LSK anno 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • armykanari
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Jan 2009
    • 747

I følge denne linken: http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3754936.ece

Så står det at Lillestrøm har hatt en økning på 78% i sesongkort salg, kan dette stemme?

Mener å huske jeg leste et sted at vi kun hadde solg et par hundre sesongkort mer enn i fjor på et tidspunkt etter at salget var avsluttet.

Kommentar

• jeykey
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Sep 2012
      • 452

Opprinnelig skrevet av armykanari
      I følge denne linken: http://www.nettavisen.no/sport/fotba...cle3754936.ece

Så står det at Lillestrøm har hatt en økning på 78% i sesongkort salg, kan dette stemme?

Mener å huske jeg leste et sted at vi kun hadde solg et par hundre sesongkort mer enn i fjor på et tidspunkt etter at salget var avsluttet.
      Blir vekst med 40% rabatt
      "Jeg hater søpla så intenst at jeg ikke kan spille med Korea på civilization fordi de er røde og blå."
      - Sitat Grusom B

Kommentar

• armykanari
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Jan 2009
        • 747

Opprinnelig skrevet av jeykey
        Blir vekst med 40% rabatt
        Ja, men som jeg skrev så mener jeg å ha lest (evt RB) at vi kun har økt med et par hundre sesongkort siden ifjor. Mye mulig det er jeg som surrer, siden tallene kommer ifra NFF.

Ref RB (Totalt med sponsorbilletter solgte LSK 3.100 sesongkort i 2013.)

Får håpe at i hvertfall halvparten er privatpersoner.

Kommentar

• Tittil
          Seniormedlem
          Myklebust Light
          • Apr 2009
          • 341

Et hjertesukk, og bekymingsmelding. Aldri opplevd så lite engasjement og oppmerksomhet omkring LSK som i år. Virker som de fleste ikke bryr seg lenger eller føler avmakt. Sportsdirektør Bjarmann: Nå må du våkne å komme deg ut av hiet. Sesongen nærmer seg og ingenting skjer. Hvor bliver denne spissen på 1,93 med garantert 10 mål +? Å gå inn i nok en sesong uten en spiss som kan utfordre en midtsopper i lufta er en ekstrem risiko, også sett ift klubbens økonomiske fremtid.

Kommentar

• Kjell.T.Ring
            Poll St. Ring
            --==FORUMRUNKER==--
            • Dec 2005
            • 11796

Opprinnelig skrevet av Tittil
            Et hjertesukk, og bekymingsmelding. Aldri opplevd så lite engasjement og oppmerksomhet omkring LSK som i år. Virker som de fleste ikke bryr seg lenger eller føler avmakt. Sportsdirektør Bjarmann: Nå må du våkne å komme deg ut av hiet. Sesongen nærmer seg og ingenting skjer. Hvor bliver denne spissen på 1,93 med garantert 10 mål +? Å gå inn i nok en sesong uten en spiss som kan utfordre en midtsopper i lufta er en ekstrem risiko, også sett ift klubbens økonomiske fremtid.
            Vi er lovet en spiss. At de bruker tid på å finne riktig type kan jo være positivt.

Men jeg forventer en skikkelig spiss til sesongstart. Mer tørr jeg ikke forvente.
            Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• xeR
              Seniormedlem
              --==FORUMRUNKER==--
              • Jan 2004
              • 11206

Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
              Vi er lovet en spiss. At de bruker tid på å finne riktig type kan jo være positivt.

Men jeg forventer en skikkelig spiss til sesongstart. Mer tørr jeg ikke forvente.
              Med tanke på hvor lang tid det tok for oss å finne en god venstreback etter at Shane dro eller hvor lang tid vi brukte på å få inn en god venstrekant etter Pål Strand så er jeg skeptisk.. Jeg håper, men jeg tror det ikke før jeg får se det.. Historien forteller at vi leter etter noe og ender opp med noe helt annet. Det er synd for så mye penger vi har hatt til rådighet de gangene vi virkelig har satset så er det synd at vi ikke har hatt en plan med hva slags spillere vi har hentet, det virker som om man har gått etter de største navnene som har vært tilgjengelig og prøvd å finne en plass til de..
              Det er bedre å væra døv enn vålenga.

Kommentar

• glasgow
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2007
                • 1252

Opprinnelig skrevet av Tittil
                Vet ikke om du har fått med deg et lite sportsarrangement som foregår i kommunsitriket.
                All mediafokuset er på OL nå.
                Det er ikke bare i Lillestrøm det er dødt.

Det bør gi ledelsen arbeidsro til å finne spissen som fører oss til potet"GULL"

Kommentar

• Tittil
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2009
                  • 341

Har faktisk observert at det er OL, men har også observert at det heller ikke var noen forskjell på engasjementet og publisiteten rundt klubben før man gikk i OL-dvale.

Kommentar

• Eriksve
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • May 2006
                    • 885

Før dagens treningskamp mot Raufoss snakket Haglund og Bjarmann til representanter fra lokale klubber og sponsorer.

Haglund snakket om hvor vanskelig det var å innføre den måten han øsnket å spille på siden den var så langt fra det som vanlig på Åråsen før han tok over. Han mente at spillet kom seg på høsten i hans første sesong, ble enda bedre i fjor (en sesong som gikk dårlig på grunn av mange skader samtidig) og han hadde tro på at det kom til å bli veldig bra i år. Å kunne skape målsjanser mot etablert forsvar var hovedfokus, og målsetngen for året er topp 5.

Ellers så meldte han at Erling var vår spiss nr 1 slik det så ut pr i dag og at Friday nok trengte 6-12-18 måneder på å prestere stabilt høyt.

Kommentar

• Uwes disippel
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2006
                      • 6039

Opprinnelig skrevet av Eriksve

Ellers så meldte han at Erling var vår spiss nr 1 slik det så ut pr i dag og at Friday nok trengte 6-12-18 måneder på å prestere stabilt høyt.
                      Greit nok pr nå. Men hva med til seriestart? Ble det nevnt noe om ny spiss på vei inn?

Kommentar

• Eriksve
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2006
                        • 885

Nei, ble ikke sagt noe om nye spillere. Bjarmann snakket om de økonomiske utfordringene og at han hadde hatt møter med alle i sport om å kutte i lønn og si fra seg bonuser. Målet var å kutte 4 mill og de var nesten halvveis nå.

Kommentar

• trigz
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Jan 2004
                          • 7135

Opprinnelig skrevet av Eriksve
                          han hadde tro på at det kom til å bli veldig bra i år. Å kunne skape målsjanser mot etablert forsvar var hovedfokus, og målsetngen for året er topp 5.
                          Altså det samme som han sa for omtrent ett år siden.
                          Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

Kommentar

• fredpet76
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Feb 2004
                            • 1267

Ingen lystig lesning i RB i dag. Den økonomiske biten er fortatt et stort problem, og selv om en har gjort store kutt er ikke dette nok. Konsekvensen nå er at klubben må kvitte seg med spillere. Dette kan være ved salg og andre avtaler som gjør at den totale kostnaden blir mindre. Stallen trenger ikke av den grunn bli tynner, men heller billigere og yngre.

Denne nyheten + andre negative nyheter rundt LSKs økonomi blir nok publisert litt senere i dag.

Kommentar

• fjacob82
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Sep 2005
                              • 1509

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                              Ingen lystig lesning i RB i dag. Den økonomiske biten er fortatt et stort problem, og selv om en har gjort store kutt er ikke dette nok. Konsekvensen nå er at klubben må kvitte seg med spillere. Dette kan være ved salg og andre avtaler som gjør at den totale kostnaden blir mindre. Stallen trenger ikke av den grunn bli tynner, men heller billigere og yngre.

Denne nyheten + andre negative nyheter rundt LSKs økonomi blir nok publisert litt senere i dag.
                              Synd å si det, men 2014 kan fort vise seg å bli siste året i toppen for LSK. Vi er inne i en veldig negativ spiral som går utover publikumstekke, sponsorvilje o.l.
                              Men alt er ikke mørkt og det finnes lyspunkt og muligheter:
                              - Ny daglig leder, ser ut som hun tar tak og får ryddet opp en del. Kulturen trengs å endres, hun kan bidra der
                              - Generell dårlig økonomi i toppfotballen. Det er andre lag som sliter sterkt også, det kan redde oss.
                              - Norges beste fanbase. Må utnyttes mer, nye må verves. Alle som er på kamp må kjøpe kaffe/pølse, om de så kaster den i søpla. Alle monner drar.
                              - Erfarne unge spillere som kan blomstre ytterligere, og hjelpe nye unge spillere
                              - Spillere som i høyst grad kan betegnes som meritterte og kan bidra: Kippe, BHR, Johan, PVM
                              - Investorer som er villige til å bidra om rette spilleren blir funnet

så alt er ikke så svart som man skulle tru. Vi har selvfølgelig en del problemer, og jeg er ikke så naiv at ikke trur dette påvirker spillergruppa. Men la oss fokusere på det positive fremover, det er vel ikke så mange andre muligheter for oss å påvirke uansett?
                              Alle man hopper, hopper for fugla. Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøm, Lillestrøm Lillestrøøøøøm.....
                              *Brasseberget*

Kommentar

• 307
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Mar 2007
                                • 358

Opprinnelig skrevet av trigz
                                Altså det samme som han sa for omtrent ett år siden.
                                Du skjønner poenget med at han sier det samme som han sa i fjor og at han sier det samme i år???

Kommentar

• DoubleHi5
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Nov 2011
                                  • 4263

Det er mange av oss som har sett skriften på veggen i mange år nå, når det gjelder hvordan Lillestrøm Sportsklubb har vært drevet. At det skulle være så ille som det som nå kommer frem, er likevel overraskende. Og trist.

Jeg undres mer og mer over hva som var journalistens motiv bak intervjuet med Per Mathisen i Romerikes Blad før jul, hvor overskriften var "Har alt, bortsett fra et godt fotballag." Visste de på det tidspunktet fortsatt ikke hvor dårlig klubbens økonomiske tilstand er?

Jeg har tro på Anita, men det er et tankekors at vårt største håp for klubbens fremtid er en nyansatt daglig leder i begynnelsen av 30-årene. Uansett hvor dyktig hun forhåpentligvis måtte være.
                                  Elska þetta félag

Kommentar

• Kjell.T.Ring
                                    Poll St. Ring
                                    --==FORUMRUNKER==--
                                    • Dec 2005
                                    • 11796

Opprinnelig skrevet av fjacob82
                                    Synd å si det, men 2014 kan fort vise seg å bli siste året i toppen for LSK. Vi er inne i en veldig negativ spiral som går utover publikumstekke, sponsorvilje o.l.
                                    Men alt er ikke mørkt og det finnes lyspunkt og muligheter:
                                    - Ny daglig leder, ser ut som hun tar tak og får ryddet opp en del. Kulturen trengs å endres, hun kan bidra der
                                    - Generell dårlig økonomi i toppfotballen. Det er andre lag som sliter sterkt også, det kan redde oss.
                                    - Norges beste fanbase. Må utnyttes mer, nye må verves. Alle som er på kamp må kjøpe kaffe/pølse, om de så kaster den i søpla. Alle monner drar.
                                    - Erfarne unge spillere som kan blomstre ytterligere, og hjelpe nye unge spillere
                                    - Spillere som i høyst grad kan betegnes som meritterte og kan bidra: Kippe, BHR, Johan, PVM
                                    - Investorer som er villige til å bidra om rette spilleren blir funnet

så alt er ikke så svart som man skulle tru. Vi har selvfølgelig en del problemer, og jeg er ikke så naiv at ikke trur dette påvirker spillergruppa. Men la oss fokusere på det positive fremover, det er vel ikke så mange andre muligheter for oss å påvirke uansett?

Disse forventer jeg at gjør seg verdig lønna si i år. Ellers er det bare å gi bort til sommeren.

Ikke Kippe så klart <3
                                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

Kommentar

• Børge
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2013
                                      • 2564

Opprinnelig skrevet av fredpet76
                                      Salg av spillere? Hvor mange er aktuelle for salg? PVM, Fofana, Ringstad og Ohi? Og markedet er vel relativt lukka. Nesten bare vi og Sverige som har åpne vinduer. Tipper PVM er den som er nærmest å forsvinne.

Og dette er den største bekymringsmeldingen fra LSK som har kommet på trykk siden klubben var i ferd med å gå konkurs i forige ti-år. Dette er veldig skummelt. Og når man snakker om å kvitte seg med spillere, ryker det sportslige grunnlaget også - veldig skummelt.
                                      Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2564

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
                                        Jeg har tro på Anita, men det er et tankekors at vårt største håp for klubbens fremtid er en nyansatt daglig leder i begynnelsen av 30-årene. Uansett hvor dyktig hun forhåpentligvis måtte være.
                                        Jeg vet ikke helt hva jeg skal tro om henne. Relativt ubeskrevet blad for min del. Noen bloggposter med velmendene ord, bygger ikke en tykk grunnmur av tillitt hos meg - det gjør handling. Og pr d.d. er handlingen som er utført, å kutte i blant annet en stilling med en ansatt som gjorde opprør blant de frivillige og noe annet som ikke har kommet spesielt mye ut av hva er. Det er regnskapet for henne så langt. Jeg sier ikke at jeg ikke har trua på henne, men det skal litt mer enn noen bloggposter til for at jeg anser henne som noe stort håp for klubbens fremtid. Ord er ikke alt, men handlinger er som regel det som teller når regnskapet gjøres opp.

Men hva vet vis om situasjonen i dagens LSK? LSK som konsern gikk 7 mill i underskudd (dagens Romerikes Blad på papir). Det er relativt mye. Hvordan er egenkapitalen? Kan vi frykte for lisensen for 2014? Er resultatene og øknomistyringen så dårlig at man kan risikere andre sanksjoner? Mange av disse plagsomme spørsmålene vil sikkert bli avklart i forbindelse med nært forestående årsmøte.

Administrasjonen har tatt sine kutt på rundt 3 mill kan man lese i dagens Romerikes Blad på papir. Sportslig sliter med å ta sine kutt - vel 50 % av dem er tatt. Resten som må tas er via salg av spiller (les: kutte lønnskostnader). Stallen skal ikke kuttes ned, men yngre spillere skal erstatte yngre står det å lese i nevnte avis. Spørsmålet er da: hvem skal selges? Hvem skal man kunne unvære? Det er ingen virkelig aktuelle salgsobjekter annet enn Ringstad, Ohi, PVM, BHR og Fofana. Store deler av grunnstammen i et lag som har kjempa med ryggen mot veggen de to siste årene. Blir jo supert at hvis en eller to av disse forsvinner. Og kjøpere er sannsynligvis i samme avdeling som oss.

Beklager at jeg er negativ, men jeg kan ikke se hvordan dette økonomisk uføret skal kunne løses uten at det vil gå ut over sportslig satsing. Og det med et lag som har kjempa med ryggen mot veggen i to år. Ønsker ikke å fremstå negativ og som en grinbiter, men dette ser veldig mørkt ut økonomisk og sportslig. Bortfall av erfarene spillere fem uker får sesongstart vil bety nærmest døden for klubben pr d.d.

Ta vare på øyeblikket med å spille i Tippeligaen da dette kan være året LSK rykker ned. Feirer 40 år i toppen med å rykke ned ville være toppen av ydmykelse av seg selv som klubb...

PS: Det snakkes hele tiden om kutt. Motsattsen er øke inntektene. En vansklig vei, men når man har skjært inn til beinet må andre løsninger ses på.
                                        Sint og tverr på felt N

Kommentar

• tullebukk
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Nov 2006
                                          • 5446

Håper alle her inne melder seg inn i Lsk. Koster 350 kr.

Kommentar

Working...