LSK anno 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • HSft
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Dec 2004
    • 6104

Opprinnelig skrevet av trigz
    Nå er vi der igjen. Hvis jeg ikke husker feil, går kontraktene til bl.a. Andersson, Riise og PVM ut etter denne sesongen (?).
    Riise har vel kontrakt til 2015.

I følge "stallen 2014"-tråden har disse kontrakt som går ut etter denne sesongen:

Arnold Origi Otieno
    Anders Østli
    Simen Nordermoen
    Frode Kippe
    Magnar Ødegaard
    Johan Andersson
    Petter Vaagan Moen
    Palmi Rafn Palmason
    Erling Knudtzon

Det er en liten Krise å miste Kippe nå som vi allerede har mista Høibråten som skulle tatt plassen hans. Om Kippe gir seg blir dette den spilleren jeg er mest bekymra for at vi mister. Johan kan det også bli kjipt å miste, men han er skadeplaga og han har kun har spilt bra i en halv sesong for oss. PVM vil forhåpentligvis prestere bedre i år enn tidligere. Sik han har prestert hittil tror jeg ikke det blir noe digert hull etter han, annet enn i lønnsutgiftene. HAdde vært spennende å teste Ohi i rolla til PVM når Johan er klar for spill igjen.

Muligheten for å miste resten av spillerne på lista holder meg ikke våken om natta.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
      Poll St. Ring
      --==FORUMRUNKER==--
      • Dec 2005
      • 11796

Opprinnelig skrevet av HSft
      Riise har vel kontrakt til 2015.

I følge "stallen 2014"-tråden har disse kontrakt som går ut etter denne sesongen:

Arnold Origi Otieno
      Anders Østli
      Simen Nordermoen
      Frode Kippe
      Magnar Ødegaard
      Johan Andersson
      Petter Vaagan Moen
      Palmi Rafn Palmason
      Erling Knudtzon

Det er en liten Krise å miste Kippe nå som vi allerede har mista Høibråten som skulle tatt plassen hans. Om Kippe gir seg blir dette den spilleren jeg er mest bekymra for at vi mister. Johan kan det også bli kjipt å miste, men han er skadeplaga og han har kun har spilt bra i en halv sesong for oss. PVM vil forhåpentligvis prestere bedre i år enn tidligere. Sik han har prestert hittil tror jeg ikke det blir noe digert hull etter han, annet enn i lønnsutgiftene. HAdde vært spennende å teste Ohi i rolla til PVM når Johan er klar for spill igjen.

Muligheten for å miste resten av spillerne på lista holder meg ikke våken om natta.
      Prøver meg på en status:

Arnold Origi Otieno : Har i år på å bevise potensialet vi har sett. Må nå. Ikke ung lenger. Blir han smartere i arbeidet kan han bli best i TL men mangler mye.
      Anders Østli: Skal vel spille HB? Defensiv backtype. God på dødballer begge veier.
      Simen Nordermoen: Signer!
      Frode Kippe: Blir uansett. Må nok ned i lønn. Trenerrolle etter hvert?
      Magnar Ødegaard: God nok. Tipper han spiller over 15 kamper i år. Ung og godt potensiale.
      Johan Andersson: Ikke veldig hast. Sitter spillet på våren så kan han fornyes. Dyr så må levere
      Petter Vaagan Moen: Kan han komme tilbake til der han var? I såfall SIGNER! Skuffende 2013
      Palmi Rafn Palmason: Mannen med den beste avslutterteknikken? Fungerer som oppspillspunkt og er en matchvinner. Kan bli med men billig.
      Erling Knudtzon: Poteten som ikke har gjort seg bort på et par sesonger. Scorer som spiss og mestrer flere roller. Riktig pris aå er han en flott spiller. Flotte holdninger og smartness
      Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Børge
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Sep 2013
        • 2564

Opprinnelig skrevet av Frode D. Homb
        Kan noen fortelle meg hvilken nordisk klubb fra en liten kommune som har spilt sammenhengende i toppdivisjonen siden 1975?

Tenk litt over dette før dere slakter alt og alle i LSK.
        Kan noen fortelle meg hvilken annen klubb som har spilt 40 sammenhengende år i toppen som tilsynelatende har mistet alle ambisjoner og ser ut som den er fornøyd med å skryte av hvilke klubb som har vært lengst i sammenhengende i toppdivisjonen? For det er nemlig slik klubben fremstår: bare vi redder ræva i år igjen, så går det bra i år også. Da kan vi klappe oss selv på skuldra. Og folk lurer på hvor publikumet blir av?

Beklager at jeg er kritisk og negativ, men LSK fremstår særdeles destruktive og lite karismatiske midt-vinters tilnærmet hvert eneste år. Kun vinteren 2012 var man fremover lent, tøff i trynet og stakk seg ut. 2013 var tilbake til "vi synes vi har en bra stall" og "skal bite bra i fra oss" fra Bjarmann. Mathisen må dessverre svarer for dårlig økonomi og supporterbråk når han uttaler seg. Haglund snakker "vi kjempade bra, men får inte den retta uttelningen" som om det går i en slags repetisjon i 30 kamper. Nå har Haglund spilt 60 seriekamper med LSK - nå er tiden inne for ærlighet. Laget skal være samkjørt nå, spillerne skal ha funnet sin plass og treneren skal ha sin A, B og C-plan klar. Noe annet er viss-vass.

Ja, jeg er selv tilhenger av å ordlegge klubben i positive ordelag. Gå meg i sømmene på sosiale medier - snakker tilnærmet aldri nedsettende om klubben. Snakker alltid positivt om klubben til folk jeg møter. Holdt motet oppe veldig lenge i 2013. Ble beskyldt for å være overdrevet positiv her inne. Og ja, jeg var nok det. Nå har derimot glasset fylt seg opp og det renner over.

Hva som fikk det til å renne over? Bjarmann sine utallige uttalelser om at "vi mener stallen er bra" osv osv. Kan han virkelig mene at en stall som har mistet to viktige bidragsytere fra 2013 og 10 plass har blitt bedre? Han har vel selv signert kontraktene med spillerne og må se at det er unge gutter man ikke kan forvente at kommer inn og hever laget? Også denne mangelen av en spiss. Helt siden Olivier ble tuppa ut porten på Åråsen/frosset ut av Henning Berg, har LSK manglet en typisk LSK'er på topp. Det finnes muligens en slik type i Palmi eller Ohi? På samme måte som barna forsøker å presse en firkant inn et rundt hull på ei leke, plasserer Haglund Palmi på venstre kant og sentral midtbane. Dette gjelder også til dels Ohi (venstre kant). Har man ikke penger eller spillere, må man prøve det som er. Det bedyres at det er penger på lur til en spiss, men for det første skal spissen komme gratis og for det andre skal han nesten ikke heve lønn - slik jeg forstår det. Å prøve de man har, koster derimot ikke ei krone. Og det er plenty med treningskamper frem til sesongstart.

Jeg har fortsatt trua på Haglund. Det skyver jeg ikke under stolen. Liker han både som person og trener, men jeg tror også han er tjent med å være litt ærligere utad. Ikke nødvendigvis om sin tillitt til enkelt spillere, men laget som helhet. Erkjenne dårlige prestasjoner når dem treffer deg midt i ansiktet.

Og ja, jeg kommer på Åråsen også i 2014. Det er 3 måneder siden sesongkortene ble kjøpt inn. Har fått med meg 180 minutter med treningskamper i hallen. Jeg forbeholder meg retten til å være kritisk til hvordan laget og klubben ser ut før sesongen 2014, men det ser ut som om det faktisk ikke politisk korrekt lenger?
        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Frode D. Homb
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Dec 2003
          • 982

Igjen: bare vær kritisk. Det jeg vil frem til, er at det ikke finnes noe dokumentert forskning som tilsier at ensidige negativ kritikk hjelper en prestasjonsgruppe bedre enn positiv feedback med saklig kritikk om hva som bør gjøres bedre.

Så lenge det finnes en positiv og støttende tone her inne ved siden av negativ kritikk, så er det bra.

Det er denne malende, gnagende sutringen og klagingen som tærer på entusiasmen som et hvert fotballag må ha.

Jeg synes det har vært for mye klaging og sutring på dette forumet for lenge nå. De fleste bidrar positivt, men skal vi reise oss som klubb med de begrensede økonomiske ressurser vi har, så må vi nå dra i samme retning.

Tidspunktet for å begrave klubben er så feil som det får blitt. Det er nå vi sammen skal skape entusiasme og bruke landets beste supportergruppering for det det er verdt for å bygge opp gutta våre. Alle veit at dette her blir tøft. Dette blir krig, og i krigen har du med deg folk som er fokuserte på det de skal gjøre; vi er fans og skal støtte laget! Du har også med deg i slaget de som har god moral. Folk med dårlig moral sender vi hjem.

Kommentar

• GIFKanari
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2009
            • 8243

Laudrup er ledig, just sayin'.

Kommentar

• DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4263

Jeg anbefaler samtlige om å lese Anitas nyeste blogg, se nyhetstråden eller lsk.no. Situasjonen i klubben er åpenbart fortsatt alvorlig. Nedenfor gjengir jeg litt av det hun skriver direkte til fansen.

Klubben trenger deg!

Vi må ha fokus på muligheter. Vi har trua på at vi skal komme oss igjennom dette med blod, svette og tårer. Og klubben trenger all den støtten den kan få. Uten engasjerte supportere og samarbeidspartnere kommer vi ikke til å klare dette. Den økonomiske sitasjonen er svært krevende, og selv om vi gjør flere grep for å bedre situasjonen er ikke krisen avblåst. Inntektene våre er svært variable og har sakte men sikker sviktet de siste årene. Det er flere årsaker til dette, men færre tilskuere er helt klart en årsak.

Vi skal tilrettelegge for at det skal være attraktivt å gå på Åråsen, og du kan hjelpe oss. Synergieffekten er stor; tilskuere skaper god stemning som generer flere tilskuer og enda bedre stemning. Hvis du sitter litt småirritert som sofasupporter og tenker at du kanskje gidder å dra på Åråsen når tidene blir bedre kan det være for sent. Hvis du tenker at du ikke gidder å kjøpe sesongkort for du vil se åssen det går – burde du kjøpe to.

Vi gjør alt vi kan for å redde klubben i våre hjerter - vi trenger deg også med oss.
              Elska þetta félag

Kommentar

• Totti21
                Seniormedlem
                Hjelp, skaff meg et liv!
                • Mar 2004
                • 3501

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                Laudrup er ledig, just sayin'.
                Akkurat det vi trenger:

The Mirror skriver at treningsleiren i Dubai i fjor sommer ble preget av fyll. Den eneste regelen Laudrup hadde, var at spillerne var om bord på bussen klokken 11.00, og igjen klokken 13.00, når treningen var over.

I den samme artikkelen kommer det frem at spillerne selv ønsket disiplin, men deres bønner ble ikke hørt. Dermed endte det hele i en form for «heisatur».

Dette skal ifølge The Mirror var helt typisk for den danske manageren. Og flere spillere skal ha uttrykt sin misnøye overfor styreleder Huw Jenkins allerede da.

Det som imidlertid skal ha fått begeret til å renne over for Jenkins, var at Laudrup ga spillerne to dager fri etter sjokktapet mot West Ham forrige helg.

Selv dro Laudrup til Paris i to dager, og spesielt det skal ha provosert Jenkins, som bestemte seg for at nok var nok.

Kommentar

• Børge
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Sep 2013
                  • 2564

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                  Jeg anbefaler samtlige om å lese Anitas nyeste blogg, se nyhetstråden eller lsk.no. Situasjonen i klubben er åpenbart fortsatt alvorlig.
                  Det er selvforklarende at situasjonen er kritisk, når Ca 50 (!) frivillige trekker seg.

PS: har ingen formening om hva son er rett og galt i denne saken. Jeg bare konstaterer at omorganiseringen gir ringvirkninger man kanskje ikke så for seg.
                  Sint og tverr på felt N

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

Opprinnelig skrevet av Totti21
                    Akkurat det vi trenger:
                    Og jeg mente det helt seriøst

Kommentar

• Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

Opprinnelig skrevet av Børge
                      Det er selvforklarende at situasjonen er kritisk, når Ca 50 (!) frivillige trekker seg.

PS: har ingen formening om hva son er rett og galt i denne saken. Jeg bare konstaterer at omorganiseringen gir ringvirkninger man kanskje ikke så for seg.
                      Trist at 50 stk setter en person over klubben.. Klubben må kanskje rykke ned eller gå konkurs før man skjønner alvoret?!

Kommentar

• HolterKanaris
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • May 2006
                        • 1603

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                        Jeg anbefaler samtlige om å lese Anitas nyeste blogg, se nyhetstråden eller lsk.no. Situasjonen i klubben er åpenbart fortsatt alvorlig. Nedenfor gjengir jeg litt av det hun skriver direkte til fansen.

Klubben trenger deg!

Vi må ha fokus på muligheter. Vi har trua på at vi skal komme oss igjennom dette med blod, svette og tårer. Og klubben trenger all den støtten den kan få. Uten engasjerte supportere og samarbeidspartnere kommer vi ikke til å klare dette. Den økonomiske sitasjonen er svært krevende, og selv om vi gjør flere grep for å bedre situasjonen er ikke krisen avblåst. Inntektene våre er svært variable og har sakte men sikker sviktet de siste årene. Det er flere årsaker til dette, men færre tilskuere er helt klart en årsak.

Vi skal tilrettelegge for at det skal være attraktivt å gå på Åråsen, og du kan hjelpe oss. Synergieffekten er stor; tilskuere skaper god stemning som generer flere tilskuer og enda bedre stemning. Hvis du sitter litt småirritert som sofasupporter og tenker at du kanskje gidder å dra på Åråsen når tidene blir bedre kan det være for sent. Hvis du tenker at du ikke gidder å kjøpe sesongkort for du vil se åssen det går – burde du kjøpe to.

Vi gjør alt vi kan for å redde klubben i våre hjerter - vi trenger deg også med oss.
                        Klubben står på knærne, med hendene foldet som i bønn. Det er nå vi supportere må benytte sjansen til å inngå kompromisser. Ja, vi skal hjelpe klubben med inntekter, MEN det forutsetter visse gulrøtter i retur. Det må da være noen punkter på ønskelista som kan oppfylles nå
                        ***Større baller enn vett***

Kommentar

• LasseN
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • May 2005
                          • 1610

De siste bloggene til Anita får meg til å frykte at ting er faktisk enda svartere enn det vi har fått vite hittil...
                          LasseN

Kommentar

• Oddis
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Feb 2006
                            • 2744

Opprinnelig skrevet av LasseN
                            De siste bloggene til Anita får meg til å frykte at ting er faktisk enda svartere enn det vi har fått vite hittil...
                            Jeg elsker de bloggene. Da får vi iallefall vite noe om hva som skjer på innsiden. Hadde den samma gjengen sitti der nå, hadde vi sannsynligvis ikke visst noen ting.

Jeg liker ikke det jeg leser, men liker godt at det kommuniseres ut på denne måten. Det virker også som Anita er den med størst baller, og at hun ikke ser på noen av de gamle som hellige.

Kjør på. Tror dette er til det beste for Sportsklubben!
                            Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• DoubleHi5
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Nov 2011
                              • 4263

Jeg kan ikke annet enn å tenke på Romerikes Blads store "avskjedsoppslag" med Per Mathisen:

Mangler bare et godt fotballag
                              Per Mathisen trekker seg som leder i LSK etter 11 år. På alle områder, bortsett fra ett, har det skjedd en revolusjon. Paradoksalt nok har klubben alt i norsk sammenheng, bortsett fra et godt fotballag.

Hadde både journalisten og Per Mathisen glemt å sjekke økonomien...? Artikkelen sto på trykk 11. november 2013. Det er mindre enn tre måneder siden.

Elska þetta félag

Kommentar

• _Jonern
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Jan 2004
                                • 4397

Opprinnelig skrevet av Oddis
                                Jeg elsker de bloggene. Da får vi iallefall vite noe om hva som skjer på innsiden. Hadde den samma gjengen sitti der nå, hadde vi sannsynligvis ikke visst noen ting.

Jeg liker ikke det jeg leser, men liker godt at det kommuniseres ut på denne måten. Det virker også som Anita er den med størst baller, og at hun ikke ser på noen av de gamle som hellige.

Kjør på. Tror dette er til det beste for Sportsklubben!
                                Ser faktisk ut som at denne dama kan være redningen i siste liten. Hun fortjener ros for den jobben hun har gjort så langt. Over til det sportslige så blir det spennende å se laget mot S08 på lørdag. Med Andersson og Kippe inne igjen så er det vel kun PVM av stor betydning som er ute. Selv om ikke treningskamper alltid er like viktig så gir det som oftest en pekepinn på hvor vi står. Det har det i hvertfall gjort de 2 årene under Haglund. Må si jeg blir skuffa hvis vi ikke er en god del bedre enn S08 på lørdag. Kan leve med tap, men da bør det i såfall være av den ufortjente sorten. Såpass må man legge lista, ellers tror jeg det blir en tung sesong. Det er ikke lenge til seriestart.
                                ..................

Kommentar

• Uwes disippel
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2006
                                  • 6039

Nå ser jeg at Osvold er ute med strekk i et leddbånd på innsiden av kneet også. Hvor lenge er man ute med slike skader?
                                  Pr nå har vi da Erling og Friday.

Joachim Osvold fikk en strekk i et leddbånd på innsiden av kneet da foten satt fast i kunstgresset. I følge Geir Kåsene må han regne med et opphold fra treningene med laget.

Kommentar

• trigz
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 7135

Opprinnelig skrevet av Uwes disippel
                                    Nå ser jeg at Osvold er ute med strekk i et leddbånd på innsiden av kneet også. Hvor lenge er man ute med slike skader?
                                    Det kommer an på hvor stor skaden er. Alt fra et par uker til 5-6 uker uten trening.
                                    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• Trønderkanari
                                      Medlem
                                      Møteplager
                                      • Aug 2004
                                      • 84

Ondrasek.. Hvor er du? :-)

Kommentar

• GIFKanari
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Apr 2009
                                        • 8243

Kunstgresset i hallen er nedslitt og gjør spillerne mer skadeutsatt.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                          Poll St. Ring
                                          --==FORUMRUNKER==--
                                          • Dec 2005
                                          • 11796

Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                          Kunstgresset i hallen er nedslitt og gjør spillerne mer skadeutsatt.
                                          Da syns jeg vi skal la Godset fortsette å trene der...
                                          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

Working...