LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • PetterH
    Seniormedlem
    Myklebust Light
    • Apr 2012
    • 668

    Med Gamst inn i RBK som tydeligvis skal satses på på midtbanen, så kan det kanskje være muigheter for å låne en av de unge midtbanespillerne til RBK. Selnæs, Berntsen? Typer vi trenger. Eller er dette å banne i kirka?

    Kommentar

    • Frode D. Homb
      Seniormedlem
      Myklebust Light
      • Dec 2003
      • 982

      Litt sånn den dealen vi gjorde med Kåre Ingebrigsten i sin tid?

      Kommentar

      • PetterH
        Seniormedlem
        Myklebust Light
        • Apr 2012
        • 668

        Bortsett fra at Kåre nesten var 30 år. Hele midt poeng var at det ser ut for at et lag har overflod med midtbanespillere av typen vi kunne trenge. Og siden de er av karakteren unge og lovende så kan det hende de kan lånes.

        Kommentar

        • DoubleHi5
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Nov 2011
          • 4112

          Opprinnelig skrevet av PetterH
          Hele midt poeng var at det ser ut for at et lag har overflod med midtbanespillere av typen vi kunne trenge. Og siden de er av karakteren unge og lovende så kan det hende de kan lånes.
          Enig i det, men den beinharde virkeligheten er vel at vi fortsatt må spare inn flere millioner kroner og jeg antar at vi derfor ikke har en eneste krone til å lønne en spiller til. De eneste mulighetene jeg kan se for eventuelt å få til noe sånt, er et eventuelt salg eller at investorer (snille onkler?) finansierer det. Det første kanskje mer nærliggende enn det andre?

          Når det er snakk om at den spissen som skal hentes skal være billig eller gratis, og helst ikke skal ha lønn heller, sånn jeg forstår det, virker det litt rart for meg. Det snakkes om at spissen skal finansieres av "investorer" (Per&Per). Definisjon på investering, fra Wikipedia: en utgift som forventes å lede til framtidig avkastning

          Hvis man skal investere, forventer man altså å tjene penger senere. Da bør investorer, etter min mening, lete på et høyere nivå, hvor sjansen for "gevinst" vil være større. Hvis man leter på et for lavt nivå, vil mulighetene for en senere avkastning bli tilsvarende redusert. Jeg forstår selvfølgelig at de to herrer ikke har ubegrensede midler. Og hvis det ikke er en investering for dem, men heller ren veldedighet, skal de ha all verdens ære for det! Men kall i så fall en spade for en spade.

          Hvis Per & Per mener å investere for fremtidig avkastning, i tillegg til for å hjelpe klubben, håper jeg de har muligheten til å legge litt mer i potten. Da tror jeg sjansen er større for at de lykkes på begge områder!
          Elska þetta félag

          Kommentar

          • holmiz
            The kjøkken-kanariz
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2006
            • 6064

            2014 blir vel omtrent slik det har vært de siste åra:

            Hilsen Anders

            Och det känns som när vi kom hit, till möjlighetens land
            Du kan följa mina spår hem, Columbus var mitt namn

            Kommentar

            • DoubleHi5
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Nov 2011
              • 4112

              Elska þetta félag

              Kommentar

              • Frode D. Homb
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Dec 2003
                • 982

                Det positive er at LSK alltid lander på beina!

                Vi måtte gamble litt fordi vi har mindre inntekter enn vi må ha for å ha en bred og god nok stall. Vår, dog noe, reduserte satsing og gambling de senere årene har feilet sportslig, men jeg bare minner om at vi nesten kom til cupfinalen i fjor, og at et stabilt topplag som TIL har vært de siste årene, rykka ned.

                TIL skal til Alta og Sotra.

                Vi skal til Ullevål og Lerkendal kommende sesong. Nå har vi også fått to grepa kvinnfolk til å ha flere tanker i hodet samtidig og spillerne vet at det er rett ut etter endt sesong om de ikke leverer det som forventes av dem.

                Vi kan nå grave oss ned, sverte laget og treneren før det har begynt, og dermed undergrave entusiasmen som vi er helt avhengige av, eller vi kan la alle få starte med blanke ark og gi LSK den tilliten de tross alt fortjener.

                Kommentar

                • DoubleHi5
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Nov 2011
                  • 4112

                  Never ever give up! Jeg føler nesten det er her vi befinner oss nå før 2014-sesongen!

                  Elska þetta félag

                  Kommentar

                  • Frode D. Homb
                    Seniormedlem
                    Myklebust Light
                    • Dec 2003
                    • 982

                    Vi gjenoppstår!

                    Kommentar

                    • Folke
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Jun 2008
                      • 5955

                      Opprinnelig skrevet av PetterH
                      Med Gamst inn i RBK som tydeligvis skal satses på på midtbanen, så kan det kanskje være muigheter for å låne en av de unge midtbanespillerne til RBK. Selnæs, Berntsen? Typer vi trenger. Eller er dette å banne i kirka?
                      Om det først skal lånes inn spillere ser jeg gjerne at det er en spiss før det kommer en midtbane, men hvorfor ikke begge deler? Er vel flere på benken til RBK som kan forsterke LSK.. Eller hva med København? GUD må da ha ett par stk til overs!

                      Kommentar

                      • PetterH
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • Apr 2012
                        • 668

                        Enig.
                        Og pdd så ligger de beste mulighetene i å få spillere som HEVER laget i å låne de. Personlig tror jeg ikke vi har penger/finner de riktige spillerne selv ved å kjøpe de.

                        Kommentar

                        • Jannis
                          Seniormedlem
                          Myklebust Light
                          • Jun 2005
                          • 266

                          Kjenner jeg begynner å bli en smule skeptisk til denne spissen vi skulle få til seriestart, virkelig kommer.

                          Om 3 uker er vi i gang, det begynner å HASTE..........

                          Kommentar

                          • dennis
                            Seniormedlem
                            Myklebust Light
                            • Apr 2006
                            • 872

                            Opprinnelig skrevet av Jannis
                            Kjenner jeg begynner å bli en smule skeptisk til denne spissen vi skulle få til seriestart, virkelig kommer.

                            Om 3 uker er vi i gang, det begynner å HASTE..........
                            Å når han eventuelt, kanskje, muligens osv kommer, så trengern 4 1/2år på å spille seg inn og da er det vel muligens at svensken har dratt og blitt trener i godset som er etablert i Champions league og vi kaver rundt 14-15 plass med nok en ny svensk trener!!

                            Kommentar

                            • nebbjævel
                              Seniormedlem
                              Myklebust Light
                              • Mar 2009
                              • 511

                              Jeg skulle ønske at noen med ekstra god tid ville påta seg å kartlegge hvor lang tid våre spillere befinner seg med front mot eget mål under kampene. De stadige pasningene bakover har gått meg på nervene i flere sesonger nå, sammen med balltrilling på tvers uten at det er snakk om kreativ crossball. Laget må slutte å signalisere til motstander at man ikke veit hva man skal gjøre med ballen i upressede situasjoner. Det virker slapt og uinspirert. Spillernes posisjonering og løp framover på banen må gjøre det lettere for ballfordelerne å treffe med pasningene. Men jeg ser gjerne mer av slike tversoverballer som Ringstad leverte til Østli foran 3-2 goalen på fredag. Ja ja. Kjenner uroa begynner å bygge seg opp foran seriestart.

                              Kommentar

                              • Herman
                                Seniormedlem
                                Myklebust Light
                                • Feb 2010
                                • 1101

                                Førsteomgangen var veldig positiv mot et god motstander. Vi hadde et herlig tempo i pasningsspillet, aggressiv pressing og var gode i omstillingene. Synes kantspillerne (særlig Lundemo) var flinke til å gjøre seg spillbare sentralt i banen for å åpne store rom for våre offensive backer. Østli gjør en positiv figur på høyreback, og selv om han i utgangspunktet er midtstopper virker det som om han har mer å by på offensivt enn det Fredrik Stoor hadde.

                                Palmi er bankers i 10er-rollen. Posisjonerer seg bra både offensivt og defensivt, slår smarte stikkere og kommer alltid til målsjanser. Osvold gjør det helt ok, men en ny kvalitetsspiss inn vil være helt avgjørende for hvordan det går denne sesongen. Får vi inn en bra type har jeg tro på topp 5. Grunnspillet er godt, unggutter som Ruben, Ohi og Fofana blir bare bedre og bedre, og posisjonsbyttene til Riise og Palmi vil gjøre oss farligere og mindre forutsigbare offensivt.
                                Twitter

                                Kommentar

                                • Ola
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Dec 2003
                                  • 1651

                                  Begynner vi å se konturene av et lag? Jeg tør ikke håpe på noen nye så jeg går for følgende til seriestart:

                                  Origi
                                  Østli-kippe-ruben-stian
                                  Riise-ohi-johan-petter
                                  Palmi
                                  Mjelde

                                  Kommentar

                                  • _Jonern
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Jan 2004
                                    • 4384

                                    Opprinnelig skrevet av Ola
                                    Begynner vi å se konturene av et lag? Jeg tør ikke håpe på noen nye så jeg går for følgende til seriestart:

                                    Origi
                                    Østli-kippe-ruben-stian
                                    Riise-ohi-johan-petter
                                    Palmi
                                    Mjelde
                                    Keeper og forsvaret er pr nå bankers. På midten kommer vi garantert til å spille med Riise og Fofana på hver sin kant, så lenge begge er skadefrie. Blir spennende å se hva Haglund tenker om PVM. Palmi fungerer bra i den hengende spissrollen, så det er vel ikke utenkelig at PVM går ned som sentral midtbane fremover. I så fall står det mellom han og Ohi om en startplass. Mjelde som spiss tror jeg neppe vi får se i premieren. Knudtzon blir trolig klar, og starter sikkert hvis vi ikke klarer å hente en ny spiss som går rett inn.
                                    ..................

                                    Kommentar

                                    • HSft
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Dec 2004
                                      • 6082

                                      Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                      Blir spennende å se hva Haglund tenker om PVM. Palmi fungerer bra i den hengende spissrollen, så det er vel ikke utenkelig at PVM går ned som sentral midtbane fremover.
                                      I dag gikk Palmi ned på sentral midt når PVM kom inn. Enig i at det er mer naturlig å bruke PVM bak om begge skal spille samtidig. Palmi sine svakheter kommer alt for godt til syne i andre plasser enn som hengende spiss. Håper ikke Haglund vurderer han som sentral midtbane basert på gode prestasjoner som hengende spiss.

                                      Kommentar

                                      • trigz
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Jan 2004
                                        • 7092

                                        Opprinnelig skrevet av _Jonern
                                        Keeper og forsvaret er pr nå bankers.
                                        Jeg håper Ødegaard får sjansen til å spille seg inn, enten i midtforsvaret eller (helst) på høyreback. Jeg får Kolo Toure-vibber av Østli på høyreback.
                                        Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          Opprinnelig skrevet av trigz
                                          Jeg får Kolo Toure-vibber av Østli på høyreback.
                                          Hva fikk du av Stoor? Østli er jo mer solid som høyre back enn hva Stoor var. Synes Østli klarer seg bra. Han er ikke en luksusspiller, men arbeidsjernet som passer best inn pr d.d. Har forøvrig sett Magnar som back på U21 - han overbeviste ikke spesielt for å si det enkelt. Men å utkonkurrere Ruben, da skal han stå opp tidlig, spise en god frokost og ha medvind. Ruben var helt sjef i dag.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...