LSK anno 2014

Collapse
X
 
  • Tid
  • Show
Clear All
new posts
  • Vidarw
    Medlem
    Hoffnarr
    • Apr 2006
    • 67

    Så ut som Mjelde ble skada på trening idag. usikkert hvor alvorlig det var, men han dro sammen med fysio midt i treninga. kunne se ut som strekk på baksiden av venstre legg

    Kommentar

    • Vidarw
      Medlem
      Hoffnarr
      • Apr 2006
      • 67

      Kommentar

      • Uwes disippel
        Seniormedlem
        Hjelp, skaff meg et liv!
        • Apr 2006
        • 6039

        And here it comes....

        Kommentar

        • Kjell.T.Ring
          Poll St. Ring
          --==FORUMRUNKER==--
          • Dec 2005
          • 11796

          Med Fred Friday ute etter en overtråkk, Erling Knutdzon ute til seriestart betyr det at Joachim Osvold per dags dato er den eneste spissen LSK-trening.
          Fra artikkelen.
          Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

          Kommentar

          • armykanari
            Seniormedlem
            Myklebust Light
            • Jan 2009
            • 742

            Mulig vi får se en Bonke til seriestart da!

            Kommentar

            • Børge
              Seniormedlem
              Hjelp, skaff meg et liv!
              • Sep 2013
              • 2558

              Opprinnelig skrevet av armykanari
              Mulig vi får se en Bonke til seriestart da!
              Han må vel også finansieres hvis han skal signeres....
              Sint og tverr på felt N

              Kommentar

              • Kay
                Seniormedlem
                Myklebust Light
                • Jan 2004
                • 763

                Jeg fatter ikke at Ohi ikke vurderes som spiss alternativ i den situasjonen vi er i nå. Vi har god dekning sentralt på midten, ikke noe som tilsier at Ohi må spille der.

                Kommentar

                • armykanari
                  Seniormedlem
                  Myklebust Light
                  • Jan 2009
                  • 742

                  Opprinnelig skrevet av Børge
                  Han må vel også finansieres hvis han skal signeres....
                  No shit, Sherlock! Men de har vell sannelig sagt at det skal inn en spiss og en midtbanespiller. Regner da med at investorer står på banen om de ser noe de liker.

                  Kommentar

                  • Kjell.T.Ring
                    Poll St. Ring
                    --==FORUMRUNKER==--
                    • Dec 2005
                    • 11796

                    Opprinnelig skrevet av armykanari
                    No shit, Sherlock! Men de har vell sannelig sagt at det skal inn en spiss og en midtbanespiller. Regner da med at investorer står på banen om de ser noe de liker.
                    De har lovet en spiss. Midtbanespilleren henter vi vel i tilfellet fordi det er en veldig god spiller. Vi har jo henta 2 midtbanemenn allerede.
                    Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                    Kommentar

                    • GIFKanari
                      Seniormedlem
                      Hjelp, skaff meg et liv!
                      • Apr 2009
                      • 8243

                      Opprinnelig skrevet av Kjell.T.Ring
                      De har lovet en spiss. Midtbanespilleren henter vi vel i tilfellet fordi det er en veldig god spiller. Vi har jo henta 2 midtbanemenn allerede.
                      Og nå er en midtbanespiller ute ihvertfall i seks uker om ikke mer. Tror enden på visa er at man signerer de to nigerianerne man har på prøvespill, kanskje kan ivertfall en av dem bidra umiddelbart. Det har skjedd før, så noe mirakel vil det ikke være.

                      Kommentar

                      • Xavi
                        Seniormedlem
                        Myklebust Light
                        • May 2008
                        • 1275

                        Er ikke så ille med Mjelde som rb skal ha det til. Han var positiv selv, så er lov å håpe det ikke er så ille.
                        Syvende generasjons Lillestrømling. LSK er i blodet.
                        Anders, Tidligere styremedlem KFL

                        Kommentar

                        • knut
                          Make knut Great Again
                          Hjelp, skaff meg et liv!
                          • Dec 2006
                          • 9463

                          Mye bra som foregår for å hype LSK og Åråsen før sesongstart nå, ref #VIERLSK, div ting på facebook, div mailer fra LSK, rb med positive artikler og sms'r fra KFL.

                          Da passer deg seg som vanlig for spellera og trener å bare kvele store deler av den nyvunnede optimismen med sin elendighet.

                          _________________


                          Stå på dere som jobber i og med klubben


                          Haglund og spellera:

                          Kommentar

                          • Kanariz
                            Seniormedlem
                            Hjelp, skaff meg et liv!
                            • May 2005
                            • 2507

                            Kubben trenger fargerike personer, gjerne med sterke meninger. Per dags dato er LSK et lag ingen bryr seg om, vi er ikke en gang et lag folk liker å hate.

                            Vi får krysse fingre og tær på at vi klarer å hente 3 poeng i Haugesund, klarer vi det så vinner vi hjemme mot Ulf med 6000 på tribunen.

                            Kommentar

                            • Kjell.T.Ring
                              Poll St. Ring
                              --==FORUMRUNKER==--
                              • Dec 2005
                              • 11796



                              Hvis dette er en dansk reklame må jeg applaudere
                              Advarsel: Ironi, sarkasme, og litt kosedysleksi kan forekomme i mine innlegg.

                              Kommentar

                              • Totti21
                                Seniormedlem
                                Hjelp, skaff meg et liv!
                                • Mar 2004
                                • 3500

                                Opprinnelig skrevet av Kanariz
                                Kubben trenger fargerike personer, gjerne med sterke meninger. Per dags dato er LSK et lag ingen bryr seg om, vi er ikke en gang et lag folk liker å hate.

                                Vi får krysse fingre og tær på at vi klarer å hente 3 poeng i Haugesund, klarer vi det så vinner vi hjemme mot Ulf med 6000 på tribunen.
                                Tror dessverre det ender med ett tap mot ett hjemmesterkt Haugesund. Det ender stort sett med hjemmeseire de første to rundene, der alle er interessert i å vise seg frem for hjemmepublikum. Av totalt 32 kamper fordelt på de første to serierundene i 2012 og 2013 ble det tilsammen fire borteseire, der vi står for en av de mot Molde i fjor. Med 20 hjemmeseire og 7 uavgjorte ser man at hjemmefordelen kanskje er hakket større i starten av sesongen enn senere.

                                Derimot skal vi vinne hjemme mot Sandnes/Ulf i andre serierunde, og da håper jeg det danner grunnlaget for en sesong de vi må klare å vinne opp mot 10 av 15 hjemmekamper for å ta tilbake Åråsen og publikum.

                                edit: Håper forøvrig at spillerne har større tro på seier i Haugesund enn meg.
                                Last edited by Totti21; 24.03.2014, 14:16.

                                Kommentar

                                • GIFKanari
                                  Seniormedlem
                                  Hjelp, skaff meg et liv!
                                  • Apr 2009
                                  • 8243

                                  Vi har en ganske grei record i Haugesund og det blir alltid tette og jevne kamper, med en dose mål. Det er kampen mot Sandnes jeg frykter, blir spennede å møte et lag som treneren har uttalt et klart mål om at skal ta et steg videre både på og utenfor banen. Og det er gjort noen signeringer, nå sist Midtsjø, som tyder på at han mener business.

                                  Har vi utviklet oss, kan vi i større grad styre vår egen skjebne? I perioder har det sett slik ut, men det er også alt. LSK preges fortsatt av å være en berg- og dalbane, med mest dalbane. Man kan håpe, men jeg tror ikke vi blir noe bedre hjemmelag i år. Vi har en playmaker som trives best når han kan styre tempoet på et lag som tar kommando, og en makker uten den store motoren som toveisspiller. Taper man kampen sentralt på midten stiller man svakt, jeg håper Haglund snur og finner en annen løsning.

                                  Overrask meg positivt!

                                  Kommentar

                                  • Canário
                                    Seniormedlem
                                    Myklebust Light
                                    • Sep 2005
                                    • 1471

                                    Det er en del positive elementer man kan vektlegge. Underskriver utvilsomt på det flere trekker frem som optimistiske faktorer. Likevel blir for eksempel variasjonen i prestasjonene, den lange hovedtrenden fra de siste årene og ikke minst spissituasjonen overskyggende i egen "supporterhette" framfor elementer som at Johan har funnet sin posisjon og at Riise er tilbake på kanten.

                                    Våger å påstå at vi er det laget som stiller dårligst på spissplass før sesongen. Med fullstendig objektive øyne er vi Ikke bare dårligst, men kanskje desidert dårligst også. Like greit å være helt ærlig på hvordan tilstanden er, og bli positivt overrasket. Prøver i alle fall å jekke ned forventingene mest mulig til spisstrioen vår, spesielt på hjemmebane.

                                    Osvold gir et håp etter hans innsats i vinter, men han er ung og trenger tid, og vi vet Friday har ferdigheter. Han har imidlertid behov for å øke arbeidskapasiteten, og er mer en joker enn et ess i spillerbunken vår. I det hele og store er det dessverre mer innvendinger enn det som er 100 %. Det lille som er sikkert er at Erling på sin side alltid vil gi fart, innsats og med en normalsesong rundt seks-sju scoringer. Likevel er han for skadeutsatt og for endimensjonal som toppspiss.

                                    Det snakkes om hvor dårlige andre klubber er. Uten å ha fullstendig oversikt har jo Sarspsborg blant andre Martin Wiig og Aron Samuel (hadde vært perfekt for oss), og jakter ny spiss med midler fra salget av Elyounussi. Sandnes Ulf har blant andre en tidligere landslagsspiss fra Chile, targetspiss med målrate fra Elverum i fjor (Kent Håvard Eriksen) og Marius Helle. Start har blant andre Vilhjalmsson, Espen Hoff og Tripic, mens Sogndal har Ulrik Flo, Karadas, Trøen, Otoo, hvorpå Glimt blant andre har Laajab (17 mål i fjor), Braaten og Jim Johansen, Odd med Bentley, Frode Johnsen, Rashani etc, Aalesund (selv etter salget av toppscoren) blant andre Årøy, Lake James og Steward, vif med sin nye islending, Fredheim Holm, Calvo blant andre, og med lagene som ikke er nevnt med definitivt stigende klasse der fremme.

                                    Eneste lag som vi med nøyere ettersyn kanskje konkurrere med bunnplassen om, er Stabæk. Ikke helt oppdatert på hva de kjører, men de har like fullt en kvalitetsspiss i Boli i stallen. Vi har kanskje bedre midtbane og gledelig større ballinnhav enn mange lag (som absolutt er positivt), men det må omsettes til flere scoringer og seiere også - sluttproduktet er det tabellen gjenspeiler. Mener det er et fryktelig dårlig utgangspunkt å skulle trakte etter en mer direkte stil og øvre halvdel med et spissutvalg som fortsatt er nakent og "stutt", og ligger 15 eller 16 dårligst til i serien.

                                    Virker selvfølgelig som et ekstremt negativt og ensidig vinklet innlegg, men slik det er nå er jeg overhodet ikke redd for å være bekymret over situasjonen. Det heller mot at jeg i min tid som supporter ikke kan huske en dårligere tilstand på topp enn det som er nå. Vi hadde jo "alltid" Sundgot å belage oss på i gamledager, samtidig som for eksempel utvalget vi hadde i dårligere år som 2002, 2003, 2004, 2008, 2009, 2010, 2011 og 2012 er flere klasser bedre enn det vi kan vise nå.

                                    Før kampen i helgen var Osvold eneste alternativ. Varselstegnene bør sendes ut i store bokstaver og kulører.

                                    Kommentar

                                    • Fugl1120
                                      Seniormedlem
                                      Hjelp, skaff meg et liv!
                                      • Sep 2005
                                      • 3528

                                      Opprinnelig skrevet av Canário
                                      Det snakkes om hvor dårlige andre klubber er. Uten å ha fullstendig oversikt har jo Sarspsborg blant andre Martin Wiig og Aron Samuel (hadde vært perfekt for oss), og jakter ny spiss med midler fra salget av Elyounussi. Sandnes Ulf har blant andre en tidligere landslagsspiss fra Chile, targetspiss med målrate fra Elverum i fjor (Kent Håvard Eriksen) og Marius Helle. Start har blant andre Vilhjalmsson, Espen Hoff og Tripic, mens Sogndal har Ulrik Flo, Karadas, Trøen, Otoo, hvorpå Glimt blant andre har Laajab (17 mål i fjor), Braaten og Jim Johansen, Odd med Bentley, Frode Johnsen, Rashani etc, Aalesund (selv etter salget av toppscoren) blant andre Årøy, Lake James og Steward, vif med sin nye islending, Fredheim Holm, Calvo blant andre, og med lagene som ikke er nevnt med definitivt stigende klasse der fremme.
                                      Du har rett i at det finnes bedre spisser i andre klubber enn hos oss, men her lister du også opp en god del ymse. Ibba har vel vist seg som fullstendig ubrukelig i toppserien, Tripic klarte aldri å komme seg vekk fra benken og Martin Wiig er en evigvarende middelmådighet, bare for å nevne noen. For all del, jeg gir deg rett i at mange andre lag har både gode og spennende spissalternativer, men jeg synes fokuset er uforståelig. Vi har scoret 2 mål i snitt over 9 treningskamper i vinter, det betyr jo at vi scorer nok mål! Selv med Erling ute er det kun Vålerenga-kampen vi ikke har scoret i. Det viktigste i fotball er først og fremst å tette igjen bakover, da taper man aldri fotballkamper. Dette var suksessoppskriften til Tromsø alle årene de lå i toppen og med den situasjonen man har på spissplass i LSK burde man også forsøke å dyrke forsvaret. Svartmalinga om manglende spisser henger jo aldeles ikke på greip når vi faktisk scorer mål!


                                      Opprinnelig skrevet av Canário
                                      Virker selvfølgelig som et ekstremt negativt og ensidig vinklet innlegg, men slik det er nå er jeg overhodet ikke redd for å være bekymret over situasjonen. Det heller mot at jeg i min tid som supporter ikke kan huske en dårligere tilstand på topp enn det som er nå. Vi hadde jo "alltid" Sundgot å belage oss på i gamledager, samtidig som for eksempel utvalget vi hadde i dårligere år som 2002, 2003, 2004, 2008, 2009, 2010, 2011 og 2012 er flere klasser bedre enn det vi kan vise nå.
                                      Jeg kan hjelpe deg. På starten av 2000-tallet spilte vi med både Frode Kippe og Tom Kristoffersen på topp. I utgangspunktet venstreback og midtstopper. I 2002 henta vi inn Frode Birkeland, Rikardur Dadason og Petter Belsvik på topp. Dadason var kamprusten og 30 år, Belsvik 35 år og Birkeland var 30 år og kom fra noen middelmådige sesonger i Lyn. Det er mulig du mener dette er betydelig bedre, det er jeg ei enig i. Hadde det ikke vært for at vi fikk inn Uwe den sommeren hadde vi gått rett ned, mannen snudde skuta på egenhånd.
                                      Lauken er vår venn!

                                      Kommentar

                                      • Canário
                                        Seniormedlem
                                        Myklebust Light
                                        • Sep 2005
                                        • 1471

                                        Absolutt en del ymse spisser blant disse lagene. For øyeblikket illustrerer det likevel at vi stiller med noen av det svakeste utvalget i serien. Angående år med dårligere årganger kan vi kanskje ta vekk 2002 og 2003, eller kanskje mer riktig justere det til å være minst like tynt som den gangen. Sundgot var tross alt med store deler av 2002- og 03-sesongen, og de andre veteranene som du nevner står ikke tilbake for sortimentet vi har i dag. Poenget er uansett at det er bekymringsverdig at kun Osvold var eneste alternativ mot Odd, kombinert med mangelen på andre typer som gjør at vi får flere strenger å spille på. En spissrekke lik den vi har i dag holder overhodet ikke over en sesong!

                                        Det offensive og defensive henger også nøye sammen, der jeg mener vi tjener også defensivt på å ha en spiss som kan gjøre hele laget bedre. Muligheten til å variere registeret og ha en type som kan holde på ball, være fysisk og gi større rom til andre kan gi ringvirkninger og forsterkende effekter i form av bedre rytme og dynamikk som kan løse noen av problemene vi får blant annet mot etablert forsvar og situasjoner mot eget mål. Det har i mange kamper blitt brent mye krutt i etableringen av angrepene, hvor laget har vært tomme for alternativer på den siste tredjedelen.

                                        Har vi variasjon i å spille mer litt mer direkte og langt, og samtidig vært en trussel og ikke trenger miste balllen nesten hver gang vi velger den løsningen (hatt en spiller som kan løse opp presset og utgjøre en fysisk dimensjon som kunne fått med resten av laget), ville det hjulpet både det offensive registeret og defensivt når motstanderen trykker, eller når vi for eksempel skal holde unna mot slutten av kampene. Henger vi bedre sammen taktisk, vil helheten og fremstillingen av hver spiller trolig også se bedre ut, også bakover i banen ved at vi for eksempel slipper å få ny bølge på oss med en gang vi klarerer langt og det blir mindre opptrinn mot eget mål.

                                        Gledelig at RB nevner at det er en ny mann på prøve, som blir fulgt opp med at Bjarmann har "andre alternativer". Innlegget var kanskje et resultat av frustrasjonen på grunn av at det var så stille før denne nyheten.

                                        Kommentar

                                        • andee
                                          Seniormedlem
                                          Myklebust Light
                                          • May 2004
                                          • 1191

                                          Vedr. "målgarantist" og targetspiss i én og samme person, så kan det dagsaktuelt nevnes, at Haugesunds tre mestscorende i fjor endte på 20 mål (bronse), mens våre tre mestscorende satte 18 (10. plass). Haugesund scora svimlende fire mål mer enn oss totalt. Poenget er, kanskje, hvert fall om man ser på treningskampene, at vi har større defensive enn offensive utfordringer. Håper likevel denne Eric kan være en annerledes friskus som kan gjøre 8-10 mål og gjøre oss mindre éndimensjonale offensivt.
                                          TS05 - Felt C

                                          Kommentar

                                          Working...