LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • trigz
    Seniormedlem
    Hjelp, skaff meg et liv!
    • Jan 2004
    • 7092

    Opprinnelig skrevet av Børge
    Han er ikke en luksusspiller, men arbeidsjernet som passer best inn pr d.d.
    Nettopp. 9. plass.
    Cuius testiculous habes, habeas cardia et cerebellum

    Kommentar

    • Børge
      Seniormedlem
      Hjelp, skaff meg et liv!
      • Sep 2013
      • 2558

      Opprinnelig skrevet av trigz
      Nettopp. 9. plass.
      Blir det en 9. plass, er det neppe Østli sin feil at det ikke blir høyere plassering.
      Sint og tverr på felt N

      Kommentar

      • GIFKanari
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2009
        • 8243

        "– Vi går ikke videre med Fredrik (Stoor) nå. Isteden velger vi å satse på yngre spillere i hans posisjon, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann."

        Blir spennende å følge utviklinga. Erstatteren pr. nå er altså over året eldre.

        Kommentar

        • _Jonern
          Seniormedlem
          Hjelp, skaff meg et liv!
          • Jan 2004
          • 4384

          Opprinnelig skrevet av GIFKanari
          "– Vi går ikke videre med Fredrik (Stoor) nå. Isteden velger vi å satse på yngre spillere i hans posisjon, sier sportsdirektør Torgeir Bjarmann."

          Blir spennende å følge utviklinga. Erstatteren pr. nå er altså over året eldre.
          Hva så? Østli er det klart beste alternativet pr nå. Bjarmann tenkte nok først og fremst på Nordermoen i dette intervjuet, og han spilte også de første treningskampene før han ble skadet. Uansett så var det vel ikke helt planen å kjøre Østli på høyreback, men det funka nok bedre enn forventet når de testa det, og så lenge det gjør det så spiller det vel ingen rolle om han er et år eldre enn Stoor. I hvertfall ikke når han er bedre enn Stoor i tillegg. Det er heller ikke utenkelig at unge Nordermoen får spilletid i årets TL. Backrekka er mer solid i år enn i fjor, og det er viktigst.
          ..................

          Kommentar

          • MortenA
            Seniormedlem
            Hjelp, skaff meg et liv!
            • Apr 2007
            • 3447

            Opprinnelig skrevet av HSft
            I dag gikk Palmi ned på sentral midt når PVM kom inn. Enig i at det er mer naturlig å bruke PVM bak om begge skal spille samtidig. Palmi sine svakheter kommer alt for godt til syne i andre plasser enn som hengende spiss. Håper ikke Haglund vurderer han som sentral midtbane basert på gode prestasjoner som hengende spiss.
            Min mening er at Palmi vår beste hengense spiss for øyeblikket, han mestrer å komme inn i boksen etter oppspill, og PVM konkurrerer med Fofana om ve.kant plassen. P.d.d. føler jeg PVCM har mer å bevise enn MF, så hva Haglund bestemmer seg for å satse på blir spennende .)
            Hvorfor la fakta ødelegge et godt argument?

            Kommentar

            • GIFKanari
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Apr 2009
              • 8243

              Opprinnelig skrevet av _Jonern
              Hva så? Østli er det klart beste alternativet pr nå. Bjarmann tenkte nok først og fremst på Nordermoen i dette intervjuet, og han spilte også de første treningskampene før han ble skadet. Uansett så var det vel ikke helt planen å kjøre Østli på høyreback, men det funka nok bedre enn forventet når de testa det, og så lenge det gjør det så spiller det vel ingen rolle om han er et år eldre enn Stoor. I hvertfall ikke når han er bedre enn Stoor i tillegg. Det er heller ikke utenkelig at unge Nordermoen får spilletid i årets TL. Backrekka er mer solid i år enn i fjor, og det er viktigst.
              Selvfølgelig var det Nordermoen man siktet til, Haglund nevnte også navnet hans da Stoor forsvant. Årsaken til at man har landet på Østli tror jeg er en rein safety first-handling. Man veit hvor viktig det vil være med en god start, og man tar rett og slett ikke sjansen på noe annet. Det er greit for meg det. Men på sikt er ikke Østli noen god løsning, forhåpentligvis vil Nordermoen slippe til tidlig. Backvalget spiller til syvende og sist også inn på det RB senest har skrevet om, mer tempo og høyere press. Hvor høyt og hvor ofte Riise kan gå i press handler mye om hvem han har bak seg.

              At backrekka i år er mer solid får vi vel først en skikkelig prøve på mot Haugesund. Dessuten blir det litt rart å avskrive Ødegård også, på bakgrunn av hva han har levert i posisjonen på ett lag som ikke er LSK og som var en gedigen lagfiasko. Og til sist, er vel ok å etterprøve hva lederne av klubben sier og hva de så gjør i praksis?
              Last edited by GIFKanari; 16.03.2014, 11:02.

              Kommentar

              • 307
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Mar 2007
                • 358

                Det var vel egentlig åpent om back plassen. Nordermoen, Gabrielsen, Ødegård var alternativene. De er yngre en Stoor. Hvem som faktisk spiller er noe annet. Per nå ser det ut som Østli spiller der. Verre er det ikke.

                Kommentar

                • Fridtjof
                  Seniormedlem
                  Hjelp, skaff meg et liv!
                  • Feb 2005
                  • 2120

                  Det er to åpenbare problemer med den kritikken. For det første er Stoor erstattet med Gabrielsen. At høyrebacken dekkes av Østli er et resultat av omrokkeringer. For det andre oser det arbeidsgivermanerer av Bjarmanns utsagn. Stoor leverte rimelig begredelige varer tatt lønnsnivået i betraktning i fjor. Å forklare valget med ungdomssatsing i stedet for fyrens ferdigheter er vanlig høflighet.
                  Ingen kanarifugl skal noen gang bære drakt nummer 18 etter Legenden!

                  Kommentar

                  • Lars
                    Seniormedlem
                    Hjelp, skaff meg et liv!
                    • Feb 2004
                    • 6156

                    En annen ting er jo arbeidsoppgavene. Bjarmann, som sportsdirektør, har sørget for at Haglund har bl.a. Nordermoen, Gabrielsen, Ødegaard og Knudtzon tilgjengelig for bruk på høyreback. Alle disse har spilt høyreback og alle er betydelig yngre enn Stoor. At hovedtrener ser det som bedre for laget totalt sett å gjøre en omrokkering der en tidligere stopper går ut på backen (en posisjon han for øvrig har erfaring fra i tidligere klubber), er definitivt ikke noe man kan "ta" Bjarmann for i ettertid.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Nei, Gabrielsen var ikke først og fresmt tiltenkt høyrebacken, han ble tidlig utpekt av Haglund som en man ville satse på som midtstopper når han kom tilbake for fullt. Han er en back up som høyreback, som flere andre. Nordermoen startet der i oppkjøringa som et meget mulig førstevalg, så ble vurderinger gjort som gjorde at man landet på Østli.

                      Poenget med å ta det opp er at Østli og Nordermoen (som jeg regner med er første back up) er ganske forskjellige. Østli er best defensivt og har ikke allverdens tempo og fart, Nordermoen har sin styrke først og fremst offensivt med mye fart. Som skrevet før, det blir spennede å følge utviklinga her, for det vil ha konskevenser for hvordan vi spiller. Og spesielt aktuelt med det Torvik nå seinest har skrevet om tankegangen i LSK angående hva som må forbedres.

                      Kommentar

                      • _Jonern
                        Seniormedlem
                        Hjelp, skaff meg et liv!
                        • Jan 2004
                        • 4384

                        Registrerer at omtrent samtlige eksperter og medier dømmer oss nord og ned. Greit nok det, men jeg kjenner det koker litt inni meg når begrunnelsen stort sett går på den dårlige stallen vår. Det er liksom ikke måte på hvor tynn den stallen/benken vår er, og at det er den dårligste på mange år. Jeg mener det er feil. Jeg mener at vi er styrket i forhold til i fjor, mest med tanke på sammensettingen av laget, dvs bruken av spillere i riktige posisjoner. Hvis vi tar lagdelene så er min mening;

                        Keeper

                        - Ingen ut, ingen inn. Men styrkes ved at Origi ser ut til å være førstevalget. Udjus starta i fjor, og var veldig ustabil.

                        Forsvar

                        - Styrkes helt klart ved at Gabrielsen er tilbake.
                        - Ringstad går mot sitt beste år, og er stabilt bedre i år enn i fjor.
                        - Kippe ser ut til å holde det "vanlige" nivået. Jevnt over stabil og en bauta.
                        - Ødegaard er med fra starten i år, det var han ikke i fjor. Er en reell utfordrer til startplass.
                        - Østli ser ut til å løse høyrebackproblemet fint. I mine øyne bedre enn Stoor.
                        - De fleste av forsvarsspillerne våre er i stand til å bekle både back og stopper, noe som gjør at vi ikke er så sårbare hvis det skulle bli krise.

                        Midtbane

                        - Styrkes helt klart ved at Riise er flyttet ut på høyrekanten.
                        - Fofana på venstre tar stadig nye steg. Vi har to meget gode kantspillere med stor hurtighet. Godt kantspill (på begge sider) har vi ikke sett på mange år.
                        - Andersson hadde på denne tiden i fjor enda ikke funnet sin plass i laget. Den fant han i fjor høst, og har fått en hel vinter på å finne seg enda mer til rette og stabilisere seg i sin posisjon.
                        - Ohi ser ut til å være bedre enn i fjor.
                        - Lundemo og Kind Mikalsen ser ut til å være gode utfordrere, og ingen krise hvis de må steppe inn.
                        - Fin backup i Mjelde. Uvisst hvordan Haglund ønsker å bruke Mjelde, PVM og Palmi, men det er ganske god dekning her. Mest sårbare for skader på kantspillerne.

                        Angrep

                        - Det er her vi stiller spørsmålstegnet i årets LSK-lag. Men jeg mener vi ikke er spesielt svekket av at Helstad er borte. Han leverte kun i 1,5 mnd, og var svak etter skaden. Jeg tror vi fint klarer å dekke opp de 5 måla han scora i fjor.
                        - Knudtzon ser ut til å være klart førstevalg, hvis ikke denne berømte nye spissen kommer. Har på sitt beste vist at han kan putte over 10 mål på en sesong, men er svak på sitt dårligste.
                        - Osvold er spennede, og kan gå mot gjennombruddet, men det er et usikkert kort. Friday ser ut til å trenge mer tid.

                        I fjor stilte vi stort sett med dette laget:

                        Udjus/Origi

                        Stoor - Kippe - Østli - Ringstad

                        Palmi - Riise - Andersson - Fofana

                        PVM - Helstad

                        På benken hadde vi da: Mjelde, Ohi, Høibråten, Scheel, Knudtzon, Osvold

                        I år stiller vi mest sannsynlig med:

                        Origi

                        Østli - Gabrielsen - Kippe - Ringstad

                        Riise - Ohi - Andersson - Fofana

                        PVM - Knudtzon

                        Benken blir da: Mjelde, Friday, Lundemo, Kind Mikalsen, Ødegaard, Osvold, Nordermoen, Palmason

                        Er det så forbanna mye dårligere enn i fjor? Er dette virkelig så ille? Jeg har ikke troa på medalje akkurat jeg heller, men denne svartmalinga som alle driver med er jeg ikke med på. Vi er selvfølgelig avhengig av å holde skadesituasjonen i sjakk, men dette laget skal være bedre enn i fjor, ikke minst med tanke på den ekstra dimensjonen som kantspillet vil gi offensivt. Det jeg har sett av LSK i vinter der vi har stilt tilnærmet fullt lag (første omgang mot Stabæk, og første omgang mot Molde) har vært veldig bra. Klarer vi å finne det nivået oftere så blir vi vanskelige å slå. Men vi har helt klart en utfordring med stabiliteten, den har vært altfor dårlig. Jeg håper av hele mitt hjerte at årets LSK utgave regelrett pisser på alle ekspertenes tips og at vi får en opptur denne sesongen. Det hadde vært så ufattelig deilig og fortjent for hele klubben og alle som holder med LSK!
                        ..................

                        Kommentar

                        • Uwes disippel
                          Seniormedlem
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Apr 2006
                          • 6039

                          Helt enig med hva som skrives av Jonern.
                          Førsteellveren vår er sterk, på sitt beste topp 6. Men jeg frykter skader, så vi er veldig avhengig av at Lundemo, Kind Mikalsen og Osvold tar nivået kjapt. Jeg har fått mer trua på det den siste mnd, men de er usikre kort på kort sikt.
                          Det som jeg ser på som kanskje mest positivt i år, foruten at Gabrielsen er tilbake, er at PRP kan være vår nye nr 10. Han har vært meget god i flere av kampene i vinter og endelig har PVM en skikkelig konkurrent og det er langt fra sikkert at PVM er sikret en plass på laget i år.

                          Skal ikke jabbe så mye om spissplassen, de fleste vet nok hva jeg mener, men det er pr i dag vår svakeste lagdel. Erling er supersub, Osvold er superteen som kan få kjempekamper fra tid til annen og Friday klarer jeg ikke helt å plassere da han varierer for mye. Med en ny Sundgot eller Occean så hadde jeg sovet mye bedre om natten.

                          Med en skadefri sesong, eller i det minste at vi får en og en skadet om gangen, og en ny spiss så har jeg fått trua på en plass 6-9. Men med skadehistorien i bakhodet og mangelen på en spiss så frykter jeg 13-15.

                          Kommentar

                          • Børge
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • Sep 2013
                            • 2558

                            Jeg tipper laget utover våren vil se noe slikt ut:

                            Origi
                            Østli - Gabrielsen - Kippe - Ringstad
                            Riise - Andersson - Moen - Fofana
                            Palmi
                            Erling
                            Med slik, nærmest dødsforakt, innsats PVM kom inn i kampen mot MFK så vil han passe bra inn sammen med Andersson. To gode føtter sentralt på midtbanen som kan tre igjennom Erling eller sette opp kantene og selv fylle på bak med avslutteregenskaper. Jeg tror det er gjennomgangsmelodien. Ohi vil nok en gang kjenne den sure smaken av benken, men han har virkelig grepet sjansen nå i vår og vil nok få spille en del. Har fortsatt lite håp om at Ohi prøves på topp, men det begynner å svinne hen... Dyrke målfarlige Ohi på topp og Lundemo på SM. Osvold har begynt å vise seg frem som nypolert og fit for fight for fremtiden - lovende takter og flott stikker til Palmi på fredag.

                            Håper det kommer inn en spiss til, men jeg har mine sterke tvil. Sves i RB-sporten sier det ikke er de store midlene disponible og han virker langt i fra overbevist om at noen kommer inn.
                            Sint og tverr på felt N

                            Kommentar

                            • GIFKanari
                              Seniormedlem
                              Hjelp, skaff meg et liv!
                              • Apr 2009
                              • 8243

                              Bunnivået, uansett hvilken ellever man fronter, er lagets største utfordring. Og det er nok det som brukes som utgangspunkt for de lave forvetningene man har til LSK, for de ser nok potensialet slik vi gjør. Når en kapasitet som Tjernås tipper oss så langt ned er det verdt å lytte til. Mange flere må stå frem, over en hel sesong. Merkelappen "usikkert kort" kan man egentlig sette på alle sammen, det er problemet.

                              Nå slår man for alvor fra underläge, det tror jeg bare er bra.

                              Kommentar

                              • Børge
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Sep 2013
                                • 2558

                                Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                Bunnivået, uansett hvilken ellever man fronter, er lagets største utfordring.
                                Enkelt grep for å heve bunnivået, er å møte opp på kamp og støtte laget positivt fremover. Laget hever seg som regel når positive krefter mobiliseres. Den 12 mann trengs mer enn noen gang nå i starten av årets sesong.
                                Sint og tverr på felt N

                                Kommentar

                                • Herman
                                  Seniormedlem
                                  Myklebust Light
                                  • Feb 2010
                                  • 1101

                                  Opprinnelig skrevet av GIFKanari
                                  Når en kapasitet som Tjernås tipper oss så langt ned er det verdt å lytte til.
                                  Tja. Tjærnås kan mye fotball, men synes ikke han har særlig god oversikt over LSK. Det er bare å se på tabelltipsene hans og måten han beskriver spillerne våre på. Ifjor mente han Ruben hadde fart som sin fremste egenskap og at Palmi var en lettbent tekniker. I årets tips har han servert godbiter som "Friday behøver en fysisk tøff spiller ved siden av seg", skriver at Ohi er en "hengende spiss" og hevder Johan ikke er like imponerende som han var i Stabæk.
                                  Twitter

                                  Kommentar

                                  • GIFKanari
                                    Seniormedlem
                                    Hjelp, skaff meg et liv!
                                    • Apr 2009
                                    • 8243

                                    Opprinnelig skrevet av Børge
                                    Enkelt grep for å heve bunnivået, er å møte opp på kamp og støtte laget positivt fremover. Laget hever seg som regel når positive krefter mobiliseres. Den 12 mann trengs mer enn noen gang nå i starten av årets sesong.
                                    Ja, og de som har tid og lyst må gjerne ta med seg en og annen rekrutt- og juniorkamp også. Det er god plass i hallen. Nå må rekrutta komme seg opp, nå har man ikke heller lange borteturer å skylde på.

                                    Kommentar

                                    • GIFKanari
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Apr 2009
                                      • 8243

                                      Opprinnelig skrevet av Herman
                                      Tja. Tjærnås kan mye fotball, men synes ikke han har særlig god oversikt over LSK. Det er bare å se på tabelltipsene hans og måten han beskriver spillerne våre på. Ifjor mente han Ruben hadde fart som sin fremste egenskap og at Palmi var en lettbent tekniker. I årets tips har han servert godbiter som "Friday behøver en fysisk tøff spiller ved siden av seg", skriver at Ohi er en "hengende spiss" og hevder Johan ikke er like imponerende som han var i Stabæk.
                                      Forsåvidt gode poenger det, man at han kan fotball er det jo ingen tvil om. Og han glemmer ingen da, i motsetning til f.eks VG.

                                      Kommentar

                                      • Børge
                                        Seniormedlem
                                        Hjelp, skaff meg et liv!
                                        • Sep 2013
                                        • 2558

                                        Opprinnelig skrevet av Herman
                                        Tja. Tjærnås kan mye fotball, men synes ikke han har særlig god oversikt over LSK. Det er bare å se på tabelltipsene hans og måten han beskriver spillerne våre på. Ifjor mente han Ruben hadde fart som sin fremste egenskap og at Palmi var en lettbent tekniker. I årets tips har han servert godbiter som "Friday behøver en fysisk tøff spiller ved siden av seg", skriver at Ohi er en "hengende spiss" og hevder Johan ikke er like imponerende som han var i Stabæk.
                                        Han bommer litt her og der i beskrivelse av spillere, men den største bommen han gjør i mine øyne er styrken mellom lagene på nedre halvdel. Jeg mener han bommer der. Der er det flere lag som er dårligere enn LSK på de aller fleste områdene. Tipset er verdt å ta med som varsko og fare på ferde, men selve plasseringen ville jeg ikke lagt så vekt på.
                                        Sint og tverr på felt N

                                        Kommentar

                                        • Børge
                                          Seniormedlem
                                          Hjelp, skaff meg et liv!
                                          • Sep 2013
                                          • 2558

                                          Er vel egentlig LSK anno 2015 og 2016, men Frode Kippe, Erling Knudtzon og Anders Østli har forlenget kontraktene sine til å gjelde ut henholdsvis 2016 og 2015 (Østli).

                                          Gode nyheter!

                                          Fra nyhetståden, hvor det står om forlengelsen:
                                          Opprinnelig skrevet av Ketil Cantona
                                          http://www.rb.no/lsk-magasinet/article7240244.ece

                                          Værste måtte være å selge til en konkurrent.
                                          Sint og tverr på felt N

                                          Kommentar

                                          Working...