LSK anno 2014

Collapse
X

• Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Børge
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Sep 2013
    • 2564

Opprinnelig skrevet av HSft
    Har vi fire forskjellige styrer? Hvilket skal heidi inn i?
    Det med overskriften "LSK-styret 2013" er det hun er innstilt som leder for. UA har eget styre. LSK AS og de to eiendomsselskapene Åråsen Eiendom AS og Åråsen Stadion AS har egne styrer valgt av generalforsamlingen. Hun skal garantert inn i styrene på de tre AS'ene, men må nok formelt velges av årsmøte før generalforsamlingen (som igjen helt garantert er deler eller hele styret i Sportsklubben som hun etter planen skal velges inn som leder i kveld) i de tre AS'ene kan velge henne.
    Sint og tverr på felt N

Kommentar

• DoubleHi5
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Nov 2011
      • 4263

Lsk.no: Alle valg ble gjennomført uten andre forslag.

Det nye styret i Sportsklubben skulle dermed se slik ut:

Leder: Heidi Scheie Ny 1 år
      Nestleder: Bjørnar Sollie 2 år (ny posisjon)
      Styremedlemmer:
      Henning Harborg 2 år (ny posisjon)
      Anja Snedsbøl Ny 2 år
      Jo Henning Espevalen ikke på valg
      Bjørn Sandberg Ny 1 år
      Ronny Blomseth Ny 1 år
      Bjarne Sognnæs Ny 2 år

Kommentar:

Per Mathisen, i tillegg til styremedlemmene Anita Bakke Westby, Ola Emil Heggset, Lasse Kjus og Anita Orlund går ut av styret. Ut med politikere og idrettskjendiser og inn med økonomisk og fotballfaglig kompetanse. Dette ser spennende ut!

Med Bjarne Sognnæs inn i styret, regner jeg også med at de som etterlyste fotballkompetanse er rimelig fornøyd.

Så gjenstår det å se hva dette styret leverer. Vi vet nå at de har en vanskelig oppgave foran seg. De bærer på mange måter Lillestrøm Sportsklubbs skjebne i sine hender. Vi må håpe og tro at de lykkes i å legge strategien og lede Sportsklubben til igjen å bli en faktor i norsk fotball!

Lykke til!
      Last edited by DoubleHi5; 27.02.2014, 10:05. Begrunnelse: Faktafeil
      Elska þetta félag

Kommentar

• ulfpulf
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • May 2004
        • 2509

Opprinnelig skrevet av DoubleHi5
        Dette ser spennende ut! Kanskje gullsmeden kan være med på å lage gull av gråstein på Åråsen?
        Jeg er enig i at det ser spennende ut, men det er vel ikke med noen gullsmed?
        Bjørn Sandberg er daglig leder for byorganisasjonen Lillestrøm 2020. Daglig leder for Mestergull Sandberg heter Dag Sandberg.

Kommentar

• DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4263

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
          Jeg er enig i at det ser spennende ut, men det er vel ikke med noen gullsmed?
          Bjørn Sandberg er daglig leder for byorganisasjonen Lillestrøm 2020. Daglig leder for Mestergull Sandberg heter Dag Sandberg.
          Da beklager jeg at jeg forvekslet disse to. Utilgivelig! Jeg legger meg padde flat! Feilen er rettet opp!
          Elska þetta félag

Kommentar

• Børge
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Sep 2013
            • 2564

Opprinnelig skrevet av ulfpulf
            Bjørn Sandberg er daglig leder for byorganisasjonen Lillestrøm 2020.
            Også er han i styret til Lillestrøm Parkering AS og Skedsmo Parkering AS.

Den mest spennende nye av styremedlemmene, er kanskje Ronny Blomseth. Styremedlem i Expert, XXL Sport og Villmark AS, Europris mm. Har vært i Elkjøp i 25 år og arbeidet i ledende stillinger der.
            Sint og tverr på felt N

Kommentar

• Ginola
              Seniormedlem
              Myklebust Light
              • Jul 2010
              • 549

Kjenner til Bjørn Sandberg, og er usikker på hva han kan bidra med. Er i alle fall en meget opptatt fyr.

Kommentar

• AG-3
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jul 2006
                • 1081

tenker vi får alle svarene her: https://www.youtube.com/watch?v=CPn5iziEjt4

Kommentar

• PetterH
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Apr 2012
                  • 668

Blir vel det største innslaget i Josimar om LSK siden vår fysiske trening ble totalslaktet under Tom Nordlie for en del år tilbake.

Kommentar

• GIFKanari
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Apr 2009
                    • 8243

LSK skal raskere i angrep, men hva innebærer egentlig det på Åråsen? Hvor mange overgangsmuligheter får man der? Skal vi ta mesteparten av poengene borte igjen? Time will show, men unnskyld meg hvis forventningene er lave.

Kommentar

• knut
                      Make knut Great Again
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Dec 2006
                      • 9539

Flisespikkeri, men sitatet "vi har to av de beste kantspillerene i serien" blir for voldsomt for meg med tanke på hvor mye gull og grønne skoger (dvs. pisspreik) vi har blitt servert de to foregående sesongene.

Vi har ikke det, vi har potensielt det, og det gleder

Kommentar

• andersmm
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Aug 2006
                        • 5764

Mulig Haglund har kommet til den samme erkjennelsen som Henning Berg gjorde. LSK har ikke ressurser eller spillere til å være en maskin som dominerer match etter match med propagandafotball. Det blir for ambisiøst. Vi er nødt til å være mye mer direkte i stilen. Det løsna ikke for Henning Bergs mannskap før man begynte å spille på fart. LSK anno første halvår av 2011 hadde det beste kontringsspillet jeg har sett i Tippeligaen de siste 10 årene. Nå ser det ut som vi satser på samme sak. Vi kunne jo spart oss selv en masse bry om vi bare ga Henning Berg litt penger å handle for i sommervinduet 2011, forlenga kontrakten hans og lot han fortsette på det han faktisk hadde fått til å fungere. Jeg er ganske sikker på at det hadde gitt bedre sportslig uttelling samt bedre økonomiske vilkår.
                        Last edited by andersmm; 01.03.2014, 14:10.
                        "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• Fridtjof
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Feb 2005
                          • 2120

...og jeg mener at de som ikke innså akkurat det høsten 2011 burde ta et kraftig oppgjør med seg selv og sin egen kognitive kapasitet! Det hører med til historien at du, andersmm, var blant de som innså det.

Edit: Språklig presisering etter andersmms svar! :-)
                          Last edited by Fridtjof; 01.03.2014, 14:51.
                          Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

Kommentar

• DoubleHi5
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Nov 2011
                            • 4263

Opprinnelig skrevet av andersmm
                            Vi kunne jo spart oss selv en masse bry om vi bare ga Henning Berg litt penger å handle for i sommervinduet 2011, forlenga kontrakten hans og lot han fortsette på det han faktisk hadde fått til å fungere. Jeg er ganske sikker på at det hadde gitt bedre sportslig uttelling samt bedre økonomiske vilkår.
                            Pussig hvordan historien har hatt en tendens til å gjenta seg i LSK de siste 10 årene. Men vi "samler jo ikke på fjerdeplasser"!
                            Elska þetta félag

Kommentar

• andersmm
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Aug 2006
                              • 5764

Opprinnelig skrevet av Fridtjof
                              Det hører med til historien at du, andersmm, var blant de som gjorde det.
                              Tok et kraftig oppgjør med min kognitive kapasitet? Hver eneste dag Fra spøk til alvor; jeg hater å være grinebitern som kommer drassende med argumenter om feil som ble begått for flere år siden, men akkurat det der tror jeg kan ha vært en grufull feil. Ikke dermed sagt at Henning hadde tatt oss til seriegull. Dog hadde han fortsatt den meget bærekraftige spillerutviklingen, hvilket hadde vært et sikkerhetsnett for oss. Jeg er antakeligvis det mange her inne anser som pro-Haglund, men samtidig så tror jeg Berg er hakket vassere på spillerutvikling. Vi gikk vel med overskudd et år eller to (mye på grunn av spillersalg), og jeg tror ledelsen på Åråsen tenkte at alt var fryd og gammen og at oppryddinga var ferdig. Jeg tror dog vi skulle satsa på en litt mer spartansk drift i enda et par år og heller forsøkt legge opp litt kapital. Da hadde vi etterhvert også fått mulighet til å selv eie spillere 100%, noe som hadde gitt oss enda bedre forutsetninger.
                              "A Champion is the one who fall and rise again. We are rising." -Nosa Igiebor

Kommentar

• GIFKanari
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Apr 2009
                                • 8243

Opprinnelig skrevet av andersmm
                                Mulig Haglund har kommet til den samme erkjennelsen som Henning Berg gjorde. LSK har ikke ressurser eller spillere til å være en maskin som dominerer match etter match med propagandafotball. Det blir for ambisiøst. Vi er nødt til å være mye mer direkte i stilen. Det løsna ikke for Henning Bergs mannskap før man begynte å spille på fart. LSK anno første halvår av 2011 hadde det beste kontringsspillet jeg har sett i Tippeligaen de siste 10 årene. Nå ser det ut som vi satser på samme sak. Vi kunne jo spart oss selv en masse bry om vi bare ga Henning Berg litt penger å handle for i sommervinduet 2011, forlenga kontrakten hans og lot han fortsette på det han faktisk hadde fått til å fungere. Jeg er ganske sikker på at det hadde gitt bedre sportslig uttelling samt bedre økonomiske vilkår.
                                Både enig og uenig. Men la oss først og fremst ikke karikere ballbesittende fotball slik den har en tendens til å bli her inne. Vi blir ikke et bedre hjemmelag av å satse på overganger, vi var ikke noe godt hjemmelag under Berg heller for den saks skyld. Nøkkelen for at LSK skal bli et godt lag med stabile prestasjoner ligger i hva man evner å gjøre med kula selv. Er fjorårets helt bevisste bortvelgelse av kontringsmuligheter nå helt bortkasta? Det som slår meg mest er hvordan fokuset har handlet så mye om å bli bedre på dødballer og kontringer når alle veit om den virkelige elefanten i rommet, som ingen vil snakke om. Gode kontringer og dødballer er bra det bevares, men ikke der skoen først og fremst trykker for LSK.

RB har gått ut og skrevet om hvor viktig det er for hele regionen at LSK forblir i toppdivisjonen. Da forventer jeg også at de stiller de vanskelige spørsmålene, man tukter den man elsker. Det er mulig LSK ba RB om en gladsak i en periode preget av negativ omtale, men RB bør ikke ta på seg oppgaven som et propagandaverktøy. Gravende journalistikk er vel ikke helt dødt som konsept?

Skjønner at den grå svensken kan dra ut energi av den mest entusiastiske journalist, men det er da betalt arbeid også.

Kommentar

• PetterH
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Apr 2012
                                  • 668

Ser at andre lag som dro ned til La Manga samtidig som LSK har lagt ut noen skriftlige treningsrapporter / videoer fra oppholdet hittils. Noen som vet om dette er planlagt fra LSK sin side?

Kommentar

• Oddis
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Feb 2006
                                    • 2744

Husk en ting folkens. Å spille mer direkte fotball trenger ikke å bety at vi satser på kun kontringer. Det kan bety at vi fortsatt spiller ballbesittende, men tar sjansen på flere overganger enn det vi har gjort tidligere. Selv er jeg veldig positiv til dette, da jeg liker at det skjer litt i fotball.
                                    Ingen ambisjoner, optimisme eller entusiasme.

Kommentar

• HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6104

Opprinnelig skrevet av PetterH
                                      Ser at andre lag som dro ned til La Manga samtidig som LSK har lagt ut noen skriftlige treningsrapporter / videoer fra oppholdet hittils. Noen som vet om dette er planlagt fra LSK sin side?
                                      Fint med en lokalavis som rapporterer i hvertfall. Hva medieavdelingen til LSK driver med om dagen lurer jeg veldig på.

Regner ikke med at vi har tatt oss råd til å sende noen fra medieavdelingen til spania, men det burde vel være mulig å sende en ekstraoppgave med noen av spillerne eller trenerne?

Kommentar

• 307
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Mar 2007
                                        • 358

Opprinnelig skrevet av HSft
                                        Fint med en lokalavis som rapporterer i hvertfall. Hva medieavdelingen til LSK driver med om dagen lurer jeg veldig på.

Regner ikke med at vi har tatt oss råd til å sende noen fra medieavdelingen til spania, men det burde vel være mulig å sende en ekstraoppgave med noen av spillerne eller trenerne?
                                        Sitter og bare håper de gjør det. Så jeg slipper å høre at de får kritikk for det og.

Kommentar

• Frode D. Homb
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • Dec 2003
                                          • 982

Tror vi skal to tanker i hodet samtidig. Jeg har sett tendenser til vekslende direkte spill og ballbesittende. Begge disse faser av spillet har vi gjort med vekslende hell i de to siste årene med mange av de samme spillerne som vi har også i årets stall. Vi har fått noen nye inn foran denne sesongen og det skal bli spennende å se om vi klarer å begge fasene av spillet bedre og over lengre tid enn i fjor.

Kommentar

Working...