Fugl1120
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2005
                            • 3528

                            For å representere en motpol til alt det negative, starter jeg ballet med å kaste ut 4 grunner til at LSK skal kunne hevde seg i år:

                            1) Enda en vinter under samme trener, med 3 sesongoppkjøringer bør Haglund virkelig ha fått satt sitt preg på laget. Vi har hatt få utskiftninger i troppen, hvilket betyr at spillestil bør sitte betydelig bedre enn ifjor. Vi vet at Haglund har en historie med å skape resultater på sikt, og tredje året bør vi kunne forvente det samme. Treningskampene har foreløpig virka ganske lovende, la oss håpe at dette er starten på en god sesong.

                            2) Ruben er tilbake! Briljerer i comebacket og blir bare bedre og bedre. Ryktene går om at det er Østli som blir skjøvet ut på høyrebacken, hvilket gir plass for en kultspiller av rang som også har vist høy klasse i spillet sitt på sitt beste. Fortsatt bare 21 år, fyller 22 i mars og har en stor fremtid foran seg. Legg til at vi i år har mange unge, spennende spillere å følge som kan bidra til optimisme for fremtiden. Ringstad, Ruben, Ødegaard, Mikalsen, Lundemo, Fofana, Osvold og Friday som alle er wild cards og kan levere kanonsesonger allerede i år.

                            3) Mindre skader i sesongoppkjøringen enn tidligere. Vi har hatt mer rotasjon i laget og Haglund har hatt flere spillere tilgjengelig enn i fjor. La oss håpe det fortsetter. Mindre belastning i oppkjøringa på spillerne reduserer sannsynligheten for skadehelvete vi opplevde i mai i fjor, hvor også kampprogrammet er på sitt tetteste. Nå sier jeg ikke at det aleine var grunnen til at vi hadde en dårlig sesong ifjor, men det hjalp hvert fall ikke!

                            4) Få andre lag har styrket seg i vinter. Faktisk kan jeg bare se at det er Brann som har styrket seg særlig. Rosenborg har henta Riski, uten at jeg tror det gjør dem voldsomt mye bedre. Uansett er det usannsynlig at vi kjemper helt i toppen. Molde har mista både Berget og Dæhli, men har fått inn Björn hvilket jeg vil si gjør dem litt svekket totalt. Dæhli er utrolig talentfull, og Berget er også en veldig bra mellomromsspiller selv om han åpenbart ikke holder nivået til Björn. Få av de andre klubbene rundt oss har forsterka særlig. Lag vi realistisk vil kjempe mot på midten, som Vålerenga, Start, Odd, Viking, Aalesund og Hagesund har ikke blitt nevneverdig styrka. Godset har mista noen nøkkelspillere og vil nok måtte finne på å kjempe lenger nede på tabellen også. Det er i det hele tatt få andre steder i Norge enn i Bergen og kanskje Trondheim hvor det er særlig grunn til optimisme før årets sesong, hvilket betyr at vi hvert fall ikke har tapt terreng til lagene rundt midten av tabellen.

                            Legg til at Bjørn Helge Riise skal tilbake på kanten, plassen der han briljerte da han var her sist og hvor han tross alt hører hjemme. Har også hatt en god start på oppkjøringa i vinter, tror han kan bli en nøkkelspiller for oss kommende sesong.

                            Med Stoor ut og Østli på back er vi litt svekket offensivt og litt styrket defensivt i mine øyne. Thorstein fikk aldri den sesongen jeg hadde håpet og det er nok like greit å kjøre med Erling på topp inntil videre. Klubben har varslet at de skal hente en ny spiss før sesongen starter, hvilket gjør at jeg, inntil avspark 1 serierunde, håper at vi får forsterket plassen ytterligere. En god spiss er tross alt det desidert mest prekære akkurat nå, klarer vi å hente en som passer inn i spillestilen ser jeg ingen grunn til at vi ikke skal kunne klatre noen plasser på tabellen i år. Have some faith!
                            Lauken er vår venn!

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                              Ingen er uenig i at kritikk er viktig. Men ikke alt er kritikk, noe er ubegrunnet syting, klaging og negativt fokus. Men jeg er enig at det skal være takhøyde, også for folk som er lei alle surmaga innlegg.
                              Moraliserer man over andre bør man selv stå frem som et eksempel til etterfølgelse. Argumenter for din sak, det er forskjellen på deg og f.eks han som har innlegget over her. Er du opptatt av en god tone og positiv energi bør du også være mindre opptatt av å peke på andre, ihvertfall på en så generaliserende måte. Synes tonen her inne er god, spesielt sammenlignet med hvordan det er på mange andre supporterforum. Ta høyde for hvordan ord kan oppfattes når man hverken kan lese kroppssråk eller høre tonen. Det er ikke verre enn å overse det du ikke liker, men ingen av oss er her fordi vi er likegyldige, slik mange er blitt til LSK.

                              Can't we all just get along?

                              Kommentar

                              • Frode D. Homb
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Dec 2003
                                • 982

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Moraliserer man over andre bør man selv stå frem som et eksempel til etterfølgelse. Argumenter for din sak, det er forskjellen på deg og f.eks han som har innlegget over her. Er du opptatt av en god tone og positiv energi bør du også være mindre opptatt av å peke på andre, ihvertfall på en så generaliserende måte. Synes tonen her inne er god, spesielt sammenlignet med hvordan det er på mange andre supporterforum. Ta høyde for hvordan ord kan oppfattes når man hverken kan lese kroppssråk eller høre tonen. Det er ikke verre enn å overse det du ikke liker, men ingen av oss er her fordi vi er likegyldige, slik mange er blitt til LSK.

                                Can't we all just get along?
                                Når man er uenig i et synspunkt, så kommer ofte kritikk om at man er moraliserende. Det er helt ok. Men det må kunne påpekes at surmaga kritikk og lite konstruktiv kritikk ikke støtter opp om LSK. Jeg tar aldri kritikk personlig, så fra meg er det intet negativt. Det er viktig å fokusere på sak, ikke hvem som fremsetter saken.

                                Kommentar

                                • Leif A
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 3962

                                  Jeg veit da f**n hvordan det går med LSK i serie og cup i 2014, me jeg veit at det er viktigere enn noen gang at alle blåser av seg det negative på forumet, løfter på bakenden på kampdag, kommer seg til Stadion, og synger for klubb og spillere i 3x45.

                                  Så får vi ta vareopptelling når lutefisksesongen starter...
                                  Knurr...

                                  Kommentar

                                  • DoubleHi5
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Nov 2011
                                    • 4112

                                    Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                    Sitter det nok av supportere og furter på et forum, så vil dette sakte men sikkert forplante seg i klubben og klubben blir en taperklubb som rykker ned. Vil du det?
                                    Det er ikke så enkelt det der med høna og egget, ser det ut til! Det er de som har styrt klubben som har ansvaret for fiaskoen. De alene.
                                    Elska þetta félag

                                    Kommentar

                                    • trigz
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Jan 2004
                                      • 7092

                                      Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                      Sitter det nok av supportere og furter på et forum, så vil dette sakte men sikkert forplante seg i klubben og klubben blir en taperklubb som rykker ned. Vil du det? Det finnes nok av positive ting å ta tak i fra de to første kampene i år. Er man negativ, overser man ofte de positive trekkene.
                                      Du kjenner meg bedre enn å anklage meg for å bare sitte på forumet og sutre. Jeg reiser til Åråsen uansett. Dette vet du jo.

                                      Ja, selvsagt er det bedre når alle er positive. Kanskje det bare er jeg som har blitt gammel og kynisk, men jeg ser altså ingen grunn til å melde inn den store optimismen før denne sesongen. Det verste med økonomibomba som ble sluppet for to uker siden, er faktisk erkjennelsen av at alle meldinger fra styret om "vi har kontroll på økonomien" de siste par årene bare har vært piss.

                                      Stoor vil ikke bli noe tap, sier folk. Kanskje ikke det, men karen de fleste tror vil erstatte ham, har Adecco og Ull/Kisa på CV-en. Neppe noen forsterkning.

                                      Helstad var for gammel. Det er greit. Men Knudtzon er ikke god nok, og jeg har ikke sett noe som tyder på at Friday blir en mann å regne med allerede denne sesongen, han virker veldig uferdig.

                                      Klubben er buttfucked med hensyn til økonomi. LSK har dopet seg på pengene til vår rike onkel i flere år og kalt det "satsing". Hestekuren vi skal starte på nå minner til forveksling om hestekuren vi startet på i 2009, etter forrige gang det ble "satset". Konklusjon: Klubben lærte ikke en dritt av nestenkatastrofen i 2008 og sesongene som fulgte.

                                      Nå er vi der igjen. Hvis jeg ikke husker feil, går kontraktene til bl.a. Andersson, Riise og PVM ut etter denne sesongen (?). Med fortsatt 2/3 tomme tribuner i år kommer vi ikke til å være i en situasjon der aldrende og dyre spillere på utgående kontrakt kan erstattes med nye spillere av samme eller høyere kvalitet. Og da tror jeg dessverre veien til Adecco er jævla kort for oss.

                                      Vi skal slå lag som Stabæk og Sarpsborg, og kommer til å kjempe mot de samme kjenningene for å holde oss. Selv om alle i ligaen unntatt Molde må spare, er det ikke alle som har siktet så høyt de siste par årene som LSK har. Fallhøyden blir desto større.

                                      Men jeg kommer på kamp uansett, noe annet er jo utenkelig.
                                      Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                      Kommentar

                                      • GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

                                        Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
                                        Når man er uenig i et synspunkt, så kommer ofte kritikk om at man er moraliserende.
                                        Ikke i det hele tatt, hvis man legger til argumenter for sin side av saken man diskuterer. Og ikke er mest opptatt av å påpeke påstått syting og klaging fra andre.

                                        Du mener dette kan føre til at LSK blir en taperklubb. Vel, LSK har vært en taperklubb i mange år allerede. Vi har tapt mer enn vi har vunnet så lenge serien har hatt 16 lag. Og slik jeg ser det bygger det ikke på negativitet rundt klubben, men et langt mindre spirituelt faktum i at man er over tid har vært fullstendig akterutseilt sportslig. Og jeg er mye mer bekymra for at mange av supporterne har blitt litt så vant til slagene i ansiktet at man har akseptert at det har blitt slik, enn frustrasjon på et nettforum. At man lissom ikke er bedre, litt som det er med landslaget. Å være positiv bare for å være positiv løser ingenting, man må jobbe for det. Og det er sjelden at noe konstruktivt skjer og man lager vei i vellinga uten at noen føler seg tråkka på tærne.

                                        Du mener vi har sett bra ut i kampene så langt, heller ikke det er jeg enig i. Og det er jeg ikke bare for å være negativ, men fordi jeg spillemessig ikke ser nok til at man skal kunne klare å gjøre Åråsen til en solid poengfanger igjen. Vi mangler spillertyper til det, og først og fremst på plassen helt øverst. Vi er ikke opptatt nok av å verne kula og å ta den tilbake når vi har mista den. Derfor mener jeg også at en spiller som Lundemo burde klare å karre til seg en plass rimelig enkelt, sett at han får tilliten og kamper nok til å tilvenne seg tempoet. Han har momenter i spillet som totalt sett kan det løfte hele laget, og LSK er i en posisjon der de er nødt til å satse på annet enn det såkalt trygge. Som tross alt har vist seg ikke å duge.

                                        Kommentar

                                        • Frode D. Homb
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 982

                                          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Ikke i det hele tatt, hvis man legger til argumenter for sin side av saken man diskuterer. Og ikke er mest opptatt av å påpeke påstått syting og klaging fra andre.

                                          Du mener dette kan føre til at LSK blir en taperklubb. Vel, LSK har vært en taperklubb i mange år allerede. Vi har tapt mer enn vi har vunnet så lenge serien har hatt 16 lag. Og slik jeg ser det bygger det ikke på negativitet rundt klubben, men et langt mindre spirituelt faktum i at man er over tid har vært fullstendig akterutseilt sportslig. Og jeg er mye mer bekymra for at mange av supporterne har blitt litt så vant til slagene i ansiktet at man har akseptert at det har blitt slik, enn frustrasjon på et nettforum. At man lissom ikke er bedre, litt som det er med landslaget. Å være positiv bare for å være positiv løser ingenting, man må jobbe for det. Og det er sjelden at noe konstruktivt skjer og man lager vei i vellinga uten at noen føler seg tråkka på tærne.

                                          Du mener vi har sett bra ut i kampene så langt, heller ikke det er jeg enig i. Og det er jeg ikke bare for å være negativ, men fordi jeg spillemessig ikke ser nok til at man skal kunne klare å gjøre Åråsen til en solid poengfanger igjen. Vi mangler spillertyper til det, og først og fremst på plassen helt øverst. Vi er ikke opptatt nok av å verne kula og å ta den tilbake når vi har mista den. Derfor mener jeg også at en spiller som Lundemo burde klare å karre til seg en plass rimelig enkelt, sett at han får tilliten og kamper nok til å tilvenne seg tempoet. Han har momenter i spillet som totalt sett kan det løfte hele laget, og LSK er i en posisjon der de er nødt til å satse på annet enn det såkalt trygge. Som tross alt har vist seg ikke å duge.

                                          Jeg merker at det er litt alt eller ingenting. Jeg er neppe en blåøyd optimist, men jeg stusser over tidspunktet å begrave klubben på. Året har begynt bra sportslig. Vi har mange spennende unge spillere som skal spille for oss i år og vi har for første gang på noen år litt kontinuitet og spennende talent. Nå er tiden for å ta fatt i de positive tingene og lage entusiasme.

                                          De økonomiske kuttene måtte komme før eller siden med de sviktende inntektene vi har hatt. Nesten samtlige norske toppklubber må redusere sine budsjetter for kommende året grunnet situasjonen med internasjonalisering av norske bedrifter som mister lokal forankring og ikke vil sponse norske toppklubber.

                                          Kritikken må være balansert og drøftende, ikke bare oppgulp om at alt er galt og se ting svart/hvitt.

                                          Jeg tror vi må se i øyene at normalsituasjonen for en klubb som Lillestrøm er at klubben av og til kan kjempe i toppen gitt de økonomiske rammene vi har. Klubben har gjort mye riktig på anleggssiden. Samtidig har det vært betydelige problemer på spillerlogistikk gitt en anstrengt økonomi. At klubben likevel siden 2008, da vi i praksis var teknisk konkurs, klarte å erverve seg gode spillere, etter norsk standard (salgene ut fra LSK er bevis for det) og samtidig har holdt seg, er en bragd i mine øyne.

                                          Se bare på TIL. TIL har vært et stabilt topplag over flere år, men måtte selge spillere, slik vi har måttet gjøre hvert år, og rykket rett ned i fjor.

                                          Vi spiller fortsatt i eliteserien på tross av mange spillersalg og spilleravganger.

                                          Jeg synes vi skal se nyansene bedre, og ikke bare rope korsfest-korfest og finne syndebukker i administrasjonen.

                                          Kan noen fortelle meg hvilken nordisk klubb fra en liten kommune som har spilt sammenhengende i toppdivisjonen siden 1975?

                                          Tenk litt over dette før dere slakter alt og alle i LSK.

                                          Kommentar

                                          Working...